Inkomen zwakkere klasse
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Mijn zoon is manager bij Colruyt en volgens hem is de juiste procedure niet gevolgd en is iemand in de fout gegaan. Er wordt steeds geantwoord.Paul Siemons schreef:
Voorbeeld : Colruyt vestiging die openging op een kilometer van zijn deur "Zoeken medewerkers".... persoonlijk gaan aanmelden .... "we gaan U zeker verwittigen mijnheer" .... dag jan : niks meer van gehoord !!
Procedure: U vraagt een solicitatiebrief aan de filiaal houder.
U vult die in met foto.
U geeft die terug aan de filiaalhouder die hem doorstuurt.
U wordt verwittigd voor een examen of krijgt een negatieve beslissing.
-
denlowie - Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Voor mij is dit het antwoorden niet meer waard !
De persoon waar pol op doelde in de krant was toch maar 55 jaar als hij aan de deur is gezet.
Nu zijn er werkgevers die enkel mensen aan werft boven de 50 jaar, en dit heeft bepaalde voordelen voor de werkgevers.
Ik begrijp ook wel als je zoals in het voorbeeld PR bent geweest, dat je nu moeilijk in een taxi of een courrier bedrijf wil werken.
Ook als je 58 jaar bent kan je toch ook nog een zelfstandige activiteit doen.
De persoon waar pol op doelde in de krant was toch maar 55 jaar als hij aan de deur is gezet.
Nu zijn er werkgevers die enkel mensen aan werft boven de 50 jaar, en dit heeft bepaalde voordelen voor de werkgevers.
Ik begrijp ook wel als je zoals in het voorbeeld PR bent geweest, dat je nu moeilijk in een taxi of een courrier bedrijf wil werken.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
-
pol55 - Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
De voorbije vier jaar heeft Paul Van der Stappen maar liefst 868 keer gesolliciteerd en tal van bijscholingen gevolgd. Toch is de gewezen marketingmanager nog steeds werkloos. De reden Hij is 58 jaar . Zodra ze weten hoe oud ik ben, gooien ze mijn cv in de vuilnisbak.denlowie schreef:Voor mij is dit het antwoorden niet meer waard !
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf
-
Pol kan je ook al niet meer lezen ?pol55 schreef: De voorbije vier jaar heeft Paul Van der Stappen maar liefst 868 keer gesolliciteerd en tal van bijscholingen gevolgd. Toch is de gewezen marketingmanager nog steeds werkloos. De reden Hij is 58 jaar . Zodra ze weten hoe oud ik ben, gooien ze mijn cv in de vuilnisbak.
Als hij werkloos werd was hij maar 54 jaar
-
denlowie schreef:Pol kan je ook al niet meer lezen ?pol55 schreef: De voorbije vier jaar heeft Paul Van der Stappen maar liefst 868 keer gesolliciteerd en tal van bijscholingen gevolgd. Toch is de gewezen marketingmanager nog steeds werkloos. De reden Hij is 58 jaar . Zodra ze weten hoe oud ik ben, gooien ze mijn cv in de vuilnisbak.
Als hij werkloos werd was hij maar 54 jaar
"Hij is NU/MOMENTEEL 58 jaar EN werkloos en vind MOMENTEEL GEEN werk meer, omdat hij te NU OUD is
Dat is toch duidelijk niet ???? Hij heeft al 4 jaar lang gemiddeld 1 sollicitatie PER WERKDAG gedaan en BIJSCHOLINGEN/CURSUSSEN gevolgd."
Dat kunt ge toch lezen/begrijpen en hij is NU 58 jaar Lowie !!!! en ge begrijpt misschien ook dat die man op die leeftijd geen dokwerker, bouwvakker, bakker of chef/kok meer zal worden .
-
Gast
Dien gast was al te oud op zijn 54 jaar anders hadden ze hem toen al ergens aangeworven of wou hij alleen een job die in de lijn lag van zijn vorige jobs ! Nu op zijn 58, 4 jaar later, is het niet moeilijk om te komen klagen dat ze hem nergens aannemen. Hoeveel jobs heeft hij misschien zelf niet geweigerd toen hij nog 54 of 55 was ! Zo moeilijk is dat nu toch niet te begrijpen denk ik."Hij is NU/MOMENTEEL 58 jaar EN werkloos en vind MOMENTEEL GEEN werk meer, omdat hij te NU OUD is
Dat is toch duidelijk niet ???? Hij heeft al 4 jaar lang gemiddeld 1 sollicitatie PER WERKDAG gedaan en BIJSCHOLINGEN/CURSUSSEN gevolgd."
-
Als zo'n artikel in een kwaliteitskrant staat, zullen ze dit wel even "gecheckt" hebben vooraleer ze dit publiceren. Ik wil maar zeggen dat het niet zo evident is om een "geschikt" werk te vinden op leeftijd, ondanks zijn CV.Dicksy schreef:Dien gast was al te oud op zijn 54 jaar anders hadden ze hem toen al ergens aangeworven of wou hij alleen een job die in de lijn lag van zijn vorige jobs ! Nu op zijn 58, 4 jaar later, is het niet moeilijk om te komen klagen dat ze hem nergens aannemen. Hoeveel jobs heeft hij misschien zelf niet geweigerd toen hij nog 54 of 55 was ! Zo moeilijk is dat nu toch niet te begrijpen denk ik."Hij is NU/MOMENTEEL 58 jaar EN werkloos en vind MOMENTEEL GEEN werk meer, omdat hij te NU OUD is
https://www.hln.be/geld/economie/868-so ... ~a57e9e73/
Laatst gewijzigd door pol55 op 05 okt 2017, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gast
Absoluut mee akkoord wat je schrijft maar zou die titel: “58 jaar. Als ze dat zien, is het gedaan” ook van toepassing geweest zijn als hij nog maar 54 was geweest ! Ik bedoel maar dat de tijd niet blijft stilstaan en hoe ouder je wordt hoe het natuurlijk ook moeilijker wordt om nog een job te vinden, zeker als je nog wilt werken en je op een punt aankomt dat je wel elke job wilt aannemen ook al ben je 58.
Hij zegt toch duidelijk: ” Ik dacht echt dat dat met mijn tientallen jaren ervaring en kennis een fluitje van een cent zou zijn.” Daarom dat ik mij ook de bedenking maakte hoeveel jobs heeft hij niet laten schieten op zijn 54/55 jaar of ouder omdat ze niet in overeenstemming waren met zijn ervaring en kennis maar daar rept hij met geen woord over.
Hij zegt toch duidelijk: ” Ik dacht echt dat dat met mijn tientallen jaren ervaring en kennis een fluitje van een cent zou zijn.” Daarom dat ik mij ook de bedenking maakte hoeveel jobs heeft hij niet laten schieten op zijn 54/55 jaar of ouder omdat ze niet in overeenstemming waren met zijn ervaring en kennis maar daar rept hij met geen woord over.
-
Er zijn zoveel beroepen waar ouderdom geen rol speelt als deze man bediend zelfs PR was dan had hij mits een kleine moeite boekhouding kunnen leren, en op een ouderdom zelfs van 58 jaar nemen ze die nog in dienst met tijdelijke contracten.
Ik ken verschillende bedrijven die +50 aan neemt,
Maar ja als je 50 jaar bent moet je ook geen loon eisen waar je van stil staat, en dit verklaart zeer veel, ze zijn ontslagen aan een buitengewoon hoog loon en voor minder kan het niet.
Ik ken verschillende bedrijven die +50 aan neemt,
Maar ja als je 50 jaar bent moet je ook geen loon eisen waar je van stil staat, en dit verklaart zeer veel, ze zijn ontslagen aan een buitengewoon hoog loon en voor minder kan het niet.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
"de juiste procedure niet gevolgd'...... en als de brave sollicitant de "juiste procedure" niet voorgesteld krijgt door de verantwoordelijke .... en dat zal zo wel geweest zijn want anders had die werkzoekende toch wel een antwoord gehad "positief of negatief" waar hij nu niks van heeft gezien!voorn schreef:Mijn zoon is manager bij Colruyt en volgens hem is de juiste procedure niet gevolgd en is iemand in de fout gegaan. Er wordt steeds geantwoord.Paul Siemons schreef:
Voorbeeld : Colruyt vestiging die openging op een kilometer van zijn deur "Zoeken medewerkers".... persoonlijk gaan aanmelden .... "we gaan U zeker verwittigen mijnheer" .... dag jan : niks meer van gehoord !!
Procedure: U vraagt een solicitatiebrief aan de filiaal houder.
U vult die in met foto.
U geeft die terug aan de filiaalhouder die hem doorstuurt.
U wordt verwittigd voor een examen of krijgt een negatieve beslissing.
En Voorn eigenlijk gaat het niet alleen over de "Colruyt" ( is wel echt gebeurd ) maar dat is de teneur in al die zaken!
Ik moet daar altijd eens goed mee lachen als er werkgevers zogezegd vacatures open hebben staan voor bijvoorbeeld 10- tallen ingenieurs en dat die posten niet ingevuld geraken ....dus die bedrijven draaien niet ?
Pure gratis reclame is dat : de radio/gazet komt dat ter ore en ze sturen wel een reporter!
-
MyriamC - Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Daar draait het natuurlijk om. Die man is niet te oud, die is te duur.denlowie schreef: Maar ja als je 50 jaar bent moet je ook geen loon eisen waar je van stil staat, en dit verklaart zeer veel, ze zijn ontslagen aan een buitengewoon hoog loon en voor minder kan het niet.
Als hij op zijn CV de titel 'marketing manager' vermeldt, dan kan hij het al vergeten.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Misschien maak je beter de bedenking van "hoeveel jobaanbiedingen ' heeft die persoon niet mogen aannemen van de bedrijven zelf ?Dicksy schreef: Hij zegt toch duidelijk: ” Ik dacht echt dat dat met mijn tientallen jaren ervaring en kennis een fluitje van een cent zou zijn.” Daarom dat ik mij ook de bedenking maakte hoeveel jobs heeft hij niet laten schieten op zijn 54/55 jaar of ouder omdat ze niet in overeenstemming waren met zijn ervaring en kennis maar daar rept hij met geen woord over.
"Sorry mijnheer , ik begrijp dat U voor die job in aanmerking wil komen maar die mag ik U niet aanbieden wegens "onder Uw niveau en U bent daarvoor ook overgekwalificeerd "
-
Genk - 06/10/2017:
Vandaag is één vijfde van de Limburgse werkzoekenden ouder dan 55 jaar. Op de jobbeurs van de provincie en VDAB Limburg werd daar extra aandacht aan besteed.
Want die specifieke doelgroep heeft het erg moeilijk om een nieuwe job te vinden. Onder de noemer ‘Op talent staat geen leeftijd’ werden de 55-plussers extra vaardigheden bijgebracht.
Rekenen we ook werknemers ouder dan 60 mee, dan is in Vlaanderen maar 59,1 procent van de 50-plussers aan de slag. We zwalpen in de onderbuik van het Europese peloton, tussen Italië en Cyprus. In Europa werkt gemiddeld 63,4 procent van de 50-plussers, en in Zweden, de beste leerling van de klas, is zelfs 79,6 procent nog actief op de arbeidsmarkt.
Veel langdurig zieken zijn gemotiveerd om terug aan de slag te gaan en dienen een aanvraag in. “Maar vaak komen ze van een kale reis thuis”, zegt Herman Fonck van het ACV. In 5.017 opgestarte re-integratieprocedures nam de arbeidsgeneesheer al een beslissing. En daaruit blijkt dat 71 procent of 3.570 langdurig zieken van de arbeidsgeneesheer te horen krijgen dat ze niet meer geschikt zijn voor hun vroegere job en ook geen ander, meer aangepast werk kunnen doen bij hun werkgever. “Dat is toch wel heel hard en getuigt toch van weinig inzet voor re-integratie”.
Vandaag is één vijfde van de Limburgse werkzoekenden ouder dan 55 jaar. Op de jobbeurs van de provincie en VDAB Limburg werd daar extra aandacht aan besteed.
Want die specifieke doelgroep heeft het erg moeilijk om een nieuwe job te vinden. Onder de noemer ‘Op talent staat geen leeftijd’ werden de 55-plussers extra vaardigheden bijgebracht.
Rekenen we ook werknemers ouder dan 60 mee, dan is in Vlaanderen maar 59,1 procent van de 50-plussers aan de slag. We zwalpen in de onderbuik van het Europese peloton, tussen Italië en Cyprus. In Europa werkt gemiddeld 63,4 procent van de 50-plussers, en in Zweden, de beste leerling van de klas, is zelfs 79,6 procent nog actief op de arbeidsmarkt.
Veel langdurig zieken zijn gemotiveerd om terug aan de slag te gaan en dienen een aanvraag in. “Maar vaak komen ze van een kale reis thuis”, zegt Herman Fonck van het ACV. In 5.017 opgestarte re-integratieprocedures nam de arbeidsgeneesheer al een beslissing. En daaruit blijkt dat 71 procent of 3.570 langdurig zieken van de arbeidsgeneesheer te horen krijgen dat ze niet meer geschikt zijn voor hun vroegere job en ook geen ander, meer aangepast werk kunnen doen bij hun werkgever. “Dat is toch wel heel hard en getuigt toch van weinig inzet voor re-integratie”.
-
men rekent hier ook de brug gepensioneerden mee, waar door er een totaal ander beeld vormt.
En zeg nu eens zelf, veel +50 hebben geen zin meer om te soliciteren, een goede werkloosheidsvergoeding en de kous is af.
En eer men de balans opmaakt van welke sector de +50 zonder werk zit dan weet je ook genoeg.
Er zit geen enkel ITer zonder werk
Er zit geen enkel bus bestuurder zonder werk
Er zit geen enkel boekhouder zonder werk
Er zit geen enkel vrij beroeper zonder werk
Er is geen enkel verpleger zonder werk
Er is geen enkel bakker of vleesbewerker zonder werk
En zo kunnen we maar door gaan.
Maar een PR man, een vertegenwoordiger daar is geen werk voor de +50 , maar die willen ook geen andere job doen
Ik ken een goede technisch tekenaar die zich niet heeft laten bij scholen voor te tekenen op de computer, in een zeer groot bedrijf, wel sorry hé hij staat aan den dop ! daar kunnen ze niks meer met doen.
Mijn schoondochter plaatst hoogopgeleide werklozen en anderen, zij plaatst meer +50 dan andere, maar men moet er voor gaan.
Een bouwkundig ingenieur daar heb je van vandaag op morgen een andere job ongeacht welke leeftijd.
Maar een phygologe die is zo snel niet geplaatst, zelfs als is ze maar 35 jaar, alles hangt af welk werk je wil doen.
En zeg nu eens zelf, veel +50 hebben geen zin meer om te soliciteren, een goede werkloosheidsvergoeding en de kous is af.
En eer men de balans opmaakt van welke sector de +50 zonder werk zit dan weet je ook genoeg.
Er zit geen enkel ITer zonder werk
Er zit geen enkel bus bestuurder zonder werk
Er zit geen enkel boekhouder zonder werk
Er zit geen enkel vrij beroeper zonder werk
Er is geen enkel verpleger zonder werk
Er is geen enkel bakker of vleesbewerker zonder werk
En zo kunnen we maar door gaan.
Maar een PR man, een vertegenwoordiger daar is geen werk voor de +50 , maar die willen ook geen andere job doen
Ik ken een goede technisch tekenaar die zich niet heeft laten bij scholen voor te tekenen op de computer, in een zeer groot bedrijf, wel sorry hé hij staat aan den dop ! daar kunnen ze niks meer met doen.
Mijn schoondochter plaatst hoogopgeleide werklozen en anderen, zij plaatst meer +50 dan andere, maar men moet er voor gaan.
Een bouwkundig ingenieur daar heb je van vandaag op morgen een andere job ongeacht welke leeftijd.
Maar een phygologe die is zo snel niet geplaatst, zelfs als is ze maar 35 jaar, alles hangt af welk werk je wil doen.