Inkomen zwakkere klasse
-
Fazal
Eerst niet, nu wel!MichelN schreef:Lap, Fazal is weer eens op z'n lange teentjes getrapt!Fazal schreef:Mogen het 2 kleintjes zijn? Of hebben jullie hier iets over te zeggen!???
En dan ...!??? Is de Lidl te gemeen voor jullie? Kopen jullie het bij de hofleverancier misschien?
Ik koop het bij de bakker, maar feitelijk gaat dat jullie niet aan! Geen zier!
Feit is dat de monarchie een familie van luxepaarden voor België is, waar de gewone burger niets aan heeft.
En dus, is 3,22 Euro van elke inwoner 3,22 Euro teveel, gezien men er niets voor koopt, zelfs geen (gebakken) lucht.
Ikzelf heb niets tekort, en ik hoop van jullie hetzelfde, maar ik kan mij tenminste inleven bij mensen die wèl tekort hebben!
En zo zijn er velen! Helaas. Maar dat zal volgens sommigen dan wel weer hun eigen fout zijn zeker!?
Maar eigenlijk vraag ik mij toch af, waarom bijna elk onderwerp een persoonlijk aanvalstintje moet krijgen!?
Het lijkt wel alsof sommigen de gelegenheid zitten af te wachten!?
Hierdoor gaat dan ook meestal de essentie v/h oorspronkelijke onderwerp, totaal verloren.
En zo een discussie ontaardt dan helaas maar al te dikwijls in een eindeloos geruzie, senioren niet waardig!
Negeren helpt ook al niet, want men wordt voortdurend in de verdediging gedwongen.
Hopeloos kinderachtig noem ik dat!
Laatst gewijzigd door Fazal op 28 okt 2017, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
flupke2 - Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Dat kan twee redenen hebben :Fazal schreef:http://www.gva.be/cnt/dmf20171027_03156 ... -een-reden
1. er zijn meer mensen die zich een Porsche of iets dergelijks kunnen veroorloven en naar vroegere gewoonte naar Aldi en Lidl blijven gaan
2. er zijn meer mensen die beseffen dat ze met hun Porsche of dergelijke eigenlijk boven hun stand leven en dus moeten besparen bij de inkopen.
-
denlowie - Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Heb je daar cijfers over ???miel schreef:bijna alle bmw's en porches zijn firma-wagens
Want zulke wagens dit is beperkt in aftrokken hoor !
Het zal terug van horen zeggen zijn !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
-
pastoor - Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Stel een gemiddeld salaris van € 25.000.
Dat levert een forfaitaire vrijstelling van € 4.240 voor een werknemer en € 2.390 voor een zelfstandige.
Als men tot de laatste € cent wil terugkrijgen voor een wagen, dan mag men het vergeten. Gratis bestaat niet.
1. Zelf auto kopen op basis van forfaitaire vrijstelling van € 4.240. Opleg nodig..
2. Woon-Werkverkeer inbrengen zonder bewijzen, dan krijg je € 3900 terug. Opleg nodig.
3. Woon-Werkverkeer inbrengen alle bewijzen, dan krijg je € 3900 terug. Opleg nodig.
4. Leasing is doenbaar voor een bedrijf. ( maar niet voor 1 wagen )
Dat levert een forfaitaire vrijstelling van € 4.240 voor een werknemer en € 2.390 voor een zelfstandige.
Als men tot de laatste € cent wil terugkrijgen voor een wagen, dan mag men het vergeten. Gratis bestaat niet.
1. Zelf auto kopen op basis van forfaitaire vrijstelling van € 4.240. Opleg nodig..
2. Woon-Werkverkeer inbrengen zonder bewijzen, dan krijg je € 3900 terug. Opleg nodig.
3. Woon-Werkverkeer inbrengen alle bewijzen, dan krijg je € 3900 terug. Opleg nodig.
4. Leasing is doenbaar voor een bedrijf. ( maar niet voor 1 wagen )
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
-
Voor zelfstandigen is een PERSONEN wagen.aftrekbaar als volgt
Dit is volgens de noodzakelijkheden van je bedrijf, een frituur zal max 30 % kunnen inbrengen.
De algemeen regel
aankoop 50% BTW en max 75% belastingen
Alle kosten max 75%, dus ook verzekeringen
Men rekent altijd minimum 5.000km eigen gebruik per jaar.
Koop je hem privé en je rijd voor je eigen vennootschap, ben je best af met km vergoeding, en aankopen op je eigen naam.dit is nu max 0,3169 € per km.
want de btw is toch maar max 50% aftrekbaar, en bij verkoop moet je de btw op de meer waarde terug betalen aan de BTW.
Voor zelfstandigen is het altijd beter van lichte vracht te kopen, dit is 100% aftrek baar.
Maar helaas heb je geen grote Porsches lichte vracht.
Dit is volgens de noodzakelijkheden van je bedrijf, een frituur zal max 30 % kunnen inbrengen.
De algemeen regel
aankoop 50% BTW en max 75% belastingen
Alle kosten max 75%, dus ook verzekeringen
Men rekent altijd minimum 5.000km eigen gebruik per jaar.
Koop je hem privé en je rijd voor je eigen vennootschap, ben je best af met km vergoeding, en aankopen op je eigen naam.dit is nu max 0,3169 € per km.
want de btw is toch maar max 50% aftrekbaar, en bij verkoop moet je de btw op de meer waarde terug betalen aan de BTW.
Voor zelfstandigen is het altijd beter van lichte vracht te kopen, dit is 100% aftrek baar.
Maar helaas heb je geen grote Porsches lichte vracht.
-
pol55 - Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
@ Lowie:
" Voor zelfstandigen is het altijd beter van lichte vracht te kopen, dit is 100% aftrek baar.
Maar helaas heb je geen grote Porsches lichte vracht. "
Hier vind je zeker je gading:
http://www.autofans.be/nieuws/overheid/ ... kbaar-zijn [/i]
Je heb nog tijd tot 2020.
Speciaal voor effecten eigenaars weliswaar tot 499999 EURO:
https://www.hln.be/auto/autosalon-bruss ... ~aa68f889/
" Voor zelfstandigen is het altijd beter van lichte vracht te kopen, dit is 100% aftrek baar.
Maar helaas heb je geen grote Porsches lichte vracht. "
Hier vind je zeker je gading:
http://www.autofans.be/nieuws/overheid/ ... kbaar-zijn [/i]
Je heb nog tijd tot 2020.
Speciaal voor effecten eigenaars weliswaar tot 499999 EURO:
https://www.hln.be/auto/autosalon-bruss ... ~aa68f889/
Laatst gewijzigd door pol55 op 29 okt 2017, 10:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf
-
Ik heb de klok terug gedraaid rond 23:00 uur gisteren avond, maar was om 5:00 uur zoals altijd reeds aan mijn PC als ik niet ga werken .
Heb deze morgen al van drie restaurants een verslag geschreven op tripadvisor, en deze avond nog één dan zijn er deze week 4 verschillende.
En volgende week misschien nog twee onbekende resto's proberen.
Heb deze morgen al van drie restaurants een verslag geschreven op tripadvisor, en deze avond nog één dan zijn er deze week 4 verschillende.
En volgende week misschien nog twee onbekende resto's proberen.
-
Fazal
Op Seniorennet, dien je zelf de klok aan te passen helemaal onderaan in uw profiel.
(GMT + 1:00 uur) Amsterdam, Berlin, Brussels, Madrid, Paris, Rome
-
flupke2 - Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Het zou toch veel simpeler zijn als seniorennet dat zelf zou doen, zo moeilijk kan dat toch niet zijn .Fazal schreef:Op Seniorennet, dien je zelf de klok aan te passen helemaal onderaan in uw profiel.
Op één klok na schakelen bij mij alle uurwerken automatisch om.