CRYPTOGRAMMEN
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Goed en al snel gezien reini maar hier vindt je neushoorns enkel in de Zoo en in Planckendael.Reini schreef:NEUSHOORN ?socrates schreef:Een beginend zintuig dat hogerop raakte. (9) nw.
Kleine neus in verhouding, wel veel hoger door de hoorn.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
chérie - Lid geworden op: 16 apr 2008, 14:52
Reini 5 p
Lotte 8 p
dashonden kreeg maar één punt omdat er geen uitleg bijstond (vb: hond=dier en sjaal=das)
ik reken ook boxer goed in de plaats van Stan, want dat is wel juist (hij zal het vergeten zijn, maar anders wordt het te lastig om op te zoeken, als er al een andere crypto staat....nu zijn we helemaal 'bij' en klaar voor een nieuwe
best altijd even wachten tot de vorige crypt is goedgekeurd alvorens een nieuwe te plaatsen
Lotte 8 p
dashonden kreeg maar één punt omdat er geen uitleg bijstond (vb: hond=dier en sjaal=das)
ik reken ook boxer goed in de plaats van Stan, want dat is wel juist (hij zal het vergeten zijn, maar anders wordt het te lastig om op te zoeken, als er al een andere crypto staat....nu zijn we helemaal 'bij' en klaar voor een nieuwe
best altijd even wachten tot de vorige crypt is goedgekeurd alvorens een nieuwe te plaatsen
Laatst gewijzigd door chérie op 06 nov 2017, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
een vriend is als een ruwe diamant, alleen jij kan hem doen schitteren
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
EERGEVOEL ?socrates schreef:Een beginend zintuig dat hogerop raakte. (9) nw.
Eer kan een begin aanduiden : eer ik begon te poetsen, moest ik .....
Gevoel is een zintuig, de tast.
Eergevoel komt hogerop , de eer die iets of iemand te beurt valt, of nog : het zetelt in het hoofd.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Weer knap gezien reini, jij zou zelf crypto's moeten samenstellen, eergevoel zoals je het hier toelicht zou inderdaad een perfect bruikbare opgave kunnen zijn;Reini schreef:EERGEVOEL ?socrates schreef:Een beginnend zintuig dat hogerop raakte. (9) nw.
Eer kan een begin aanduiden : eer ik begon te poetsen, moest ik .....
Gevoel is een zintuig, de tast.
Eergevoel komt hogerop , de eer die iets of iemand te beurt valt, of nog : het zetelt in het hoofd.
Maar ik zocht het niet in zó'n "nobele" gedachten-sprong.
"Gevoel" vereist bovendien nog een bijkomende denkoefening; het zintuig zelf is immers de tastzin.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.