In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

28 dec 2017, 15:40

Afbeelding

Het is een mooie dag ... wel een koude wind 
maar het was heerlijk buiten voor een stevige wandeling...
Nu tijd voor een warme kop koffie... en bankhangen... :lol:Skoebiedoeke, dat gebeurt bij ons ook nog wel eens dat we
op het verkeerde knopke duwen en dan is alles foetsie :oops:
ik gebruik meestal een Wordpagina om te typen
en dan is het niet echt weg hé :lol:
Ocharme die familie met het blinde babytje... maak dat mee 8O :roll:

Ik wens jullie allen een fijne avond en een goede nachtveeeeeeeel later!!
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mammyretro

28 dec 2017, 16:07

goede namiddag allen 

wingerd ,ik moet een I.R.M  de 4 de voor mijn koppeke 
zal strakjes terug komen ,nu wat eten krijg honger 
niet veel gegeten deze middag
en mijn vaat machine ledigen 
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive

28 dec 2017, 17:33

Skoebiedoeke, wat vreselijk erg  van de baby. Wens jouw broer en schoonzus en zeer zeker  de jonge ouders enorm veel sterkte en moed. Ik kreeg er echt koude rillingen van. Het is een zorgenkindje. Heb er eigenlijk geen woorden voor op dit moment. Net nu baby D, net de deur uit is met zijn sinterklaas. Het leven is vaak niet fair.  

mammyretro

28 dec 2017, 19:03

goede avond 

las net op ons forum op fb ,dat libelle voorgoed uit ligt
iemand vroegt het me ,maar weet niet meer wie

het is de 4 de niet ,de 4 de januari heb ik een fibroscopie 
het is op 29 januari dat ik de I.R.M krijg 

mammyretro

28 dec 2017, 20:51

goede avond 

vind het niet over de baby van de broer van skoebiedoe 
maar vind het ook erg 
sterkte voor de ouders 

verder  lekker gegeten ,buikje rond bisous
en fijne avond

anjelier

28 dec 2017, 22:00

Hallookes iedereen,

Skoebiedoeke: heel erg voor de familie, zoiets verwacht je niet.
 Dat kindje zal evengoed opgroeien zoals andere kindjes, maar met de nodige aanpassingen.

Vandaag voor schoonmoeder peignoir gekocht in de Damart.Toen ik thuis kwam , zag ik dat het de verkeerde maat was.Is me nog nooit overkomen.Toen bedacht ik me, dat de peignoir over een slaapkleed hing, en waarschijnlijk heb ik het kaartje van het slaapkleed gelezen.Morgen ga ik het omruilen, ik passeer er toch.
Heb ook tevens voor mij een heel warme pyama gekocht.Daar kan ik zo van genieten hé, zo lekker warm in bed.

Daarstraks heb ik gele soep gekookt.In de colruyt kun je diepvriessoepgroenten kopen volgens kleur.Is de eerste keer dat ik zoiets koop.Ze is lekker van smaak, een zeer zachte smaak.Is ook heel vlug klaar, moet maar amper 15 minuten koken.Volgende keer eens een andere soort nemen.

Dames, tot morgen.

mammyretro

29 dec 2017, 06:59

Goede morgen 
Vandaag vrijdag en zoals gewoonlijk regen , ,
Bon het positive ervan , ik Moët geen ramen kuisen :lol: :lol:
Het is niet dat ik het niet graag doe 
Maar de résultaten zijn nooit hoe ik wil 
Altijd heb ik strepen, :cry:

clive

29 dec 2017, 07:57

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Mammyretro, ook al vroeg uit de veren. Hier is het ook poetsdag vandaag, maar heb gisteren al veel kunnen voorbereiden, dus dat gaat vlot vooruit gaan. 

Anjelier, heb met Kerstmis ook die soepgroenten gevonden die jij zegt. Had toen rode soepgroenten voor tomatenroomsoep met balletjes. En voor Oud-Nieuw heb ik de groene gekozen voor broccolisoep met gerookte zalm Heel lekker. En zoals je zegt, op een kwartiertje klaar. 

Baby D was gisteren verheugd met zijn blokken van de ( late) Sint. Er zaten 80 blokken in en mijn halve living lag bezaaid met blokken want elk zakje moest open van hem. Schattig om te zien. Hij houdt ook van ballen en kartonnen boeken, dat is een handig weetje. 

Zo, ik ga Niels zijn ontbijt geven en dan badje in en dan het HH doen, dan ben ik wat vlugger klaar. Gisterenavond ook nog boodschappen gaan doen, op een paar prulletjes na is alles nu in huis; Eigenlijk enkel de bestellingen nog gaan ophalen. Moet mijn vlees 24 uur  laten marineren, dat gaan we morgen ophalen. 

Ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes en ga niet alle namen noemen. Ik wens jullie allemaal een fijne dag, heel veel liefs en een warme knuffel. 

Muddy Maddy

29 dec 2017, 09:27

Goede morgen seizoentjes,

zit ik me een punthoofd te zoeken in de diepvries naar mijn preistoemp. ik weet zeker dat ik een potje meegebracht had van de winkel. enfin, ik heb nog gesneden prei en aardappelen, dan maken we ze zelf en de volgende keer dat we iets zoeken in de diepvries gaan we dat potje vinden. typisch & logisch.
straks boodschappen gaan doen.
de kine was een marteling. ik moest op de trampoline! nu ga je zeggen das leuk, maar not.
ook minder leuk is die menstruatie. alsof mijn prè-menopauze moest zeggen : happy 50! Not. ik had er al een vermoeden van. ventje zei hoe? en je hebt ze pas gehad. ja, twee maanden geleden. ik heb het genoteerd in mijn agenda en ga weer eens 28 dagen tellen. en dan kijken of er een groot verschil tussen zit, dan kan ik me al gaan voorbereiden op PMS. want, ventje heeft de eindejaarsafrekening en die is dan ook in een soort PMS- periode.( elke zondag)
en ipv vis eten we nu eens worst met preistoemp. die in Rome in het Vaticaan eten ook geen vis op vrijdag maar biefstuk. ( inside information van iemand die daar woont)
vuilzak is opgehaald, nu wachten op die van het karton.
Gimly ligt al een dutje te doen. ik heb hem nog geen eten gegeven. hij draaide niet rond zijn teljoor en een aria kon er ook niet vanaf.
met oudjaar eten we kreeftensoep met brood en warme hapjes vooraf. op nieuw eendeborstfilet.
en ik heb gezien in de spiegel bij de kine dat mijn grijze weer op kop op steken. kapperafspraak, pedi en manicure.
moeder krijgt nu speciale vuilniszakken voor volwassen pampers. vader heeft nog steeds het plasgevoel niet terug. ja, moeder is het beu. en dan zou ze een hond willen! ik zei dan ga je dat moeten opruimen hoor en dat is een stuk viezer dan ammoniakgeur. er alle dagen mee gaan wandelen, enz...
als ze in januari nog steeds over een hond bezig is krijgt ze voor haar verjaardag een puppy uit het asiel!
en dan gaat het zijn van... en heel de living moet ik bedekken met kranten enz...enz...
ook nooit content.
ik ga 20 druppeltjes nemen want mijn buikkrampen zijn begonnen. en dan aankleden en op boodschap. drie winkels.
Fijne Dag, groetjes en een knuffel voor elk.
Cats Rule!

Oma-C

29 dec 2017, 10:00

AfbeeldingGoede morgen en een fijne vrijdag..
Zoals gewoonlijk nog wat poetswerk... en dan is het weerweekend
Terwijl ik dit schrijf komt de zon tevoorschijn
hopelijk wordt het weer een dag als gisteren, de wind is welkoud
maar het was heerlijk wandelweer...

Iedereen nog dank voor de Kerst en N-J-Kaarten het is een hele wasdraad :lol:

Geniet van wat je kan en wil.... het is de laatste vrijdagvan 2017
Groetjes en sterkte wie het nodig heeft...

mammyretro

29 dec 2017, 13:44

hier is het grijs en regen ,ander weer bij gisteren ,
straks nog om brood ,zon belde net ,hij komt met de kids langs ,
hij gaat om tabac en komt even 
sch dochter komt niet mee ,

Oma-C

29 dec 2017, 16:00

AfbeeldingGoede namiddag iedereen... zo vergeet ik niemand... Afbeelding

Vanmorgen een half uurtje zon gehad....
en nadien regen, veel regen en veel wind ....
en helemaal geen wandelweer...
Ik heb me dan maar binnen beziggehouden... 
allemaal prutswerkjes die ook eens moeten gebeuren

Zopas de brandverzekering betaald... daar ben ik ook weer vanaf
Dat is een jaarlijkse plicht hé...moet gebeuren...Afbeelding

Ondertussen de cross in Bredene gezien...tegenwoordig ook altijd hetzelfdeAfbeeldingNu ga ik afsluiten en straks eens zien wat er te eten valt...Ik wens allen een fijn weekend en een goeie avond...
Veel sterkte aan de zieken...allen zonder uitzondering...Afbeelding

Groetjes allen en tot morgen...Afbeelding

Helena van Troje

29 dec 2017, 16:45

Hier nog steeds de studiezaal. Gisteren in het Frans op reis geweest. Laat ons zeggen dat ze vier vijfde van dat vocabularium perfect onder de knie heeft.
Vandaag lezen we een beetje Latijn. Zolang geleden en toch de zin kunnen verbeteren dat het klasgenootje ten onrechte verkeerd ontleed had... Hé hé we hebben dus nog geen Alzheimer...Is wel 58 jaar geleden. Frustrerend voor haar, want haar grammatica is niet op en top. Misschien was de dril van toen nog niet zo slecht. Maar, ja, wat doe ik in het dagelijkse leven met die wetenschap? Uw kleindochter helpen.

Mijn slaapkamer is gepoetst, grondig, ook de plintjes en naast de plintjes en achter de nachtkastjes....
Ja, Nieuw jaar is de dag van de poetsvrouw, dus dat is dan een ganse maand niet gepoetst, dat kan niet hé.

Nu nog ,alle poetsgerief opruimen.

Dames ik geef het op met mijn twee vingers in de tensoplast moet ik met mijn ringvinger en pink typen en dat lukt niet zo fameus. De tijd van de diepe kloven is weer aangebroken. Van een winkel naar een andere gereden met de fiets zonder handschoenen en dat is de straf...

Prettige avond nog. 

anjelierken

29 dec 2017, 17:02

Hallookes iedereen,

Mammyretro: ik poets mijn ramen met een scheutje azijn in het water.Dan horizontaal aftrekken, met  zeemvel langs de randen , en met een propere droge doek over het ganse glasoppervlak.Nooit in de zon ramen poetsen.Die droge doek houd ik speciaal voor de ramen , is een versleten katoenen handdoek.

Clive: ik moet morgen ook nog enkel een bestelling ophalen, zodat ik zondag niet meer in winkels hoef te zijn.
Zondagvoormiddag nog vlug naar ouders, en dan als ik thuiskom hier aan de maaltijd beginnen.We zijn met 5, ouders en schoonouders komen niet meer.Ze kunnen dat niet meer , te vermoeiend, ze blijven liever thuis.Ik begrijp dat wel.Schoonouders hadden nochtans eerst gezegd dat ze wel gingen komen .Ja, alles verandert hé.Daarstraks bij vriendin langsgeweest, die ook zei, dat de familie steeds kleiner werd, die zijn met 6 op oudejaar.

Dames, tot morgen.

Ania

29 dec 2017, 19:20

Goeieavond allemaal....

Ik kom hier nog eens piepen...alles ok met iedereen? 

Met ons wel...dochter is al bijna 5 een hele meid geworden maar het blijft een lieveke, heb er weinig problemen mee. In school ook al 3j telkens dat ze heel braaf lief zorgzaam is en heel flink werkt. Dat het zo maar blijft. 

Wij hebben sinds april ook een nieuw hondje,Een chihuahua. Een lief bang hondje en beste vriendjes met de dochter natuurlijk. Leuk terug zo jong geweld in huis...

op het werk is er heel veel veranderd maar ik mag nog steeds blijven...