In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mammyretro

29 dec 2017, 20:34

anjelierken ,doe het zo , en zo heb ik ook eens gelezen ,
vanonder beginnen aan de ramen ,heb ik ook al gedaan ,is wel beter
doe het ook nooit in de zon ,dat wist ik ook ,
de laatste keer heb ik het water niet af getrokken , :? :cry:
en nog strepen ,nu hop hop ,en gedaan ,steek er niet veel inergie meer in 

helena ,ik heb dat ook ,en dat kan wel pijn doen 

zoon is gekomen en kévin was maar alleen mee 
terwijl papy met zoon praate ,hebben we wat gespeeld 
fijne avond ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Muddy Maddy

30 dec 2017, 08:37

Goede morgen seizoentjes,

heb toch zelf preistoemp moeten maken. ventje dacht dat we die pot reeds verorberd hadden. ja, dat kan, sinds mijn val vergeet ik vaker dingen. ik ga een lijst moeten maken want ik heb veel gevonden.
tortilla's, mergueze, kippeboomstammetjes, hamburgers,...
ik heb gisteren een hele reeks hapjes gekocht. kleine dingen om met oud heel de tijd te eten met de kreeftensoep. en wat over is met nieuw en de eend. vandaag brood want ik heb nog veel kaas.
er is hier weer veel wind, gisteren hadden we natte sneeuw en was het barkoud.
in de drankencentrale vond ventje  ook donkere gulden draak. de zoon heeft dan uitgelegd. we kregen heel hartelijke eindejaarswensen. dan naar de aldi waar ik de hapjes zocht en vond. daarna naar de bazaar voor onze keizer. daar kwamen we een collega van ventje tegen die met een burn-out kampt.
vreselijk om te horen. dat ge uw bed niet meer uit wilt en trilt aan de gedachte te moeten gaan werken.
ik heb hier een misnoegde keizer. hij wil nog een zakje. hij wil naar de keuken om het water van de papyrus te drinken. hij heeft vers water staan en toch dat moeraswater willen drinken.
moeder zal straks bellen. benieuwd over wat de litanie nu gaat zijn. de bazaar is morgen open tot 5 uur.
wij hebben normaal alles in huis. alleen vandaag de krant halen en brood maar dat is een taak voor ventje. ik blijf lekker in pijama. als het kan tot volgend jaar. ( beetje luie mie)
A. en ik hadden woensdag een discussie. ( en twee weken ervoor ook) ik wil zo rap mogelijk de gordijnen open om daglicht binnen te laten. zij zei dat ik moest wachten tot het straatlicht uit was.
tarara gerard. ik wil licht! en liefst geen kunstlicht want daar leven we al lang genoeg in.
ik hoor ventje weg en weer lopen. dè kans voor Gimly om nog een zakje te scoren.
Fijne zaterdag, groetjes en een knuffel voor elk.
Cats Rule!

clive

30 dec 2017, 09:03

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Anjelier, ik was de ramen net op dezelfde manier als jij.Waste moet ik zeggen, want sinds dit jaar komt een ruitenwasser dat doen in opdracht van manlief die vond dat het ramen wassen  ( er zijn er veel grote bij) echt wel te vermoeiend voor mij begon te worden, wat ook zo was. Was ze wel zelf nog aan de binnenkant, maar dat kan ik in stukjes en beetjes doen. 

Mammyretro, je niets aantrekken van het ander forum dat nu gesloten is hoor. Wij lezen jou graag hier in ons hoekje. 

Ania, fijn van jou nog eens te horen en te lezen dat alles goed gaat. 

HVT, ik dacht dat jij ook al alles in huis had voor het eindejaar. Ik ook behalve nog 1 bestelling vandaag af te halen en morgen dan nog de bestelling bij de bakker. Kun je geloven dat hier alle bakkers dicht zijn op maandag en de vorige maandag ook. Gelukkig bestaat er zoiets als broodjes die je kunt afbakken.

Oma-C, Vond het koud en kil gisteren, was blij toe ik terug binnen was. 

Gisteren een SMS'je gestuurd naar Radio 2. En natuurlijk kwam daar Labrador Niels in. De presentator las mijn berichtje voor en voegde eraan toe, dat Niels wel een hele speciale naam was voor een hond en dat hij spontaan dacht aan Niels de Statdsbater  ( denk dat de naam volledig verkeerd gespeld is). Vond dat wel een grappige opmerking. 

Muddy Maddy, hoe gaat het intussen met jouw vader ? Hopelijk verhoudingsgewijs goed. Hoop dat hij geen pijn heeft. Jouw menu ziet er lekker uit. 

Zo, ik ga niet alle namen noemen want gegarandeerd vergeet ik er één. Ik wens jullie allemaal een fijne zaterdag. Liefs. 

Oma-C

30 dec 2017, 09:37

Afbeelding

Goede morgen iedereen, sorry kort en bondig zo vergeet ik niemand :roll:
Ik hoop dat het licht wordt vandaag... :? en dat de regen stopt...
Weerman sprak van wateroverlast.. :roll:
ik hoop dat niemand van jullie er last van zal hebben.

Fijne voorbereidingen aan iedereen die voor een feestmaaltijd moet zorgen :)
ik ga bij de kinderen en we doen fondue.... vorige week hadden we gourmette
Makkelijk en lekker en niemand moet in de keuken staan... :wink:

Een fijne zaterdag... en hou het warm en droog :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

30 dec 2017, 11:09

Goede voormiddag,

Het is hier nog altijd studiezaal.Ik zal seffens eens gaan controleren waar ze mee bezig is.
Ze zal volgende week toch ook nog moeten werken vrees ik of ze komt er niet.

Met Oud op Nieuw mag ik naar de schoonfamilie.
ik blijf niet lang en ga met de schoonzus die nachtdienst heeft naar huis.

Ik heb ook al alles in huis. Ondertussen weet jongste dat hij d bestelling mag gaan afhalen in de winkels.
Hij woont schuin over de bakker en d beenhouwer waar ik altijd ga dus...

Ach ja, seffens toch nog om grote champignons iov. mijn zus.

Bij jullie ook la d bakkers dicht op maandag Clive. Ik heb er nog ene gevonden die open was.
Ik ga voor alle valle voor toch maar nog afbakbroodjes meebrengen samen met die champignons.

Straks een beetje improviseren voor het avondeten. Hesp met kaassaus en macaroni. Hopelijk lukt het met de overschot van de Oud Brugge.

Goed dat ik niets gepland had deze week, want met een student in huis doe je niet veel. Je maakt met alles lawaai en ze kwam juist naar hier omdat het hier kalm is zonder broers.

Het ziet er hier eventjes droog uit. Het is wel niet zo koud vind ik. Aan iedereen nog een rustig dagje gewenst.

mammyretro

30 dec 2017, 16:10

goede namiddag 

deze morgen is het hier aardig uit de hand gelopen ,we zijn naar spoed met daniel geweest ,hij had zijn oog rood ,daar 2 uur moeten wachten ,de arts heeft het vuil eruit gehaald ,en moet nu druppels erin doen ,maar natuurlijk geen apo open ,gelukkig had hij al naar de apo geweest deze morgen ,en doe ik die erin ,zal ook helpen

enfin thuis gekomen ,moest er nog het een en ander worden gehaald ,
morgen de broodjes en taart halen voor bij sch ma ,ikmoest bellen van papy naar sch ma 
om te zeggen dat hij niet meer kwam ,maar ze neemt geen telefoon op  :? :?
de laatste keer is hij er naar toe gereden ,zat ze in de zetel 
en vroeg wat hij kwam doen , als je zou opnemen zei papy ,zou ik niet moeten komen 
en zij vind dat normaal 
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C

30 dec 2017, 16:17

AfbeeldingEen goede bijna avond iedereen... :) 
Geniet van de warmte van de haard met een boek of TV
Dat ga ik ook doen... te veel koude wind om te wandelen
ik ben dus thuis gebleven... :roll:Veel sterkte aan de zieken, en hen die pijn hebben...mammyretro dat gaat zo met "verwende oma's"...die vinden dat heel normaal... :twisted:
Beterschap voor je man en sterkte :?Voor elk een fijne avond en een rustige nacht...(straks)
en tot morgen...

wingerd

30 dec 2017, 17:22

Hallo dames, ben hier ook nog eens even, niet veel bijzonders te melden. Manlief en hondlief deden hun wandelingetje maar hier waait het ook nogal hard.

Morgenavond zijn wij (zoals dat meestal is) gewoon met ons tweetjes thuis, maar hebben bij een restaurant hun afhaalmenu besteld. Dat deden we vorig jaar ook en dat was zeer lekker.
Maandag dan iedereen hier voor een hapjesdag, dat vinden ze allemaal plezant. We hebben dit jaar een aantal originele dingen bedacht, benieuwd of die succes gaan hebben. Er zitten een paar slokoppen bij dus we hebben genoeg voorhanden. En de nieuwjaarsbrieven weer, dat zal weer wat worden van mooie beloften ! :lol: :lol:

Groetjes aan iedereen !

clive

30 dec 2017, 18:28

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Mammyretro, heel veel beterschap voor jouw man. Zo lang moeten wachten op spoed  :(.

HVT, hier ook alles in huis, behalve de bestelling van de bakker morgen. Heb  voor alle zekerheid ook afbakbroodjes in huis gehaald. 

Wingerd, hier is het morgen en de 1° , ook maar met zijn tweetjes hoor + Niels natuurlijk die van alles een proefbordje krijgt. 

Oma-C, ik had het ondanks de 13°C , koud vandaag. Vond dat er een venijnige wind stond. 

Heb net de marinade gemaakt voor het vlees en dit laatste erin gelegd. Ben nu het soepje aan het maken; dat is vlug klaar. Straks nog even mixen en gedaan. Laten afkoelen en in bakjes doen.

Kreeg het niet over mijn hart foie gras  te kopen, heb dus maar faux gras gekocht voor in het voorgerecht. Misschien wat minder lekker ,maar moet het niet bakken, dus het zal wel meevallen. 

Wens IEDEREEN  nog een fijne avond en voor veeeeeeeel later een zachte slaapwel. Liefs aan jullie allen. 

zwanenmeer

30 dec 2017, 19:09

beste wensen en groetjes aan ALLE seizoentjes ! 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

wingerd

30 dec 2017, 19:56

Hey Clive, een van onze hapjes is ook met faux gras. Echt uit principe hoor ! Lekker op een stukje peperkoek !

anjelierken

30 dec 2017, 21:28

Hallookes iedereen,

Clive: ik koop nooit foie gras.Wij eten dat niet graag, en als je weet hoe ganzen daarvoor moeten lijden, neen bedankt!Die faux gras vind ik dan wel een heel goed alternatief.

Deze voormiddag een leuk karweitje opgeknapt.Beste vriendin had nog een wieg staan, die weg mocht.Ze gaat grote kuis houden , zegt ze.Ik kreeg die voor zoonlief.Die wieg stond al jaren op zolder.Nu heb ik die volledig afgewassen, de stoffen bekleding eraf gedaan en gewassen, terug op de wieg aangebracht.En nu ziet er die wieg als nieuw uit.Vind dat wel plezant , zo oude dingen opkuisen.Zoonlief en gezinnetje zullen blij zijn.

Dames, misschien tot morgen, en anders tot volgend jaar :D.

clive

31 dec 2017, 07:35

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Ik kom jullie allemaal een heel fijn Oud-Nieuw wensen, met een goede gezondheid op de eerste plaats want dat is toch het allerbelangrijkste. 
Maak van deze laatste dag van 2017 er een mooie van, hoe je het ook gaat vieren of niet vieren. 
Ik ga me in de keuken verschansen en beginnen aan het eten. 

Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal. En tot volgend jaar  :D.

Muddy Maddy

31 dec 2017, 08:25

Goede morgen seizoentjes,

voor iedereen een vrolijk oudjaar gewenst.

wij gaan kreeftensoepen met allerlei hapjes.

vrees dat Gimly weer ziek gaat worden, deze morgen geen aria en hij wou ook geen eten noch naar de keuken. hij ligt al in de zetel. hij wou wel een grote knuffel met veel gesnor.

Fijne laatste dag van 2017, moge 2018 beter zijn! vele groetjes en een dikke knuffel voor elk!
Cats Rule!

Oma-C

31 dec 2017, 09:34

AfbeeldingGoede morgen iedereen... zo vergeet ik zeker niemand  :oops:Hou je vast aan je kleren als je buiten komt want er is veelharde wind
met rukwinden die je kunnen verrassen en een paraplu waait weg...(of kapot)  :roll:Ik wens jullie allemaal een gezellig oud jaar met familie of vrienden
en een veiligeoverstap naar het nieuwe! :)
Met veel geluk en een goede (of betere) gezondheid....
met alles wat jullie hartje mag wensen... Happy New Year..!!! :lol:Afbeelding