In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

03 jan 2018, 07:10

Goede morgen seizoentjes,

Storm op zee. ventjes eerste werkdag van 2018 en tevens het begin van de eindejaarsafrekening. ik hoop dat het niet elke zondag weer een litanie gaat zijn over het werk, de rijken, de regering en de leeglopers. de anderen zijn nog in verlof tot de 8 ste. ik moet om 13 uur naar de kine. hoop dat ik niet in die werken waai. ventje moet de 8 ste voor zijn ogen.
de kerstversiering aan de deur heb ik weggehaald. de rest mag nog een beetje staan.
Gimly heeft vannacht in de slaapkamer gebraakt. hij probeerde gisteren ons te overhalen om hem eten te geven maar daar trap ik niet in. wie er wel in trapte was ventje terwijl ik het hem gezegd had maar die steekt nooit geen licht aan als die naar de badkamer gaat.
en om mysterieuze reden stond de verwarming uit. het spookt hier zeker?
er stak een blaadje in de bus dat we uitgenodigd zijn voor een burendrink zaterdag. we gaan alleen maar om te zien wie er opdaagt.
ventje had mijn trui waar ik al lang achter zocht aan. hij vind zijn zwarte dan niet meer. hoe mijn trui in zijn kast terecht kwam, is weer een raadsel.
ik ben gisteren begonnen te lezen in mijn leesvoer en moet nog altijd verder doen.
gisteren kimchi gegeten. dat is gefermenteerde kool. had dat eens gezien in een 'food factory' en twee jaar geleden gekocht. best wel lekker. ventje wilde immers spieringkoteletten en volgens een foodsite eet je best kimchi met varkensvlees. en ventje heeft eindelijk eens witte bonen in tomatensaus gegeten.
en steeds weer vergeet hij een potje mosterd als hij naar de winkel gaat.
nu heb ik weer naar die verwarming moeten kijken. de thermostaat stond nu op 15°! totaal ontregeld door die batterijen. nu begint ze op te warmen. ventje gaat dan vanavond eens kijken. batterijen zaten er al 4 jaar in.
morgen naar de dokter voor die vit D.
zie er wel tegenop om naar de kine te gaan. met die storm.
ik ga verder lezen en dan effe op sociale media voor ik aan de afwas begin.
Fijne dag, waai niet weg, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

mammyretro

03 jan 2018, 07:42

Goede morgen 
Ben nog niet beter, dus ik kruip terug in mijn bedje
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive

03 jan 2018, 09:21

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Hopelijk heeft niemand schade geleden door de storm. 

Mammyretro, van harte beterschap. 

Muddy Maddy, hoop dat de kine meevalt en waai niet weg . En een verloren gewaande trui van ventje terug gevonden. Gimly dan deze nacht ziek geweest, hoop dat hij zich nu wat beter voelt. 

Manlief is ook terug werken, op verplaatsing dan. Gisterennamiddag nog heel vlug naar stad geweest want hij moest nieuwe schoenen hebben. In 3 winkels geweest, de derde was dan eindelijk raak. Doe dat niet graag, winkel in, winkel uit. Er was nog heel veel koppelverkoop gisteren. Tja , de echte solden beginnen vandaag. Ik ga zaterdag naar mijn lievelingsboetiekje in Oud- Turnhout, heb al gebeld naar de verkoopster wat ze moet weghangen voor mij. Ze kent mijn smaak en mijn maat en op die manier is het fijn shoppen als alles al klaar hangt wat ik graag gehad had. Ze doet dat bij mij omdat we van wat verder komen en omdat ik gezegd had dat ik pas de 6° kon komen. Is een heel goede verkoopster. En dan heb ik alles wat ik moet hebben en dat in 1 winkel. En daar blijft het dan ook bij, koop me daarna niets meer behalve een rood golfje dat ik maar niet vinden kan. Zal spijtig genoeg in de nieuwe collectie te vinden zijn. 

Zo, heb al een strijk achter de rug, het was gisteren te laat en ik was te moe om daar nog aan te beginnen, maar zie, hij is niet weggelopen en ik heb hem deze ochtend heel vroeg kunnen doen. 
Vandaag moet vooral de bovenverdieping eraan geloven. En in het weekend gaat de kerstboom weg en de rest van de versieringen. 

Ik wens iedereen een mooie dag, hoop dat de wind wat gaat luwen. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel voor wie er eentje kan gebruiken. 

Oma-C

03 jan 2018, 09:45

Goede morgen iedereen...
Ik ben klaar om naar de kine te gaan en zag een PB
toen ik ging kijken was er niks te vinden...????
Wie zond mij een PB ??? nog even overdoen aub.?? :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Oma-C

03 jan 2018, 13:55

AfbeeldingGoede middag iedereen.... zo vergeet ik niemand :)
Wat een weer, ik heb moeten opboksen tegen de wind 
om bij de kinesist te geraken ook al woont die maar 
een 10 tal minuten van mij vandaan... toen ik naar huis kwam 
werden de benen bijna onder mij uit gewaaid...een  raargevoel
Nu begint de hevige wind wat af te nemen... gelukkig maar... :)
Maar er is nog springtij op de Schelde en dat kan nog voorwateroverlast zorgen
in de late namiddag...
ik woon gelukkig hoog genoeg om ergeen last van te hebben

Ik heb nog niks bijgelezen, dat is voor straks...
Het mysterie van de PB is opgelost... :lol: heb al bericht gekregen...
Allen een fijne woensdag en sterkte wie het kan gebruiken...
groetjes allen en tot later... :wink:

zwanenmeer

03 jan 2018, 15:04

Eén voordeel is er met deze felle wind : mijn lakens zijn buiten al droog gewaaid ....

Groetjes aan alle seizoentjes :

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

mariajohanna

03 jan 2018, 15:41

Bedankt, Mira, voor de Nieuwjaarswensen.

Heb even tijd gevonden ..... :roll:

Alles van kerstmis is opgeruimd, behalve de kaartjes, die staan nog op 'hun' plekje ! Stilaan vind ik wel terug 'mijn draai', de uren dat manlief op revalidatie is, kan ik wat 'bijwerken' of, zoals nu, even op de PC. :wink:
Alles spookt zo wat door mijn hoofd wat ik nog kan doen, wat ik niet mag vergeten ......
Mijn kaartenhoekje is ook al ingepalmd, er zijn immers verjaardagen op komst ! :D Altijd leuk om te maken en/of te krijgen. Iemand die hier in ons hoekje komt en ook graag eens een verj.kaartje krijgt, mag via PB altijd eens binnenwippen met adres, datum, .....

Trouwens, welgemeende dank voor al de nieuwjaarskaartjes die ik van jullie mocht ontvangen. Ze blijven nog een hele poos staan waar ze staan ! :D

Ik ga nog wat verder doen ...... bijlezen zal voor wat later zijn, als het wat rustiger is.
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk, en tot ... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mariajohanna

03 jan 2018, 18:30

Mijn kop staat precies op 'vergeten' .
Mira, natuurlijk ook nieuwjaarswensen terug he ! :wink:

Boterham is op, nu wat TV kijken, met manlief.
Tot .... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

03 jan 2018, 18:32

AfbeeldingGoede avond iedereen...Afbeelding
Ja de wind is ietsje minder... maar hij zal niet helemaal weggaan
we blijven winderig en nat weer houden...volgens Frank de weerman
Hier in Antwerpen is de Schelde overstroomd.. 
't zal straks wel in 't nieuws te zien zijn...Afbeelding

Ja M-J, plezant hé zoveel kaartjes... :lol:ik ben vandaag aan 80 geraakt 
alleen voor kerst en nieuwjaar...

Voor allen een fijne avond en een goeie nacht... met mooie dromen...
morgen zijn we er weerAfbeelding... Slaap lekker...

clive

03 jan 2018, 19:52

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Mira, ik ben ook zo' n warhoofd,  een gelukkig en gezond 2018 voor jou en jouw dierbaren .

Vandaag boven alles kunnen poetsen zoals het hoort, vorige week was het een beetje met de Franse slag gedaan. Nu dat kan voor één keertje, maar echt happy voelde ik mij daar niet bij. 
Zondag  de kerstboom afbreken  kan niet bij de dozen, dus manlief moet thuis zijn. 

Zwanenmeer , dat vind ik nou eens positief denken sé. Jouw lakens laten droog waaien  :).En ik maar alles in de droogkast stoppen. Nu ja, ik heb zo' n droogparaplu, die ging vandaag meewaaien denk ik. 

MJ, zo te lezen gaat het goed met de revalidatie van jouw manlief, goed zo. 

Oma-C,  ze lieten inderdaad beelden zien van de Schelde. Ging het een beetje bij de kine ? 

HVT, ook weer de normale gang van zaken ? 

Hoop dat mammyretro zich morgen  wat beter voelt. 

Anjelier, moest lachen dat Spaanse Woef kruimeldief speelde. Een netjes schoongelikte vloer . 

Wingerd, Bobijntje , Muddy Maddy, Oma Senga, Billyken, Ania en wie vergeet ik nog ? Ik wens jullie allemaal nog een fijne avond en voor later vandaag een zachte slaapwel. Liefs aan jullie allemaal. 

Ania

03 jan 2018, 20:45

Hier was ik ook al om iets voor half vijf wakker, toen was het hier ook het ergste qua wind en regen...uiteindelijk maar opgestaan en naar het werk vertrokken , ik was al blij dat ik door de vakantie dichtbij het perron kon parkeren en dat het droog was terwijl ik naar de trein en erna naar binnen stapte...10 min binnen en gieten gieten met de nodige rukwinden...Gelukkig wel niet veel zaagtelefoons vandaag...Dus nu ben ik ook moe, hopelijk kunnen we deze nacht wat beter slapen , ik vond de wind net terug toe nemen in het naar huis komen en nu giert die weer rond het huis, hij komt nu precies wel volledig westen vandaar het gieren denk ik. Deze avond  soep gaan opgewarmd , tis hier wat dieet nu na al die dagen, voor dochter heb ik wel nog pureetje met vleesje voorzien. 
en nu lig ik al in mijn bedje, daar nog wat tv kijken..

anjelierken

03 jan 2018, 22:14

Hallookes iedereen,

Zwanenmeer: op de Duitse ARD kijken wij  niet.Ik heb wel de dvd-reeks van Sissi, heb dat ooit gekregen van dochter.Dus eigenlijk kan ik daar altijd naar kijken. De kinderen zaten er al mee te lachen dat ik weer naar Sissi ging kijken op tv, en daarom had ik al eens rondgeneusd in ons tv boekje, maar niet gevonden.Voor mij is dat ook pure nostalgie.En het rare is, op tv kijk ik ernaar, en de dvd blijft liggen.Na al die jaren heb ik er nog maar 1 keer naar gekeken.

Mammyretro: veel beterschap gewenst.

Vandaag de overburen op bezoek gehad, kwamen nieuwjaar wensen.

Ik heb hier terug een afscheurkalender in de keuken hangen, vind dat wel plezant, met elke dag een spreuk of één of ander weetje.Ik vind dat je dan beter de datum onthoud.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

03 jan 2018, 23:41

Hallo, ik zie dat ik nog niet geweest ben vandaag.
Van nu is alles een beetje terug normaal.
Dochter is haar dochter komen halen vanavond.
Ik hoop maar dat het iets heeft opgebracht al de moeite.

Hopelijk is het morgen een beetje te doen om wat boodschappen te halen.

De beschermhoes van de zonneparaplu is gescheurd. Ik heb het zaakje gemaakt met een stuk tafelzeil.
Altijd maar praktisch anders geen doel.

Mijn was is ook buiten droog gewaaid. Het zal gemakkelijk strijken zijn.
Ik had zolang gewacht dat ik bijna door mijn voorraad ondergoed heen was.
Het beleef maar regenen en de linnendroger is echt in tijden van grote vermoeidheid en van regen.

Nog een rustige nacht allemaal.

Muddy Maddy

04 jan 2018, 07:06

Goede morgen seizoentjes,

ventje naar het werk, Gimly genezen want die heeft weer een hele aria van verdi ten beste gebracht. de tweede helft van zijn zakje is voor wat later.
vandaag naar de dokter. die zal me wel onder mijn voeten geven met die dagen.
terug de lakens en donsdekenovertrekken in de wasmachine steken. die gaan dan de droogkast in en A. mag ze volgende week strijken. en ik heb nog steeds mijn leesvoer niet uitgelezen. leesdip.
als ik ga liggen in de zetel, geraak ik er niet uit. echt niet. het is zoals ik op de vloer zit, geraak ik ook niet recht. eens aankaarten met de kine. die heb ik gisteren moeten afzeggen. niet door de wind maar door een andere reden. moet dan binnen twee weken terug bellen want ze is nu op skireis volgende week.
de verwarming is opgelost: ze stond zelfs twee uur achter. heb bij de buurvrouw een potje mosterd moeten lenen: is eens wat anders dan een kopje suiker. :wink: heb gepolst of ze naar de burendrink gaan, ze gingen eerst niet maar ik zei dat ik ging gaan alleen maar om te weten wie die Joyce is. en dan gingen ze ook gaan.
er is momenteel nog veel wind, maar ze rammelt niet in de stoof.
die fietsers zijn een gevaar zei ventje. hij had er haast een mee aan scheepsdale. seffens zijn de voetgangers ook gevaarlijk. dat steekt over gelijk dat ze wandelen in hun hof. laatst hadden we dat aan de aldi voor. niet kijken en maar lurken aan d'r sigaret. heb er niets tegen willen zeggen want ze zag eruit als riftjeraftje. voor het zelfde geld krijgt een mens een tegen zijn kop.
vader zit met een zware verkoudheid. moeder belde gisteren: zei dat ze me al heel de week niet gehoord had. :? pardon, ik heb op nieuwjaarsdag gebeld. ze wist niet dat ventje de 2 de ook thuis was.
ga eens in de diepvries snuisteren wat er te vreten valt vanavond. dan de afwas.
Fijne dag, groetjes en een knuffel
Cats Rule!

clive

04 jan 2018, 08:05

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Ania, jij kijkt dan ook TV in bedje, vind dat zalig want val dan vlugger in slaap. Met die storm zal jij het wel extra druk hebben op het werk 

Anjelier, de overburen op bezoek gehad, leuk.  Hier thuis is dat pas de 28° januari, alle agenda's moeten bij elkaar gelegd worden. En jij hebt ook een scheurkalender. Binnenkort heb ik er ook eentje; Die van de Slimste Mens. Volgens TV overal verkrijgbaar, maar heb hem nergens gevonden. Nu is er een tweede druk en heb ik er mijn eentje laten wegleggen bij de krantenwinkel, zou rond de 12° moeten binnenkomen. 

HVT, jij ook de was buiten gedroogd. Durfde ik niet want was bang dat was en paraplu samen gingen wegwaaien. Maar hij zal wel vlug droog geweest zijn. 

Muddy Maddy, succes bij de dokter. En waarom zou je over jouw voeten krijgen ?  Gimly genezen, dat is goed nieuws. Niels wou gisteren constant naar buiten met die wind, maar ik gaf niet altijd toe, bang dat hij terug een oorontsteking krijgt. Dierenarts zei dat dat nu wel kon, dat hij daar regelmatiger last kan van krijgen en hij is nu genezen, en wind in zijn oren kan volgens mij toch niet goed zijn. 
Jouw ventje heeft wel gelijk wat hij zegt over fietsers en voetgangers, zelf ben ik ook een zwakke weggebruiker, maar ik hou me wel aan de verkeerscode zoals het hoort. En dat doen er vele niet, denken dat ze overal voorrang hebben en steken soms de  baan over  zonder  ook maar één keer naar links of naar rechts te kijken. Vooral wielrenners is groep denken vaak onsterfelijk te zijn, enfin , wielerterroristen noemen wij dat hier. 

Moet namiddag bij  de pneumoloog zijn. Kan met de tram naar het ziekenhuis en terug. Wat voor mij een  gemak is. Want zet mijn fiets daar niet graag, er is niets waar je hel aan kunt sluiten en er verdwijnen daar alle dagen wel een aantal fietsen. Nee, dan liever met de tram, 2 haltes en ik ben er al. Zal maar een boek meenemen naar het ziekenhuis, zodat ik de tijd wat kan doden. Ga na badje meteen beginnen aan het HH, zou graag gedaan hebben voordat ik vertrek.
Zo, ga plaats maken voor Oma-C. 

Ik ga  niet alle namen noemen, maar wens iedereen een fijne dag en veel beterschap aan de zieken en aan zij die pijn hebben. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.