In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9
-
wingerd - Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13
Ria, ook welkom hier en gelukkig nieuwjaar. Mooie foto's heb je gemaakt.
Mijn broer bracht me nog een nieuwjaarsbezoekje deze namiddag. Die zie ik niet zo vaak, dus gezellig bijkletsen.
Gisteren naar de bib geweest en ben alvast in een spannend boek begonnen. Ik had er voordien nog eens enkele op de tablet gelezen, is soms wel handig maar heb eigenlijk toch liever een papieren boek.
Dames, nog een gezellig weekend gewenst.
Mijn broer bracht me nog een nieuwjaarsbezoekje deze namiddag. Die zie ik niet zo vaak, dus gezellig bijkletsen.
Gisteren naar de bib geweest en ben alvast in een spannend boek begonnen. Ik had er voordien nog eens enkele op de tablet gelezen, is soms wel handig maar heb eigenlijk toch liever een papieren boek.
Dames, nog een gezellig weekend gewenst.
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede avond
ik kom wat nieuws brengen ,
clive ,ik ben wat beter ,gisteren moest ik naar lille voor een maagonderzoek
heb ginder de ganse tijd geslapen ;
ik moest er om 11u30 zijn ,en ik werd om 15u30 maar aan de beurt geweest
dus tijd zat om te slapen
zie dat er een nieuw seizoentje is ria , ,welkom hier
*ik heb verder niet bijgelezen ,alleen maar
diagonaal

fijne avond ,bisous
ik kom wat nieuws brengen ,
clive ,ik ben wat beter ,gisteren moest ik naar lille voor een maagonderzoek
heb ginder de ganse tijd geslapen ;
ik moest er om 11u30 zijn ,en ik werd om 15u30 maar aan de beurt geweest
dus tijd zat om te slapen
zie dat er een nieuw seizoentje is ria , ,welkom hier
*ik heb verder niet bijgelezen ,alleen maar
diagonaal
fijne avond ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
Ania - Lid geworden op: 30 okt 2015, 13:55
Vandaag verlof en een leuk dagje gevuld dagje...in de vm naar de welness met het ventje en in de namiddag met een vriendin afgesproken, kindjes spelen en wij babbelen😁
@clive , sukkel je met je longen?
@oma c , als het maar helpt kiné, ik heb dat half mijn zwangerschap moeten doen en was het ook beu maar beter dan pijn hebben zeker.
nog een vraagje, is de termijn voor het indienen van ziektebriefjes veranderd naar 6maand? Een collega zei daar iets van en met over de kine bezig te zijn denk
ik eraan.
@clive , sukkel je met je longen?
@oma c , als het maar helpt kiné, ik heb dat half mijn zwangerschap moeten doen en was het ook beu maar beter dan pijn hebben zeker.
nog een vraagje, is de termijn voor het indienen van ziektebriefjes veranderd naar 6maand? Een collega zei daar iets van en met over de kine bezig te zijn denk
ik eraan.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
wakker gemiauwd door Gimly. moest toch eigenlijk opstaan om pijnstillende druppeltjes te nemen.
dacht dat het al rond 8 uur was: mijn ogen zijn nog niet goed open. dan zou ik me overslapen hebben.
nu zit meneer buiten. 't zal weer lang duren.
hij is al eens 5 min buiten geweest. blijkbaar is er iets intresants op de koer gekomen vannacht.
en natuurlijk is ventje nu wakker. maar die valt tamelijk rap in slaap.
heb eindelijk mijn leesvoer verorberd. vandaag de krant. maar als mijn moeder na het eerste katern belt, dan geraak ik er niet. dan staat alles weer on- hold.
Gimly is terug binnen. de deur ging open en roef. normaal krabbelt hij aan de deur maar nu heb ik niets gehoord. moest pijlsnel zijn tweede portie zakje van 50 gr geven.
en daarna zal meneer zich in de zetel leggen en dutje doen.
ventje gaat vandaag zijn zwarte trui zoeken in mijn kast. ten minste als hij niet de tablet neemt en zijn iron maiden spelletje speelt want dat kan lang duren. als mijn moeder dan aan de telefoon hangt...
een van haar vriendinnen heeft een knobbeltje in haar borst gevonden.
zal daar wel uitgebreid verslag van krijgen.
maandag moet ventje voor zijn ogen. ik moet thuis blijven voor de man van de diepvries. ik weet nooit wanneer Robert komt. tussen 12 en 14 u. en als ik het niet opschrijf in mijn agenda zit mijn diepvries propvol. met dat de beenhouwer gesloten was, is er nu toch een beetje ruimte.
vanavond de burendrink. ben benieuwd.
ik ga een beetje surfen.
Fijne zaterdag allen, groetjes en een knuffel.
wakker gemiauwd door Gimly. moest toch eigenlijk opstaan om pijnstillende druppeltjes te nemen.
dacht dat het al rond 8 uur was: mijn ogen zijn nog niet goed open. dan zou ik me overslapen hebben.
nu zit meneer buiten. 't zal weer lang duren.
en natuurlijk is ventje nu wakker. maar die valt tamelijk rap in slaap.
heb eindelijk mijn leesvoer verorberd. vandaag de krant. maar als mijn moeder na het eerste katern belt, dan geraak ik er niet. dan staat alles weer on- hold.
Gimly is terug binnen. de deur ging open en roef. normaal krabbelt hij aan de deur maar nu heb ik niets gehoord. moest pijlsnel zijn tweede portie zakje van 50 gr geven.
en daarna zal meneer zich in de zetel leggen en dutje doen.
ventje gaat vandaag zijn zwarte trui zoeken in mijn kast. ten minste als hij niet de tablet neemt en zijn iron maiden spelletje speelt want dat kan lang duren. als mijn moeder dan aan de telefoon hangt...
een van haar vriendinnen heeft een knobbeltje in haar borst gevonden.
zal daar wel uitgebreid verslag van krijgen.
maandag moet ventje voor zijn ogen. ik moet thuis blijven voor de man van de diepvries. ik weet nooit wanneer Robert komt. tussen 12 en 14 u. en als ik het niet opschrijf in mijn agenda zit mijn diepvries propvol. met dat de beenhouwer gesloten was, is er nu toch een beetje ruimte.
vanavond de burendrink. ben benieuwd.
ik ga een beetje surfen.
Fijne zaterdag allen, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!
-
Goede morgen
Vandaag 3 koningen , ben beter ,heb toch gegeten,
Dus Moët het nu wel goed komen ,alleen doe hoest is nog vervelend
Nu de douche in,en zal een beetje wikkelen
Vandaag 3 koningen , ben beter ,heb toch gegeten,
Dus Moët het nu wel goed komen ,alleen doe hoest is nog vervelend
Nu de douche in,en zal een beetje wikkelen
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Iedereen een goeiemorgen, donker en grijs nog steeds
maar we gaan niet klagen ...
stel je voor min 40°
mammyretro, fijn dat je wat beter bent... houden zo
wingerd plezant als je elkaar zolang niet gezien hebt,
dan weet je veel te vertellen...
M-M sterkte voor je ventje maandag in de kliniek... hopelijk alles oké
ania, eens bij de ziekenkas vragen voor die briefjes.... ik heb er nog niks van gehoord..
clive, bobijntje, Helena, zwanenmeer, omasenga, M-J, anjelierken, en wie ik vergeet
voor allen een fijn weekend... hier vanalles te doen want dochter komt even over en weer
Groetjes iedereen en tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C , dank je voor het overzichtje, ik ga niet alles herhalen. Geniet van jouw gezelschap vandaag. En ben ook blij dat mammyretro beter is .
@ Ania, ja, ik sukkel een beetje met mijn longen en die CVS en Fybro helpen nu niet meteen mee. Maar het zal wel goedkomen, nog even geduld hebben voor de CT.
Zijn dan gisteren naar het boetiekje in Oud- Turnhout gereden. Heb alles wat ik nodig had en ben een flink stukje onder mijn budget gebleven, wat een fijne verrassing was. Ben weer gekleed en manlief vond alles mooi. Wat ik dan ook wel leuk vind. Hou toch ook een beetje rekening mee wat hij ook mooi vindt. Want als hij iets echt niet leuk vindt, dan doe ik dat toch niet met plezier aan.
Moeten nu wel vandaag nog gaan winkelen.
Heb deze ochtend al gestreken.
Zo, ik wens iedereen een fijne zaterdag. Liefs aan jullie allen een knuffel voor diegenen die er eentje willen.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Drie koningen vandaag. Geen frangipanetaart à la oma-oma. 
Veertig jaar geleden lag ik nu in de verloskamer.
Waar is de tijd! De middelste verjaart vandaag.
Vanmorgen als een pijl uit een boog gestart.
Ondertussen stil gevallen.
Straks na mijn boke er terug in vliegen se.
Gelukkig staat er geen druk op, maar soms wil ik toch wel iets gedaan krijgen zonder dat mijn tong op mijn teen hangt.
Mammyretro het duurt even voor de verkoudheden van nu over zijn.
Heb er een paar weken gelden ook zolang last van gehad.
Anders is dat altijd vlugger over.
Oma-C bezoek van de dochter. Dat is fijn.
Aan alle anderen nog een fijne dag gewenst.
Voor de zon in huis zullen jullie zelf moeten zorgen.
Veertig jaar geleden lag ik nu in de verloskamer.
Waar is de tijd! De middelste verjaart vandaag.
Vanmorgen als een pijl uit een boog gestart.
Ondertussen stil gevallen.
Straks na mijn boke er terug in vliegen se.
Gelukkig staat er geen druk op, maar soms wil ik toch wel iets gedaan krijgen zonder dat mijn tong op mijn teen hangt.
Mammyretro het duurt even voor de verkoudheden van nu over zijn.
Heb er een paar weken gelden ook zolang last van gehad.
Anders is dat altijd vlugger over.
Oma-C bezoek van de dochter. Dat is fijn.
Aan alle anderen nog een fijne dag gewenst.
Voor de zon in huis zullen jullie zelf moeten zorgen.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallookes iedereen,
Grijs en somber weer, we worden het gewoon.
MuddyMaddy: geniet maar van de burendrink, misschien leer je nog nieuwe mensen kennen.Moesten ze dit doen in onze straat , ik zou zeker gaan.Nu kennen mensen elkaar niet.Ik ken enkel mijn naaste buren en nog 2 andere gezinnen, terwijl ik in een lange straat woon met vele huizen.Nieuwkomers spreken niet meer, bekijken je zelfs niet.Tegenwoordig als ze hier een tijdje wonen, spreek ik hen zelf aan bij gelegenheid, en dat helpt wel.Je moet precies de eerste stap zetten, want anders lukt het niet.
Hier nog geen kinderen gezien die driekoningen komen zingen.Heb nochtans voor de zekerheid koekjes liggen in de keuken.Ik denk dat het vooral streekgebonden is.Als kind heb ik nooit driekoningen gezongen, manlief ook niet.In "thuis" op tv waren er 4 koningen die gingen zingen
.
Ga straks iets bakken, denk van yoghurtcake met appel, nog nooit gemaakt.Een receptje dat op een pak bloem staat, eens uitproberen.
Dames, tot morgen.
Grijs en somber weer, we worden het gewoon.
MuddyMaddy: geniet maar van de burendrink, misschien leer je nog nieuwe mensen kennen.Moesten ze dit doen in onze straat , ik zou zeker gaan.Nu kennen mensen elkaar niet.Ik ken enkel mijn naaste buren en nog 2 andere gezinnen, terwijl ik in een lange straat woon met vele huizen.Nieuwkomers spreken niet meer, bekijken je zelfs niet.Tegenwoordig als ze hier een tijdje wonen, spreek ik hen zelf aan bij gelegenheid, en dat helpt wel.Je moet precies de eerste stap zetten, want anders lukt het niet.
Hier nog geen kinderen gezien die driekoningen komen zingen.Heb nochtans voor de zekerheid koekjes liggen in de keuken.Ik denk dat het vooral streekgebonden is.Als kind heb ik nooit driekoningen gezongen, manlief ook niet.In "thuis" op tv waren er 4 koningen die gingen zingen
Ga straks iets bakken, denk van yoghurtcake met appel, nog nooit gemaakt.Een receptje dat op een pak bloem staat, eens uitproberen.
Dames, tot morgen.
-
helena ,toen ik naar de apo ging ,zei de dame me ook dat ik
een slechte hoest heb , kan maar mijn siroop nemen hé ,
ik eet al beter ,dus behalve die hoest
hier geen zon te bespeuren ,alles nat en grijs
hier is het 3 koningen zingen geen mode
wel de taart ,of galette de roi
een slechte hoest heb , kan maar mijn siroop nemen hé ,
ik eet al beter ,dus behalve die hoest
hier geen zon te bespeuren ,alles nat en grijs
hier is het 3 koningen zingen geen mode
wel de taart ,of galette de roi
-
wingerd - Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13
Ik heb altijd geweten dat er met driekoningen wafels werden gebakken. Misschien is dat een gewoonte uit het Antwerpse ? Toen wij in Frankrijk woonden aten we ook altijd die galette des rois, en de vergulde kartonnen kroontjes erop hield ik altijd bij voor de kleinkinderen voor als die verjaarden 
Morgen komen dus de drie musketiers wafels eten
Morgen komen dus de drie musketiers wafels eten
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede avond iedereen ...
een donkere dag maar we hebben er niet veel van gezien
goed gebabbeld en gelachen... maar 't is altijd zo rap voorbij...
ze moeten zo ver nog naar huis rijden, dus ja....
maar we kunnen er weer een tijdje tegen
Hier vandaag ook niemand gezien van driekoningenzangers
ik denk dat het elk jaar minder wordt en dat ze alleen
aan de huizen bellen en niet aan appartementen,
Jammer, 't was altijd een leuke en plezante traditie
ik ken alleen de 3 koningentaart met de boon (of erwt) erin...
geen wafels of andere dingen
ik ga seffens nog een machine was draaien, 't moet toch in de linnendroger
dan kan ik morgen de strijk wegwerken...opgeruimd staat netjes
De vaatwasser doet ook z'n werk... dat kan straks ook terug de kast in..
Ik wens alle seizoentjes een gezellige avond en voor straks slaapwel...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Ania - Lid geworden op: 30 okt 2015, 13:55
Vandaag de nieuwe auto gaan oppikken in A.en dan zo terug gekomen over Lier om daar te gaan zwemmen bij s&r, was een leuk zwembad ideaal voor dochter hare leeftijd, welnessgedeelte is daar wel minder dan in de andere zwembaden. Dan nog langs schoonouders om te auto te laten zien, ideetje van mijn man en dochter wou natuurlijk daar blijven dus kunnen we morgen nog eens op en af voor we naar Bokrijk gaan.Nog een geluk dat wij gratis rijden...Enfin kan ik morgenvroeg al aan de poets beginnen dat gaat vlugger als er niemand in mijn weg loopt en de rest dan maandag. Ik moet eens nakijken hoeveel dienstencheques ik nog heb, dacht mijn poetsvrouw tot nu te laten komen om mijn cheques op te krijgen maar al 4 weken niemand meer gezien, ging vervanging krijgen maar ik wil enkel op ma en vrij dus weer niks gehoord..
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Gimly heeft het weer in. aria na aria. hij heeft al wat hij moet hebben.
de burendrink was niet zo plezant, wel iemand nieuws leren kennen: de joyce vanop de uitnodiging. een transgender. waarom het niet plezant was? iedereen zat dicht op elkaar in een garage! toen ik naar het toilet moest ben ik hem gesmeerd en ventje is dan later terug gegaan. eigenlijk nauwelijks aanspraak gehad. en ik ben niet zo'n prater op sociale gelegenheden.
ik had mosterd geleend aan de buren en heb een hele pot terug gegeven. moest ik niet gedaan hebben zeiden ze, maar als je het dan niet doet...
enfin. dat is ook achter de rug. en die kat miauwt nog steeds. heeft alweer eten gehad. is in de gang geweest enz. ik ga er nog horendol van worden. hij wil wèèr eten, dus als ik toegeef is hij weer ziek.
hij is nu gaan mokken op zijn dweil.
Drie koningen wordt hier niet gevierd; je kan wel in de bakkerij zo'n taart krijgen met een grote kroon erop. maar dat is alles. ik denk niet dat de jeugd het liedje kent. ik ken het zelf maar half want ik moest er niet aan denken de straat te gaan afdweilen om te zingen. trouwens ik zing als een krolse kat.
vandaag de rest van de kerstversiering wegdoen. we eten ierse biefstuk met pepersaus. we kijken een beetje tv en de dag is ook om.
Fijne zondag, groetjes en een knuffel.
Gimly heeft het weer in. aria na aria. hij heeft al wat hij moet hebben.
de burendrink was niet zo plezant, wel iemand nieuws leren kennen: de joyce vanop de uitnodiging. een transgender. waarom het niet plezant was? iedereen zat dicht op elkaar in een garage! toen ik naar het toilet moest ben ik hem gesmeerd en ventje is dan later terug gegaan. eigenlijk nauwelijks aanspraak gehad. en ik ben niet zo'n prater op sociale gelegenheden.
ik had mosterd geleend aan de buren en heb een hele pot terug gegeven. moest ik niet gedaan hebben zeiden ze, maar als je het dan niet doet...
enfin. dat is ook achter de rug. en die kat miauwt nog steeds. heeft alweer eten gehad. is in de gang geweest enz. ik ga er nog horendol van worden. hij wil wèèr eten, dus als ik toegeef is hij weer ziek.
hij is nu gaan mokken op zijn dweil.
Drie koningen wordt hier niet gevierd; je kan wel in de bakkerij zo'n taart krijgen met een grote kroon erop. maar dat is alles. ik denk niet dat de jeugd het liedje kent. ik ken het zelf maar half want ik moest er niet aan denken de straat te gaan afdweilen om te zingen. trouwens ik zing als een krolse kat.
vandaag de rest van de kerstversiering wegdoen. we eten ierse biefstuk met pepersaus. we kijken een beetje tv en de dag is ook om.
Fijne zondag, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Ania, proficiat met de aankoop van de nieuwe auto. Geniet van deze zondag.
Muddy Maddy, , Gimly is dan duidelijk genezen. Spijtig dat de burendrink niet zo plezant was, maar je hebt tenminste Joyce leren kennen.
Dadelijk beginnen met de kerstboom en de rest van de kerstversiering afbreken, terug keurig in de dozen leggen en de dozen terug op hun plaats. Pas als dat gedaan is, de 2 benedenverdiepingen stofzuigen en alles terug zetten wat in de kast zijn plaats had gevonden om ruimte te maken voor de kerstversiering.
En het volgende is de Paasboom zetten, Pasen valt vroeg dit jaar, op 1 april om juist te zijn.
Niels heeft zijn vitaminedrankje al gehad en heeft net ontbeten en alles opgegeten.
Verder moet ik vandaag nog even naar het groentekraam voor aardappelen en appeltjes voor Niels. Ga me goed induffelen want toen ik deze ochtend even in de tuin ging kijken waar Niels bleef, stond er een ijskoude wind, dus de wandelaars van vandaag zijn verwittigd. Maar het is tenminste droog, eindelijk. En tegen de koude kun je je kleden, beter dan tegen de regen vind ik.
Zo, ga eerst nog badje nemen en de bovenverdieping al doen en dan meteen beginnen aan de kerstboom en zijn toebehoren. Nu ben ik hem toch ook wel een beetje beu gezien.
Ik ga plaats maken voor Oma-C. Ik wens iedereen zonder al de namen te noemen een fijne zondag wat je ook van plan bent. Liefs aan jullie allen en een warme knuffel.