CRYPTOGRAMMEN
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Als dit soort muzikaal pluimvee zich laat horen, zetten de toeschouwers zich reikhalzend klaar. (fonetisch nw.mv. (9)
PS als men kiest voor lettertype "BIG" is de tekst toch niet meer very small
PS als men kiest voor lettertype "BIG" is de tekst toch niet meer very small
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Dit gaat echt wel de goeie richting uit maar... niet echt cryptisch genoeg.Reini schreef:KNORHANEN 😀 ?
Is wel rode poon maar heeft die mooie bijnaam, de omstaanders zullen zich dan wel reikhalzend over de bootrand buigen.
-
Gast
" Kemphanen " ?
Kemp = ( fonetisch ) camp = muziekgenre.
Kemphanen ( mannetjes ) vertonen als baltsgedrag luidruchtige wilde schijngevechten.
De vrouwtjes kijken reikhalzend toe ( steltlopers met een lange nek ) en maken hun keuze.
P.S. Mijn vredevolle wensen aan allen die hier schrijven en/of lezen en een aangename Driekoningenavond.
Kemphanen ( mannetjes ) vertonen als baltsgedrag luidruchtige wilde schijngevechten.
De vrouwtjes kijken reikhalzend toe ( steltlopers met een lange nek ) en maken hun keuze.
P.S. Mijn vredevolle wensen aan allen die hier schrijven en/of lezen en een aangename Driekoningenavond.
-
Ik krijg hier al mooie en interessante bijdragen te lezen Tot nog toe niet het gezochte.diba schreef:" Kemphanen " ?
Er moet worden gezocht in de richting van een samengesteld woord waarvan de delen normaal niet samenhoren ook de spelling werd lichtjes geweld aangedaan bij de vorming van dat woord;
PS: het zijn altijd de vrouwtjes die kiezen
-
Zeer goed geprobeerd lotte ook goed toegelicht maar niet alle oenen zijn hanen en balken zou ik niet muzikaal durven te noemen. Maar ga op deze denkpiste maar door dan kom je er wel uit;lotte schreef:met geweld bij het vormen van de woorden toch maar proberen
Hanebalke
hanen voor het pluimvee
hanebalken zijn het hoogste deel van een gebouw, kijk je reikhazend naar
de balk kun je linken aan het muzikale.
Tip: denk aan een plechtigheid.
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
nee hoor socrates, ik dacht niet aan ezels die balken maar aan een notenbalk, denk dan maar verdersocrates schreef:Zeer goed geprobeerd lotte ook goed toegelicht maar niet alle oenen zijn hanen en balken zou ik niet muzikaal durven te noemen. Maar ga op deze denkpiste maar door dan kom je er wel uit;lotte schreef:met geweld bij het vormen van de woorden toch maar proberen
Hanebalke
hanen voor het pluimvee
hanebalken zijn het hoogste deel van een gebouw, kijk je reikhazend naar
de balk kun je linken aan het muzikale.
Tip: denk aan een plechtigheid.
-
Nee lotte wie weet trouwens dat Koen kaal is of bedoel je Koen Geens ?lotte schreef:Dit is wel een openbaar forum ...sorry Koen
KALEKOENS
kalkoenen hebben lange halzen
worden traditioneel op Kerstdag geserveerd
Wie al zo'n lange hals heeft hoeft toch niet te reikhalzen om te kunnen zien wie of wat de muzikale oenen aankondigen ?
-
Gast
Nieuwe poging : " klaroenen "
- klaroen = muziekinstrument
- pluimvee = (h)oen(en )
- bij klaroengeschal wordt er " gereikhalst " , bv. Last Post.
- klaroen = muziekinstrument
- pluimvee = (h)oen(en )
- bij klaroengeschal wordt er " gereikhalst " , bv. Last Post.