Meeuws was volledig correct !!!!!
-
Valium - Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15
Meeuws heeft totaal niet gefraudeerd - tot op heden toch niet volgens de ons toegekomen info.
Wat heeft hij eigenlijk gedaan met de lijn.?
Hij heeft een werkopdracht enkel gesplitst in diverse prijs/aanvraagoffertes
Dit deed men al in de jaren 90 en waarom ?
VB : bij het bloso -
Er moest een nieuwe sporthal gebouwd worden en iedere aannemer van buiten Belgie kon meedingen en zijn offerte indienen. ( nieuwe Europese wet )
Dit deed men in het begin en vooral de buitenlandse bouwfirma's gingen met alles lopen met het gevolg dat ONZE mensen er op stonden te kijken terwijl de Polen, Spanjaarden enz, ons werk afnamen en WIJ moesten gaan doppen.
Doch dit kon enkel ( buitenlanders laten werken) boven een x prijsklasse.
War deed de raad van bestuur van het BLOSO ?
Het volgende groot werk splitste zij in diverse delen en onder een bepaald bedrag, moesten zij geen buitenlandse firma's toelaten om mee te dingen met de offertes.
Dus voor 1 werf werden stuk voor stuk diverse prijsaanvragen aangevraagd aan Belgische firma's en de werken werden stuk voor stuk na mekaar uitgevoerd.
Dit kon door een beslissing van de raad van bestuur ( ik zat er zelf in )
Meeus heeft nu gewoonweg het zelfde gedaan bij de lijn
IS DIT FRAUDEREN ?
NEEN, dit is onze eigen mensen van een faillissement redden.
Dit is gewoonweg de donkere buitenlandse firma's buiten houden en welke zelf met niets anders dan met zwartwerkers hier ons werk kwamen afpakken.
Wat heeft hij eigenlijk gedaan met de lijn.?
Hij heeft een werkopdracht enkel gesplitst in diverse prijs/aanvraagoffertes
Dit deed men al in de jaren 90 en waarom ?
VB : bij het bloso -
Er moest een nieuwe sporthal gebouwd worden en iedere aannemer van buiten Belgie kon meedingen en zijn offerte indienen. ( nieuwe Europese wet )
Dit deed men in het begin en vooral de buitenlandse bouwfirma's gingen met alles lopen met het gevolg dat ONZE mensen er op stonden te kijken terwijl de Polen, Spanjaarden enz, ons werk afnamen en WIJ moesten gaan doppen.
Doch dit kon enkel ( buitenlanders laten werken) boven een x prijsklasse.
War deed de raad van bestuur van het BLOSO ?
Het volgende groot werk splitste zij in diverse delen en onder een bepaald bedrag, moesten zij geen buitenlandse firma's toelaten om mee te dingen met de offertes.
Dus voor 1 werf werden stuk voor stuk diverse prijsaanvragen aangevraagd aan Belgische firma's en de werken werden stuk voor stuk na mekaar uitgevoerd.
Dit kon door een beslissing van de raad van bestuur ( ik zat er zelf in )
Meeus heeft nu gewoonweg het zelfde gedaan bij de lijn
IS DIT FRAUDEREN ?
NEEN, dit is onze eigen mensen van een faillissement redden.
Dit is gewoonweg de donkere buitenlandse firma's buiten houden en welke zelf met niets anders dan met zwartwerkers hier ons werk kwamen afpakken.
16 januari 2018: Het verhaal van het vertrek van Meeuws bij De Lijn Antwerpen komt aan het licht. De man blijkt zich niet aan de administratieve regels te hebben gehouden en 660.000 euro hebben uitgegeven aan een event in De Roma om de aanleg van een premetrotunnel te vieren. Meeuws beslist na onderling overleg om op te stappen als SP.A-kopstuk. SP.A weigert dat ontslag echter.
Wat U schrijft zal wel allemaal kloppen maar als ik dan de " reconstructie " van de feiten eens bekijk is het niet dat wat U aanhaalt de aanleiding voor deze heisa maar de 660.000 euro voor een event in de Roma. En hier zou hij zijn boekje te buiten gegaan zijn waarbij men een dading uitgewerkt heeft voor Meeuws.
Tevens, zoals vandaag vermeld in de media, werd een brief van klokkenluiders uit 2015 over deze zaak aan de pers gelekt wat de bal heeft doen rollen.
Wat U schrijft zal wel allemaal kloppen maar als ik dan de " reconstructie " van de feiten eens bekijk is het niet dat wat U aanhaalt de aanleiding voor deze heisa maar de 660.000 euro voor een event in de Roma. En hier zou hij zijn boekje te buiten gegaan zijn waarbij men een dading uitgewerkt heeft voor Meeuws.
Tevens, zoals vandaag vermeld in de media, werd een brief van klokkenluiders uit 2015 over deze zaak aan de pers gelekt wat de bal heeft doen rollen.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
""De man blijkt zich niet aan de administratieve regels te hebben gehouden "
Daar draait alles om. Er is geen sprake van fraude maar wel van een werknemer die zich niet weet te houden aan de interne voorschriften. Ik sprak gisteren nog iemand uit de Antwerpse politieke wereld en die zei letterlijk:" Meeuws mocht indertijd blij zijn met een dading. In veel privé bedrijven zou hij op staande voet ontslagen zijn wegens het niet naleven van de bedrijfsregels". Het gaat ook niet om de feestelijkheden rond de opening van de" Reuzenpijp" en ook niet over dat bedrag en ook niet over de Roma- het gaat wel om de facturering. Meeuws heeft die in stukken laten kappen om zo geen toelating te moeten vragen aan de Raad van Bestuur van De Lijn.
Daar draait alles om. Er is geen sprake van fraude maar wel van een werknemer die zich niet weet te houden aan de interne voorschriften. Ik sprak gisteren nog iemand uit de Antwerpse politieke wereld en die zei letterlijk:" Meeuws mocht indertijd blij zijn met een dading. In veel privé bedrijven zou hij op staande voet ontslagen zijn wegens het niet naleven van de bedrijfsregels". Het gaat ook niet om de feestelijkheden rond de opening van de" Reuzenpijp" en ook niet over dat bedrag en ook niet over de Roma- het gaat wel om de facturering. Meeuws heeft die in stukken laten kappen om zo geen toelating te moeten vragen aan de Raad van Bestuur van De Lijn.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Wanneer iemand zijn boekje te buiten gaat door op bedrieglijke manier de facturatie te manipuleren, dan is dat fraude tegenover zijn toezichters (meerderen).
Daaruit blijkt een mentaliteit. Die mentaliteit wordt vervolgens nog eens dik in de verf gezet door een 'feestje' te geven met belastinggeld. En dat voor zomaar even 660.000 euro! In belgische franken was dat 26 miljoen. Belastinggeld! Geld dat van de kleine man, die moet schrapen om rond te komen, onder dwang wordt afgepakt om zijn 'feestje' te bekostigen. Ik denk dan: hoeveel sociale woningen konden/kunnen daarvan gebouwd worden?
En dát, frits, is de essentie van het socialisme: socialisten zeggen: "Wij weten wat goed is voor jullie, burgers. Om al die goede dingen te doen voor jullie, moet iedereen belastingen betalen." Eens die pot geld daar staat, is de drang om te besteden 'in naam van de goede dingen voor de mensen' zodanig groot dat elke schroom weg valt om het van andere mensen afgepakte geld met terughoudendheid uit te geven.
En dat heeft Meeuws gedaan. 'Het was geen champagnefeest voor de elite', mekkert hij nu. Neen, het was een feestje voor de gewone man: zijn kiezers die hij vervolgens wéér kan beginnen pluimen want er zijn nog talloze "goede dingen voor de mensen" die moeten uitgevoerd worden. En dat noemen socialisten dan 'solidariteit', want de 'have nots' mogen tenslotte niet te ver achterblijven, hé? En dat zullen "wij, socialisten" dan wel regelen. Díe visie op de wereld is de grond van het meeste sossenkwaad dat wij in dit land hebben moeten overleven.
Het hele draadje 'socialisten zijn dieven' is één lange aanklacht tegen die praktijken, waarbij de uitvinders van de solidariteit er bovendien niet voor terugdeinzen om zichzelf eerst als 'kleine man' te laten genieten van die solidariteit.
Maar wat zit ik hier nu uit te weiden over die 660.000 euro? Het gaat toch om die facturen, niet?
Daaruit blijkt een mentaliteit. Die mentaliteit wordt vervolgens nog eens dik in de verf gezet door een 'feestje' te geven met belastinggeld. En dat voor zomaar even 660.000 euro! In belgische franken was dat 26 miljoen. Belastinggeld! Geld dat van de kleine man, die moet schrapen om rond te komen, onder dwang wordt afgepakt om zijn 'feestje' te bekostigen. Ik denk dan: hoeveel sociale woningen konden/kunnen daarvan gebouwd worden?
En dát, frits, is de essentie van het socialisme: socialisten zeggen: "Wij weten wat goed is voor jullie, burgers. Om al die goede dingen te doen voor jullie, moet iedereen belastingen betalen." Eens die pot geld daar staat, is de drang om te besteden 'in naam van de goede dingen voor de mensen' zodanig groot dat elke schroom weg valt om het van andere mensen afgepakte geld met terughoudendheid uit te geven.
En dat heeft Meeuws gedaan. 'Het was geen champagnefeest voor de elite', mekkert hij nu. Neen, het was een feestje voor de gewone man: zijn kiezers die hij vervolgens wéér kan beginnen pluimen want er zijn nog talloze "goede dingen voor de mensen" die moeten uitgevoerd worden. En dat noemen socialisten dan 'solidariteit', want de 'have nots' mogen tenslotte niet te ver achterblijven, hé? En dat zullen "wij, socialisten" dan wel regelen. Díe visie op de wereld is de grond van het meeste sossenkwaad dat wij in dit land hebben moeten overleven.
Het hele draadje 'socialisten zijn dieven' is één lange aanklacht tegen die praktijken, waarbij de uitvinders van de solidariteit er bovendien niet voor terugdeinzen om zichzelf eerst als 'kleine man' te laten genieten van die solidariteit.
Maar wat zit ik hier nu uit te weiden over die 660.000 euro? Het gaat toch om die facturen, niet?
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
- Locatie: Groot-Leuven
Ha bon! Dus jij vindt het volkomen normaal dat een overheidsbedrijf dat moet instaan voor het openbaar vervoer zomaar 600K euro spendeert om een andere obscure vzw een feestje te laten organiseren? Wat denk je, hadden ze met dat geld niet beter voor wat meer comfort voor de Antwerpse reizigers kunnen zorgen of was het simpelweg de bedoeling de vriendjes een extraatje te bezorgen via wat boekhoudkundige trucjes? Ik denk het laatste. Het blijft steeds op hetzelfde neerkomen: zet een sos op een directeurspost van een door de staat gesubsidieerd bedrijf of instelling en het loopt gegarandeerd uit op gesjoemel.frits1955 schreef:""De man blijkt zich niet aan de administratieve regels te hebben gehouden "
Daar draait alles om. Er is geen sprake van fraude maar wel van een werknemer die zich niet weet te houden aan de interne voorschriften. Ik sprak gisteren nog iemand uit de Antwerpse politieke wereld en die zei letterlijk:" Meeuws mocht indertijd blij zijn met een dading. In veel privé bedrijven zou hij op staande voet ontslagen zijn wegens het niet naleven van de bedrijfsregels". Het gaat ook niet om de feestelijkheden rond de opening van de" Reuzenpijp" en ook niet over dat bedrag en ook niet over de Roma- het gaat wel om de facturering. Meeuws heeft die in stukken laten kappen om zo geen toelating te moeten vragen aan de Raad van Bestuur van De Lijn.
Moet De Lijn überhaupt feestjes organiseren of moet zij in de eerste plaats zorgen dat de gebruikers op een correcte manier van A naar B kunnen reizen?
En waarom zouden ze dat niet mogen doen als dat geld uit hun winstkas komt ? Heeft de politiek hier het recht om zich ermee te bemoeien ?MichelN schreef:.....
Moet De Lijn überhaupt feestjes organiseren of moet zij in de eerste plaats zorgen dat de gebruikers op een correcte manier van A naar B kunnen reizen?
En zeg me nu eens , hoeveel kosten de jaarlijkse sinterklaas-komt-uit-spanje manifestaties in Antwerpen ? Komen de kosten hiervan uit de NV(A) oorlogskas , of is het uit de stadskas ? Beide kassen zijn gespeisd door belastingsgeld , dat is publiek geld dat ook voor iets anders dan feestjes zou moeten dienen , en dat ook door de burger wordt opgehoest , en dat ook voor betere wegen en het onderhoud ervan kon gebruikt worden.
Laatst gewijzigd door Gast op 18 jan 2018, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Sof, dit is misdadig! Ik heb me een breuk gelachen. Winst? Heb jij al eens gekeken hoeveel geld van belastingbetaler daar naartoe gaat? De zotste gedachten worden hier zomaar zonder waarschuwing losgelaten.The Spirit of Flanders schreef:(...) uit hun winstkas (...)
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Politieker's hebben allemaal de zelfde kleermaker, die maken grote zakken onder de armen om het belasting geld onder de "armen" te kunnen verdelen.
Ik heb op VTM de uitleg van meeuws gezien,hij heeft geen zinnig antwoord gegeven en draaide en keerde als een paling.
Ik heb op VTM de uitleg van meeuws gezien,hij heeft geen zinnig antwoord gegeven en draaide en keerde als een paling.
Dat is hun job ,de reiziger op een correcte en comfortabel manier van A naar B brengen,maar neem maar eens de bus,er zijn geen of nauwelijks zitplaatsen, in de spits regelen ze het zo dat de kleinste bus ingezet wordt ,als haringen op elkander,ze rammelen zijn vuil en ze stinken,maar van zichzelf denken die bestuursleden dat ze goed bezig zijn, zeker als ze op een feestje mogen aanwezig zijn.
MichelN schreef: .....
Moet De Lijn überhaupt feestjes organiseren of moet zij in de eerste plaats zorgen dat de gebruikers op een correcte manier van A naar B
kunnen reizen?
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
In steden in het buitenland maken trammaatschappijen winst en de tarieven zijn er niet hoger dan hier ( bvb. Muenchen ). Room de veel te vette top met al hun monsterweddes af en zet er mensen in de plaats met brains , geen lullende politieke mandatarissen die te dom zijn om te helpen donderen.Wil. schreef:Sof, dit is misdadig! Ik heb me een breuk gelachen. Winst? Heb jij al eens gekeken hoeveel geld van belastingbetaler daar naartoe gaat? De zotste gedachten worden hier zomaar zonder waarschuwing losgelaten.The Spirit of Flanders schreef:(...) uit hun winstkas (...)
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Inderdaad, in steden , maar niet voor een bedrijf dat ook op den buiten klanten moet oppikken. De bus of tramlijnen die binnen het centrum blijven kunnen rondkomen met de verkoop van tickets en abonnementen, maar wanneer de service ook tot ver buiten de stad moet gaan, dan komt men niet toe met de betalende passagiers.
Bovendien gaat het hier duidelijk over de situatie in Vlaanderen. Kom niet af met wat er in het buitenland gebeurt. Daar zijn de omstandigheden weer helemaal anders.
Wat we met zekerheid weten is dit: de Lijn wordt zwaar gesubsidieerd. Er is geen "winstkas". Waar háál je zoiets?
Quote Sof: "zet er mensen in de plaats met brains , geen lullende politieke mandatarissen die te dom zijn om te helpen donderen"
Je zet jezelf alvast buitenspel.
Bovendien gaat het hier duidelijk over de situatie in Vlaanderen. Kom niet af met wat er in het buitenland gebeurt. Daar zijn de omstandigheden weer helemaal anders.
Wat we met zekerheid weten is dit: de Lijn wordt zwaar gesubsidieerd. Er is geen "winstkas". Waar háál je zoiets?
Quote Sof: "zet er mensen in de plaats met brains , geen lullende politieke mandatarissen die te dom zijn om te helpen donderen"
Je zet jezelf alvast buitenspel.
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
- Locatie: Groot-Leuven
De Lijn krijgt jaarlijks een miljard euro toegestopt. De ticketprijs dekt voor 17% de kosten...Wil. schreef:Wat we met zekerheid weten is dit: de Lijn wordt zwaar gesubsidieerd. Er is geen "winstkas". Waar háál je zoiets?
Quote Sof: "zet er mensen in de plaats met brains , geen lullende politieke mandatarissen die te dom zijn om te helpen donderen"
Je zet jezelf alvast buitenspel.
-
denlowie - Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
- Locatie: gent
Dit is het !!!!!MichelN schreef:De Lijn krijgt jaarlijks een miljard euro toegestopt. De ticketprijs dekt voor 17% de kosten...Wil. schreef:Wat we met zekerheid weten is dit: de Lijn wordt zwaar gesubsidieerd. Er is geen "winstkas". Waar háál je zoiets?
Quote Sof: "zet er mensen in de plaats met brains , geen lullende politieke mandatarissen die te dom zijn om te helpen donderen"
Je zet jezelf alvast buitenspel.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
Ah ja , welke zijn daar anders ? Men is in Muenchen gestart met aanleg van de metro ( U-bahn ) net voor de Olympische Spelen. Dat metronet is nu qua lengte aan sporen en haltes ongeveer gelijk aan dat van Brussel , maar men vervoert er 3 maal meer passagiers per dag. Hier zit Antwerpen nog te prutsen met een trammeke onder de grond terwijl dat in Muenchen dingen zijn die zo snel rijden als een trein. Tijdens de spits komt en vertrekt er iedere 2 minuten een metro in de belangrijkste stations. Is de reden duidelijk dat die winst maken en De Lijn niet ? Daar hebben ze ook nog eens een S-bahn die ook ondergronds gaat tot in het centrum van de stad en waarbij die treinen ( want dat zijn ze eigelijk ) in stervorm tot 30 km buiten het centrum rijden. Hier duurt het 10 jaar en wellicht ook 10 x maal meer geld om een stukske van een paar kilometer aan te leggen. Hoe komt het , mijnheer de ambtenaar , dat dit ginder mogelijk is en hier niet ? En begin nu alstublieft niet te lullen als een stupiede ambtenaar of een ondermaatse Ben Weyts.Wil. schreef:...
Bovendien gaat het hier duidelijk over de situatie in Vlaanderen. Kom niet af met wat er in het buitenland gebeurt. Daar zijn de omstandigheden weer helemaal anders.
...
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Zich niet aan de administratieve regels houden is toch ook een vorm van "fraude"frits1955 schreef:""De man blijkt zich niet aan de administratieve regels te hebben gehouden "
Daar draait alles om. Er is geen sprake van fraude maar wel van een werknemer die zich niet weet te houden aan de interne voorschriften.
m.a.w. den boel belazeren.
Aanzie het dan als "administratieve fraude".