CRYPTOGRAMMEN
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Had er zo mijn bedenkingen bij , ook al omdat het een m.v was, zal maar verder meedenkensocrates schreef:Wie weet, op de Bermudas misschien wel maar hier zou ik dat toch niet aanraden.lotte schreef:een gokje, de vraag is of je zo gekleed naar een plechtigheid gaat
BERMUDAS ?
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ja chérie dat is de waarheid en niets dan de waarheid, twee punten zeker overwaard, schrijf ze maar op.chérie schreef:VALSTRIK?
(een 'strik' dragen ze soms bij speciale gelegenheden, maar een 'val'=syn.voor verval, dus niet voor feestelijkheden)
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Jij bent in de val ...strik gelopen lotte, ik was even niet attent en had de posting van chérie niet gezien, maar zij gaf dus de goeie oplossing al;lotte schreef:KRUISWEG ?
een plechtigheid op Goede Vrijdag-eind niet altijd goed
kruisje wordt gedragen aan een ketting om de hals.
kruis - mannen.
-
Voor mannen zou ik dan eerder spreken van "enkelband" maar dat is dan wel "enkel" voor stoute mannen en die komen hier niet. De opgave was een valstrik niet hetzelfde als een valse strik.Reini schreef:Halsband ?
is meer voor honden .
-
Gaat helemaal de goeie richting uit, maar ik had een ander, meer specifiek woord bedacht.Sita schreef:ouderdomsrimpels ?
zijn biologisch en worden alleen maar dieper met het ouder worden