In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

25 jan 2018, 10:25

Gelukkige verjaardag!
Afbeelding

voor omasenga!

Oma-C

25 jan 2018, 10:30

Afbeelding
Een heel fijne verjaardag omasenga... geniet van je dagje
en doe er nog maar een aantal jaartjes bij...!! :D
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Oma-C

25 jan 2018, 10:46

Afbeelding

Een fijne donderdag gewenst, eerst de mail opgekuist ....
dat moet ook af en tot eens gebeuren anders vind ik niks meer terug.. :roll:
Dit mag weg en dat niet.... :roll:

omasenga een fijne verjaardag... geniet er van met je familie :lol:

M-M, ik hoop dat jouw keuken terug blinkt... en sterkte bij de dokter...

clive al druk bezig... altijd met vooruitzichten :wink:

Helena als de kinderen al die spullen niet vinden nadien dan denken
die er ook niet maar aan ... als ze het graag hebben zouden ze er wel achter vragen
Kinderen spelen ook na een paar jaar niet meer met die spullen als vroeger... :roll:
en opruimen nadien.... daar kruipt heel veel tijd in die ze niet hebben
ik weet het uit ondervinding..  en ik had al veel weggedaan,  :oops:

anjelier, veel beterschap met de verkoudheid.... :)

zwanenmeer, dank voor de dagelijkse beterschapswensen :lol:

Allen een fijne donderdag en tot later...

zwanenmeer

25 jan 2018, 11:08

Voor Oma senga : een fijne verjaardag !! 

Afbeelding

Groetjes aan alle seizoentjes !
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

wingerd

25 jan 2018, 11:27

Afbeelding

Voor omasenga ... prettige verjaardag !

anjelierken

25 jan 2018, 14:25

Hallookes iedereen,

Omasenga: een heel gelukkige verjaardag.

Manlief is naar zoon gereden voor een klein karweitje.Ik was van plan om mee te gaan, totdat ik me bedacht.Ik ben verkouden , en wil ukkepuk niet aansteken.Hij zit wel in de créche, maar toch, je bent toch in huis geweest hé.

Deze morgend mijn veranda een beetje gekuist, mijn terrasplanten staan daar in de winter, en die verliezen blad.In april mogen die terug buiten, en dan is het grote kuis in de veranda, elk jaar opnieuw.

Straks nog de kippen gaan voeren, doen we steeds in de namiddag, dan hebben ze al eitjes gelegd.Ik dacht vroeger altijd, dat een kip s'morgens een eitje legde, niet dus.Die van ons steeds in de namiddag.

Eén dezer dagen mijn groententuinplan eens opstellen.Doe ik elk jaar, zo weten we waar welke groenten moeten staan.Dezelfde groenten eens om de 4 jaar is de boodschap.Binnenkort gaan we terug van start, ik voel het al kriebelen :D.

Dames, tot morgen.

mammyretro

25 jan 2018, 15:56

goede namiddag 

eerst oma senga ,een gelukkige verjaardag wensen 

hier is het nu grijs ,geen zon meer , :cry:
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Helena van Troje

25 jan 2018, 16:26

Mijn rug, ik voel hem niet meer of des te meer. Nog één doos kinderboeken te gaan.
Een mens houdt toch wat bij. Absurd, want die mannekes van tegenwoordig lezen niet meer graag en als ze lezen zal het wel niet die oude bucht van ons zijn.

Gezien ik niet veel ineens kan dragen heb ik al ettelijke keren de trappen op en af gedaan met tussenstop in de logeerkamer waar er toch nog een paar rekken gevuld zijn van de kinderboekenkast.
Ik ga in het oog houden als ze eens komen of ze spontaan naar de titels gaan kijken en zo niet dan gaan de boeken in een volgende stap verder naar beneden.

Nu alles met mondjesmaat bij het oud papier, anders heffen die mannen zich een breuk.
Neen, De Slegte en de kringloop zijn geen opties.
Bij al wat je wil wegdoen naar de kringloop moet je je afvragen of de buurvrouw het zou aanpakken als je het haar aanbod. Mijn buurvrouw kennende denk ik dat ze niet anders zou durven en het daarna zelf zou wegdoen....Buurman hoor ik al zeggen:"Hou je rommel" maar dan in onvervalst Antwerps.

De twintig - twintig regel is hier ook niet aan de orde. Wel heb ik nu de wekker op een uur laten aflopen. Ik was vergeten te eten deze middag....

Bah, ik proef stof, stof, stof...

Jij werkt dan volgens het vier-slagstelsel Anjelier, dat principe werd in de middeleeuwen al toegepast in de landbouw...

Tot de volgende!

mariajohanna

25 jan 2018, 16:42

Even binnen en buiten ........
Morgennamiddag meer tijd, sorry.

OmaSenga, een speciale dag vandaag ! Gelukkige verjaardag gewenst, en doe er gerust maar nog ontelbare jaartjes erbij, kan je lekker genieten van kids, kleinkids en achterkleinkids ! Heerlijk toch ?! :D
Geniet er nog van, de avond is nog jong ....... :wink:

En nu tafel klaarzetten voor de broodmaaltijd. Manlief is al naar huis aan het komen van de revalidatie, en is dan wel moe .....
Deze dag al allerlei bezoekers over de vloer gehad : voor offerte te maken voor isoleren zolder, soc.assist. voor allerlei papperassen .........

En nu ga ik echt alles op tafel zetten, dan ben ik al 'in de voorruit' !

Dames, tot de volgende......
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

25 jan 2018, 17:45

Afbeelding

Goede avond iedereen,  :)

M-J, fijn je weer te lezen, je man is naar de reva geweest...
vordert het een beetje... en dat hij nadien vermoeid is dat zal wel... :roll:
Veel rusten is de beste genezing... ook voor andere zieken... :)

Helena, morgen komt ook nog .... je moet niet alles
op een paar dagen willen doen... straks lig je ook plat door vermoeidheid :oops:

Hier is verder geen nieuws, ik heb vanmiddag de lift, Hall en de trap gepoetst
en nadien nog wat tennis gezien... :) Australiën Open... heel spannend
Jammer dat onze Eline Mertens uitgeschakeld is
maar ze heeft alles gegeven wat ze had en is gesneuveld in de halve finale...
heel sterk gespeeld maar tegen nr 2 van de wereld is het niet simpel om te winnen
vooral niet omdat ze voor de eerste keer in een grand slam zat... die meid gaat
het nog ver brengen... ze is nu pas 22 :wink:

Ik ga straks wat te eten maken... gebakken witloof met een koteletje...
Allen een fijne avond en tot morgen.. 

Bobijntje

25 jan 2018, 20:48

@ oma senga

Nog juist op tijd
Afbeelding

Een heel fijne verjaardag voor jou
van ons!!!
Ben zeker dat je vandaag genoten hebt!!!
Liefs en knuffel!!!!
Geniet nu... niet morgen

clive

25 jan 2018, 21:15

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

MJ, heel fijn jou nog eens te lezen. 

Ik kom enkel langs om jullie nog een fijne avond te wensen en voor straks een zachte welterusten. 
Beterschap aan alle zieke seizoentjes. 

Liefs en een warme knuffel. 

Muddy Maddy

26 jan 2018, 07:14

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren had ventje een halve dag genomen. was heel aangenaam daar we de boodschappen al hebben gedaan. hij is vandaag op zending.
bij vader hebben ze nu een nieuwe behandeling opgestart. ze hebben 6 uur in het ziekenhuis gezeten. vader werd weer zenuwachtig en had zijn xanax mee. ze hebben dat ventje van 81 jaar terug gezien die uit de boom gevallen was. bleek dat ze een gebroken arm over het hoofd hadden gezien. :? dat spreekt boekdelen. over boekdelen gesproken: ik heb de deflo uit! was weer goed. ben nu begonnen in naar bed, naar bed van MJ Ardlidge. er komen nog delen.
gisteren weer frietjes gegeten vandaag wordt het normaal vis bordelaise. diepvries komt ook vandaag. ga straks eens kijken of ik nog iets nodig heb. Gimly was buiten, amai diens pels heeft koud. zie ventje aan de tramhalte ook bibberen.
ik heb volgens hem een deel van het oerwoud omgezaagd. en hij deed van alles om me te doen stoppen, maar het lukte niet. ga hem oordopjes aanbieden maar dan hoort hij de wekker niet.
zelf vond ik dat ik heerlijk geslapen had. ben 3 kilo bijgekomen. die moeten er weer af. volgende maand bloedafname. wat zal het dan weer zijn? zeker geen borrel van florijn.
de baas van de drankencentrale zei het ook. niet klagen? en we hebben al niets anders moeten doen. en volgende maand niet drinken? en onze omzet dan? wij moeten ook leven. ja ze verkopen dan meer frisdrank dan normaal. zo kwam er eens controle: er lag een krant voor de jongens en de klanten. bleek dat dit niet mocht, heeft hij onmiddelijk dat abonnement stopgezet. ja, maar dat was nu ook weer niet nodig zei die inspecteur.
Gimly ligt weer plat na een portie knuffels.
ik riep woensdag naar boven dat A. weg was. en ik hoorde hem van de trap afkomen. ik was in de keuken en daar was hij met rechtstaande staart. vanmorgen had hij zich op de overloop geplaseert met zijn kop tussen de spijlen. ventje heeft er een foto van. 't per momenten zo'n zotje.
hij is lief maar geen schootkat. en dat vind ventje spijtig.
zo, ik ga eens piepen of sociale media.
Fijne vrijdag allen, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

clive

26 jan 2018, 08:15

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Alles bijgelezen maar geen nota's gemaakt, dus geen overzichtje  :oops:.
Spullen van Niels zitten al in de wasmachine en mogen dadelijk in de droogkast. Daarna nog 3 machines te gaan. Heb altijd veel was. Morgen dan strijken. Vandaag dan de 2 benedenverdiepingen dweilen en nog een aantal kleine puntjes. En vanavond dan de boodschappen gaan doen. We hebben tamelijk veel nodig want zondag is hier een late nieuwjaarsreceptie voor ons buren en aanhang en baby D niet te vergeten natuurlijk. Warme hapjes zijn al besteld bij de bakker, de rest maak ik zelf. We zijn met 8 volwassenen en dan een peuter. Deze laatste lag vorig jaar nog in zijn maxicosi, maar loopt nu rond met grijpgrage handjes, dus ik moet alles wat kindvriendelijk maken, theelichtjes hoog zetten en nog van die dingen. We beginnen reeds om16.00H juist omwille van de kleine. Die "leest" dan zijn nieuwjaarsbrief voor en dan krijgt hij zijn pakje.
Heb hem een jeansje gekocht met een rood geruit hemdje en een rood pulletje, heel schattig en dan nog 4 kleine kartonnen boekjes van Nijntje. Vind dat al een mooi geschenkje. Nu is hij nog op een leeftijd dat je hem in het nieuw kunt zetten, maar er komt een tijd dat hij geen kleding nimmer wil, maar gewoon speelgoed. Dus profiteer ik er nu nog even van. De jonge ouders hebben net een huis gekocht en hebben door dat er andere prioriteiten zijn dan merkkleding kopen voor baby D . Dus gaan ze wel tevreden zijn, denk ik. Maar dat is allemaal voor zondag. Eerst vandaag doorkomen. Ga dadelijk Niels eten geven. 
Ik wens jullie allemaal een fijne vrijdag, beterschap voor de zieken en voor jullie allen heel veel groetjes.
Liefs. 

Oma-C

26 jan 2018, 09:25

Afbeelding

Goede morgen iedereen, kort maar gemeend
Ik wens de zieken allemaal veel sterkte en beterschap
en verder hoop ik dat de rest gezond blijft...
Maak er een mooie vrijdag van... voor zover het kan :wink:

M-M sterkte voor je vader.. en hopelijk werkt de nieuwe  behandeling... :?

clive een drukke dag met de nieuwjaarvierders...denk je ook aan jezelf...?

Dag bobijntje, blij je even te zien... :)

Voor alle seizoentjes een aangename dag vandaag en hopelijk blijft het droog...
er is een beetje zon beloofd voor vandaag :) laat ons hopen....
Groetjes allen en tot later...