Alleen lezen (staat er als Eigenschap van een Map)
-
procman4 - Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
- Contacteer:
Mijn eigen documenten bewaar ik op de D-partitie van van interne HD.
Wanneer ik daar een nieuwe map open zie ik o.a. bij "Eigenschappen" van deze nieuwe map staan :
"Alleen lezen" . Zie hieronder : rood.

Dat blauw opgevulde vakje komt er automatisch als "blauw gevuld" te staan.
En ik kan het vervangen door een "v" (een veetje) ; of door een blanco (zoals het staat naast het woord "Verborgen".
Drie mogelijkheden dus : blauw - veetje - blanco.
Vroeger had ik maar twee mogelijkheden : veetje en blanco.
Wat is de betekenis van dat "blauwe" ?
Waarom is die 3e mogelijkheid er bij gekomen ? En heb ik die nodig ? En kan ik het wijzigen . In eens en voor altijd naar : --- > ofwel blanco ofwel veetje.
Dank u.
Wanneer ik daar een nieuwe map open zie ik o.a. bij "Eigenschappen" van deze nieuwe map staan :
"Alleen lezen" . Zie hieronder : rood.

Dat blauw opgevulde vakje komt er automatisch als "blauw gevuld" te staan.
En ik kan het vervangen door een "v" (een veetje) ; of door een blanco (zoals het staat naast het woord "Verborgen".
Drie mogelijkheden dus : blauw - veetje - blanco.
Vroeger had ik maar twee mogelijkheden : veetje en blanco.
Wat is de betekenis van dat "blauwe" ?
Waarom is die 3e mogelijkheid er bij gekomen ? En heb ik die nodig ? En kan ik het wijzigen . In eens en voor altijd naar : --- > ofwel blanco ofwel veetje.
Dank u.
-
Sony - Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
procman4,
lees eens goed er staat Alleen van toepassing op de
bestanden in de map Je kunt dus de inhoud van de
map wel wijzigen maar om een of andere reden zou je
bestanden die in de map opgeslagen worden alleen
kunnen lezen niet wijzigen ?
Kijk eens na wat er in verkenner bij Mapopties
aangevinkt is.
Sony
lees eens goed er staat Alleen van toepassing op de
bestanden in de map Je kunt dus de inhoud van de
map wel wijzigen maar om een of andere reden zou je
bestanden die in de map opgeslagen worden alleen
kunnen lezen niet wijzigen ?
Kijk eens na wat er in verkenner bij Mapopties
aangevinkt is.
Sony
I
SeniorenNet
SeniorenNet-
pcekspeer - Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Win slaat bestands- en mapkenmerkenin het bestandssysteem op met de bestands- en mapnaam, extensie,
datum- en tijdstempels en andere informatie. Het selectievakje" Alleen Lezen" voor mappen is niet beschikbaar, omdat dit niet van toepassing is op de MAP.
Je kan dit selectievakje gebruiken om "Alleen-lezen" in te stellen voor bestanden IN de map.

"Blauw" verduidelijkt dus dat het slechts gedeeltelijk is, NIET voor de map maar WEL voor de inhoud (bestanden en submappen).
En geldt dus voor alle mappen.
Afblijven dus.

datum- en tijdstempels en andere informatie. Het selectievakje" Alleen Lezen" voor mappen is niet beschikbaar, omdat dit niet van toepassing is op de MAP.
Je kan dit selectievakje gebruiken om "Alleen-lezen" in te stellen voor bestanden IN de map.
"Blauw" verduidelijkt dus dat het slechts gedeeltelijk is, NIET voor de map maar WEL voor de inhoud (bestanden en submappen).
En geldt dus voor alle mappen.
Afblijven dus.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
-
hovel - Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Zoals de informatie zelf zegt slaat dit op de bestanden in de map en niet op de map zelf. De betekenis is:
leeg: alle bestanden in de map zijn lezen/schrijven
vinkje: alle bestanden in de map zijn alleen-lezen
blauw: de map bevat zowel alleen-lezen en lezen/schrijven bestanden.
je kan dit aanpassen in een keer voor alle bestanden in de map door uw keuze te maken en te klikken op Toepassen.
leeg: alle bestanden in de map zijn lezen/schrijven
vinkje: alle bestanden in de map zijn alleen-lezen
blauw: de map bevat zowel alleen-lezen en lezen/schrijven bestanden.
je kan dit aanpassen in een keer voor alle bestanden in de map door uw keuze te maken en te klikken op Toepassen.