In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9
-
omasenga - Lid geworden op: 05 jan 2014, 11:59
Dag lieve vriendinnen !
Heel hartelijk bedankt voor de vele en lieve verjaardag wensen
Ook voor de mooie kaarten , ze staan op de kast te pronken !
Gisteren was een drukke leuke dag , veel bezoek met de kindjes
S avonds uit eten geweest met heel de familie
Dat zijn dingen om te koesteren en zijn troost in mindere dagen
Veel liefs voor jullie allen
En een fijn weekend !
Heel hartelijk bedankt voor de vele en lieve verjaardag wensen
Ook voor de mooie kaarten , ze staan op de kast te pronken !
Gisteren was een drukke leuke dag , veel bezoek met de kindjes
S avonds uit eten geweest met heel de familie
Dat zijn dingen om te koesteren en zijn troost in mindere dagen
Veel liefs voor jullie allen
En een fijn weekend !
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Hallo dames,
Omasenga, je kan maar genoten hebben, he, zowel van de wensen, kaartjes, als van de kindjes ! Die momenten pakken ze je niet meer af ! Geniet nog maar van de herinneringen die zo'n verjaardag meebrengen !
Dacht hier vroeger te kunnen komen, niet dus .....
Als manlief met het busje weg is, vlieg ik door mijn huishoudelijke taken, en als hij thuis is dan zit ik graag gezellig in zijn omgeving. Hij kan niet ver weg lopen dus haal ik alles aan waar hij niet direct bij kan 
Seffes komt dochterlief naar hier om met mij 'grote boodschappen' te doen, zoals bakken en pakken drinken, en nog zo van die artikelen, ik kan ze hier ook wel kopen in de Okay, maar ze staat erop om met mij te rijden ..... ik laat ze maar doen, he, als ze dat wil dan is het voor mij ook OK ! Niets moet, maar het mag ..... en intussen zien we ze nog eens, tegenwoordig zijn die bezoekjes zeldzaam, met al die toetsen die de kleinste voor de boeg heeft. Hij zit wel in het vijfde leerjaar maar mama's 'hulp' is dikwijls hard nodig, of er wordt ..... niets gedaan .
Toen de oudste (2 jaar ouder) in hetzelfde jaar zat was het krak hetzelfde. Heeft dat kind toen ook mogen 'zwoegen en zweten' ..... maar alles gaat voorbij, ook het vijfde leerjaar ! 
Moet mijn tweede was nog uithalen en omhooghangen. Het moet binnen drogen, maar daar heb ik nu geen probleem mee, met dit vochtig weder !
Dames, ik ga nog wat verder doen, dan kan ik straks nog wel eens langs komen. Eerst werken, en dan plezier ... , toch ?!
Iedereen alvast de groetjes, kaars (een dikke nieuwe) brand voor iedereen in mijn gedachten, en tot .... de volgende.
Omasenga, je kan maar genoten hebben, he, zowel van de wensen, kaartjes, als van de kindjes ! Die momenten pakken ze je niet meer af ! Geniet nog maar van de herinneringen die zo'n verjaardag meebrengen !
Dacht hier vroeger te kunnen komen, niet dus .....
Seffes komt dochterlief naar hier om met mij 'grote boodschappen' te doen, zoals bakken en pakken drinken, en nog zo van die artikelen, ik kan ze hier ook wel kopen in de Okay, maar ze staat erop om met mij te rijden ..... ik laat ze maar doen, he, als ze dat wil dan is het voor mij ook OK ! Niets moet, maar het mag ..... en intussen zien we ze nog eens, tegenwoordig zijn die bezoekjes zeldzaam, met al die toetsen die de kleinste voor de boeg heeft. Hij zit wel in het vijfde leerjaar maar mama's 'hulp' is dikwijls hard nodig, of er wordt ..... niets gedaan .
Moet mijn tweede was nog uithalen en omhooghangen. Het moet binnen drogen, maar daar heb ik nu geen probleem mee, met dit vochtig weder !
Dames, ik ga nog wat verder doen, dan kan ik straks nog wel eens langs komen. Eerst werken, en dan plezier ... , toch ?!
Iedereen alvast de groetjes, kaars (een dikke nieuwe) brand voor iedereen in mijn gedachten, en tot .... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede namiddag allen... Grijs maar niet koud....
toch is gezellig anders
er zijn zoveel ergere kwalen..
Mijn werk is gedaan en de bankzaken voorlopig ook...
ze hadden hun werk maar half gedaan... gggrrr .. en daar kan ik slecht tegen
Dan nog een paar kaartjes op de post gedaan.... een mens blijft zo bezig hé
M-J, je hebt nu toch minder geloop dan toen je man nog op de revalidatie vastzat
je kan nu tussendoor nog even andere dingen doen...
omasenga, genoten van de dag tussen de familie....
jammer dat er steeds een jaar bijkomt hé.... maar als je gezond bent
is dat niet zo erg.... de kwalen komen nadien vanzelf wel
Ik ga afsluiten... moet nog efkes bij zoon iets gaan doen...
Die zitten ook weer alle 2 met een "verse" verkoudheid... dat blijft daar rondgaan
en aangezien ik zelf ook nog niet beter ben kan het niet méér worden...
Een fijne avond verder en een rustige nacht...tot morgen
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallookes iedereen,
Moeder ligt terug in het ziekenhuis.Ze is 1 dag thuis geweest.Gisterenavond heeft ze een soort "aanval" gedaan.Gelukkig was thuisverpleging er juist.Huisarts gebeld en die vond het nodig dat ze naar het ziekenhuis ging.Deze namiddag zijn zus en ik langs geweest en eerlijk, het ziet er niet goed uit.Volgens dokter weten ze nog niet wat de aanvallen uitlokt( deze morgend had ze een aanval in de kliniek).Volgende week gaan ze haar hart onderzoeken.Ze ligt aan de baxter met daarin klonteroplossende middelen.Ja, het was toch even schrikken toen zus belde dat ze terug was opgenomen, je verwacht dat niet.Eigenlijk vermoeden wij dat dit toch al veel langer bezig is, er moet toch een reden zijn waarom ze zo weinig wil eten , nooit honger heeft, enz.
Enfin, afwachten hé.Zus en ik hebben er geen goed gevoel bij, ze is zo mager en broos.
Ja, eigenlijk verwachten we ons aan het ergste.
Dames, tot morgen.
Moeder ligt terug in het ziekenhuis.Ze is 1 dag thuis geweest.Gisterenavond heeft ze een soort "aanval" gedaan.Gelukkig was thuisverpleging er juist.Huisarts gebeld en die vond het nodig dat ze naar het ziekenhuis ging.Deze namiddag zijn zus en ik langs geweest en eerlijk, het ziet er niet goed uit.Volgens dokter weten ze nog niet wat de aanvallen uitlokt( deze morgend had ze een aanval in de kliniek).Volgende week gaan ze haar hart onderzoeken.Ze ligt aan de baxter met daarin klonteroplossende middelen.Ja, het was toch even schrikken toen zus belde dat ze terug was opgenomen, je verwacht dat niet.Eigenlijk vermoeden wij dat dit toch al veel langer bezig is, er moet toch een reden zijn waarom ze zo weinig wil eten , nooit honger heeft, enz.
Enfin, afwachten hé.Zus en ik hebben er geen goed gevoel bij, ze is zo mager en broos.
Ja, eigenlijk verwachten we ons aan het ergste.
Dames, tot morgen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ik kreeg het koud en ben dan maar opgestaan. al mijn dekens lagen op de grond dus ik moet weer ferm gezwijnt hebben in mijn bed.
Anjelier: sterkte en goede moed. de kaars brand.
diepvries is geweest, we hebben weer sorbet. meer kon er niet in.
ik heb een mooie ring gekregen ter vervanging van mijn trouwring. een vroeg kadootje omdat we geen valentijn vieren. want tegen dan zijn de prijzen sterk gestegen; ze moeten er van profiteren hè van de klef gedoe. mijn valentijn van 2 jaar geleden ( vetplantje) is inmiddels al 3 keer zo groot geworden. zondag gaan we uit eten naar de chinees voor hij voor 2 maanden sluit. ventje had het gevraagd de laatste keer toen hij om soep ging.
Gimly ligt in zijn zetel. hij heeft nog niet om eten gezaagd en vanmorgen ook geen aria ten beste gegeven. ook niet toen hij mij boven hoorde. vandaag brood en nieuwe soep. peking soep.uit blik. vraag me niet wat daar allemaal inzit.
op TV vandaag allemaal herhalingen of films die we reeds gezien hebben. toch triest. als je de tv aanzet krijg hele dagen teleshopping. ook triest. ach ja er zijn erger dingen. in maart moeten we allemaal naar de psychiater want van 1 maand niet klagen en 1 maand zonder alcohol dààr gaan we depressief van worden als het al niet aan het weer ligt. gisteren naar passengers gekeken. vind dat een mooie scifi film. en the lake house staat vandaag op het programma. romantische film met een beetje scifi gehalte want het gaat om een tijdsrip. we hebben van dvdpost happy feet 2 gekregen. tekenfilm. trekt op niet veel.
verder niet veel nieuws hier aan het grijze water met grijs weer.
Fijne dag allen, groetjes en een knuffel voor elk.
ik kreeg het koud en ben dan maar opgestaan. al mijn dekens lagen op de grond dus ik moet weer ferm gezwijnt hebben in mijn bed.
Anjelier: sterkte en goede moed. de kaars brand.
diepvries is geweest, we hebben weer sorbet. meer kon er niet in.
ik heb een mooie ring gekregen ter vervanging van mijn trouwring. een vroeg kadootje omdat we geen valentijn vieren. want tegen dan zijn de prijzen sterk gestegen; ze moeten er van profiteren hè van de klef gedoe. mijn valentijn van 2 jaar geleden ( vetplantje) is inmiddels al 3 keer zo groot geworden. zondag gaan we uit eten naar de chinees voor hij voor 2 maanden sluit. ventje had het gevraagd de laatste keer toen hij om soep ging.
Gimly ligt in zijn zetel. hij heeft nog niet om eten gezaagd en vanmorgen ook geen aria ten beste gegeven. ook niet toen hij mij boven hoorde. vandaag brood en nieuwe soep. peking soep.uit blik. vraag me niet wat daar allemaal inzit.
op TV vandaag allemaal herhalingen of films die we reeds gezien hebben. toch triest. als je de tv aanzet krijg hele dagen teleshopping. ook triest. ach ja er zijn erger dingen. in maart moeten we allemaal naar de psychiater want van 1 maand niet klagen en 1 maand zonder alcohol dààr gaan we depressief van worden als het al niet aan het weer ligt. gisteren naar passengers gekeken. vind dat een mooie scifi film. en the lake house staat vandaag op het programma. romantische film met een beetje scifi gehalte want het gaat om een tijdsrip. we hebben van dvdpost happy feet 2 gekregen. tekenfilm. trekt op niet veel.
verder niet veel nieuws hier aan het grijze water met grijs weer.
Fijne dag allen, groetjes en een knuffel voor elk.
Cats Rule!
-

Een goede zaterdagmorgen aan iedereen hier bij de maatjes allemaal
M-M, als ik zo eens zap op tv dan vind ik ook alleen maar zever en brol
gelukkig kan ik 3 en soms 4 sportzenders zien anders
had dat ding allang buiten gelegen..
Gimly rustig..? waar gaan we dat schrijven...
anjelier dat zal schrikken geweest zijn...mama terug opgenomen...
hopelijk wordt het beter... veel sterkte ...
Hopelijk zijn de zieken al ietsje beter.... maar neem de tijd ervoor
Te rap denken dat je genezen bent is niet goed....
als je weer invalt is het erger dan de eerste keer
Mijn kaars blijft branden voor hen die het nodig hebben...
(Ook voor anderen met zorgen...)
Hier geen nieuws, de verkoudheid begint "stilaan" te beteren,
dus ja...verder doen
maar ja.... hier in België is dat meestal "plaatselijk" hé
Een rustige dag verder...amuseer jullie ...
en voor de zieken...wordt snel beter...
Laatst gewijzigd door Oma-C op 27 jan 2018, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
@ Oma C: zondagmorgen? laat ons eerst de zaterdag van het weekend doen, ok? 
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Anjelier, dat is slecht nieuws van jouw mama
Oma-C, ik moet als ik opsta steeds op de kalender kijken welke dag het is. En alles opschrijven in mijn agenda, mijn geheugen lijkt soms wel op een zeef
Muddy Maddy, jij hebt dan een heel mooi vroeg Valentijnsgeschenkje gehad. Je moet hem eens beschrijven hoe er uitziet. Zal wel mooi zijn.
Ik heb de strijk al gedaan, maar zit hier nog in mijn pyjama. Daar komt meteen verandering in.
Gisterenavond dan al het meeste van de boodschappen gedaan, vandaag zijn de bakker en de slager aan de beurt. Weet nog niet wat ik ga aantrekken vandaag. Luxeprobleem. Na badje alles opruimen boven en dan vlug overal eens stofzuigen. En dan is alles weer netjes zoals het hoort.
En er is inderdaad weinig op TV , meestal zet ik de radio zacht op en amuseer me met een goed boek.
Ik wens jullie allemaal een fijn weekend. Sterkte voor wie het kan gebruiken en veel beterschap voor de zieken of zij die pijn hebben. Liefs en een warme knuffel voor elk van jullie.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Kuch, kuch, kuch, proest, proest, proest en ik woon nog altijd op zolder...Al acht dozen boeken gesorteerd en naar beneden gebracht voor het oud papier...En zeggen dat ik niet mag dragen, dus dat is beetje bij beetje. Ik ben dus X aantal keren 32 trappen op en af gegaan. Nog twee kasten en dan ben ik er door. Twee grote dozen met linnen en gordijnen zijn voor de volgende ronde. Eerst even op mijn effen komen. Daarna de kledingcontainer gaan voederen, vrees ik. Jongste stelt voor om een bericht te plaatsen: gordijnen in goede staat te geef, die en die afmetingen en een foto. Gegarandeerd dat ik ze binnen de kortste keren kwijt ben, zegt hij. Ik betwijfel het. Anderzijds vind ik het zonde, want ze zijn inderdaad maar een jaar of twee, drie gebruikt. Kot 1 en kot 2 en kot 3 en allemaal andere afmetingen en niet te vermaken....
Ik hoop voor je moeder het beste Anjelier. Als ze zo slecht eet dan kan een gebrek aan een of andere voedingsstof of vitamine dikwijls voor problemen zorgen. De dokters zullen hun vak wel kennen zeker?
Ik duim voor jullie.
En gezien ik geen fan ben van gelijk welke sport of het zou misschien turnen of ijsschaatsen zijn, is tv voor mij ook niet altijd een bron van verpozen. Ik heb dus duidelijk al die jaren heel weinig gemist en heel veel andere dingen kunnen doen. Zoals serieus wat kleding bijeen genaaid hebben, gemeten aan het aantal stofrestjes dat ik nog altijd tegenkom op zolder. Ik kan het voorlopig niet over mijn hart krijgen van die weg te doen. Maar nu zitten ze nog beter gesorteerd in drie grote cuverboxen. De ienie mienie kleine stukjes zijn er al uitgesorteerd. De felle kleurtjes zijn al eens van eigenaar veranderd in de loop der tijden. Nu is het hoofdzakelijk blauw dat nog rest.
Seffens gehakt balletjes gaan maken en met een restje appelspijs van in de week opeten.
Nu even platte rust voor tv.
Ik hoop voor je moeder het beste Anjelier. Als ze zo slecht eet dan kan een gebrek aan een of andere voedingsstof of vitamine dikwijls voor problemen zorgen. De dokters zullen hun vak wel kennen zeker?
Ik duim voor jullie.
En gezien ik geen fan ben van gelijk welke sport of het zou misschien turnen of ijsschaatsen zijn, is tv voor mij ook niet altijd een bron van verpozen. Ik heb dus duidelijk al die jaren heel weinig gemist en heel veel andere dingen kunnen doen. Zoals serieus wat kleding bijeen genaaid hebben, gemeten aan het aantal stofrestjes dat ik nog altijd tegenkom op zolder. Ik kan het voorlopig niet over mijn hart krijgen van die weg te doen. Maar nu zitten ze nog beter gesorteerd in drie grote cuverboxen. De ienie mienie kleine stukjes zijn er al uitgesorteerd. De felle kleurtjes zijn al eens van eigenaar veranderd in de loop der tijden. Nu is het hoofdzakelijk blauw dat nog rest.
Seffens gehakt balletjes gaan maken en met een restje appelspijs van in de week opeten.
Nu even platte rust voor tv.
-
nu wil ik weten of jullie ook de grote letterbibliotheek hebt gekregen in mijn bericht
-
't Is alweer avond en we hebben licht nodig...(17u30)maar 't is droog gebleven...
Mijn waske is gedaan en opgeruimd... ikke blij
morgen een vers broodje bakken en dan kan ik er weer efkestegen...
Straks een overschotje stoofvlees met een boke... dan is dat ook op
kippensoep heb ik ook nog, vers gemaakt vandaag de rest kan in de vriezer
Ja Helena het waren grote letters als je dat bedoelt
je kan bovenaan je berichtje zien of de tekst op "normal" staat..
je kan dat zelf regelen....
clive, ik kijk alleen op de verjaardagskalender....
eigenlijk zijn voor mij alle dagen gelijk... ik kan ze allemaal zondag noemen
Een goede nachtrust straks en tot morgen....
Veel sterkte aan de zieken
-
en ik maar regelen, maar dat was al boter aan de galg, het bleef groot... 
-
Goede morgen seizoentjes,
Gimly is gevoederd en is nu zich aan het amuseren. hij ziet ze weer vliegen. na zo'n 5 minuten zal dat gedaan zijn. 't was Vinny die zich altijd kwalificeerde voor oostende koerse. die is altijd kleuter gebleven. ben gisteren in de krant begonnen maar niet verder gelezen. oud nieuws is ook nieuws.
gisteren een film bekeken over vervolgde christenen in japan. ik heb maar een stuk gezien omdat ik even gaan rusten was. ventje heeft nogal een aparte smaak in films. als 't geen oorlog is of iets met buttugly aliens dan zoiets. vandaag zouden we dan gaan eten. vermits het weer het toelaat en ik kan gaan want ik heb een verkeerde beweging gemaakt en mijn nek en rug pijn gedaan. en vermits het bij de chinees houten banken zijn zou ik een kussen moeten meedoen.
en er is weer geen bal op de tv. dan maar digicorderen of een paar dvd's opleggen.
Clive: mijn ring is zilver met allemaal kleine zirkonia's in een halve cirkel. ik moet nu ook alles noteren in mijn agenda.anders vergeet ik het. zou eigelijk vanaf een uur of 7 alles wat die avond gebeurd is ook noteren want vaak is dat ook weg. dokter zei dat dit een gevolg was van mijn val van de trap en die val op oudejaarsavond.
Helena: als ik het ouderlijk huis ga moeten opruimen dan zou ik best een paar mensen in dienst moeten nemen.de kringloop gaat er wel bij varen.en dan praat ik nog niet van het kotje achteraan waar vroeger de was in zo'n grote ketel werd gedaan en met hout gestookt verwarmd. die staat daar nog altijd. een antiqair zou kwijlen als hij binnenkomt. sommige meubels op zolder dateren van de 1800. zo ook mijn eetkamermeubels.de kleerkast op zolder en het oude nachtkastje waar ze de pispot staken. het bed moest ik niet hebben want dat was een twijfelaar en ventje wilde zijn bed dat hij zelf gekocht had meenemen. en nu hebben we al 2 jaar een nieuw.
Gimly wilde naar buiten. nu zit hij onder het afdakje vogeltjes te spotten.
Oma C : een katteluikje is geen oplossing. hij is te bang om erdoor te gaan. ( en mijn deur te duur om er een gat in te maken) en nu is het zondag hoor!
nu vraag ik me af wat die meeuwen doen cirkelen rondom het kerkplein. je mag ze niet voederen. er heeft hoogstwaarschijnlijk een een pak frieten na een nachtje stappen weggesmeten.
de maandagmorgen vind je overal blikjes of voedsel. en de vrijdagen dat het karton is, overal resten papier. en dan rond een uur of 11 trekt de groendienst rond op hun duizenden gemakjes om hier en daar wat op te rapen.
ik ga even piepen op sociale media en dan lees ik de krant.
Fijne zondag allen, groetjes en een knuffel.
Gimly is gevoederd en is nu zich aan het amuseren. hij ziet ze weer vliegen. na zo'n 5 minuten zal dat gedaan zijn. 't was Vinny die zich altijd kwalificeerde voor oostende koerse. die is altijd kleuter gebleven. ben gisteren in de krant begonnen maar niet verder gelezen. oud nieuws is ook nieuws.
gisteren een film bekeken over vervolgde christenen in japan. ik heb maar een stuk gezien omdat ik even gaan rusten was. ventje heeft nogal een aparte smaak in films. als 't geen oorlog is of iets met buttugly aliens dan zoiets. vandaag zouden we dan gaan eten. vermits het weer het toelaat en ik kan gaan want ik heb een verkeerde beweging gemaakt en mijn nek en rug pijn gedaan. en vermits het bij de chinees houten banken zijn zou ik een kussen moeten meedoen.
en er is weer geen bal op de tv. dan maar digicorderen of een paar dvd's opleggen.
Clive: mijn ring is zilver met allemaal kleine zirkonia's in een halve cirkel. ik moet nu ook alles noteren in mijn agenda.anders vergeet ik het. zou eigelijk vanaf een uur of 7 alles wat die avond gebeurd is ook noteren want vaak is dat ook weg. dokter zei dat dit een gevolg was van mijn val van de trap en die val op oudejaarsavond.
Helena: als ik het ouderlijk huis ga moeten opruimen dan zou ik best een paar mensen in dienst moeten nemen.de kringloop gaat er wel bij varen.en dan praat ik nog niet van het kotje achteraan waar vroeger de was in zo'n grote ketel werd gedaan en met hout gestookt verwarmd. die staat daar nog altijd. een antiqair zou kwijlen als hij binnenkomt. sommige meubels op zolder dateren van de 1800. zo ook mijn eetkamermeubels.de kleerkast op zolder en het oude nachtkastje waar ze de pispot staken. het bed moest ik niet hebben want dat was een twijfelaar en ventje wilde zijn bed dat hij zelf gekocht had meenemen. en nu hebben we al 2 jaar een nieuw.
Gimly wilde naar buiten. nu zit hij onder het afdakje vogeltjes te spotten.
Oma C : een katteluikje is geen oplossing. hij is te bang om erdoor te gaan. ( en mijn deur te duur om er een gat in te maken) en nu is het zondag hoor!
nu vraag ik me af wat die meeuwen doen cirkelen rondom het kerkplein. je mag ze niet voederen. er heeft hoogstwaarschijnlijk een een pak frieten na een nachtje stappen weggesmeten.
de maandagmorgen vind je overal blikjes of voedsel. en de vrijdagen dat het karton is, overal resten papier. en dan rond een uur of 11 trekt de groendienst rond op hun duizenden gemakjes om hier en daar wat op te rapen.
ik ga even piepen op sociale media en dan lees ik de krant.
Fijne zondag allen, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!