In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

28 jan 2018, 08:55

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy nog niet hier ?  Misschien eens uitslapen. 

Anjelier, hopelijk heeft jouw mama een rustige nacht gehad. Kaarsje brandt. 

HVT, bij mij is dat gemakkelijk, ik kan gewoon geen zware dingen meer heffen, dus dat is echt iets wat manlief moet doen. Maar is het nu echt nodig die zolder op recordtempo leeg te maken. Dat gaat jou toch opbreken vroeg of laat. Doe het dan vandaag maar rustig aan. 

Oma-C, de verjaardagen staan in mijn agenda. Ben nog een oude Belg op dit gebied. Gebruik mijn agenda van mijn GSM niet, maar heb nog een papieren exemplaar voor mijn neus liggen. Heb ik meteen overzicht over een ganse week.  Hoop dat er wat sport is op TV voor jou. 

Namiddag hier nieuwjaarsreceptie , moet nog een broccolisoepje maken met gerookte zalm, geef ik dan in kleine tasje met een driehoekje geroosterd brood erbij en moet dan nog een aantal koude hapjes maken en rekening houden met Baby D want moet ook een cocktailsaus maken en doe daar altijd wat whisky in, maar ga dan een apart potje maken voor Baby D, zonder drank natuurlijk. En de meeste van de warme hapjes komen van de bakker, die moet manlief om 13.00H gaan halen. Ga veel op de eettafel zetten, vooral de warme hapjes, zodat de kleine er niet aankan , kan hij zich ook niet verbranden. Hij krijgt zijn gechenkjes als hij zijn nieuwjaarsbrief " voorleest" met de hulp van mama natuurlijk.

Zo, aan alle zieken veel beterschap. En een fijne zondag voor iedereen. Lieve groetjes en een warme knuffel.  

Oma-C

28 jan 2018, 09:47

Afbeelding

Goede morgen iedereen
ik kom straks nog eens terug kijken....

clive ik gebruik mijn gsm ook alleen om te bellen of een bericht te verzenden
ik heb nog een papieren kalender aan de koelkast hangen hier naast mijn bureau :roll:
ook nog ouderwets

De mannenfinale tennis is bezig en dat wil ik niet missen.. :oops:

Maak er een fijne zondag van... :) tot straks....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

28 jan 2018, 10:58

Hallo allemaal,

Een mens zou denken dat hij goed slaapt als hij een dag hard gewerkt heeft.
Niets is minder waar, maar deze nacht is het dan misschien wel een goede nacht.
Hoop doet leven.

Het avontuur met de "hart" aanval was een spier die vastzat. Of met een klein beetje tegenslag begin van zona, wat ook geen ramp is zei de huisarts. Tegenwoordig doet men daar niets meer tegen, tenzij pijnstillers.

Waarom ik dat in een recordtempo wil doen, Clive? Het is maar wat je een recordtempo heet.
Ik ben al meer dan een week bezig op het gemakje aan in elevendertig stationnetjes.
Ik zou zeggen ik zet K. mee in. Indertijd met T. ging dat best, maar K. is van poetsdienst overgegaan naar gezinszorg mits de nodige studie en examen, die wil ik dat dus niet aandoen dat ze weer moet gaan poetsen.T. deed niet liever dan kasten uitmesten.
Trouwens één voor één al die dozen opendoen en nakijken, dat is iets wat je maar alleen kan doen. Jongste heeft al beloofd als alles uit de voeten is, dat hij naar het containerpark mee wil gaan.
Ik heb ook allang door dat Kringloop en De Slegte vergeefse moeite gaat zijn. 
Ik mag er niet aan denken dat er dan nog een film en foto-archief door te spitten is...
Mijn agenda was daar naar ingevuld naar die opruimactie. Het was geleden van in 2015... :oops:

Veel plezier met de gezellige namiddag bij jullie Clive. Dat gaat fijn zijn voor iedereen.

Spannend oma-c die finales.

MM ik herken de meubels van mijn groottante denk ik. Ja man, die po in het nachtkastje, proper hé :roll:
Ik vond dat toch maar vies hoor. Wij siepen bij ons grootmoeder op de ingerichte mansarde.
De grotemoe zag ons midden in de nacht liever niet naar buiten naar het toilet gaan, dus die obligate po stond daar ook. Wij noemende dat de "grote sjat".
Ook bij grotemoe was zo een kot met een fornuis waar vuur onder gemaakt werd en waar in een groot wasvat de was werd afgekookt.
Wij hebben het toch maar best comfortabel in deze tijd, waarin iedereen dan nog eens steen en been durft te klagen....

Het weer hier weet niet goed of het gaat regenen of droog blijven. 

Ik wens iedereen een fijne zondag toe en geniet van wat jullie gepland hebben.

Oma-C

28 jan 2018, 14:54

AfbeeldingGoede middag iedereen, net nog even een kaartje gaan posten 
en het is niet koud buiten.... vind ik toch....  wel redelijk wat wind... 
Ik zag onderweg veel krokussen bloeien.... in alle kleuren ... mooi!!
en de paasbloemen steken ook al hun neusje boven de grond... 
straks zijn ze weer uitgebloeid met Pasen Afbeelding 

Mijn korte wandeling zit erop en straks ga ik nog wat sport zien op TV (Eurosport..)
In de voormiddag naar het tennis gekeken héél spannend... maar interessant  
en mijn favoriet heeft gewonnen... Afbeelding

Helena, ik heb dat nog meegemaakt hoor met zo'n "po" onder het bed... :roll:
ja we beseffen soms niet hoe hard we verwend zijn...
wij hebben nog met 3 in één bed geslapen op en zolder waar de sneeuw
in de winter tussen de dakpannen binnenwaaide... allemaal met de neusjes onder de dekens :oops:
en toen klaagde daar niemand over... :oops: we wisten niet beter...  :?
en toen ik getrouwd was heb ik ook nog zo'n jaar of 3 de was afgekookt in zo'n fornuis
en alles met de hand wringen en spoelen... we hadden toen nog niet de weelde van nu... 
ik ben getrouwd in 1962 dus stel je voor we zijn met niks begonnen...  :?

clive fijn feest vanmiddag... :)

M-M een aangename zondag...

Zo ik ga jullie nog een fijne namiddag wensen en me nog wat bezig houden... 
tot later...

Nog enkele tips voor wie ze wil...:

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... i7k45eW_KM

Helena van Troje

28 jan 2018, 15:59

Niet te doen die trucjes. Er waren er die ik al kende, maar ik zie me toch nog geen croque monsieur maken met mijn strijkijzer...

Oma-C

28 jan 2018, 18:59

AfbeeldingGroetjes aan allen en tot morgen... :)

anjelierken

28 jan 2018, 21:14

Hallookes iedereen,

Moeder is iets beter, de baxter is weg.Volgens haar "buurvrouw' op de kamer , eet ze goed 8O.Ik geloof daar weinig van.Ze eet onder toezicht van een verpleegster zegt ze.Ja, dan zal ze wel iets meer eten, maar eenmaal thuis, begint het terug.
Ik vond ook dat ze er beter uitzag.Nu heb ik wel gezien dat ze ook verkouden is, ja, we zijn allemaal verkouden geweest de laatste tijd.Bij mij is het nog niet over.De komende dagen gaan ze uitzoeken waar de aanvallen vandaan komen.

Deze namiddag zijn we gaan wandelen , en onderweg hebben we een groep reeën gezien.Dat is toch prachtig hé, als je dat zo in de vrije natuur kunt zien.

HVT: ik denk dat de kringloopwinkel weinig spullen zal aanvaarden, ze zijn heel streng.Hoorde het onlangs ook van een vriendin, haar tante is overleden en samen met haar broer hebben ze haar appartement leeg gemaakt waar toch nog mooie spullen stonden.Zij dacht dat ze veel gingen meenemen, niet dus 8O.Ook spullen waar niks aan mankeerde hé.Ze nemen enkel dingen mee waarvan ze zeker zijn dat ze het kunnen verkopen.

Dames, tot morgen.

zwanenmeer

28 jan 2018, 21:42

Voor alle seizoentjes : een goede nachtrust en veel sterkte voor de zieken. 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Helena van Troje

28 jan 2018, 21:50

Anjelier toen we ons moeder haar huis hebben leeggemaakt dachten de kinderen ook heel wat te gelde te maken op e-bay en dies meer. Niets was minder waar, ook voor de dingen die nog heel mooi waren was er geen afzet. Maar och, gelijk bij wie ik op bezoek ga, overal hangen, liggen en staan dingen uit haar huis, dus er is niets echt verloren gegaan.

Ik wist ook van mijn schoolvriendin dat er weinig echt aangenomen wordt in de Kringloopwinkels.

De korte pijn:weg ermee.

clive

29 jan 2018, 08:25

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Ben ik de eerste  :)?
Weeral maandag vandaag en bijna het einde van de maand. 

Het is gisteren heel fijn en gezellig geweest  met de buren,  hun kinderen en schoonkinderen en natuurlijk Baby D. Het eerste wat hij deed, was naar de keuken lopen en koek vragen. Heb dan speciale koeken voor hem in huis en dat wist hij nog van vorige keer. Het tweede, zijn speelgoedbox omkieperen, de living lag vol met speelgoed. Buurman nam er een foto van en gekscheerde dat dit echt op foto moest want dat de eerste keer was, dat er ook eens chaos in mijn living was  :D. Ik had voor Baby D geen hapjes extra gemaakt, hij is nog klein en kon van ons mee eten. We begonnen met gezonde hapjes ( groentjes met een dipsaus) en dat had ik wel apart voor hem gemaakt, de cocktailsaus. Ik maak die met mayonaise, ketchup, room en een scheutje whisky. En dat mag hij natuurlijk niet. Dus voor hem had ik gewoon mayonaise met ketchup gemaakt. Heeft zijn nieuwjaarsbrief " voorgelezen " en dat was een mooi geschenkje waard. 
Had hem in het nieuw gezet jeansje, hemdje met daarover een rood pulletje en een kartonnen boek van Nijntje. En toen hij naar huis ging rond 20.00H kreeg hij dan nog een bal met zijn lievelings tekenfiguur erop.
Had die pas afgegeven toen ze vetrokken peuter met bal in mijn living vond ik wat gevaarlijk. 
Enfin, de laatsten zijn om 23.30H naar huis gegaan. Dan heb ik nog alles keurig opgeruimd, salontafeltjes afgeveegd en de theelichtjes er terug opgezet, de vaatwasser gevuld zodat alle vaat weg was, de keuken volledig opgeruimd en afgeveegd en de living vlug geborsteld zodat de kruimels weg waren. En tenslotte nog een machine keukenhanddoeken in de wasmachine gestopt en deze is nu aan het draaien.
Manlief en ik hebben een bon gekregen voor een uitgebreid ontbijt met bubbels waar ik heel blij mee ben en Baby D kwam mij een geschenkje voor Niels geven, zijnde 4 appeltjes in een schaaltje wat ik reuzenlief vond.

Straks de  2 benedenverdiepingen dweilen en dan is alles weer netjes.

Ik wens iedereen een zo'n fijn mogelijke maandag. Beterschap voor de zieken en lieve groetjes en een warme knuffel voor jullie allemaal. 

Muddy Maddy

29 jan 2018, 09:31

Goede morgen seizoentjes,

ben vanmorgen in mijn bed blijven liggen: had echt geen goesting om op te staan. er is ' s ochtends als ik met ventje opsta toch nog geen daglicht. en ik had ook geen zin in een zeurende kater die eten moest hebben. en die mij trouwens nu strààl negeert. hij lag op tafel toen ik beneden kwam en keek gewoon eens op. en nu heeft hij zich in zijn zetel gelegd.
morgen komen ze voor de waterverzachter. we hebben verleden jaar een zak zout moeten gaan kopen in de brico. ik vind dat ik met 4 zakken niet toekom.
er is precies veel wind. ik ga dus de deur niet uit. ik heb nog genoeg restjes chinees voor een middagmaal. het is weer een grijze donkere dag. ik wil zon!
amai dat belooft als de kringloopwinkels zo streng zijn geworden. dan zal alles voor het containerpark zijn. of ik zou het huis in bemeubelde staat moeten verkopen. en ik denk niet dat ik iemand zo gek krijg. vooral die collectie teddyberen. ach we zullen wel zien als het zo ver is. gisteren dus gaan chinezen. want dinsdag zijn ze voor 2 maand naar china. dan zal het des te lekker smaken. ik vind het jammer dat bij takeaway er geen chinees zit.
Oma C: veel van die trukjes kende ik al. ik ben een tijdje geaboneerd geweest bij 5 min crafts.
Clive: leuk te horen dat het een geslaagd feestje was en dat jou huis nu ook eens overhoop stond zoals de buurman het zei. hier is het meestal een slagveld tot ik in opruimmodus moet komen omdat mijn moeder komt.als je met een sloddervos leeft wordt je dat ook vanzelf. A. is hem daarin aan het trainen: zonder veel succes want ik heb het al geprobeerd. ach ja: ik zeg mijn huis is een leefruimte en als iemand een toonzaal wil dan maken ze maar een afspraak.
zo, ik ga effen loeren op de kattensofa en daarna opruimen en swifferen. morgen moet ik toch moppen want de gang gaat nat liggen van het zout.
Fijne maandag allen, groetjes en een knuffel
Cats Rule!

Oma-C

29 jan 2018, 09:41

Afbeelding

Goede morgen seizoentjes,

anjelierken, fijn dat mama beter is en veel eten wat kan zo'n menske
dat niet beweegt honger hebben... :roll: en met een verkoudheid al helemaal niet
ik ondervind het zelf.... we moeten allemaal zon krijgen om sterker te worden 
en dan smaakt alles veel beter... :oops: 
er zal wel "voeding" in de baxter gezeten hebben ook denk ik...sterkte en spoedig beterschap!

Dag zwanenmeer, een fijne dag ook voor jou... en verzorg je goed...
we moeten het zelf doen als we alleen zijn hé :roll:

clive genoten van het feest, en je kan nog nagenieten met bubbeltjes een van de .... :)
die chaos is ook rap opgeruimd hé... dagelijkse chaos is anders, ik weet ergens waar je 
eerst plaats moet maken om een lege stoel te vinden om te gaan zitten....
Ik ga daar alleen maar langs als het echt moet, dat begrijp je wel... :roll: :oops: Helena, spullen verkopen op 2e hands en E-Bay.... is te proberen...
maar ik heb er gehad die vroegen of ik het thuis kon brengen... :roll: ja met mijn cabrio zeker
mensen willen het nog niet gratis...iedereen is "te verwend" :oops:

Ik wens allen een aangename dag vandaag... ik ga ook nog wat doen... :)

wingerd

29 jan 2018, 11:21

Hallo dames,
na vele weken van amper buitenkomen, eens flink ervan genoten op weekend...we waren met de middelste musketier op schok.  :lol: :lol:
Nu, dat heeft deugd gedaan.
Onze verwarming speelt ons nu nog maar eens parten maar enfin, na veel gedoe is ze weer in gang en komen ze woensdag er nog eens naar kijken, dit wordt dus de zevende keer  :? :? :?
Zacht en winderig weer dus ideaal om de dekbedden eens buiten te laten wapperen.
Dames, het beste nog.

Helena van Troje

29 jan 2018, 15:06

Voila, mijn toverfee heeft mijn chaotische huis van de laatste dagen opnieuw een ordelijk uitzicht gegeven.
De garage staat nog over hoop en op de gele kamer kom ik best eventjes niet, voor ik er klaar voor ben... 

Vanmorgen had ik "Alloo en de wegpolitie" op de eerste rij voor de deur of het scheelde niet veel.
File, niet abnormaal rond dat uur. Maar stilstaan? Dat gebeurt niet echt dikwijls.
Eens kijken buiten. Ja, het was gebeurd: aanrijding. Zo op het eerste zicht blikschade.
Neen dus, niet veel later: politie, ja, er was een buitenlandse nummerplaat in het spel, dat dacht ik.
Nog een paar minuutjes later ziekenwagen, brandweer, nog politie...
Eerst kon niemand nog door, later alleen de gewone personenwagens, nog wat later ook de vrachtwagens die al in een heel lange rij aan het aanschuiven waren. Nochtans is er een rotonde aangelegd om de vrachtwagens zoveel mogelijk uit de bewoonde zone te houden en dadelijk de industriezone in.Toch zijn er altijd die een andere weg willen nemen. Na een goed uur was er niets meer van te zien.
Hier valt altijd wel iets te beleven. Als het geen alcoholcontrole is, dan rijdt er wel iemand op een ander.
Al bij al valt dat best mee. Op de dertig jaar en een beetje dat we hier wonen zijn er twee heel ernstige ongevallen gebeurd. 

Vandaag zachtjes aan dan breekt het lijntje niet.Toch seffens nog de binnenkant van die ene kast uit kuisen. Kwestie van in gang te schieten. Kan nooit lang duren, want het speelgoed dat erin staat is onlangs nog gebruikt. Veel valt daar nog niet van weg te gooien, want jongste kleindochter dirigeerde haar vader onmiddellijk naar boven met Kerst om met die autootjes te spelen. Hij dacht dat dat geen probleem kon zijn en ging naar de kamer waar de matchbox hun stekje hebben. Maar neen, niet die auto's. Welke dan wel? Ha, de garage van Fisher Price, die op zolder staat, en dat wist dat klein ding nog goed, waar we die uitgehaald hadden...

Het kan maar deugd gedaan hebben MM wat langer slapen. Hier liep de wekker om zeven uur af. Poetsdag. Er heeft er een eventjes in haar haar gekrabt, maar is er met frisse moed aan begonnen.
Morgen samen met K. een beetje proberen af te werken. Eerst boodschappen. Schijnt da tje met een stoomgenerator (strijkijzer) geen chemisch ontaard water mag gebruiken. Je moet kalk hebben om stoom te krijgen...Dus moet ik wel met die bidons gedistilleerd water gaan zeulen...En moeten we die eerst nog gaan kopen. 

Clive het was dan plezierig geweest het bezoek van de buren en hun kinderen en kleinkinderen. En alles dadelijk opgeruimd! Vandaag ook een beetje kalmeraan dan.

Ja, oma-c ik zou het ook met mijn cabrio moeten wegdoen. Heb ik al gedaan met kleding naar De Keeting.
Alletwee met de fiets T. en ik en alle twee twee grote fietstassen vol. Schoon zicht zenne! Moest ik iets wegdoen op internet, dan zet ik er dadelijk bij dat het af te halen, is anders moeten ze niet afkomen.
Ik ben ook verwend :P

Wingerd een geslaagd weekend achter de rug. Fijn voor jullie!

Anjelier blij te horen dat het wat beter gaat met je moeder. En onderweg reeën tegen gekomen. Bij ons moeder kwamen er geregeld achter in de tuin voorbij gelopen. Wij veronderstelden dat die ergens uitgebroken waren, want zoveel echt bos was daar nu ook weer niet.

Zwanenmeer stel het wel daar in het "bronsgroen eikenhout"

Al de andere dames en dieren nog een fijne namiddag en avond gewenst. 

Oma-C

29 jan 2018, 17:47

Afbeelding

Weer een dag voorbij... en voor de verandering regent het weer... :roll:
en de wind blijft ook z'n best doen... :oops:...

Alle dames een gezellige avond, verzorg de verkoudheden ...
ze blijven graag hangen eens je ze te pakken hebt...
en veel is er niet aan te doen... gewoon over je laten komen 
en hopen dat het spoedig gedaan is... :?...

Iedereen een goede nachtrust gewenst en tot morgen...