Droedels
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
.lotte schreef:MONDJESMAAT ?
kleine hoeveelheden uit die vormen van bv koekjes eten
tGoed bedacht Lotte. Maar de oplossing is eigenlijk helemaal niet eetbaar, ze is zo wel abstract als concreet
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Gast
Droedel = blijkbaar gewoon zeggen/schrijven wat je ziet
Ik zie Maria Callas die 15 pralines heeft opgegeten en nu probeert om ook de verpakking op te eten.
( Heeft trouwens heel haar leven gevochten tegen de molligheid/ dikte uit haar jeugd.)
Qua oplossing heb ik geen flauw idee
Ik zie Maria Callas die 15 pralines heeft opgegeten en nu probeert om ook de verpakking op te eten.
( Heeft trouwens heel haar leven gevochten tegen de molligheid/ dikte uit haar jeugd.)
-
Ja, maar niet elke mens (dier) ziet hetzelfde bij het tonen van een zelfde beeld. Bedoeling is via beelden of beeldspraak een verborgen betekenis of boodschap over te brengen. Eng gededinieerd zou een "droedel" enkel losse letters bevatten die door hun "plaats" in, onder, boven tussen, achter, op, een bebaald begrip zouden vertolken. diba schreef:Droedel = blijkbaar gewoon zeggen/schrijven wat je ziet
Hier is het verschil tussen een droedel en een cryptogram enkel het medium, taal of beeld. Teneinde toch enige spanning in het spel te brengen is het uiteraard niet de bedoeling dat de cryptische boodschap zonder meer zou af te lezen zijn uit wat er getoond of geschreven is;
Mijn bedoeling om aan dit spel mee te doen is enkel, creatief bezig te blijven en mijn brein(spier
Door de getoonde afbeeldingen te Googelen! :Dkunnen de meeste beelden wel worden thuisgebracht;
-
Dat zou ik toch niet specifiek vinden voor iemand als La Callas, het feit dat het Callas is en niet bv. socrates moet toch ook wel een betekenis hebben ?Reini schreef:UITMONDING ?
-
Gast
een nieuwe poging :
Godiva
Maria Callas = diva
Bruin object = vorm/verpakking van pralines ( merk Godiva )
Godiva
Maria Callas = diva
-
Dat is een mooie diba, maar nog maar voor de helft bij het goeie eind.diba schreef:een nieuwe poging :
Godiva
Maria Callas = diva
Op te lossen vraagstukken zijn: Wat is Wat en wie doet Wat ?
PS: Vrouwen weten wellicht dat je in die verpakking ook wel allerlei andere vulsels kan stoppen dan pralines ùaar dat ze ook zonder inhoud wel betekenis hebben.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
U kan gewoon een foto van een dame met open mond gezocht hebben, ik was de enige die met Callas op de proppen kwam, toc ?socrates schreef:Dat zou ik toch niet specifiek vinden voor iemand als La Callas, het feit dat het Callas is en niet bv. socrates moet toch ook wel een betekenis hebben ?Reini schreef:UITMONDING ?
En Uitmonding zou dus de "verborgen" betekenis kunnen zijn, was ook maar een poging en geen overtuiging.
GODIVA : prachtige vondst !
-
Om de oplossing niet onmogelijk te maken had ik de naam Callas op de foto aangebracht, ik dacht dat een van de talrijke andere deelnemers daar al had naar verwezen.Reini schreef:U kan gewoon een foto van een dame met open mond gezocht hebben, ik was de enige die met Callas op de proppen kwam, toc ?socrates schreef:Dat zou ik toch niet specifiek vinden voor iemand als La Callas, het feit dat het Callas is en niet bv. socrates moet toch ook wel een betekenis hebben ?Reini schreef:UITMONDING ?
En Uitmonding zou dus de "verborgen" betekenis kunnen zijn, was ook maar een poging en geen overtuiging.
GODIVA : prachtige vondst !
-
diba schreef:allerlaatste poging :
Malaria
object = een siliconen mal
Callas zingt een aria
Zie je wel, ze worden uiteindelijk toch altijd gevonden, perfect uitgelegd, proficiat diba !