In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
De laatste loodjes wegen het zwaarst. Nog één kast moest er van binnen uit geruimd en zeker en vast uitgewassen worden. Bah, wat een viezigheid...
Dat was geen goed idee. Naast het gewone speelgoed wat vond ik daar nog terug?
De eerste setjes die ik gebreid heb voor de oudste, de eerste kleedjes van de dochter, liefdevol gesmockt door ons moeder. De mercerisée brassières die ik moest meenemen naar het ziekenhuis voor de eerste dagen. Het jasje om hem in mee naar huis te nemen. Zoveel herinneringen aan angstige tijden, want ik heb de eerste zwangerschap veel moeten plat liggen...Pffff, geen goed tijdverdrijf. Maar wat een mooie dingetjes had ik gemaakt voor hem. Met priemen nummer twee zelfs. Liefdevol verwacht, veel te streng groot gebracht.
We zullen eens gaan verder doen...
Dat was geen goed idee. Naast het gewone speelgoed wat vond ik daar nog terug?
De eerste setjes die ik gebreid heb voor de oudste, de eerste kleedjes van de dochter, liefdevol gesmockt door ons moeder. De mercerisée brassières die ik moest meenemen naar het ziekenhuis voor de eerste dagen. Het jasje om hem in mee naar huis te nemen. Zoveel herinneringen aan angstige tijden, want ik heb de eerste zwangerschap veel moeten plat liggen...Pffff, geen goed tijdverdrijf. Maar wat een mooie dingetjes had ik gemaakt voor hem. Met priemen nummer twee zelfs. Liefdevol verwacht, veel te streng groot gebracht.
We zullen eens gaan verder doen...
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede avond maatjes allemaal, hier nog steeds regen ...
de wind is even ietsje geluwd....
nogsteeds niks gezellig
maar we moetenermee verder...Allen een fijne avond verder en voor straks..:
de wind is even ietsje geluwd....
maar we moetenermee verder...Allen een fijne avond verder en voor straks..:

“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenavond Seizoentjes,
Oma-C, hier heeft het gewoon niet opgehouden met regenen, Brr, wat een sombere dagen. We zullen er maar het beste van maken door het binnen supergezellig te maken.
HVT, heel veel herinneringen. En beter streng opvoeden dan niet opvoeden. Is een wereld van verschil .
Morgen al februari, de maand is omgevlogen. Dat het maar vlug terug lente wordt.
Ik kwam jullie nog allemaal een mooie avond wensen en voor straks een deugddoende nachtrust.
Liefs aan jullie allemaal en een knuffel voor wie hem kan gebruiken. Als dat nog mag
-
wingerd - Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13
Alle onschuldige knuffeltjes welkom, Clive, hier is er eentje terug zie. 
Vanmorgen haartjes geknipt en gekleurd, beetje jonger en wat meer waard nu ??
Morgen fotootjes voor ID-kaart laten maken dus dan moeten we allleszins een béétje mooi zijn.
Slaapwel iedereen, oei het is al laat en morgen vroeg opstaan want poetsvrouw komt.
Vanmorgen haartjes geknipt en gekleurd, beetje jonger en wat meer waard nu ??
Morgen fotootjes voor ID-kaart laten maken dus dan moeten we allleszins een béétje mooi zijn.
Slaapwel iedereen, oei het is al laat en morgen vroeg opstaan want poetsvrouw komt.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
deze morgen moet ik moeder bellen want het gaat weer niet al te best met vader. deze avond krijg ik de burgemeester op bezoek om het parkeerprobleem te bespreken dus ik hoop dat we niet weer hals over kop naar brugge moeten. duimen dus.
en ik moet hier de boel aan de kant doen. gisteren heb ik al het kerstgerief eindelijk weggedaan.
vannacht in de badkamer moeten opkuisen want hij had het net niet weer gehaald om naar beneden te gaan op de bak.
ventje had gisteren een halve dag genomen. er was toch niets te doen.
daarstraks een portie hagel op ons dak gehad.
nu zit ik met de zenuwen in mijn keel. niet voor de burgemeester maar voor wat moeder te zeggen gaat hebben. ventje moest nog gaan tanken .Gimly is terug naar boven.
1 februari. het gaat weer rap. dit keer valt valentijn samen met aswoensdag.
een van mijn vrienden schreef op zijn tijdlijn: ipv 30 dagen dit niet en 30 dagen dat niet ga ik 30 dagen genieten.
ventje had een farde uit zijn rugzak gehaald en raad eens waar die farde ligt? juist. op tafel.
mijn onderdanen laten weer weten dat ze er zijn. luchtvochtigheid 84%. ook mijn nek laat van zich horen maar daar heb ik voltaren spray voor. 15 euro voor een flesje van 25 ml.
als het licht is dat mini afwasje doen en de lege flessen in de blauwe zak.
vannacht weer hartkloppingen gehad. waarschijnlijk niet erg, gewoon zenuwen.
Fijne donderdag, groetjes en een knuffel.
deze morgen moet ik moeder bellen want het gaat weer niet al te best met vader. deze avond krijg ik de burgemeester op bezoek om het parkeerprobleem te bespreken dus ik hoop dat we niet weer hals over kop naar brugge moeten. duimen dus.
en ik moet hier de boel aan de kant doen. gisteren heb ik al het kerstgerief eindelijk weggedaan.
vannacht in de badkamer moeten opkuisen want hij had het net niet weer gehaald om naar beneden te gaan op de bak.
ventje had gisteren een halve dag genomen. er was toch niets te doen.
daarstraks een portie hagel op ons dak gehad.
nu zit ik met de zenuwen in mijn keel. niet voor de burgemeester maar voor wat moeder te zeggen gaat hebben. ventje moest nog gaan tanken .Gimly is terug naar boven.
1 februari. het gaat weer rap. dit keer valt valentijn samen met aswoensdag.
een van mijn vrienden schreef op zijn tijdlijn: ipv 30 dagen dit niet en 30 dagen dat niet ga ik 30 dagen genieten.
ventje had een farde uit zijn rugzak gehaald en raad eens waar die farde ligt? juist. op tafel.
mijn onderdanen laten weer weten dat ze er zijn. luchtvochtigheid 84%. ook mijn nek laat van zich horen maar daar heb ik voltaren spray voor. 15 euro voor een flesje van 25 ml.
als het licht is dat mini afwasje doen en de lege flessen in de blauwe zak.
vannacht weer hartkloppingen gehad. waarschijnlijk niet erg, gewoon zenuwen.
Fijne donderdag, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Wingerd,
Muddy Maddy, ik hoop op niet al te slecht nieuws van jouw vader en dat je niet naar Brugge moet. Duimen staan hier omhoog en kaarsje brandt al. Gimly toch weer gespuwd, arm katje. Zou eens willen weten wat de oorzaak daarvan is. En hij krijgt al dieetvoeding, dus daar kan het eigenlijk ook niet aan liggen.
Ventje gisteren een half dagje vrij kunnen nemen. En vanavond de burgemeester op bezoek bij jou thuis. Dan moet inderdaad alles aan de kant zijn. En gisteren alle kerstgerief opgeruimd. Kom regelmatig voorbij een huis waar zowel buiten als binnen nog steeds alles versierd is. En serieus versierd.
Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilklaar maken voor morgen en een paar zijdewasjes doen en deze gaan ophangen. Verder ga ik het rustig houden vandaag. De extra taken zijn echt voor in de lente heb heel weinig energie als het weer zo somber is. Gisteren mijn kleedje gaan halen dat ik korter had laten maken. Is voor 4€ uitstekend gedaan. Het kwam net op mijn knie en dat vind ik niet mooi voor mij, heb dat met kleedjes nogal vaak aan de hand omdat ik niet van de grootsten ben. Moet ook altijd opletten als ik een te lang kleedje koop of het wel korter gemaakt kan worden, want soms laat de snit of het patroon dat niet toe.
Maar dit is een geruit kleedje en het moest gewoon 1 volledige ruit korter gemaakt worden. Kan ik het morgen aandoen. Ga Niels zijn ontbijt geven.
Ik wens iedereen een zo'n fijn mogelijke donderdag. Stuur jullie allemaal heel veel groetjes en een warme knuffel voor wie er eentje nodig heef. Liefs.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Zo, operatie "hoe verzet ik die kast in mijn eentje" is gelukt! Eerst goed nadenken en dan doen.
Nu de achterkant nog fatsoeneren en het geheel terug op zijn plaats zetten en opnieuw vullen.
Twee dagen om een onnozel kast uit te kuisen, maar ik heb me niet geforceerd.
Had ik nu toch maar die wasjes ingestoken, maar gelijk het deze morgen hier gegoten heeft was daar geen denken aan. Morgen gaat het nog maar eens gieten, maar ik heb nu geen boodschappen te doen...
Moet toch naar de kine, regen of geen regen en net die moment staat er 72% regen aangegeven op de buienradar. Bah...
Meer valt er niet te vertellen dan dat de zon schijnt voor het ogenblik.
Nu de achterkant nog fatsoeneren en het geheel terug op zijn plaats zetten en opnieuw vullen.
Twee dagen om een onnozel kast uit te kuisen, maar ik heb me niet geforceerd.
Had ik nu toch maar die wasjes ingestoken, maar gelijk het deze morgen hier gegoten heeft was daar geen denken aan. Morgen gaat het nog maar eens gieten, maar ik heb nu geen boodschappen te doen...
Moet toch naar de kine, regen of geen regen en net die moment staat er 72% regen aangegeven op de buienradar. Bah...
Meer valt er niet te vertellen dan dat de zon schijnt voor het ogenblik.
-
Goede avond iedereen...Voor de middag altijd ferme regenbuien gehad ... water gegoten...
en na de middag kwam de zon erdoor ik heb vandaag met zoon
boodschappen gedaan tevoet...en er een ferme wandeling van gemaakt
en nadien de laatste beslommeringen aan papierwerk in orde gemaakt....
er kan heel veel in de versnipperaar... en er is weer plaats in de kast
We zijn bezig geweest van 3 tot bijna 6 u... allemaal werk dat ze later niet zelf
meer moeten doen... een mens houdt veel te veel bij (uit voorzorg)...
En nu eens kijken wat er te eten valt...kippenboutje met een slaatje , 't zal smaken
nadien bankhangen en op tijd naar beddegem...ik ben er moe van...
Ik wens iedereen een gezellige avond en een rustige nacht...Tot morgen...
Sterkte wie het kan gebruiken en goede moed wie het nodig heeft
-

Goedenavond Seizoentjes,
HVT, kast in orde, hou je nu maar een beetje rustig.
Oma-C, lief voor de kinderen zoals steeds. Heel wat papierwerk weg. Maar blijf jij toch nog maar heeeel lang bij ons hoor.
Ik heb vandaag nadat ik alles dweilklaar gemaakt heb, ook nog de buitenkant van de keukenkasten gedaan. Manlief zegt dat hij het verschil niet ziet
Kom jullie nog allemaal een fijne avond wensen en voor veel later vandaag een zachte slaapwel. Sterkte voor wie het kan gebruiken . Liefs
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallookes iedereen,
Clive: het ziekenhuis werkt samen met een hersteloord.Ben daar deze namiddag eens gaan kijken.Een mooie kamer en ruime badkamer, maar...ik denk dat ze er nogal licht over gaan.Toen ik zei, dat er controle moet zijn op het eten, zei ze, dat ze wel eens komen kijken, maar dat ze nog werk hebben.In de kliniek gaat ze naar de revalidatie om beter te kunnen stappen ( want ze stapt moeizaam), ik verwacht dat ze in het hersteloord daar ook aandacht aan geven en meestappen met haar, ...ja, dat is werk voor de kinisist, daar hebben ze geen tijd voor!
Ben daarna naar het ziekenhuis geweest om moeder te bezoeken en de arts gesproken.Heb mijn mening over het hersteloord gezegd en arts heeft via mail de nodige instructies gegeven wat er moet gebeuren.
Ja, we zullen wel zien, hoelang ze gaat blijven weten we niet, hangt af van haar eetlust en revalidatie.Haar arts raadde aan om toch een wzc te zoeken .De oorzaak van de aanvallen zijn gekend, een bloedklonter die kleine stukjes afgeeft, nu krijgt ze daarvoor inspuitingen.Verder zag ze er goed uit.
Morgen heel vroeg opstaan.Zoonlief en gezinnetje vertrekken naar China voor 4 weken.Manlief moet ze naar het station voeren.Met de trein gaan ze naar de luchthaven.
Dames, tot morgen.
Clive: het ziekenhuis werkt samen met een hersteloord.Ben daar deze namiddag eens gaan kijken.Een mooie kamer en ruime badkamer, maar...ik denk dat ze er nogal licht over gaan.Toen ik zei, dat er controle moet zijn op het eten, zei ze, dat ze wel eens komen kijken, maar dat ze nog werk hebben.In de kliniek gaat ze naar de revalidatie om beter te kunnen stappen ( want ze stapt moeizaam), ik verwacht dat ze in het hersteloord daar ook aandacht aan geven en meestappen met haar, ...ja, dat is werk voor de kinisist, daar hebben ze geen tijd voor!
Ben daarna naar het ziekenhuis geweest om moeder te bezoeken en de arts gesproken.Heb mijn mening over het hersteloord gezegd en arts heeft via mail de nodige instructies gegeven wat er moet gebeuren.
Ja, we zullen wel zien, hoelang ze gaat blijven weten we niet, hangt af van haar eetlust en revalidatie.Haar arts raadde aan om toch een wzc te zoeken .De oorzaak van de aanvallen zijn gekend, een bloedklonter die kleine stukjes afgeeft, nu krijgt ze daarvoor inspuitingen.Verder zag ze er goed uit.
Morgen heel vroeg opstaan.Zoonlief en gezinnetje vertrekken naar China voor 4 weken.Manlief moet ze naar het station voeren.Met de trein gaan ze naar de luchthaven.
Dames, tot morgen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
weer regen en wind. met vader gaat het weer redelijk. hij heeft weer een chemobeurt achter de rug van 6 uur. mijn moeder belde me daarvoor en ook omdat ze me al van zaterdag niet gehoord had!!
mijn vergadering met de burgemeester is niet doorgegaan. gisterenmorgen rond 10 uur kreeg ik een mailtje dat hij ziek was! wat een toeval.
nu geloof ik daar gene bal van. volgens mij heeft hij gewoon geen zin.
gisteren dan frietjes gehaald. het heeft weer gesmaakt.
Gimly nog altijd niet in zijn haak.
ventje is om go-go juice. ( naft)
buurvrouw onkruid heeft de mini van rosse dochter zo geparkeerd dat er weer effectief geen parkeerplaats is. en aan de onpare zijde zijn er zowiezo geen parkeerplaatsen in overvloed met drie garages. waarvan drie grote en een poortje waar je ook niet mag parkeren.
bon, ik ga er geen woorden meer aan vuil maken want ze gingen me nog contacteren. amehoela.
moet vandaag nog naar de action om grote kaarsen. ik zit bijna door mijn voorraad. dus dat wordt drankencentrale, action ( en boekhandel) en aldi. dan moet ventje morgen enkel om de krant en brood.
verder niet veel te vertellen.
Fijne vrijdag, groetjes, knuffel.
weer regen en wind. met vader gaat het weer redelijk. hij heeft weer een chemobeurt achter de rug van 6 uur. mijn moeder belde me daarvoor en ook omdat ze me al van zaterdag niet gehoord had!!
mijn vergadering met de burgemeester is niet doorgegaan. gisterenmorgen rond 10 uur kreeg ik een mailtje dat hij ziek was! wat een toeval.
gisteren dan frietjes gehaald. het heeft weer gesmaakt.
Gimly nog altijd niet in zijn haak.
ventje is om go-go juice. ( naft)
buurvrouw onkruid heeft de mini van rosse dochter zo geparkeerd dat er weer effectief geen parkeerplaats is. en aan de onpare zijde zijn er zowiezo geen parkeerplaatsen in overvloed met drie garages. waarvan drie grote en een poortje waar je ook niet mag parkeren.
bon, ik ga er geen woorden meer aan vuil maken want ze gingen me nog contacteren. amehoela.
moet vandaag nog naar de action om grote kaarsen. ik zit bijna door mijn voorraad. dus dat wordt drankencentrale, action ( en boekhandel) en aldi. dan moet ventje morgen enkel om de krant en brood.
verder niet veel te vertellen.
Fijne vrijdag, groetjes, knuffel.
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Anjelier, ik hoop echt dat ze in dat hersteloord wel degelijk en vaak naar jouw mama gaan kijken en haar drinken en wat eten geven. Vaak is er een tekort aan personeel. Maar dat zou geen excuus mogen zijn. Wens de kinderen een goede reis en een fijne tijd in China van mij.
Muddy Maddy, de burgervader heeft dan zijn kat gestuurd. Fijn te lezen dat het verhoudingsgewijs goed gaat met jouw vader. En de frietjes hebben weer gesmaakt. Dat eten wij misschien 1 keer per maand, soms zelfs nog niet. Heb net als jij ook weinig te vertellen vandaag.
Niels' zijn spullen zijn al gewassen, droog en liggen al terug in zijn kamer op de slaapbank. Dat is eigenlijk grappig. Als hij overdag wil gaan dutten, moet deze bank ingeklapt zijn, maar ' s avonds als hij gaat slapen moet ze dan weer uitgeklapt zijn. En zijn kussentjes moeten dan op de juiste plaats liggen. Anders wil hij niet gaan slapen.
Zo, ga beginnen aan het HH, heb al een paar dingen gedaan in pyjama. Gisteren naar de apotheek geweest en kwam voor het slapen gaan , dat ik nog medicatie nodig heb voordat het weekend is. Gelukkig ligt de apotheek op stapafstand.
Ga plaats maken voor Oma_C. Ik wens jullie allemaal een fijne vrijdag en stuur jullie veel groetjes en een warme knuffel.
-

Zo is het... het helpt toch niet...
clive ik heb niet veel plaats nodig want er is geen nieuws
anjelier het is daadwerkelijk zo dat er overal te weinig personeel is
om de oudjes bij te staan en alles te controleren, jammer genoeg..
zwanenmeer, ik ga vandaag de versnipperaar in gang zetten
M-M goed dat je vader ietsje beter is... het is op en af hé met zo'n ziekte...
Ik wens allen een fijne vrijdag wat je ook gaat doen...tot later..
en hou het droog