In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Ja, het is inderdaad stil hier Vandaag was ik vroeger wakker dan gisteren alhoewel ik mijn alarm niet gezet had, want was gisteren vroeg mijn bedje in, wegens echt moe.
Niels heeft dus op tijd zijn vitaminedrankje gehad en zijn ontbijt.
Ga dadelijk het licht HH doen, dat is vlug gebeurd en dan gaan we pannenkoeken eten als ontbijt.
Daarna maak ik er een rustige namiddag van. Het is eindelijk droog buiten, ijzig koud met die wind, maar droog. En tegen de koude kun je je beter kleden dan tegen de regen vind ik.
Moest jullie van Muddy Maddy vertellen dat haar vader weer een episode heeft gehad. Maar hij is thuis en ligt gelukkig niet terug in het ziekenhuis. Maar MM piekert daar natuurlijk veel over en heeft nu weinig zin en tijd om op het forum te komen Moest jullie wel allemaal de groetjes doen.
Zo, verder heb ik niet veel te vertellen. Sterkte aan wie het nodig heeft. En als jullie naar buiten gaan, duffel jullie dan heel warm in, want de wind maakt het echt wel ijskoud vandaag.
Liefs en een dikke knuffel aan jullie allen.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallookes iedereen,
Straks gaan we een hapje eten in een plaatselijk restaurantje met dochterlief.Dan moet ik eens niet koken.In de loop van de namiddag naar het ziekenhuis en zo zal de dag ook weeral vlug om zijn.Bij mij vliegen hier de dagen vooruit.
Morgen ga ik rammenassoep maken , heb dat nog nooit gemaakt.Ik koop dat niet, maar nu heb ik veel groenten van zoonlief.Die zijn vertrokken naar China en in hun koelkast lag nog redelijk wat groenten, dus heeft manlief die meegenomen.
Ze zijn veilig en wel aangekomen bij de schoonouders.Ze verblijven er 4 weken en gaan ginder de familie bezoeken.Het zal schoondochter goed doen want die mist toch wel haar familie.
Dames, tot morgen, ga me stilletjes aan klaarmaken voor het restaurantbezoek.Doe steeds mijn andere kleding aan , juist voor we vertrekken, want met spaanse woef in de buurt zou er wel eens een pootafdruk kunnen opstaan
Straks gaan we een hapje eten in een plaatselijk restaurantje met dochterlief.Dan moet ik eens niet koken.In de loop van de namiddag naar het ziekenhuis en zo zal de dag ook weeral vlug om zijn.Bij mij vliegen hier de dagen vooruit.
Morgen ga ik rammenassoep maken , heb dat nog nooit gemaakt.Ik koop dat niet, maar nu heb ik veel groenten van zoonlief.Die zijn vertrokken naar China en in hun koelkast lag nog redelijk wat groenten, dus heeft manlief die meegenomen.
Ze zijn veilig en wel aangekomen bij de schoonouders.Ze verblijven er 4 weken en gaan ginder de familie bezoeken.Het zal schoondochter goed doen want die mist toch wel haar familie.
Dames, tot morgen, ga me stilletjes aan klaarmaken voor het restaurantbezoek.Doe steeds mijn andere kleding aan , juist voor we vertrekken, want met spaanse woef in de buurt zou er wel eens een pootafdruk kunnen opstaan
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hallo allemaal,
Bij die pootafdruk van Spaanse Woef moet ik terug denken aan de tijd dat de jongste nog klein was en reflux had. Als we dan al eens ergens naartoe gingen, moest ik ook altijd tot de laatste minuut wachten om me om te kleden, op gevaar af dat ik alsnog ondergespuwd werd.
Het is weer erg de verstrooidheid! Vanmorgen kom ik in de wasplaats en zie dat het licht de hele nacht aan gebleven is.Als ik vandaag de buurman zie, zal die daar wel iets over zeggen.
Ik had nog vlug, vlug de handdoeken uit de linnendroger gehaald.
Het was gisteren niet echt het weer om buiten te drogen.
Dat tot daar aan toe. Ik ga ook weer vlug, vlug naar de bibliotheek, de bakker en de beenhouwer.
Bij thuiskomst zie ik dat ik mijn kommetje havermout nog heb staan op het aanrecht. Ik was duidelijk vergeten te eten! En een deel medicatie stond er ook nog.

Het is hier inderdaad stilletjes, maar wat gebeurt er ook in het dagdagelijkse leven? Als ik nu een poes had dan kon ik misschien over dat beest wat vertellen. Ik zie geen buren, geen kinderen, geen kleinkinderen, geen vriendinnen...Het is hier nu wel nooit de zoete inval geweest, zoals het bij mijn oom en tante was indertijd. Daar was altijd volk over de vloer. Ik vrees dat er al meer dan een keer iemand voor de deur gestaan heeft. Ik hoor mijn bel niet goed meer denk ik.
Zwanenmeer het was inderdaad de moeite waard! Wat een stemmen! Als dat amateurs zijn, hoedje af!!!
Zo af en toe een kwinkslag, Ja, het was plezant.En vooral heel comfortabel zo met de bus, die daarenboven achter mijn hoek stopte om op te stappen.
Veel meer valt er niet te vertellen. Ik was zinnens een beetje te poetsen, maar ach, morgen ligt dat stof er nog. Van de strijk weet ik dat hij niet gaat lopen. Zeker niet nu hij op de nieuwe strijkplank ligt
Ik hoop stiekem dat er toch iemand langs komt.
Een prettige zondag iedereen!
Bij die pootafdruk van Spaanse Woef moet ik terug denken aan de tijd dat de jongste nog klein was en reflux had. Als we dan al eens ergens naartoe gingen, moest ik ook altijd tot de laatste minuut wachten om me om te kleden, op gevaar af dat ik alsnog ondergespuwd werd.
Het is weer erg de verstrooidheid! Vanmorgen kom ik in de wasplaats en zie dat het licht de hele nacht aan gebleven is.Als ik vandaag de buurman zie, zal die daar wel iets over zeggen.
Ik had nog vlug, vlug de handdoeken uit de linnendroger gehaald.
Het was gisteren niet echt het weer om buiten te drogen.
Dat tot daar aan toe. Ik ga ook weer vlug, vlug naar de bibliotheek, de bakker en de beenhouwer.
Bij thuiskomst zie ik dat ik mijn kommetje havermout nog heb staan op het aanrecht. Ik was duidelijk vergeten te eten! En een deel medicatie stond er ook nog.
Het is hier inderdaad stilletjes, maar wat gebeurt er ook in het dagdagelijkse leven? Als ik nu een poes had dan kon ik misschien over dat beest wat vertellen. Ik zie geen buren, geen kinderen, geen kleinkinderen, geen vriendinnen...Het is hier nu wel nooit de zoete inval geweest, zoals het bij mijn oom en tante was indertijd. Daar was altijd volk over de vloer. Ik vrees dat er al meer dan een keer iemand voor de deur gestaan heeft. Ik hoor mijn bel niet goed meer denk ik.
Zwanenmeer het was inderdaad de moeite waard! Wat een stemmen! Als dat amateurs zijn, hoedje af!!!
Zo af en toe een kwinkslag, Ja, het was plezant.En vooral heel comfortabel zo met de bus, die daarenboven achter mijn hoek stopte om op te stappen.
Veel meer valt er niet te vertellen. Ik was zinnens een beetje te poetsen, maar ach, morgen ligt dat stof er nog. Van de strijk weet ik dat hij niet gaat lopen. Zeker niet nu hij op de nieuwe strijkplank ligt
Ik hoop stiekem dat er toch iemand langs komt.
Een prettige zondag iedereen!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede avond iedereen, t is nog licht en dat is fijn hé...Vanmorgen gestreken, alles weg..
Vanmiddag de cross met Wout Van Aert die heeft gewonnen
en bij de Davis-cup tennis heeft België ook gewonnen
met zweet (en nee geen tranen) maar 't is gelukt... David Goffin was niet
in z'n dagje maar 't is al bij al toch gelukt... tegen HongarijeHelena genoten van de uitstap.. zo hoort het ook
anjelier, veel groentjes dan kan je vanalle gerechten klaarmaken
De namiddag was zonnig hier maar koud...'t was gezellig in de zon achter glas
want ik ben niet weggeweest...
ik heb op de hometrainer een uur mijn oefening gedaan..Ik wens allen een gezellige avond en en goede nacht later...
en tot morgen...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
Dag seizoentjes allemaal ..
hier weinig zon gezien ... beetje dunne sneeuw ... Plus 2° ... maar het kan beter nu wat vriezen dan als de bloesems bloeien ....
Helena : De hoofdrollen van de groep uit Heist worden meestal door geschoolde zangers gebracht / de rest van het gezelschap , doen het al jaren voor het plezier . Maar ze mogen gezien en gehoord worden ! de enige in hun soort die nog zo operettes brengen ..
Wingerd , OMA C , MM, Clive , MJ, Anjelierken en alle anderen : een fijne avond en een goede nachtrust ..

hier weinig zon gezien ... beetje dunne sneeuw ... Plus 2° ... maar het kan beter nu wat vriezen dan als de bloesems bloeien ....
Helena : De hoofdrollen van de groep uit Heist worden meestal door geschoolde zangers gebracht / de rest van het gezelschap , doen het al jaren voor het plezier . Maar ze mogen gezien en gehoord worden ! de enige in hun soort die nog zo operettes brengen ..
Wingerd , OMA C , MM, Clive , MJ, Anjelierken en alle anderen : een fijne avond en een goede nachtrust ..

en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede avond
maria helena ,hier is het ook elke zondag kalm ,
zie en hoor ook niemand
deze morgen wat boodschappen gedaan ,dit keer kwam papy
mee in de winkel ,
er was zon deze namiddag maar wel koud
MM ,sterkte voor je vader
maria helena ,hier is het ook elke zondag kalm ,
zie en hoor ook niemand
deze morgen wat boodschappen gedaan ,dit keer kwam papy
mee in de winkel ,
er was zon deze namiddag maar wel koud
MM ,sterkte voor je vader
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Het is alweer maandag, de tijd gaat snel.
Vandaag samen met de poets ook de was en de strijk doen in plaats van morgen, want moeten morgenochtend nog eens in Hasselt zijn. En dan krijg ik de was misschien nog wel gedaan, maar niet de strijk. Dus die is voor vandaag.
Gisterennamiddag heb ik er tot het avondeten een rustige dag van gemaakt, heeft me deugd gedaan.
Oma-C, een uurtje op de hometrainer geoefend en naar sport gekeken. Die Wout Van Aert lijkt me wel een super renner. Laat iedereen achter zich. Hen de koers niet gezien, maar hoorde het op de radio.
Zwanenmeer, ook een fan van operettes en opera. Maar jij speelt ook piano als ik mij niet vergis.
HVT, hoop dat je een leuke dag hebt gehad gisteren.
Wingerd, jij bent een paar dagen geleden mee de grote boodschappen gaan doen. Dat is voor jou een hele prestatie, proficiat. En zijn de verwarmingsperikelen nu opgelost ?
MJ, dit weekend geen reva. Maar die start vandaag weer opnieuw. Heb echt bewondering voor jullie beiden. Als ik de theelichtjes aansteek, is er nog steeds eentje voor jullie bij en dat reeds vanaf de 16° augustus.
Anjelier, hoop dat jij en jouw zus een oplossing vinden voor jouw mama en dat jullie daarover al geen zorgen meer moeten maken. Jij doet je ook pas heraan op het moment dat je vertrekt omwille van Spaanse woef. Moest ik vroeger ook doen met Simon, die steeds per se op mijn schoot kwam zitten en Niels die durfde opspringen op mij. Maar dat doet hij nu niet meer. Kan dus nu meteen aantrekken wat ik wil , moet alleen nog oppassen met wit, zeker als dat een broekje of een rokje is, want hij komt nog steeds met zijn hoofd in mijn schoot liggen en bij voorkeur als hij net op zijn Labradoriaans gedronken heeft .
Muddy Maddy, sterkte voor jouw vader, kortom, sterkte voor jullie allemaal. Ook voor jullie bandt er steeds een kaarsje.
Mammyretro, ik wens jullie ook een mooie dag. Hopelijk voel jij jou al terug beter.
Zo, ik ga eraan beginnen. Ik ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal zo'n mooi mogelijke dag. Het is erg koud buiten, dus als je daar moet zijn, duffel je dan warm in. Liefs en een knuffel voor wie hem graag wil.
-

Brrrr koud vandaag... maar de zon is er en het is droog... zo heb ik het graag...
tegen de kou kan je kleren aandoen... als het regent ben je nat én koud
clive dank voor je overzichtje... ik ga het niet overschrijven..
Ik wens alle seizoentjes een fijne nieuwe week
en een aangename maandag aan allen...
Laatst gewijzigd door Oma-C op 05 feb 2018, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede morgen,
Het zal straks frisjes zijn als we naar de voordracht van Actueel Denken gaan met de bus. Maar liever droog en koud dan nat.
Ik ben mijn zondag doorgekomen Clive. In de namiddag instant naar een concertje in de Hanswijkbasiliek.
Optreden van een koor uit Hemiksem die Marialiederen zongen ter ere van Lichtmis in de week.
Mooi, iets of wat minder saai dan een gewone eucharistieviering. Gevolgd door een drink in de crypte van de basiliek. In feite was ik daar nog nooit geweest in de crypte, maar het was nog licht en het was nog droog, dus ben ik maar gewoon naar huis gereden, zonder hapje en drankje.
Zo, die was hangt ook buiten. Hij mag uitvriezen.
Er lonkt een strijk, er moet gestofzuigd en gedweild, maar ik heb geen goesting, dus dat zal voor een andere keer zijn. Tenzij er iemand binnenkomt die vindt dat het hier niet netjes is. Dan kan die beginnen stofzuigen.
Morgen naar de kine, woensdag naar het letterfeest bij jongste kleinzoon, wat dat ook wezen mag. Ik zal het jullie donderdag kunnen zeggen.Donderdagavond reünie met etentje van de collega's van voor de eerste fusie. Daar worden de rangen ook dunner: overlijden, ouderdomsziekten...Het zal fijn zijn iedereen nog eens terug te zien, al zijn we nog met een dertigtal alles samen.
Vrijdag naar de film, voorlopig zaterdag en zondag nog niets op het programma.Zo gaat die grote kuis ook niet vooruit gaan hé. De week van krokus is het kalmer.
Oma-c nu is het bij u de kleine letterbibliotheek in uw berichtje. Op de topic van de remake zijn er nog mensen die klagen dat hun standaardinstelling op klein staat voor de lettergrootte.
MM goede moed, MJ doe zo voort, aan alle anderen geniet van een zonnige koude dag vandaag.
Hier stonden al paasbloemen in knop....
Het zal straks frisjes zijn als we naar de voordracht van Actueel Denken gaan met de bus. Maar liever droog en koud dan nat.
Ik ben mijn zondag doorgekomen Clive. In de namiddag instant naar een concertje in de Hanswijkbasiliek.
Optreden van een koor uit Hemiksem die Marialiederen zongen ter ere van Lichtmis in de week.
Mooi, iets of wat minder saai dan een gewone eucharistieviering. Gevolgd door een drink in de crypte van de basiliek. In feite was ik daar nog nooit geweest in de crypte, maar het was nog licht en het was nog droog, dus ben ik maar gewoon naar huis gereden, zonder hapje en drankje.
Zo, die was hangt ook buiten. Hij mag uitvriezen.
Er lonkt een strijk, er moet gestofzuigd en gedweild, maar ik heb geen goesting, dus dat zal voor een andere keer zijn. Tenzij er iemand binnenkomt die vindt dat het hier niet netjes is. Dan kan die beginnen stofzuigen.
Morgen naar de kine, woensdag naar het letterfeest bij jongste kleinzoon, wat dat ook wezen mag. Ik zal het jullie donderdag kunnen zeggen.Donderdagavond reünie met etentje van de collega's van voor de eerste fusie. Daar worden de rangen ook dunner: overlijden, ouderdomsziekten...Het zal fijn zijn iedereen nog eens terug te zien, al zijn we nog met een dertigtal alles samen.
Vrijdag naar de film, voorlopig zaterdag en zondag nog niets op het programma.Zo gaat die grote kuis ook niet vooruit gaan hé. De week van krokus is het kalmer.
Oma-c nu is het bij u de kleine letterbibliotheek in uw berichtje. Op de topic van de remake zijn er nog mensen die klagen dat hun standaardinstelling op klein staat voor de lettergrootte.
MM goede moed, MJ doe zo voort, aan alle anderen geniet van een zonnige koude dag vandaag.
Hier stonden al paasbloemen in knop....
-
wingerd - Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13
Hallo dames,
wat doet dat deugd, zo'n zonnige dag, ook al is het maar van achter glas. Het is koud, maar dat hoort zo in februari...
De pannenkoekenbak gisteren is goed verlopen. De consumptie verliep vlotjes
Vanavond bezoek, raar zo op een maandag maar wat geeft dat eigenlijk.
Morgen tandarts voor manlief, en bib.
Woensdag komen ze nog eens voor de verwarming
Neen Clive, die is nog niet in orde, maar we hebben ook nog niet betaald en ze gaan ermee akkoord dat dat niet gebeurt voor alles echt in orde is...
Nog veel groetjes aan iedereen !
wat doet dat deugd, zo'n zonnige dag, ook al is het maar van achter glas. Het is koud, maar dat hoort zo in februari...
De pannenkoekenbak gisteren is goed verlopen. De consumptie verliep vlotjes
Vanavond bezoek, raar zo op een maandag maar wat geeft dat eigenlijk.
Morgen tandarts voor manlief, en bib.
Woensdag komen ze nog eens voor de verwarming
Neen Clive, die is nog niet in orde, maar we hebben ook nog niet betaald en ze gaan ermee akkoord dat dat niet gebeurt voor alles echt in orde is...
Nog veel groetjes aan iedereen !
-
Goede avond alle seizoentjes, vandaag een zonnige dag gehaden al goed want ik had problemen met de verwarming
achter glas in de zon met de deuren toe kon ik het 20° houden..
Deze namiddag is dan iemand komen kijken en repareren
ikke blij want net nu het de koudste dagen zijn... zonder vuur is niet alles
Het werkt terug goed dus kan ik er weer tegen ...
Nu nog m'n konijnnenbilletje opwarmen met verse worteltjes...
en de dag zit er weer op... voor allen een fijne avond en een goeie nacht...
groetjes en sterkte aan wie het nodig heeft.... tot morgen...