In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

08 feb 2018, 10:04

AfbeeldingGoede morgen alle maatjes...(sorry zonder namen)

Eerstens veel sterkte en moed aan de zieken in de families.... 
het stopt ook niet...dat het eens mag beteren.... we duimen voor jullie allemaal...

Iedereen goed geslapen, dat doet deugd hé...Afbeelding
ik ben wakker geworden van het personenalarm.. 
we hadden geen stroom meer en dan gaat dat alarm af 
ik werd wakker van het piep-piep ... heel de buurt zat zonder elektra
Heb naar eandis gebeld en ze waren er al mee bezig...Afbeelding
't heeft een lange tijd geduurd maar tegen 3 u was het in orde...
maar eens je wakker bent... :twisted:

Ik wens alle seizoentjes een fijne dag vandaag... er is (nog) geen zon ...
we zien wel wat er komt...Afbeelding
De vuilkar is de groenbakken aan 't legen...
Seffens verder doen met de dagelijkse huistaken 
en straks de boodschappen Afbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

08 feb 2018, 10:48

Goede morgen,

Een besluiteloze dag vandaag. Wat ga ik doen?
Toch maar naar de winkel, want morgen gaat het sneeuwen.
Of de deuren afwassen, die J. absoluut niet meer mag afwassen van mij.
Wat ze ermee uitgespookt heeft, wie weet dat, maar ze zijn allemaal zo dof als wat.
Of misschien de ramen een beurt geven, of misschien toch strijken?
Of nog wat gerief voor het containerpark bijeen zoeken?
De keuze is te groot. :roll: :roll: :roll:

Gisteren dus naar het letterfeest van jongste kleinzoon geweest.
Dat was een fijne belevenis.
De kindjes van de drie eerste studiejaren hebben nu al de letters van het alfabet onder de knie.
Dat mochten we mee vieren.

Eerst welkom in de klas van ons kindje. Elk kindje stelde zichzelf voor. Knap!
Vervolgens mochten we in de klas van meester D. naar het letterlied gaan luisteren.
Daarna kregen we een tasje koffie in de refter.
Ons kindje mocht dan zelf zijn letterkoekje samenstellen en opeten uiteraard.
Terug naar de eigen klas bij de eigen juf. Lijkt me een heel fijne juf te zijn.
Daar mochten we letterspelletjes spelen. De andere oma was de winnaar.
Niet moeilijk, de andere oma is al jaren kleuterleidster en begeleidt het instapklasje. 
Ik ben nooit een krak geweest in strategisch denken.
Als laatste kregen de kindjes hun letterdiploma mee naar huis. 
Maar niet voor ze aan ons vertelden waarom ze graag lezen of niet.
De helft van de klas had als motivatie dat ze, als ze kunnen lezen, later politieagent kunnen worden.
Om boetes wegens hard rijden uit te schrijven moeten ze uiteraard kunnen lezen en schrijven. 8O 
Kwestie van prioriteiten.
Die van ons vond het fijn dat hij nu zijn zus kan voorlezen. Die zus gaat kunnen lezen voor z een het eerste zit. Die pikt alles op, spelenderwijs.

Dat was dan het verslag van een geslaagde voormiddag.

Vanavond dan blij weerzien met de collega's van het eerste uur.
Van het allereerste uur zijn we nog met twee...
De anderen zijn overleden.  
Sommigen kunnen wegens ouderdomskwalen niet aanwezig zijn.

Maak er een fijne dag van, al schijnt de zon hier voorlopig niet.

wingerd

08 feb 2018, 15:56

Oma-C, manlief moest maandag naar de dokter en daar was het bij kaarslicht...wegens geen stroom. De apotheek was ook dicht in de voormiddag.

Gisteren nog eens een vervangstuk in de verwarmingsinstallatie aangebracht...tot nu toe heeft ze geen kuren.

Vanmorgen nieuwe identiteitskaart gaan aanvragen. Ik sta vreselijk streng op de nieuwe foto, en manlief erg droevig. Of het ene het gevolg is van het andere, weet ik niet  :wink:

Straks gaan eten met onze eet-vrienden. Kijk er naar uit.

Oma-C

08 feb 2018, 17:57

AfbeeldingNu de zon terug weg is ... is het terug kouder geworden...
morgen zou er sneeuw komen... afwachten... we zien het wel... :)

Ik wens iedereen een fijne avond en een rustige nacht met mooie dromen..
tot morgen... :)

clive

08 feb 2018, 20:06

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Kom jullie nog een gezellige avond wensen en voor later vandaag een goede nachtrust. 

Liefs en een dikke knuffel voor ieder. 

anjelierken

08 feb 2018, 21:49

Hallookes iedereen,

Dat het morgen niet teveel sneeuwt , want we gaan naar Antwerpen.In de voormiddag Spaanse woef afzetten in het hondenhotel en daarna de trein op.Morgenavond naar het Wienerconcert.Zie er wel naar uit.
En dan zaterdag na ontbijt richting huiswaarts voor ... begrafenis.Tante van mij is overleden en wordt zaterdag begraven.

Sinds vandaag is moeder tijdelijk in het wzc.Ben er deze namiddag geweest , met de hele verhuis aan kleding, enz. en ook voor de nodige papieren in te vullen.Bleek dat de hoofdverpleegkundige een heel heel verre buurvrouw is.We wonen in dezelfde straat maar toch een eindje van elkaar.Ze kende me , zei ze, maar wist niet van waar.Toen ze zei waar ze woonde , zei ik, ik woon daar ook :D.Ja, ons kinderen hebben nog een tijdje bij elkaar in de klas gezeten.Heb een heel goed gevoel bij dit wzc, heel vriendelijk personeel met voldoende interesse.Denk wel dat we de juiste keuze hebben gemaakt.

Mijn huis ruikt naar bakharing.Deze avond hebben we dat gegeten met ajuinsaus en aardappelen.In de winter eten we dat af en toe.Er stond veel volk in de viswinkel , zeker 8 mensen voor mij , en het is geen vrijdag.Ofwel kopen de mensen al vis voor morgen.

Dames, het is tot overmorgen hé, morgen kan ik niet :D.

clive

09 feb 2018, 06:52

Afbeelding

@ Zwanenmeer, wij wensen jou een heel gelukkige verjaardag. Maak er een hele leuke dag van met een vleugje muziek. 
Van harte gefeliciteerd. 

clive

09 feb 2018, 08:03

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Anjelier, vooreerst onze innige deelneming met het overlijden van jouw tante. 
Ben echt blij dat jullie het juiste WZC hebben gevonden voor jullie mama. En je hebt er een goed gevoel bij, dat kan tellen. En dan nog een buurvrouw van dezelfde straat waar jij woont, de wereld is klein Kaarsjes  branden voor iedereen die het nodig heeft, dus ook voor jouw mama, dat ze vlug mag herstellen. 
Geniet van het concert vanavond, Spaans Woef gaat dan logeren.

Mijn lijstje is al gemaakt en Niels zijn spullen zijn al gewassen en liggen al terug. Nog 3 wasmachines te gaan. En dan de 2 benedenverdiepingen dweilen. Kan weinig pauze nemen vandaag, want moet mijn nageltje gaan laten doen en dan zou ik graag met alles klaar zijn. Anders kan ik daar niet zo van genieten. En hoogst waarschijnlijk ook nog sneeuwruimen vandaag en dooizout strooien. Moet een heel lengte sneeuwvrij maken, ongeveer 70 meter. Maar dat is voor later als het gedaan is met sneeuwen. Voorlopig is het hier nog droog. 
Zo, ik wens iedereen een zo'n fijn mogelijke dag. Sterkte voor hen die het kunnen gebruiken. Liefs en een warme knuffel voor elk van jullie.

wingerd

09 feb 2018, 09:51

Afbeelding
Een hele prettige verjaardag gewenst aan Zwanenmeer !!

Oma-C

09 feb 2018, 09:55

AfbeeldingGoede koude morgen iedereen...
hier voorlopig een stralende zon 
maar 't heeft goed gebakken buiten...
Veel gezonder dan die voorbije regen...

Nog een aangename dag verder 
en straks is het weer weekend 
Living is droog ik ga verderwerken...tot later....

Oma-C

09 feb 2018, 09:57

Afbeelding

Gelukkige verjaardag...!!
Een bloemetje en veel lieve wensen aan zwanenmeer
Geniet van je verjaardag en nog veel mooie jaren nadien... :)

Helena van Troje

09 feb 2018, 10:01

Gelukkige Verjaardag!
Afbeelding

De vaas is er al bij...

Helena van Troje

09 feb 2018, 10:08

Zo, uitgeslapen!

Het was plezant gisteravond.
Zwanenmeer vandaag verjaart het Tantenonneke van grootvake ook.
Ze wordt 93. 

En sneeuwen dat dat gedaan heeft hier! Niet te geloven...
Alles is hier nog net hetzelfde en even droog als vannacht.

zwanenmeer

09 feb 2018, 10:19

Dank aan alle seizoentjes voor de verjaardagswensen ! :-) 
Wingerd : ik moest lachen als je schrijft over die pasfotos . De laatste jaren mag je niet meer lachen op die fotos ... roll ///  wie heeft dat nu weer uitgevonden .. ???  
In ieder geval herken ik mezelf ook niet op die pasfoto . en dan moest ik er de eerste keer nog op zonder mijn bril ,  volgens de (slechte) fotograaf . Dus nog maar eens terug en opnieuw / want op het gemeentehuis zegden ze dat je  je bril mag ophouden . ik draag die al bijna 20 jaar .... omdat het nodig is , natuurlijk .. 8O :D

Hier is het ook koud , maar droog .... moet toch niet buiten vandaag ... 

Heel veel groeten aan iedereen / en veel sterkte aan de zieken en familie ..

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

mariajohanna

09 feb 2018, 15:05

Dag dames allemaal,

Zwanenmeer, van harte gefeliciteerd voor je verjaardag !

Afbeelding

Twee 'waarheden als een koe', nietwaar ?. : de tijd tikt maar door en er is alweer 'een jaartje bij' .......
Trek het je niet aan, we schuiven, allemaal mee op ! :wink:

Hier is het ook al aan het 'dwarrelen', maar de vogeltjes doen nog alsof hun neuske bloedt ...... ze eten hun buikje goed vol, en, .... gelijk hebben ze !  Zo te zien is het hier een rijkelijk aanbod 'aan de dis' ! Al zeg ik het zelf ! Maar meer dan meesjes, mussen, roodborstje en merels krijgen we hier niet 'over de vloer' ... Jammer, maar andere gevleugelde diertjes hebben misschien nood aan andere voeding? Weet iemand het hier soms ????? Eekhoorntjes moet ik hier niet verwachten, daar is het hier niet de plaats 'to be' voor, maar eens een ander vogeltje is hier altijd welkom ! Heb ooit eens gerst erbij gelegd, maar daar moest niemand van hebben.....

Heb daarstraks 2 sneeuwschoppen in de garage klaargezet. Kwestie wat ik morgen ga vinden om 'te scheppen' ! Is het maar 'een pelletje' dan is de kleinste goed genoeg........ was vroeger bij de 'vooruitziende vrouw' ...., weet zelfs niet of dat nog bestaat ? :roll:
Ben eigenlijk altijd al 'vooruitziend' geweest ... :D
Daarmee dat ik nu betalingen gaan doen, met memo, dat is ook 'vooruitziend', nietwaar ?! De zoveelste betaling al van het ziekenhuis, omdat ik gevraagd had voor het maandelijks te doen .  Het erge is dat het wel binnen een bepaalde tijd betaald moet zijn, maar als er moet 'uitgekeerd' worden, ho maar .......
Enfin, was het nu niet 'de maand zonder klagen' ???? Goed bezig dan ! :wink:

Manlief is daarstraks goed weggeraakt met het busje, hopelijk straks ook heelhuids terug thuis ......

Anjelierken, goed dat je zo vlug plaats had in een wzc, hier bij ons moet je 'ingeschreven' zijn, of je pakt er wel naast. Hoe zit het eigenlijk met de 'revalidatie' ? Doen ze het in het wzc zoals in het ziekenhuis ?
Ik hoop dat de kine, die ze in het wzc geven, evenwaardig is als in het AZ, zodat ze 'vooruitgang' boekt, nietwaar.

M-Helena, tantenonneke 93 jaar ....... bij ons zeggen ze dan : er zijn weinige varkens die zo oud worden ..... (zonder kwade bijbedoelingen, he ! het is hier zo'n 'gezegde' ! :D ) Proficiat ook voor haar ! Trouwens, is ze nog 'goed' ? Hier in het wzc in het dorp was een 100-jarige gevierd, en dat vrouwtje was nog méér dan goed 'bij de pinken' ! :D Je moest ze zien 'staan schitteren' hebben op de foto die in het info-kanaal stond ! :D

En nu ga ik me hier eens uitleven, met de betalingen ! Mèt memo-datum, zéker weten ! Dan ben ik gerust en moet er niet meer aan denken !

Dames, ik denk veel aan jullie allen, maar veel zien jullie mij hier niet, he ? Nu manlief thuis is heb ik het nog 'drukker' dan vroeger, wat eigelijk wil zeggen dat ik nu moet 'werken voor twee' .......
vb : vroeger enkel mijn eigen boterhammetjes smeren (als ik al honger had :oops: ) en nu de zijne ook nog kan/moet smeren.....
Maar ....... ik 'klaag' niet, hoor ! Ben blij genoeg dat hij thuis is ! :wink:

..... Betalingen dus .... :?

Dames, hou jullie allemaal 'zo goed als mogelijk', en tot ...... de volgende ! :D
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen