In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Een koude dag met redelijk veel wind... en rond 13 uur is het beginnen sneeuwen
zo van die fijne brol maar op het gras en het zand blijft het liggen...
en ook op de auto's ...
ik weet niet of het glad is want ik ben nog niet buiten geweest
alleen tot aan de brievenbus... en achter die hoek was er een ferme koude wind...
Verder nog mappen paperassen uitgeruimd en straks avondeten...
ik denk een pizza dat is lang geleden...
Ik wens allen een fijne avond en sterkte aan de zieken...
Een rustige warme nacht en tot morgen...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
Wat fijn al die wensen , DANK aan alle seizoentjes!!
Maria Johanna , het voeder dat je geeft , zal wel rijkelijk genoeg zijn . en inderdaad, gerst , blijft hier ook liggen .. De eekhoorntjes eten ook de zonnepitten en de nootjes . EN okkernoten , maar die waren er dit jaar jammer genoeg , niet ...
Het voornaamste is dikwijls de omgeving / Achter de keuken is hier een "bosje" met oud hout, fruitbomen en hazelnoten , struiken , holle en omgevallen bomen . Daar huizen dus de wilde konijntjes, de fazanten en de bonte specht ...enz .. Ik probeer ook vers water te geven ,maar met die vriestemperaturen is dat moeilijker .
Aan alle seizoentjes : een goede nachtrust en een goed weekend ! Dank voor alles !

Maria Johanna , het voeder dat je geeft , zal wel rijkelijk genoeg zijn . en inderdaad, gerst , blijft hier ook liggen .. De eekhoorntjes eten ook de zonnepitten en de nootjes . EN okkernoten , maar die waren er dit jaar jammer genoeg , niet ...
Het voornaamste is dikwijls de omgeving / Achter de keuken is hier een "bosje" met oud hout, fruitbomen en hazelnoten , struiken , holle en omgevallen bomen . Daar huizen dus de wilde konijntjes, de fazanten en de bonte specht ...enz .. Ik probeer ook vers water te geven ,maar met die vriestemperaturen is dat moeilijker .
Aan alle seizoentjes : een goede nachtrust en een goed weekend ! Dank voor alles !

en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
-
Goede morgen iedereen, de zon komt ook net aan... wel met zware wolken ... we zien wel wie overwint...
Dag omasenga, fijn je weer even te zien...
Ik wens allen een fijn weekend... hou het warm
en blijf ofwordt gezond..!!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
MJ, fijn jou te lezen. Je moet nu inderdaad werken voor 2. Vergeet vooral niet op tijd zelf rust te nemen zodat je er niet onderdoor gaat , sorry voor het bemoeien
Oma -C, hier heeft het gisteren ook niet gesneeuwd, enkel watersneeuw.
Zwanenmeer, fijn dat je zo blij bent met de wensen en de kaartjes.
Ik zit hier nog in pyjama, maar heb wel al een grote strijk achter de rug. Leg die morgen weg zodat hij wat kan luchten van het stoomstrijkijzer.
Verder niet veel te vertellen. Wens jullie allen een zo'n fijn mogelijk weekend. Sterkte aan iedereen die het kan gebruiken. Liefs en dikke knuffel aan jullie allen.
-
Alle was in de kast.... en gedaan met al het papierwerk... ikke blijAllen een gezellige avond... 't is droog gebleven en zonnig
maar niet zo zonnig als gisteren...
Iedereen een goede nacht later en tot morgen...
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hier zijn ze juist buiten se, de jongste en vriendin.
Samen met hen ook alle rommel dat naar het containerpark moest.
Behalve mijn oude valies, want die kostte 15€ om af te leveren..
Schijnt groot huisvuil te zijn en elke begonnen kubieke meter kost 15€.
Bij het KGA was ook een bus luchtverfrisser die haar beste tijd gehad had.
Daar had iets bovenop gestaan en die was beginnen spuiten onderweg.
Nu ruikt hun auto naar jasmijn en mijn garage ook.
Gezien die valies in de buurt stond.
Dan zal ik eens aan een kubieke meter groot huisvuil moeten geraken zeker?
Ofwel de valies verkleinen en in de restafval kieperen.
Ik had al overal alle nagels uitgedaan en hout van plastiek gescheiden en zo van die dingen...
Ja, om tegenwoordig van je afval vanaf te geraken moet je universitaire studies gedaan hebben...
Daarmee is het grootste deel van de zaterdag voorbij.
Binnen een kwartiertje de gordijnen toe en de lichten aan.
Het avondeten zal een tikkeneitje zijn met een boke.
Daarnet nog een rijsttaartje gegeten en dat was wel nogal vullend.
Wat ben ik blij dat ik tamelijk zelfredzame madame ben, behalve dan dat niet graag auto rij.
Dat is niet zomaar een opmerking, maar de achterliggende situatie is niet voor publicatie geschikt.
Dames nog een rustige avond allemaal en tot morgen na een verkwikkende nacht.
Samen met hen ook alle rommel dat naar het containerpark moest.
Behalve mijn oude valies, want die kostte 15€ om af te leveren..
Schijnt groot huisvuil te zijn en elke begonnen kubieke meter kost 15€.
Bij het KGA was ook een bus luchtverfrisser die haar beste tijd gehad had.
Daar had iets bovenop gestaan en die was beginnen spuiten onderweg.
Nu ruikt hun auto naar jasmijn en mijn garage ook.
Gezien die valies in de buurt stond.
Dan zal ik eens aan een kubieke meter groot huisvuil moeten geraken zeker?
Ofwel de valies verkleinen en in de restafval kieperen.
Ik had al overal alle nagels uitgedaan en hout van plastiek gescheiden en zo van die dingen...
Ja, om tegenwoordig van je afval vanaf te geraken moet je universitaire studies gedaan hebben...
Daarmee is het grootste deel van de zaterdag voorbij.
Binnen een kwartiertje de gordijnen toe en de lichten aan.
Het avondeten zal een tikkeneitje zijn met een boke.
Daarnet nog een rijsttaartje gegeten en dat was wel nogal vullend.
Wat ben ik blij dat ik tamelijk zelfredzame madame ben, behalve dan dat niet graag auto rij.
Dat is niet zomaar een opmerking, maar de achterliggende situatie is niet voor publicatie geschikt.
Dames nog een rustige avond allemaal en tot morgen na een verkwikkende nacht.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallookes iedereen,
Allereerst Zwanenmeer een GELUKKIGE VERJAARDAG , ik ben 1 dagje later wegens uitstap naar Antwerpen.
We zijn terug thuis , was gisteren een mooie dag in Antwerpen.Wel sneeuwregen, maar we zaten meestal binnen.Na aankomst zijn we eerst uit eten gegaan naar een restaurantje waar mijn zus al geweest was( en goed bevonden), en inderdaad het was in orde.Daarna eens naar de winkels geweest en iets gevonden waar ik al een tijdje naar op zoek was nl. een bakvorm voor fruittaart met uitneembare bodem.Dat vind je niet.Ik had het gezien op tv bij Jeroen Meeus en nu bij toeval in één van de winkels.Dus gekocht.Want een fruittaart uit een gewone bakvorm krijgen is niet simpel.Denk dat de bakkers ook zulke vormen gebruiken.
En dan s'avonds naar de voorstelling hé, het was de moeite waard, ben blij dat ik het gezien heb.Dat orkest is enorm op elkaar ingespeeld , alles verliep heel vlot en zonder valse noten.Heel mooi.En daarbij werd er soms gedanst in die lange jurken.
Dan terug naar het hotel om te slapen t.t.z niet te slapen.Op straat veel lawaai, en in de kamer boven ons luidruchtige en lachende mensen die af en toe iets op de grond lieten vallen!En dan lig je in bed dat allemaal af te luisteren.Manlief sliep vlug, ik niet , ik kan dat niet als er lawaai is, ik ben de stilte gewoon.
Vanmorgen vroeg gegeten , en huiswaarts gekeerd voor begrafenis tante.
Familie terug gezien , die we lange tijd niet gezien hebben, sommigen kenden elkaar niet.
Nu ga ik straks op tijd slapen, kwestie van een beetje bij te slapen.Na 1 slapeloze nacht kan ik wel bleek zien.
Tot morgen
Allereerst Zwanenmeer een GELUKKIGE VERJAARDAG , ik ben 1 dagje later wegens uitstap naar Antwerpen.
We zijn terug thuis , was gisteren een mooie dag in Antwerpen.Wel sneeuwregen, maar we zaten meestal binnen.Na aankomst zijn we eerst uit eten gegaan naar een restaurantje waar mijn zus al geweest was( en goed bevonden), en inderdaad het was in orde.Daarna eens naar de winkels geweest en iets gevonden waar ik al een tijdje naar op zoek was nl. een bakvorm voor fruittaart met uitneembare bodem.Dat vind je niet.Ik had het gezien op tv bij Jeroen Meeus en nu bij toeval in één van de winkels.Dus gekocht.Want een fruittaart uit een gewone bakvorm krijgen is niet simpel.Denk dat de bakkers ook zulke vormen gebruiken.
En dan s'avonds naar de voorstelling hé, het was de moeite waard, ben blij dat ik het gezien heb.Dat orkest is enorm op elkaar ingespeeld , alles verliep heel vlot en zonder valse noten.Heel mooi.En daarbij werd er soms gedanst in die lange jurken.
Dan terug naar het hotel om te slapen t.t.z niet te slapen.Op straat veel lawaai, en in de kamer boven ons luidruchtige en lachende mensen die af en toe iets op de grond lieten vallen!En dan lig je in bed dat allemaal af te luisteren.Manlief sliep vlug, ik niet , ik kan dat niet als er lawaai is, ik ben de stilte gewoon.
Vanmorgen vroeg gegeten , en huiswaarts gekeerd voor begrafenis tante.
Familie terug gezien , die we lange tijd niet gezien hebben, sommigen kenden elkaar niet.
Nu ga ik straks op tijd slapen, kwestie van een beetje bij te slapen.Na 1 slapeloze nacht kan ik wel bleek zien.
Tot morgen
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
HVT, wist niet dat een valies groot huisvuil was. En jouw garage en de auto van de kinderen zullen lekker geroken hebben
Anjelier, spijtig dat je zo weinig hebt kunnen slapen, maar de dag zelf en de avond zijn dan reuze meegevallen. En dan een handige bakvorm gevonden voor fruittaart te bakken waar de bodem uit kan.
Is Spaanse woef zijn logeerpartijtje meegevallen ?
Ik ga er vandaag na het licht HH er een rustige dag van maken. Moest van de pneumoloog elke dag een bepaalde soort puffer nemen en sindsdien ben ik nog vlugger moe dan normaal. Heb dat gezegd en dat blijkt 1 van de vele bijwerkingen te zijn. Moet dat wel heel mijn leven nemen
Zo, ik ga plaats maken voor Oma-C, want Niels staat hier naast me te zeuren voor zijn ontbijt.
Om 10.30H ga ik naar Project Runway kijken, dat programma gaat over jonge modeontwerpers en dat zie ik nu eenmaal graag
Ik wens iedereen sterkte die het kunnen gebruiken, doe iedereen de groetjes en stuur jullie allen een warme knuffel. Liefs.
-
Goede morgen, deels zonnig en deels bewolkt... we zien wel wat er overwintEen koude wind... die vannacht aan de rolluiken rammelde...
Iedereen al plannen voor vandaag...carnaval in Aalst...
of gewoon rust...
ik ga op de hometrainer meefietsen met de sportmensen op TV
Er is genoeg te zien vooral nu met de O-winterspelen in PyeongChang
en ook nog tennis... de Fed cup in Frankrijk
Aan allen.... een fijne dag vandaag
anjelier, de uitstap bevallen behalve het slapen..
M-M al even niet gezien...
clive dank voor je korte overzichtje...
en ja alles wat niet in de zak van gewoon huisvuil kan moet naar het groot vuil
Helena nog altijd aan 't opruimen,
Ik wens allen een aangename dag ... en tot later...
veel sterkte aan al wie het nodig heeft...
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hallo allemaal,
Ja oma-C en ik heb nog een paar kamers te gaan.
Zoetjes aan dan breekt het lijntje niet.
Nu kan ik het nog grotendeels zelf.
Ondertussen ben ik al kampioen in het uiteen vijzen en breken van een en ander.
Want gescheiden afval is gescheiden afval hé!
Onnozel zijn we. Hier afval scheiden en sorteren terwijl elders alles op een hoop gestort wordt.
Enfin, we zijn gehoorzame burgers.Het is vooral de portemonnee die dat dicteert.
Toch maar een en ander strijken vandaag, want de voorraad draagbare kleding geraakt uitgeput.
Ja, na tien jaar begint alles zowat te verslijten. T. zou zo nog eens moeten passeren om te zeggen:"Zeg, dat is nog van jezekes tijd.Gooit dat maar in de kledingcontainer."
Ha haaa ik zie blauwe lucht tussen de wolken!
Dames hou jullie kloek en tot de volgende!
Ja oma-C en ik heb nog een paar kamers te gaan.
Zoetjes aan dan breekt het lijntje niet.
Nu kan ik het nog grotendeels zelf.
Ondertussen ben ik al kampioen in het uiteen vijzen en breken van een en ander.
Want gescheiden afval is gescheiden afval hé!
Onnozel zijn we. Hier afval scheiden en sorteren terwijl elders alles op een hoop gestort wordt.
Enfin, we zijn gehoorzame burgers.Het is vooral de portemonnee die dat dicteert.
Toch maar een en ander strijken vandaag, want de voorraad draagbare kleding geraakt uitgeput.
Ja, na tien jaar begint alles zowat te verslijten. T. zou zo nog eens moeten passeren om te zeggen:"Zeg, dat is nog van jezekes tijd.Gooit dat maar in de kledingcontainer."
Ha haaa ik zie blauwe lucht tussen de wolken!
Dames hou jullie kloek en tot de volgende!
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
Voor alle seizoentjes : een fijne zondag !
Hier schijnt ook de zon ... maar toch te koud om ergens op een carnavalstoet staan te wachten , vind ik ..
Lang geleden stapte ik zelf mee met een groep in die stoeten ....
... Nu mijd ik die drukte al jaren , als de pest ....Tja , ouder worden hé ......
Groetjes aan iedereen , beterschap voor de zieken en familie !

Hier schijnt ook de zon ... maar toch te koud om ergens op een carnavalstoet staan te wachten , vind ik ..
Lang geleden stapte ik zelf mee met een groep in die stoeten ....
Groetjes aan iedereen , beterschap voor de zieken en familie !

en het beste moet altijd nog.... komen
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallookes iedereen,
Spaanse woef zijn uitstapje naar het hondenhotel is goed meegevallen.Volgens uitbater heeft hij heel braaf geweest.Toen hij manlief zag was hij dolenthousiast.Eigenlijk was ik er een beetje bang voor hoe hij zou reageren, hij komt uit een asiel, is al eens achtergelaten en dat vergeten ze niet.Maar het is allemaal oké.
Deze namiddag zijn we thuis gebleven, lui in de zetel.De voorbije dagen waren nogal druk .Manlief lag te slapen, en spaanse woef ook.
Ik ga croque monsieur maken, is ook al een tijdje geleden , en is vlug klaar.Dat is iets dat manlief ook kan klaarmaken, want verder kan hij niet koken.
Dames, tot morgen.
Spaanse woef zijn uitstapje naar het hondenhotel is goed meegevallen.Volgens uitbater heeft hij heel braaf geweest.Toen hij manlief zag was hij dolenthousiast.Eigenlijk was ik er een beetje bang voor hoe hij zou reageren, hij komt uit een asiel, is al eens achtergelaten en dat vergeten ze niet.Maar het is allemaal oké.
Deze namiddag zijn we thuis gebleven, lui in de zetel.De voorbije dagen waren nogal druk .Manlief lag te slapen, en spaanse woef ook.
Ik ga croque monsieur maken, is ook al een tijdje geleden , en is vlug klaar.Dat is iets dat manlief ook kan klaarmaken, want verder kan hij niet koken.
Dames, tot morgen.
-
Goedeavond iedereen... Hier is het in de namiddag ook gaan regenen
van die suikerbolletjes ik hoorde ze tegen het glas...
maar 't waren maar kleintjes en rap gesmolten...
Verder was het zonnig, en af en toe een donkere lucht....
Er was wel een koude wind...
Iedereen zo wat bezig of weg geweest denk ik...
als je-je geamuseerd hebt is dat goed...
je moet het zelf gezellig maken...een ander doet het nietvoor jou...
Ik ga straks nog een stukje bloedworst bakken met appelmoes
dat is weer lang geleden en ik vond het in de vriezer toen ik
de hutspot erin stak deze week...
en dat mag niet zo heel lang in de vriezer blijven zitten...
Iedereen een gezellige avond en een goeie nacht...
Hou het warm...