Ban de islam uit het Westen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

MichelN

27 feb 2018, 15:26

Wil. schreef:[. Het gaat erom dat de media ons dagelijks voorhouden dat de moslims die hier al enkel decennia aanwezig zijn (en niet de vluchtelingenstroom op zich) toch zo'n positieve zaak zijn voor dit land en zijn (autochtone) bewoners.
Die gaan toch onze pensioenen betalen, of niet soms?

Wil.

27 feb 2018, 15:29

MichelN schreef:
Wil. schreef:[. Het gaat erom dat de media ons dagelijks voorhouden dat de moslims die hier al enkel decennia aanwezig zijn (en niet de vluchtelingenstroom op zich) toch zo'n positieve zaak zijn voor dit land en zijn (autochtone) bewoners.
Die gaan toch onze pensioenen betalen, of niet soms?
Dat moet ik eens aan dejules vragen ...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Vrijzinnige

27 feb 2018, 15:31

Wil. schreef:
Vrijzinnige schreef:Maar waar jij niet over spreekt: waarom komt die moslimstroom naar onze streken op gang ! Want alles heeft een oorzaak, ook de vluchtelingen stroom, ook al ben jij daar blind voor.
In die posting wordt niet gesproken over de vluchtelingenstroom. Het gaat erom dat de media ons dagelijks voorhouden dat de moslims die hier al enkel decennia aanwezig zijn (en niet de vluchtelingenstroom op zich) toch zo'n positieve zaak zijn voor dit land en zijn (autochtone) bewoners.
De media zegt en schrijft enkel wat de politiekers hun aanreiken, of ben jij de uitspraken van Vlaanderens populairste politieker al vergeten ?

De gemiddelde Belg staat behoorlijk negatief tegenover migratie. 61 procent vindt dat er teveel migranten zijn in ons land, blijkt uit een onderzoek van IPOS. 'Ik heb nog veel werk voor de boeg', reageert staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) tijdens een gesprek op RTBF. 'Immigratie is namelijk iets positief , een aanwinst voor het land. Een land zonder migratie is rampzalig', klinkt het.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/theo- ... 93463.html

MichelN

27 feb 2018, 15:36

Vrijzinnige schreef:Los van je lange niets terzake doende verhalen zou ik je dan willen vragen: Werken de hogere blanke politieke kaders dan mee aan de neergang van Europa en Belgie ? En....die hogere blanke politieke kaders in Belgie en Europa zijn door jou en door mij op een democratische manier verkozen !
Of ze nu verkozen zijn of niet - niet door mij alleszins - ben ik bereid op je eerste vraag volmondig "ja" te antwoorden.
Leren quoten is anders ook een kunst.
MaLoReg

27 feb 2018, 15:41

Om het debat hier op peil te houden dienen de slimme koppen zich nu te engageren want sinds de
inbreng van 'vrijzinnige' zou er wel wat boeiend uit de bus kunnen komen: geen geroep noch gezever
maar ingaan op vragen die best interessant zijn. 

Vrijzinnige

27 feb 2018, 15:44

MichelN schreef:
Vrijzinnige schreef:Los van je lange niets terzake doende verhalen zou ik je dan willen vragen: Werken de hogere blanke politieke kaders dan mee aan de neergang van Europa en Belgie ? En....die hogere blanke politieke kaders in Belgie en Europa zijn door jou en door mij op een democratische manier verkozen !
Of ze nu verkozen zijn of niet - niet door mij alleszins - ben ik bereid op je eerste vraag volmondig "ja" te antwoorden.
Een democraat legt zich neer bij een beslissing of verkiezing van een meerderheid, ook al heb jij deze niet verkozen. Die meerderheid volgt de Europese en de internationale rechtsregels.
Als jij dit niet wil, zorg er dan voor dat er in België andere, en voor jouw betere wetgevers aan de macht komen.
MaLoReg

27 feb 2018, 15:47

En nu suggesties/oplossingen bieden en je vraagstellingen ook beantwoorden.

MichelN

27 feb 2018, 16:02

Vrijzinnige schreef:De gemiddelde Belg staat behoorlijk negatief tegenover migratie. 61 procent vindt dat er teveel migranten zijn in ons land, blijkt uit een onderzoek van IPOS. 'Ik heb nog veel werk voor de boeg', reageert staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) tijdens een gesprek op RTBF. 'Immigratie is namelijk iets positief , een aanwinst voor het land. Een land zonder migratie blabla ...
Scheepsladingen analfabete of nauwelijks geschoolde Afrikanen, Afghanen, Syriërs etc...gaan het land redden van het tekort aan geschoold personeel?
Komaan zeg, maak het nu een beetje! Minder dan twintig procent vindt zijn weg via het reguliere arbeidscircuit en dat is dan doorgaans nog via nepjobs, dienstenchecks of het OCMW. Na een jaar kunnen die op den dop daar en zijn zij er vanaf.

Vrijzinnige

27 feb 2018, 16:10

MichelN schreef:
Vrijzinnige schreef:De gemiddelde Belg staat behoorlijk negatief tegenover migratie. 61 procent vindt dat er teveel migranten zijn in ons land, blijkt uit een onderzoek van IPOS. 'Ik heb nog veel werk voor de boeg', reageert staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) tijdens een gesprek op RTBF. 'Immigratie is namelijk iets positief , een aanwinst voor het land. Een land zonder migratie blabla ...
Scheepsladingen analfabete of nauwelijks geschoolde Afrikanen, Afghanen, Syriërs etc...gaan het land redden van het tekort aan geschoold personeel?
Komaan zeg, maak het nu een beetje! Minder dan twintig procent vindt zijn weg via het reguliere arbeidscircuit en dat is dan doorgaans nog via nepjobs, dienstenchecks of het OCMW. Na een jaar kunnen die op den dop daar en zijn zij er vanaf.
MichelN
Zeg of schrijf jij nu, dat Vlaanderens populairste politicus en zijn aanhang onbekwaam zijn ?

Wil.

27 feb 2018, 16:33

Vrijzinnige schreef:
MichelN schreef:
Een democraat legt zich neer bij een beslissing of verkiezing van een meerderheid, ook al heb jij deze niet verkozen. Die meerderheid volgt de Europese en de internationale rechtsregels.
Als jij dit niet wil, zorg er dan voor dat er in België andere, en voor jouw betere wetgevers aan de macht komen.
Neen, we moeten ons niet neerleggen bij hun beslissingen. We moeten ze tijdelijk aanvaarden, maar we kunnen ze bestrijden met de middelen die we hebben. Maar het zijn die  middelen die ons beetje bij beetje worden afgenomen.

Wat vind je ervan dat de kranten bv. de lezersreacties blokkeren als die niet in het kraam van de Gutmenschen passen?  Hebben we daarvoor  óók gekozen, of is dat het fnuiken van het democratisch recht op vrije  meningsuiting?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Vrijzinnige

27 feb 2018, 16:51

Neen, we moeten ons niet neerleggen bij hun beslissingen. We moeten ze tijdelijk aanvaarden, maar we kunnen ze bestrijden met de middelen die we hebben. Maar het zijn die  middelen die ons beetje bij beetje worden afgenomen.

Wat vind je ervan dat de kranten bv. de lezersreacties blokkeren als die niet in het kraam van de Gutmenschen passen?  Hebben we daarvoor  óók gekozen, of is dat het fnuiken van het democratisch recht op vrije  meningsuiting?[/quote]

De vrije meningsuiting is een mesje met twee scherpe kanten. Want als het jullie goed uitkomt zijn jullie voor de vrijmeningsuiting, ook al bevatten sommige meningen racistische uitspraken die niet alleen verwerpelijk maar ook nog strafbaar zijn, en anderzijds willen jullie de vrijemening van anders gelovigen zoals moslims beperken omdat deze niet in jullie kraampje passen.
Jullie moeten wel weten wat je wil, en niet van twee walletjes gelijktijdig willen eten.
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

frits1955

27 feb 2018, 17:10

""Wat vind je ervan dat de kranten bv. de lezersreacties blokkeren als die niet in het kraam van de Gutmenschen passen?"

Als kranten bepaalde soorten lezersreacties blokkeren is dat hun volste recht- een krant is een privaat medium en beslist zelf wat er verschijnt en wat niet. Meer en meer kranten zijn de onafgebroken stroom van haatpraatjes en scheldpartijen beu en sluiten de boel af aangezien dat niet echt een vorm van publiciteit is voor het medium in kwestie. Overigens blijft het voor een bepaald soort mensen een probleem om te begrijpen dat vrije meningsuiting niet per se samenvalt met verdachtmakingen of  schelden zonder argumentatie.
MaLoReg

27 feb 2018, 17:15

Ja Frits maar waar komen die haatpraatjes en scheldpartijen vandaan-of zijn die ongegrond volgens jou
en als ze dan zo ongegrond zijn waarom denken velen dan wél op die manier? Alles is toch niet pais
en vree sinds de invasie-of zeg jij van wel?

frits1955

27 feb 2018, 17:40

De essentie ontgaat je - kranten etc. sluiten de reactiemogelijkheden af omdat er constant gescholden wordt en racistische praat verkocht wordt. Het gaat om de wijze van uitdrukken en in een aantal gevallen om onversneden racisme waar een wetgeving over bestaat. Waar dat racistische ongenoegen vandaan komt is een andere discussie, net zo als het feit of daar een grond voor bestaat.
Laatst gewijzigd door frits1955 op 27 feb 2018, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Vrijzinnige

27 feb 2018, 17:40

MaLoReg schreef:Ja Frits maar waar komen die haatpraatjes en scheldpartijen vandaan-of zijn die ongegrond volgens jou
en als ze dan zo ongegrond zijn waarom denken velen dan wél op die manier? Alles is toch niet pais
en vree sinds de invasie-of zeg jij van wel?
In elke samenleving heb je conservatieve strekkingen, en dit is bij deze niet anders. Want in de tijd van de Italiaanse gastarbeiders was het ongeveer hetzelfde, met één verschil: Allochtoon en het eigen volk hadden dezelfde godsdienst, maar toch mochten de Italiaantjes nergens een dancing betreden.
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen