In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zwanenmeer

01 mar 2018, 10:09

Helena : veel sterkte voor vandaag .. 

OMA C : mooi prentje en ZO waar ! 

Hier vandaag toch ook maar wat boodschappen doen . De zakken met vogelmengeling / zaad zijn op ... 

Groetjes aan alle seizoentjes ! 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C

01 mar 2018, 14:54

AfbeeldingGoede dag iedereen... een koude wind maar hier is er
een dunzonnetje doorgekomen
je voelt er niks van maar 't is niet meer zo donker alsvanmorgen...
De boodschappen gedaan en alles nog in de kast zetten 
maar eerst iets warms drinken...om op te warmen....bbbrrr 
de kinderen komen nog efkes langs met de zware spullen ... 
dat wordt een babbeluurtje en misschien blijven ze eten..
Dus zeg ik nu even goeie dag en tot morgen...
Allemaal een knuffeltje... en blijf gezond...groetjes allemaal :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mammyretro

01 mar 2018, 16:23

goede namiddag 

vandaag wat kouder dan gisteren ,
de zon is er niet ,vandaar 
gisteren toch gaan wandelen met de club ,
we waren met 10 en uit de wind in de zon ,was het te doen 
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive

01 mar 2018, 19:56

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Ben net een klein uurtje terug van de dokter, met de fiets. Brr, ijzig koud ondanks laagjes kleding. Ben  meteen badje ingegaan en een lekker warme pyjama aangetrokken en nu heb ik het behaaglijk warm. 

Oma-C,  dokter woont wat te ver om te voet te gaan  :). Kon ook de bus nemen, maar dan verlies je zoveel tijd en sta je ook maar af te vriezen aan de bushalte. Maak er samen met de kinderen een gezellige avond van.

Zwanenmeer, jij ook de koude getrotseerd om eten te gaan halen voor de diertjes. Die hebben toch wel geluk jou te hebben hoor. 

Mammyretro, gisteren dan gaan wandelen ondanks de koude,  chapeau . Hoop dat  je  lekker warm aan was. 

Wingerd,  hoop dat manlief zijn hoesten al wat beter is. 

Ondanks dat het laat was,  heeft Niels toch nog gegeten, ben blij, hij heeft alles op. Is sinds zijn dieet een moeilijke eter geworden, ergste is dat hij het moet eten, we hebben geen keuze. 

Zo, ga met mijn neus in een boek zitten , manlief ging vandaag weer heel laat thuis zijn. Mocht Niels al slapen leggen. 
Ik wens jullie allemaal nog een  gezellige avond. Sterkte voor wie het nodig heeft. En  voor straks een deugddoende nachtrust. Liefs en een warme knuffel voor jullie allen.

Bobijntje

01 mar 2018, 21:26

Goede avond seizoentjes allemaal

Heerlijk weertje vandaag, uit de wind en
in de zon,was 't echt goed te doen!
Klinkt misschien een beetje abnormaal maar
ik heb dat toch liever dan die 30+ graden
in de zomer!!

HvT ben een dag mis, wou je nu sterkte komen 
wensen voor morgen, sorry. Hoop dat alles
toch redelijk verlopen is!!

MM oei Gimly ziek, zou toch ook naar de dierenarts 
gaan met hem!
Hoe is 't met je vader en de Kolonel?

Wingerd, jij hebt een nieuwe hobby :wink:
Veel plezier ermee!!

Hallo Clive, groot gelijk dt je 'teen beetje kalmer
aan doet!! Hopelijk ben je vandaag niet bevroren
op de fiets!!

Oma-C lief van schoondochter om jouw
boodschappen mee te brengen!
Wees jij maar voorzichtig in die kou ivm
die aangezichtspijnen!! Hou 't maar
goed warm!!

Anjelier,Zwanenmeer, MJ, Mammyretro pak 
jullie ook maar in tegen de kou en als 't kan helpen...
overmorgen zal 't al warmer zijn :wink:

Lieve dames, ik ga mij terugtrekken met een zalig
boek terwijl manlief in de voetbalsferen zit!

Slaap wel en voor morgen..een fijne vrijdag!!
Geniet nu... niet morgen

anjelierken

01 mar 2018, 21:29

Hallookes iedereen,

Zo ijzig koud buiten met die scherpe wind.Is de eerste keer dat manlief niet gaan wandelen is met spaanse woef.Wij hebben hier ons houtkachel aangestoken, doen we altijd als het van die ijskoude dagen zijn.

Hoop dat het morgen niet teveel sneeuwt, want manlief moet met zijn vader naar de oorarts.Schoonvader hoort heel slecht, heeft nochtans een oorapparaat, maar ik denk dat hij het niet juist gebruikt.Hij gebruikt het af en toe.Ik denk dat het beter is dat je het de ganse dag gebruikt.Zo wen je eraan.

Dames, tot morgen.

Muddy Maddy

02 mar 2018, 06:59

Goede zeer koude morgen seizoentjes,

gisteren belde moeder. vader heeft die 6 uur chemo gehad en hij was niet te genieten. hij snauwde tegen iedereen en toen ze thuis waren ook tegen haar. ze hebben hem ginder een temesta moeten geven voor te kalmeren. en hij leek weer dronken toen ze naar huis gingen waar hij zich tgen over haar wantrouwig gedroeg. zijn karakter lijkt veranderd.
enfin, Gimly eet weer. heb hem gisteren een half sneetje beenham gegeven en hij at alles netjes op en vanmorgen geen ziek. was ook weer enorm knuffelachtig: bijna op schoot: alleen zijn eerste twee pootjes!
gisteren frietjes gegeten!
 ventje kwam onze vriend beenhouwer tegen die zijn winkeltoog aan het afbreken is en hij is daar al 3 jaar gestopt, maar hij moet zijn KI verlagen want nu staat het nog steeds als winkelpand.
straks ga ik hier moppen met gewoon water. ventje denkt dat Gimly misschien allergisch is voor kuisprodukt. dat A. natuurlijk royaal gebruikt. ondanks de volle maan goed geslapen en niet eens moeten opstaan om te plassen. ik heb zelfs enige bladzijden kunnen lezen in positronisch brein van Isaac Asimov.
er is ijskoude wind: ze blaast weer in de stoof. in de namiddag zou er sneeuw vallen, hopelijk is ventje dan al veilig thuis.
Gimly is gaan uitwaaien buiten. nog een teken dat hij zich beter voelt. nu zit hij naar zijn waterpot te staren: 't is ervan drinken niet ermee dansen.
hij ligt nu in zijn zetel.
ventje heeft de gardin corridor. hij voelt zich al een paar dagen niet lekker. seffens heb ik een zieke in huis. dan kan A. de boven niet doen. ik las op een FB groep dat klanten met dit vriesweer toch eisen dat hun ruiten gekuist worden! en deze maand starten we met electronische cheques.
Zo, ik ga nog wat rondneuzen en dan eraan beginnen.
Fijne Vrijdag, hou het warm, groetjes en een warme knuffel.
Cats Rule!

clive

02 mar 2018, 08:45

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Bobijntje , altijd leuk om jou te lezen. En van harte bedankt voor het prachtig overzichtje. Was net niet afgevroren op de fiets, maar had dan letterlijk ook laagjesmode aan. Niet zo handig als je bij de dokter moet zijn en je je moet uitkleden tot op een hemdje na. Moest me dan ook nog uit mijn jeans wurmen omdat ik zo sukkel met beide knieën. Moet van beiden een MRI laten maken. En dan mocht ik me terug aankleden, laagje per laagje  :). En dan over dat alles ook nog eens mijn fluo hesje  :)

Anjelier, begrijp wel dat manlief niet met Spaanse woef is gaan wandelen gisteren. Hoop dat ukkepuk zijn plaatsje in het kleuterschooltje heeft. Zo kort in de buurt, dat zo superhandig zijn natuurlijk.

Muddy Maddy, jouw vader reageert dan echt wel niet goed op de chemo, moeilijk voor hem maar ook voor jouw moeder en jullie, maar hij kan er niets aan doen. Gimly eindelijk beter, we hadden vroeger moeten schrijven dat je misschien jouw dierenarts moest raadplegen. Blij  dat hij zich terug beter voelt.
En jij gaat moppen zonder product, kijken of Gimly daar allergisch op reageert. Zou me eerlijk gezegd verbazen. Maar alles kan natuurlijk. Zo is Niels allergisch aan champignons, zijn we met scha en schande te weten te gekomen. Pas na de derde keer . 

HVT, hoop dat het gisteren wat gegaan is.

Zo, ga plaats maken voor Oma-C. En ik ga beginnen aan het HH en de was. Moet voor 15.30H klaar zijn, want mag vandaag weer mijn nageltjes laten doen, kan ik enorm van genieten en volgende week naar de kapper. Vind ik minder leuk, maar het moet gebeuren. 

Ik wens iedereen een mooie dag, stuur jullie heel veel groetjes en een warme knuffel. 

Oma-C

02 mar 2018, 10:18

AfbeeldingGoede morgen iedereen, 
weer een beetje trieste dag vandaag ook al is het al zolanggeleden...
mijn man zou vandaag 80 geworden zijn... maar heeft metmoeite de 54 gehaald
Het blijft elk jaar weer even wat moeilijk...de kinderen gisteren ook... :oops:

Dank bobijntje voor het overzichtje... :)

Terwijl de livingvloer opdroogt na het dweilen even iedereen
goede dag komen zeggen...het is nog altijd ferm koud
en die wind gaat door merg en been... :roll: :oops: die loeit hier om het huis...
de hele nacht al...

Hopelijk niet teveel sneeuw straks want op die bevroren grond wordt dat een ijsbaan...
en ik hoop dat het morgen iets minder koud is en droog voor de carnavalisten 
die van ver komen met hun praalwagens...soms vanuit Holland...
De Duitse muziekbands en fanfares en hun prins carnaval uit Andernach waren er al
met hun dansmariekes...altijd allemaal heel mooi in hun lichtblauwe uniformen...
Het zou zonde zijn als het verregend.... tegen de kou zijn ze wel gekleed... :)
Wij hebben de laatste stoet uit de regio...

Zo living is droog... ik kan alles weer op z'n plaats zetten en de badkamer
en wc nog hun dagelijks beurt geven... 

Ik stuur iedereen warme groetjes en straks een mooi weekend

wingerd

02 mar 2018, 10:23

Hallo dames, ja gisteren heb ik 's avonds toch nog de kou getrotseerd want we zijn naar een optreden in Hasselt geweest van onze lievelingsmuziek. Dank zij de goede raad van Zwanenmeer (dankjewel daarvoor Zwanenmeer) dichtbij kunnen parkeren.
Het optreden was geweldig, het publiek wild enthousiast en toen we thuiskwamen moesten we nog een uurtje afkoelen (ondanks de koude).

Gisterenmorgen was het een beetje druk want we hadden een vervangster voor onze zieke poetsvrouw, en hoewel dat een heel braaf madammeke is, werkt ze vreselijk op de zenuwen door onafgebroken, de hele tijd door, te kwebbelen. Haar poets doet ze intussen verder, maar manmanman, wat een geratel  :roll:

Ja oma-C die posthobby, inderdaad met moeite bij te houden...voorlopig heel plezant maar weet niet hoe lang dat zal duren. Ik koos me er al twee vaste briefschrijfsters uit...

Dames, geniet nog op een of andere manier van deze dag en tot ziens.

zwanenmeer

02 mar 2018, 10:41

Dag seizoentjes allemaal ,  
WINGERD , blij dat jullie zo genoten hebben . t zal heel mooi geweest zijn //:-) 

OMA C : moeilijke dagen voor jou , met vele herinneringen . wat jammer dat uw echtgenoot zo jong overleden is ... veel sterkte ... 

Aan iedereen : veel moed en sterkte , nog even volhouden , voor iets zachter weer ... 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Helena van Troje

02 mar 2018, 13:23

Goede middag dames,

Vandaag hebben we de koude al getrotseerd door naar de Latijnse les te fietsen.
Waarom kom ik toch altijd uit op alle miserie van de mensen.
Eén iemand niet aanwezig, ik maak me zorgen, want kreeg een telefoontje dat me ongerust maakte in de week.
Eén iemand had slecht nieuw over de gezondheid. Ra, ra, ra...de grote K.
Toch was er een lichtpuntje. Iets onnozel, maar zo lief dat het hartverwarmend was.
En joepie, joepie, ik was net voor de ijzel regen terug thuis, want me ook al gelukkig maakte.

Gisteren was de dienst sereen en naar waarheid. Heel speciaal ook trouwens.
Wat ik fijn vond was dat de beperkte koffietafel bij een van de schoonbroers (mijn lievelings schoonbroer) thuis was.Het was net of we de zondag namiddag bij ons moeke waren: pistolets van dezelfde bakker, krentenbrood en suikerbrood idem, toespijs dezelfde en eigenlijk nog gezellig ondanks alles.
Het pikte soms toch. Op zo een momenten mis ik grootvake weer ontzettend. Mijn kinderen schitteren meestal door afwezigheid op zo een momenten. En dan sta je daar alleen bij je, weliswaar fijne schoonfamilie, maar toch alleen. Ik ben de vrouw van de oudste en dus traditiegetrouw moet ik dan vooraan lopen na de kinderen en kleinkinderen van de overledene: alleen...Maar ja we zullen maar terug denken aan de fijne ontmoeting met de kinderen van schoonbroer, zo lief. En de schatten van kleinkinderen.

Ja oma-C ...maar ja...we zullen doorgaan, dat is wat hij zou gewild hebben, dus doen we dat.

Iedereen heeft duidelijk een fijne tijd gehad de laatste dagen: naar een optreden gaan, de kleinkindjes die thuis komen, de kinderen die goed voor je zorgen, laat het zo bijven... De poes die genezen is , de hond die toch wil eten, de andere hond die liever niet door de kou gaat wandelen, of is het het baasje dat koude pootjes heeft?  :?

anjelierken

02 mar 2018, 15:15

Hallookes iedereen,

HVT: ik denk eerder dat het baasje is die koude pootjes heeft :D :D.

Hier is het buiten glad.Dus blijven we binnen, spaanse woef ook.Kan nogal wild zijn buiten, ben bang dat hij pootje zou breken( hij heeft fijne pootjes).

Manlief was net thuis, toen het hier glad werd.Hij had een "cadeautje" mee.Een boete omdat hij te lang op die plaats geparkeerd stond.Hij moest met zijn vader naar de oorarts, in een kliniek waar geen parking is.Dus moeten de mensen maar op straat parkeren.Maar daar mag je maar beperkte tijd staan, dus als het doktersbezoek langer duurt, riskeer je een boete.Dat is toch niet meer van deze tijd hé, klinieken zonder parking.

Mijn splinter is uit mijn hand.Sinds gisteren zat die erin, toen ik een houtblok op de kachel wilde doen.Is toch wel vervelend en die moet eruit of het begint te zweren.Omdat het toch een beetje pijnlijk was , had ik gisterenavond een bakje water buiten gezet , dat deze ochtend bevroren was.Met dat reuze ijsblokje op die splinter ,voel je de pijn veel minder om hem te verwijderen.En zo is het me toch gelukt :D.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

02 mar 2018, 15:17

Anjelier als je dat nog eens voorhebt kan je proberen je hand te weken in een heet badje met bruin zeep.
Soms komt de splinter er dan vanzelf uit.

Oma-C

02 mar 2018, 15:21

@ anjelier, je kan ook een "klodje" bruine(groene) zeep op de splinter leggen
en daar een pleister op dan komt de splinter vanzelf los terwijl je slaapt :wink:
't is maar een tip die mijn moeder altijd toepaste jaren geleden... .
--------------------------------------------------------
TIPS. Zo vermijd je ongelukken als je met de fiets of te voet de weg opmoet
Vandaag om 14:54 
Iedereen die vandaag de weg op moet,is intussen gewaarschuwd.
In heel Vlaanderen geldt een code oranje
voor gladde wegen. Heb je geen andere keuze dan je toch te voet of met de fiets te verplaatsen,
neem dan deze handige tips eens door.
Met de fiets besneeuwde wegen trotseren: het is geen pretje. Toch zijn er enkele manieren
 om je verplaatsing zo comfortabel en zo probleemloos mogelijk te laten verlopen.
 • Zet je zadel iets lager. Zo kan je makkelijker met je voeten bij de grond.
• Kies voor een lagere versnelling. Zo hoef je geen grote kracht te zetten op de trappers.
Want hoe zwaarder je moet trappen, hoe groter de kans dat het achterwiel onderuit schiet.
• Laat wat lucht uit je banden. Als het bandoppervlak op het wegdek groter is, heb je meer grip.
Je hoeft niet met al te zachte banden te rijden, maar hard opgepompte banden zijn in ieder geval
onveilig op gladde wegen. Als de vorstperiode voorbij is, kan je de banden weer oppompen.
• Rem niet of nauwelijks. Als je remt op een gladde ondergrond, slip je altijd weg.
Doe het dus gewoon wat rustiger aan op de fiets.
Ook voor voetgangers is er één ultieme tip om gebroken en gekneusde ledematen te voorkomen.
• Stap als een pinguïn. Duitse artsen raden al langer aan om op gladde wegen zeer langzaam
en met kleine pasjes te stappen. Probeer je gewichtniet te verdelen op beide benen -
zoals een mens normaal doet - maar verleg je zwaartepunt naar je voorste been. Zoals een pinguïn dus.
Je kan ook dikke sokken over de schoenen aandoen dat schuift ook minder... 't is maar een tip hé... :)Afbeelding