Ban de islam uit het Westen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

02 mar 2018, 15:14

frits1955 schreef:" "Sommigen zijn aan de oppervlakte wel best acceptabele mensen, maar als je wat dieper vraagt, dan gaat het deksel
eraf en krijg je onder de laag vernis de echte ideologie te zien."

En jij bent al die leerkrachten persoonlijk gaan ondervragen uiteraard.
Schreef ik 'al die leerkrachten' of schreef ik 'sommigen'?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

02 mar 2018, 15:19

frits1955 schreef:""Zo, nu komt het volgens mij beter tot zijn recht."
Ja, uiteraard: zowel de joodse als de islamgodsdienst liggen in het schuifje " fundamentalistisch" naast elkaar.
En verder ter uwer attentie: alle erkende godsdiensten in dit land en hun gebouwen worden -jammer genoeg - door de overheid gesubsidieerd.
Kun je de termen die je gebruikt eens omschrijven? Wat maakt een godsdienst of een ideologie 'fundamentalistisch'  en wanneer is dat niet het geval?

frits1955

02 mar 2018, 15:30

""Schreef ik 'al die leerkrachten' of schreef ik 'sommigen'?"

Hoeveel leerkrachten heb jij dan persoonlijk ondervraagd en vervolgens het vernis afgepeld zodat hun ideologie open en bloot kwam te liggen?

Wil.

02 mar 2018, 15:31

The Spirit of Flanders schreef:En wat denk je bvb. van de tweelingzusjes Ladan en Laleh Khodaparast , beide van Iraanse origine ?
Ik denk dat die twee vrouwen goede wetenschappers zijn.
In Nederland hebben ze de ex-Iraniër Elian Afshin. Die man doceert recht aan de universiteit in Leiden. Hij is een atheïst geworden en een uitgesproken criticus van de islamideologie.

Weet jij of die twee vrouwen per toeval ook nog moslims zijn? In die link die je gaf, stond daarover niks vermeld.

Wil.

02 mar 2018, 15:31

frits1955 schreef:""Schreef ik 'al die leerkrachten' of schreef ik 'sommigen'?"

Hoeveel leerkrachten heb jij dan persoonlijk ondervraagd en vervolgens het vernis afgepeld zodat hun ideologie open en bloot kwam te liggen?
Drie.

frits1955

02 mar 2018, 15:39

""Kun je de termen die je gebruikt eens omschrijven?"

Ach Will, ik heb geen zin in dat gehannes over al dan niet letterlijke interpretatie van oude sprookjes uit lang vervlogen tijden waarvan de authenticiteit niet meer vast te stellen is. Maar om U toch een plezier te doen.. Als ik verneem dat op een  Antwerpse joodse  secundaire meisjesschool niet mag gesproken worden over bv. de evolutietheorie of over seksualiteit lijkt mij dat een uiting van een bepaald soort fundamentalisme dat ook nog in strijd is met de onderwijsvoorschriften van dit land aangaande de eindtermen.

MichelN

02 mar 2018, 15:40

The Spirit of Flanders schreef:Dat  "onze" zich  zelfverklaarde christelijke intelligentia met al hun superioriteitsgevoel tegenover vreemdelingen  er maar eens een voorbeeld aan nemen !
Ga toch ergens anders kwekken over de vermeende intelligentia van dat woestijnvolk, SoF. Ze waren niet eens in staat de goudmijn onder hun sandalen naar boven te pompen zonder Westerse (christelijke zo je wilt) hulp en/of technologie.
Zoek eens op de Wiki naar Arabische Nobelprijswinnaars of internationale prijzen in de geneeskunde, biologie, fysica etc...
Die paar zwaluwen maken zeker de lente niet, technologisch leven ze nog in 1958.

frits1955

02 mar 2018, 15:42

""Drie."

Indrukwekkend moet ik zeggen. Je hebt toch wel persoonlijk een exorcisme uitgevoerd om het kwaadaardige uit te bannen uit die verdoemde leerkrachten? Als mislukt jezuïet moet jij dat toch kunnen niet?

Wil.

02 mar 2018, 15:47

frits1955 schreef:""Kun je de termen die je gebruikt eens omschrijven?"

Ach Will, ik heb geen zin in dat gehannes over al dan niet letterlijke interpretatie van oude sprookjes uit lang vervlogen tijden waarvan de authenticiteit niet meer vast te stellen is. Maar om U toch een plezier te doen.. Als ik verneem dat op een  Antwerpse joodse  secundaire meisjesschool niet mag gesproken worden over bv. de evolutietheorie of over seksualiteit lijkt mij dat een uiting van een bepaald soort fundamentalisme dat ook nog in strijd is met de onderwijsvoorschriften van dit land aangaande de eindtermen.
- Nu gebruik je opnieuw de term die ik je vroeg te verklaren. Cirkelredenering?

- Het staat je vrij om "dat gehannes" aan je voorbij te laten gaan, maar wie de subtiliteit van het correcte denken niet wil aanvaarden of niet bereid is die intellectuele inspanning te leveren, hoort tegenover anderen die dat wél willen doen een eerder bescheiden houding aan te nemen zoals het iemand past die van zichzelf beseft: ik ben niet goed op de hoogte en bijgevolg kan mijn mening niet zwaar wegen in een ernstige discussie.

frits1955

02 mar 2018, 15:51

""hoort tegenover anderen die dat wél willen doen een eerder bescheiden houding aan te nemen zoals het iemand past die van
zichzelf beseft"

Welke houding ik hier aanneem is mijn zaak  en een mislukte jezuïet heb ik daar niet voor nodig. Laat staan die steeds eendere jezuïetenpraatjes van jou.

Wil.

02 mar 2018, 15:59

Als je termen gebruikt zonder de inhoud te kunnen duiden en je van het onderwerp niet veel meer kennis hebt dan de gemiddelde tooghanger, dan mag je nog altijd die 'inzichten' met ons delen, maar sta me toe dan eens te glimlachen en rustig met het hoofd te schudden.

frits1955

02 mar 2018, 16:07

Beste Wil,  gedurende het minzaam met het hoofd schudden en glimlachen kan je  misschien nog wat over  wat over die leerkrachten - 3 heb ik begrepen - vertellen. Ik kan dan - voor mezelf uiteraard - even vergelijken met een iets groter aantal soortgelijke leerkrachten die ik in de loop van al die jaren heb leren kennen.

Wil.

02 mar 2018, 16:09

Het punt is dat jij al bewezen hebt dat je "van dat gehannes over de al dan niet letterlijke interpretatie van antieke teksten"  geen kaas hebt gegeten. Jij kunt dus enkel voortgaan op de aimabele persoonlijkheid van die mensen en op wat ze je op de mouw wensen te spelden.
Ken je de uitdrukking 'met een kluitje in het riet sturen' ?

Wil.

02 mar 2018, 16:11

De Spreewald-Grundschule in Berlijn - een basisschool voor kinderen tot 12 jaar -  heeft beslist om een security-groep in te zetten om de veiligheid op de school te garanderen. De veiligheidsagenten zijn niet aanwezig om de kinderen te beschermen tegen buitenstaanders, neen, het gaat om de vele gevallen van fysieke agressie door de kinderen onderling en tegenover de leerkrachten.

99% van de leerlingen zijn buitenlanders. De kost voor de beveiliging: 1.719 euro per week (rond de 7.000 euro per maand!).

Immigranten: een verrijking voor de maatschappij. Die 7.000 euro komen tenslotte bij iemand terecht die er toch beter van wordt, niet?

tokkio

02 mar 2018, 16:11

En om nog eens terug te komen op het dragen van een hoofddoek door moslims ...
Vraag het maar aan Darya Safai,een tandarts uit Iran,zij heeft het van op de eerste rij meegemaakt.

https://www.demorgen.be/politiek/darya- ... -b741b3bb/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.