onderhoud cv
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
- Locatie: Groot-Leuven
Dat Low H2O slaat niet alleen op de hoeveelheid water maar ook op de watertemperatuur. Bij Jaga - vermoedelijk en bijna voor 100% zeker is dat het merk van jouw radiatoren - durven ze zelfs voor condensatieketels een regime 45/35 aanraden, in tegenstelling tot wat een andere poster hier uitkraamt.wardje schreef:MichelN , foutje warm water ingesteld op 45°
verwarming 60°
De convectoren zijn Low H2O convectoren ter inlichting
Dit soort radiatoren is begin jaren zeventig pas goed doorgebroken en leende zich bijzonder goed voor éénpijpssystemen. Was wel een smeerlapperij om te plaatsen, die lamellen zijn namelijk vlijmscherp, daar staat wel tegenover dat ze qua gewicht een ontzettende besparing van je rugspieren opleverden.
-
lorekke - Lid geworden op: 25 feb 2009, 16:47
- Locatie: Evergem
Misschien niet ter zake maar ik wil toch eens vragen als dit mag.
Vorig jaar kocht ik 2000 l mazout , dit voor de eerste maal bij een nieuwe leverancier.
Die vroeg me wat type mazout ik wilde, de gewone mazout of de" hoog rendements mazout".
Mijn vorige leverancier had me dit in de 40 jaar dat ik bij hem kocht nooit gevraagd!
Ik had zoiets van, "hoogrendements" mazout zal waarschijnlijk bestemd zijn voor de modernere hoogrendementsketels, maar dacht ook dat met het aankopen van deze mazout er ook een lager verbruik zou zijn met mijn oude installatie.
Ben ik nu beter af met die duurdere versie of koop ik toch de goedkopere mazout?
Vorig jaar kocht ik 2000 l mazout , dit voor de eerste maal bij een nieuwe leverancier.
Die vroeg me wat type mazout ik wilde, de gewone mazout of de" hoog rendements mazout".
Mijn vorige leverancier had me dit in de 40 jaar dat ik bij hem kocht nooit gevraagd!
Ik had zoiets van, "hoogrendements" mazout zal waarschijnlijk bestemd zijn voor de modernere hoogrendementsketels, maar dacht ook dat met het aankopen van deze mazout er ook een lager verbruik zou zijn met mijn oude installatie.
Ben ik nu beter af met die duurdere versie of koop ik toch de goedkopere mazout?
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
- Locatie: oostrozebeke
"hoog rendements mazout" zorgt voor een betere bescherming van uw installatie, optimaliseert het rendement van uw ketel en vermindert de CO2-uitstoot , en is vooral iets duurder , te vergelijken met de autodiesel- plus , persoonlijk merk ik dat met de wagen ik ongeveer dooreen genomen ongeveer een 150 km meer rijd als met gewone diesel.
En vind dat hij mooier draait ermee.
T'is een keuze dat je voor uzelf moet maken.
En vind dat hij mooier draait ermee.
T'is een keuze dat je voor uzelf moet maken.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Ik ben niet erg te spreken over dat éénpijpssysteem. Zou het nooit meer willen.Dit soort radiatoren is begin jaren zeventig pas goed doorgebroken en leende zich bijzonder goed voor éénpijpssystemen. Was wel een smeerlapperij om te plaatsen, die lamellen zijn namelijk vlijmscherp, daar staat wel tegenover dat ze qua gewicht een ontzettende besparing van je rugspieren opleverden.
-
verhaegen - Support SeniorenNet
- Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
- Locatie: kapellen
allee dan zijn al degeen die het getest hebben mis hé
https://www.nieuwsblad.be/cnt/gaf25muq9
nederland
Kassa gaat zaterdag over zogeheten premium benzines, de duurdere benzines die worden verkocht onder namen als Shell V-power,
Total Excellium en BP Ultimate.
Allemaal brandstoffen waarvan wordt beweerd dat je meer kilometers kunt
rijden op dezelfde tank. Bovendien houden deze benzines de motor schoon.
Kassa heeft als eerste deze brandstoffen onafhankelijk laten testen.
Het onomstotelijke antwoord of dure premium benzine werkt of niet, ziet u
zaterdag in Kassa om 18.55 uur op Nederland 1.
Kassa, zaterdag om 18.55 op Nederland 1.
Denkt u dat u meer kilometers kunt rijden met een premium benzine? Praat
zaterdag live mee via Twitter over de vraag of premium benzines werken
of niet! Of kijk mee via kassa.vara.nl." Bron: website Vara's Kassa.Het is klinklare onzin om dergelijke 'premium benzines of diesels' te gaan tanken.
De Keuringsdienst van Waarde (KvW) had onlangs een uitzending hierover
aan gewijd. Toen werd duidelijk (door onafhankelijke) dat het tanken van
dergelijke premium brandstoffen de motor niet schoner van werd of
gehouden, niet bijdroeg aan zuiniger rijden. Dat op de 10.000 liter
brandstof 1 liter (geconcentreed) supplement werd toegevoegd. M.a.w. je
kunt dus de gewone brandstoffen blijven tanken.
en adac (duitsland)
Die leichten Verbesserungen werden mit einem deutlichen Preisaufschlag bezahlt. Immerhin gibt es – im Gegensatz zu den Premium-Benzin-Sorten,
die an Tanksäulen von Shell und Aral das "Super Plus" verdrängt haben –
die konventionellen Diesel-Sorten weiterhin, so dass der Verbraucher
selbst wählen kann.
uiteraard staat het de gebruiker vrij van te geloven en te betalen , wat hij zelf wil natuurlijk
maar als dat zo is voor de auto's , dan is dat net hetzelfde als voor de verwarming
alléén de kleur van de vloeistof auto>huis verschilt , das alles
https://www.nieuwsblad.be/cnt/gaf25muq9
nederland
Kassa gaat zaterdag over zogeheten premium benzines, de duurdere benzines die worden verkocht onder namen als Shell V-power,
Total Excellium en BP Ultimate.
Allemaal brandstoffen waarvan wordt beweerd dat je meer kilometers kunt
rijden op dezelfde tank. Bovendien houden deze benzines de motor schoon.
Kassa heeft als eerste deze brandstoffen onafhankelijk laten testen.
Het onomstotelijke antwoord of dure premium benzine werkt of niet, ziet u
zaterdag in Kassa om 18.55 uur op Nederland 1.
Kassa, zaterdag om 18.55 op Nederland 1.
Denkt u dat u meer kilometers kunt rijden met een premium benzine? Praat
zaterdag live mee via Twitter over de vraag of premium benzines werken
of niet! Of kijk mee via kassa.vara.nl." Bron: website Vara's Kassa.Het is klinklare onzin om dergelijke 'premium benzines of diesels' te gaan tanken.
De Keuringsdienst van Waarde (KvW) had onlangs een uitzending hierover
aan gewijd. Toen werd duidelijk (door onafhankelijke) dat het tanken van
dergelijke premium brandstoffen de motor niet schoner van werd of
gehouden, niet bijdroeg aan zuiniger rijden. Dat op de 10.000 liter
brandstof 1 liter (geconcentreed) supplement werd toegevoegd. M.a.w. je
kunt dus de gewone brandstoffen blijven tanken.
en adac (duitsland)
Die leichten Verbesserungen werden mit einem deutlichen Preisaufschlag bezahlt. Immerhin gibt es – im Gegensatz zu den Premium-Benzin-Sorten,
die an Tanksäulen von Shell und Aral das "Super Plus" verdrängt haben –
die konventionellen Diesel-Sorten weiterhin, so dass der Verbraucher
selbst wählen kann.
uiteraard staat het de gebruiker vrij van te geloven en te betalen , wat hij zelf wil natuurlijk
maar als dat zo is voor de auto's , dan is dat net hetzelfde als voor de verwarming
alléén de kleur van de vloeistof auto>huis verschilt , das alles
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
- Locatie: oostrozebeke
verhaegen,
U zegt: allee dan zijn al degeen die het getest hebben mis hé
Geloof me rijd nu al bijna 20 jaar met die wagen ,ken hem van buiten en van binnen, heb altijd als ik tankte zijn verbruik in gaten gehouden (uit intresse) en ook dat je aan uw verbruik kunt merken dat er iets niet in orde is.
Ik ga hier voor niet liegen en merkte nog meer het verschil als er een caravan vroeger er aanging van geladen ongeveer 1300kg en dat de bergen van <Oostenrijk in.
Er is een verschil van verbruik en geluid zeker merkbaar, tenslotte ze gaan geen tweede soort op de markt brengen als er geen verschil merkbaar is, kost iets meer maar als je de prijs van de pomp op sommige dagen en bij welbepaald merk in de gaten houdt scheelt dat nu ook niet zoveel.
Nu mijn volgende wagen dat ik aanschaf is toch een benzine , het verbruik van een benzine wagen is toch meer als van een diesel dus op de prijs zal het nu ook niet komen.
U zegt: allee dan zijn al degeen die het getest hebben mis hé
Geloof me rijd nu al bijna 20 jaar met die wagen ,ken hem van buiten en van binnen, heb altijd als ik tankte zijn verbruik in gaten gehouden (uit intresse) en ook dat je aan uw verbruik kunt merken dat er iets niet in orde is.
Ik ga hier voor niet liegen en merkte nog meer het verschil als er een caravan vroeger er aanging van geladen ongeveer 1300kg en dat de bergen van <Oostenrijk in.
Er is een verschil van verbruik en geluid zeker merkbaar, tenslotte ze gaan geen tweede soort op de markt brengen als er geen verschil merkbaar is, kost iets meer maar als je de prijs van de pomp op sommige dagen en bij welbepaald merk in de gaten houdt scheelt dat nu ook niet zoveel.
Nu mijn volgende wagen dat ik aanschaf is toch een benzine , het verbruik van een benzine wagen is toch meer als van een diesel dus op de prijs zal het nu ook niet komen.
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
- Locatie: Groot-Leuven
Toe maar, 150 km meer afleggen met die "super"diesel? Het spijt mij, maar daar geloof ik geen barst van, tenzij je kunt aantonen dat het telkens over hetzelfde traject, in dezelfde omstandigheden en identieke afstand gaat. Als ik dat zou omzetten naar mijn eigen verbruik zou dat betekenen dat ik van de ene op de andere dag 750 km tegen nu +/- 600 zou kunnen rijden met de 40/42L die ik gewoonlijk tank (1992 cc diesel). Nog aan toevoegen dat ik niet tot "aan het gaatje" rij.wardje schreef:"hoog rendements mazout" zorgt voor een betere bescherming van uw installatie, optimaliseert het rendement van uw ketel en vermindert de CO2-uitstoot , en is vooral iets duurder , te vergelijken met de autodiesel- plus , persoonlijk merk ik dat met de wagen ik ongeveer dooreen genomen ongeveer een 150 km meer rijd als met gewone diesel.
Hoe meet je dat "mooier" draaien, met een decibelmeter?En vind dat hij mooier draait ermee.
Wat die mazout betreft: "betere bescherming voor uw installatie en rendementsverbetering" = verkooppraatjes. Het enige wat telt (en meetbaar) is staat vermeld op het jaarlijks onderhoudsattest van je cv-installateur. Wees gerust, ik heb mij ook (eenmalig) laten vangen en qua rendement was het verschil 0,0.
-
hoshinkido - Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
- Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg
Nu mijn volgende wagen dat ik aanschaf is toch een benzine , het verbruik van een benzine wagen is toch meer als van een diesel dus op de prijs zal het nu ook niet komen.
daar kan ik inkomen,maar qua prijs...diesel versus benzine..is de prijs gelijk
ik zou eerder denken dat diesel nu iets duurder is.
en geloof absoluut niet in die praatjes van beter kwaliteit aub.
daar kan ik inkomen,maar qua prijs...diesel versus benzine..is de prijs gelijk
ik zou eerder denken dat diesel nu iets duurder is.
en geloof absoluut niet in die praatjes van beter kwaliteit aub.
medion AKOYA i5 -10400 windows11
512GB optane H10 8GB DDR4
WI-FI 6AX201 bitdefender antivirus
512GB optane H10 8GB DDR4
WI-FI 6AX201 bitdefender antivirus
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
- Locatie: oostrozebeke
MichelN ;
Alles kan je in het belachelijke trekken " mooier draaien meten met decibelmeter", t'is een wagen 20 jaar oud, ge zou zelf moeten weten als ge koud start dat hij draait als of er nagels in meedraaien , eens hij warm heeft valt dat mee ,de nieuwe draaien als een naaimachientje bij wijze van spreken , ik bedoel hij draait zachter dat lawaai is minder en dat hoor ik wel achter 20 jaar .
En ja ik leg veel hetzelfde traject af, is daar iets verkeerd mee soms?
Verhaegen, ik weet ook wel dat verbruik van veel dingen afhangt en er schiet mij nog iets te binnnen op de topic van fietscamera antwoorde u op datum van ma 19 februari:
"als ge een electrische fiets hebt , dan is dat simpel en goedkoop
dan kan dat voor 10 tal €
en een beetje knutselplezier"
ik vroeg u kunt u mij dat eens uitleggen, aangezien het volgende week nogal veel regent kon ik dat misschien eens uitproberen, knutsel nogal graag.
Alles kan je in het belachelijke trekken " mooier draaien meten met decibelmeter", t'is een wagen 20 jaar oud, ge zou zelf moeten weten als ge koud start dat hij draait als of er nagels in meedraaien , eens hij warm heeft valt dat mee ,de nieuwe draaien als een naaimachientje bij wijze van spreken , ik bedoel hij draait zachter dat lawaai is minder en dat hoor ik wel achter 20 jaar .
En ja ik leg veel hetzelfde traject af, is daar iets verkeerd mee soms?
Verhaegen, ik weet ook wel dat verbruik van veel dingen afhangt en er schiet mij nog iets te binnnen op de topic van fietscamera antwoorde u op datum van ma 19 februari:
"als ge een electrische fiets hebt , dan is dat simpel en goedkoop
dan kan dat voor 10 tal €
en een beetje knutselplezier"
ik vroeg u kunt u mij dat eens uitleggen, aangezien het volgende week nogal veel regent kon ik dat misschien eens uitproberen, knutsel nogal graag.
-
verhaegen - Support SeniorenNet
- Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
- Locatie: kapellen
een goedkope camera en monitor bij de chinezen bestellen
daar kom je met 10 € met toe
dan kan je van uw electrische fiets stroom afnemen om die te voeden (eventueel nog een bucboost der tussen voor sommige merken , buckboost converter kost zo een 2 tal € (prijs navenant de A) waarvan ge de in en uitgang van kunt regelen )
hangt af van welk merk fiets en hoeveel volt de battery bedraagt , en/of vanwaar men de stroom zoekt af te takken
bv.
https://www.banggood.com/LM317-DC-DC-1_ ... ehouse=USA
https://www.banggood.com/DC-DC-Boost-Bu ... ehouse=USA
https://www.lightinthebox.com/nl/c/auto ... MkQAvD_BwE
https://www.banggood.com/search/achteru ... -auto.html
daar kom je met 10 € met toe
dan kan je van uw electrische fiets stroom afnemen om die te voeden (eventueel nog een bucboost der tussen voor sommige merken , buckboost converter kost zo een 2 tal € (prijs navenant de A) waarvan ge de in en uitgang van kunt regelen )
hangt af van welk merk fiets en hoeveel volt de battery bedraagt , en/of vanwaar men de stroom zoekt af te takken
bv.
https://www.banggood.com/LM317-DC-DC-1_ ... ehouse=USA
https://www.banggood.com/DC-DC-Boost-Bu ... ehouse=USA
https://www.lightinthebox.com/nl/c/auto ... MkQAvD_BwE
https://www.banggood.com/search/achteru ... -auto.html
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
- Locatie: oostrozebeke
verhaegen; heb 2 tal jaar geleden produkten gekocht van bij de chinezen (ga hier geen naam noemen maar weet wel welke online shop ge bedoeld.)
Ik bestelde domotica onderdelen heb mij nog nooit zo erg beklaagd dat ik dat daar besteld heb ,t'was goedkoper maar het was er maar naar ook.
Betaal liever meer of dat ik brol van materiaal toegestuurd krijg.
Maar bedankt voor de informatie.
Ik bestelde domotica onderdelen heb mij nog nooit zo erg beklaagd dat ik dat daar besteld heb ,t'was goedkoper maar het was er maar naar ook.
Betaal liever meer of dat ik brol van materiaal toegestuurd krijg.
Maar bedankt voor de informatie.