Wanneer moet je spinazie zaaien? Anjelier?
Ik ga toch nog één keer een poging ondernemen om iets van een groentetuin te proberen.
Al heeft mijn zus gezegd dat alleen patatten zullen groeien op dat stukje grond.
Verder een heel luie dag vandaag. J. heeft met de franse slag gepoetst, maar het is oogproper.
Als ik zelf te lui ben om het te doen, moet ik maar content zijn met wat men mij biedt.
Deze namiddag nog maar eens een boek gelezen waarvan ik denk dat ik het al gelezen heb.
Dat is nu het vierde op rij....
Ik zal mijn bibliotheekboekje beter moeten nakijken voor ik vertrek.
Meestal maak ik eerst een lijstje op van wat ik zou willen en hoop dan maar dat ze het hebben in de bib.
Is wel tijdrovend, want ik ga dan meestal ook na of ze het in voorraad hebben en het niet uitgeleend en/of gereserveerd is.
Tot hiertoe zijn het alleen de krokusjes die hun kelkjes open doen. De rest is nog volop aan het groeien.
Nog een paar dagen goed weer en alles staat volop in bloei.
Ik heb stukje bij beetje al een en ander van zijn winterkleed ontdaan.
Een van de dagen alles eens gaan wegdoen van tuinafval.
Het gaat nog eens van komen dat ik een houtwal maak ergens, want een mens kan toch niet altijd naar het containerpark met zijn tuinafval, of zijn dochter vragen om het te helpen wegdoen.Al is zij daar heel streng in. Het "veldje" dat mag niet...Wel, ik zal dat "veldje" eens van zijn zwerfafval ontdoen en eens zien wat dat voor een berg is. Op het veldje bloeide al een narcis en de krokusjes van verleden jaar, ja, die zijn uitgegraven geweest....
Dat was dan het nieuws uit het land tussen Vaart en Dijle, op de grens met Vlaams-Brabant.