Account verwijderen in Thunderbird

Gestart door cappa op 27 mar 2018, 10:06 4 berichten 1.692 keer gelezen Reageer
cappa Startte dit onderwerp 27 mar 2018, 10:06 1.293 berichten
Vorig jaar veranderde ik van provider, van Telenet naar Gmail. In Thunderbird had ik totnogtoe zowel een (verlopende) Telenet-account als een (nieuwe) gmail-account.
De Telenet-account is nu definitief verlopen, zodat ik bij elk inloggen nu een error-message krijg voor Telenet. Hoe kan ik die oude account verwijderen?
Jawatte
    Citeer
    hovel 27 mar 2018, 17:11 Spanje 1.353 berichten
    In de menu balk klik op Extra,
    Dan klik op Accountinstellingen,
    Vervolgens klik je op de te verwijderen e-mail account, het e-mail account wordt blauw,
    Dan klik op het pijltje rechts naast Accountacties,
    Vervolgens klik je op Account verwijderen,
    Als laatste klik je op Verwijderen.
      Citeer
      hovel 27 mar 2018, 17:27 Spanje 1.353 berichten
      cappa schreef:Vorig jaar veranderde ik van provider, van Telenet naar Gmail.
      Gewoon ter informatie. Gmail is geen provider!  Gmail is een e-mail service.
      Een provider is de leverancier van de internet verbinding. Providers zijn bvb Telenet, Proximus, Scarlet, enz... . Men neemt een abonnement bij een provider voor Internet of tegenwoordig meestal een pakket Internet+Tv+Telefoon+Gsm. Gelijktijdig heeft men dan bij deze provider ook een e-mail adres. Meestal kan men er meerdere aanmaken.

Dus bij je nieuwe provider heb je ook minstens één e-mail adres en kan je er waarschijnlijk ook meerdere aanmaken, en dat is niet Gmail.
        Citeer
        cappa Startte dit onderwerp 28 mar 2018, 09:30 1.293 berichten
        Bedankt Hovel, alles in orde nu.

Ik was al op dat pop-up venster geweest maar had "account settings" niet zien staan. Tja, oogskes open.

Bedankt ook voor de verdere rechtzetting. Ik ben van Telenet naar Orange geswitcht.
        Jawatte
          Citeer

Schrijf gerust een antwoord

Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.