Ban de islam uit het Westen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Vrijzinnige

29 mar 2018, 09:06

Wil. schreef:Als ik dan toch mag kiezen? De Filip van Laken. Die is heel nuttig voor de moslimgemeenschap om hun ideologie als salonfähig te laten doorgaan.

Vorig jaar ging hij op het einde van een vastendag mee-eten met de familie Benhaddou. Die kerel is imam in Gent en coördinator van het netwerk islamexperten. Én een leugenaar.

Die ganse familie bidt elke dag zo'n twintig keer een gebed waarin ze Allah smeken om hen toch op het rechte pad te houden en hen niet op het verkeerde pad van de christenen te brengen. En daar zit dwaas Filip dan bij aan tafel.
Geert Bourgeois gaf vijf toespraken op 11 juli. De belangrijkste, zegt hij zelf, was tijdens de iftarmaaltijd met moslims in Gent. Bourgeois heeft gelijk, ook al heeft bijna niemand gereageerd op een toespraak die misschien historisch is.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/hoe-g ... 87877.html

PS: weer maar eens twee maten en twee gewichten Wil !  :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

frits1955

29 mar 2018, 09:26

Flup van Laken en Bourgeois - één strijd voor de islam  en elders Siegfried Bracke en Tom  Meeuws in een nek aan nek race in de discipline " Om ter vaakst in de eigen voet schieten" - tot meerdere  lol en leute van gepensioneerden op internetfora.

Vrijzinnige

29 mar 2018, 09:43

frits1955 schreef:Flup van Laken en Bourgeois - één strijd voor de islam  en elders Siegfried Bracke en Tom  Meeuws in een nek aan nek race in de discipline " Om ter vaakst in de eigen voet schieten" - tot meerdere  lol en leute van gepensioneerden op internetfora.
Dat klopt frits ! Maar iedereen hoort wat hij of zij wil horen. Dus ook ik !
Zo hoorde ik gisteren lijsttrekker Beels duidelijk zeggen in "terzake":
Onze samenleving is geen "wit - zwart" verhaal....maar zal op termijn grijs kleuren. En dat is iets wat ik volledig onderschrijf tot ergernis van enkele godsdienstfanaten op dit forum, die hun "eigen wil" desnoods met geweld willen opdringen aan die anderen.
M.a.w: wij leven nu eenmaal in een multiculturele wereld waar er GEEN terugweg is. En dus zullen er op termijn toegevingen moeten gebeuren door beide partijen ! Dat is de realiteit ! 
Maar gelukkig zal die keuze gemaakt worden door onze kinderen en kleinkinderen, en niet meer door oude knarren zoals De Winter, De Wever, Bourgeois, Bracke en andere extremen !

frits1955

29 mar 2018, 09:53

""Dat klopt frits ! Maar iedereen hoort wat hij of zij wil horen. Dus ook ik !"

Een lichte vorm van ironie van mijnentwege he :wink:  We mogen onszelf - en zeker de anderen  - niet al te ernstig nemen nietwaar.

Wil.

29 mar 2018, 10:24

Geert Bourgeois op 11 juli '15.
Wat waren zijn motieven? Hij wil de steeds groter wordende groep moslims die hier kiezers gaan zijn, zeker niet tegen de haren in strijken. Liever nog: ze op zijn hand krijgen. Dus gaat hij zoete koekjes bakken (en eten) met de moslims.
Dat moslims die hier geboren zijn en opgroeien ook Vlamingen kunnen  zijn, beaam ik volkomen. Maar of ze het willen zijn, dat is een andere vraag.  Het hangt ook af van je definitie van Vlaming zijn. Daarover heb ik vroeger al eens een langere bijdrage geschreven.

Inhoudelijk flatert Bourgeois op een aantal punten. Hij beseft dat zelf niet en de journalist van Knack nog veel minder, vermoed ik.
Hij haalt daar enkele figuren aan die door de moslimgemeenschap ook steevast naar voor worden geschoven als de grote wetenschappers of denkers waarop zij trots zijn. Bijvoorbeeld. Al Khwarizmi en Ibn Rushd. De eerste is een wiskundige die bestaande kennis heeft bijeen gebracht. De tweede is een denker die een westerling had kunnen zijn want zijn ideeën werden verboden en zijn boeken werden verbrand. Bourgeois weet dat niet, anders zou hij dat niet zeggen op dat moment.

Bart De Wever heeft in zijn toespraak bij de opening van het academiejaar in Gent (ook in '15) dezelfde truc toegepast. Letterlijk zei hij: " Er is niets mis met de islam."  In de aula zaten een handvol hoofddoekjes.

Vandaag zegt BDW al andere dingen. Hij heeft het in de 7e dag gehad over Soumission. Tot grote ergernis van het links Knack . Datzelfde blad is er natuurlijk op uit om zoveel mogelijk tweedracht te zaaien binnen de N-VA.

Wanneer Vz meent dat hij door dit artikel te linken mij in de problemen brengt, dan bewijst hij nogmaals dat hij het nog niet begrepen heeft.
Ik ga 't nog één keer zeggen: ik ageer tegen de islamideologie. Ik heb in se niets tegen de moslims op zich en in mijn postings ga je dat onderscheid ook duidelijk  zien. Tenzij je de gave des onderscheids niet bezit, zoals voornoemde Vz.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Vrijzinnige

29 mar 2018, 12:04

Wil. schreef:Geert Bourgeois op 11 juli '15.
Wat waren zijn motieven? Hij wil de steeds groter wordende groep moslims die hier kiezers gaan zijn, zeker niet tegen de haren in strijken. Liever nog: ze op zijn hand krijgen. Dus gaat hij zoete koekjes bakken (en eten) met de moslims.
Dat moslims die hier geboren zijn en opgroeien ook Vlamingen kunnen  zijn, beaam ik volkomen. Maar of ze het willen zijn, dat is een andere vraag.  Het hangt ook af van je definitie van Vlaming zijn. Daarover heb ik vroeger al eens een langere bijdrage geschreven.

Inhoudelijk flatert Bourgeois op een aantal punten. Hij beseft dat zelf niet en de journalist van Knack nog veel minder, vermoed ik.
Hij haalt daar enkele figuren aan die door de moslimgemeenschap ook steevast naar voor worden geschoven als de grote wetenschappers of denkers waarop zij trots zijn. Bijvoorbeeld. Al Khwarizmi en Ibn Rushd. De eerste is een wiskundige die bestaande kennis heeft bijeen gebracht. De tweede is een denker die een westerling had kunnen zijn want zijn ideeën werden verboden en zijn boeken werden verbrand. Bourgeois weet dat niet, anders zou hij dat niet zeggen op dat moment.

Bart De Wever heeft in zijn toespraak bij de opening van het academiejaar in Gent (ook in '15) dezelfde truc toegepast. Letterlijk zei hij: " Er is niets mis met de islam."  In de aula zaten een handvol hoofddoekjes.

Vandaag zegt BDW al andere dingen. Hij heeft het in de 7e dag gehad over Soumission. Tot grote ergernis van het links Knack . Datzelfde blad is er natuurlijk op uit om zoveel mogelijk tweedracht te zaaien binnen de N-VA.

Wanneer Vz meent dat hij door dit artikel te linken mij in de problemen brengt, dan bewijst hij nogmaals dat hij het nog niet begrepen heeft.
Ik ga 't nog één keer zeggen: ik ageer tegen de islamideologie. Ik heb in se niets tegen de moslims op zich en in mijn postings ga je dat onderscheid ook duidelijk  zien. Tenzij je de gave des onderscheids niet bezit, zoals voornoemde Vz.
Dat is je goed recht Wil, maar.....dan moet je ook het lef tonen om de balk in "eigen ogen" te zien.
Ice

29 mar 2018, 14:04

Daar is de zwakzinnige weer met een half gezegde dat kant noch wal raakt... :roll:
Leg die balk in de ogen van Wil eens uit? Dat kun je niet.

Vrijzinnige

29 mar 2018, 14:24

Ice schreef:Daar is de zwakzinnige weer met een half gezegde dat kant noch wal raakt... :roll:
Leg die balk in de ogen van Wil eens uit? Dat kun je niet.
Om Wil te plezieren Ice, zullen wij het in de religieuze stijl houden:
Wie zonder zonde is, werpen de eerste steen !  :lol: :lol: :lol:
Maar mogelijk is dat weer te hoog gegrepen voor je !
Ice

29 mar 2018, 14:48

Zelfs dat kun je niet...wie zonder zonde is, werpe de eerste steen...enkelvoud/ meervoud en een correct citaat..over te hoog gegrepen gesproken... :roll:
en, hoe zit het nu met de UITLEG voor de balk in de ogen van Wil? Nog een nietszeggend gezegde, enkel weer vingertje wijzen?
Is het dat? Zeer 'zwak' hoor.. :twisted:

Vrijzinnige

29 mar 2018, 15:12

Ice schreef:Zelfs dat kun je niet...wie zonder zonde is, werpe de eerste steen...enkelvoud/ meervoud en een correct citaat..over te hoog gegrepen gesproken... :roll:
en, hoe zit het nu met de UITLEG voor de balk in de ogen van Wil? Nog een nietszeggend gezegde, enkel weer vingertje wijzen?
Is het dat? Zeer 'zwak' hoor.. :twisted:
Tja Ice, als jij je al moet gaan verdedigen met enkelvoud en meervoud, dan zal het ook ZEER moeilijk worden om die balk in de ogen van Wil op te merken.  :lol: :lol: :lol:

pcekspeer

29 mar 2018, 15:35

Afbeelding

Zien we daar de Fransen als koplopers?
Waarom vertrokken ze uit Frankrijk naar België? Pourquoi, hein?
Mogelijk om iets te ontwijken wat vlak achter de grens plotseling niet meer mag, en in den Belgiek wel?
In den Belgiek mag niets, maar kan alles, dus u ook hier domiciliëren als ze in een ander land achter uw ontweken belastingen en vodden aanzitten?
Uitwisseling van bankgegevens internationaal geregeld?

Toen in 2014, 4 jaar geleden hé. Vergeten?
Teveel bezig geweest met onbeschoftheden over uw medeburgers te kwaken?

De rijkste 500 Franse families hebben onder meer via 54 holdings 17 miljard euro in België geparkeerd.
https://nieuws.vtm.be/buitenland/108139 ... ont-belgie

België een renteniersparadijs? Ahja, immers, geen vermogensbelasting, ahnon!
Ahja, ze moeten er zelfs hun Franse of andere nationaliteit niet voor opgeven.
Een woning volstaat, dat wil zeggen een plaats van waaruit men zijn fortuintje beheert en men zijn "sloefen" en bankrekening heeft.
In den Belgiek is het ook voordeliger om goederen over te dragen via handmatige donatie.

Maar daarover zwijgt "men" en lult zichzelf het hoofd stapelzot door af te geven op die andere buitenlanders, met name, sommige Marokkanen, Turken of islamieten in het algemeen.
Voorgekauwde oeroude, leugenachtige meningen, die ze gretig overnemen, omdat dat het enige is wat er in dat stomme hoofdje wil passen.
Gewouwel van sommige populisten die wat graag de focus op onbenullige dingen willen houden.
Vooral niet communiceren over dingen die er wel toe doen.

Wakker worden, het kan nog.

Heeft uw burgemeester u ook zo verwelkomd met uw pensioentje van netto 1200€?
Neen? 
Dat moet je nochtans niet beletten om in de herfst opnieuw voor dergelijke marchandeurs te stemmen? Of is, geheel toevallig, uwen burgemeester " nen hele goeie"?

Afbeelding

Maxister van de overkant vh veld in 2018, tijdens zijn openingstoespraak bij Euronext in Brussel.
"De absolute limiet is bereikt voor wat betreft belasting op het kapitaal".
Dan weet je het wel, zeker? Of niet?
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-a ... ~aa083f25/
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

frits1955

29 mar 2018, 19:10

""Of is, geheel toevallig, uwen burgemeester " nen hele goeie"?"

Ik vrees dat het nog veel erger is: Van Grieken of -the horror - Flup De Winter. Maar gelukkig is dat maar een koortsdroom :wink:

pcekspeer

29 mar 2018, 19:29

frits1955 schreef:""
:wink:  We mogen onszelf - en zeker de anderen  - niet al te ernstig nemen nietwaar.
Ja, maar toch. Heb net een 7-gangen-menu, standaard 's donderdags, achter de rug en dan plots Tom en Flup als amuse-gueule...
Gelukkig kon je het zelf weer rechtzetten: dagdromerij.
Oef.
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

frits1955

29 mar 2018, 19:43

Tom en Flup zijn de speelkameraadjes van Ice he - hardcore Blok.

pcekspeer

29 mar 2018, 19:56

Aha.
Maar altijd datzelfde spelletje spelen is toch ook niks?
Altijd verstoppertje spelen en hoe?
Kan jij de 3 heren aanwijzen?
Mij lukt het niet.
Het zullen wel allemaal bekenden van hen zijn, niet?

Afbeelding