In de Vier Seizoenen reeks 10: Lente

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bobijntje

01 apr 2018, 21:44

@ Wingerd

Een verlate dikke proficiat  voor jullie
huwelijksverjaardag!! Nog vele gezellige en
gelukkige jaren samen!!

Afbeelding
Geniet nu... niet morgen

anjelierken

01 apr 2018, 22:14

Hallookes iedereen,

Vanmorgen had manlief de 1 aprilgrap op de radio gehoord, nl. dat alle pasgeboren katjes moesten gesteriliseerd of gecastreerd worden.

Vandaag bij vader een paasmaaltijd bereidt, de ganse familie kwam.Ukkepuk mocht eitjes rapen in de tuin.Die vond dat heel plezant en nadien ook enkele opeten :D.De mannen keken naar de koers, dat was precies het "hoogtepunt" van de dag.Die koers passeerde bijna aan mijn ouderlijk huis, dus gingen de mannen kijken aan de baan.Het gespreksonderwerp vandaag was ... de koers.

Bij moeder was het vrijdag paasfeest.De zaal  en de tafels waren mooi versierd.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

01 apr 2018, 22:39

Zo alles opgeruimd, de laatsten zijn buiten.
Het was gezellig. Ze hebben echte gezelschapsspelletjes gespeeld en ik heb ondertussen met de hulp van de oudste mijn muts afgebreid. De laatste priemen waren een beetje ingewikkeld met de rondbreinaald. Maar nu heb ik dat ook weer door hoe dat moet.

Dat zijn toch zachte kinderen die twee jongste kleinkinderen. Ongelooflijk hoe lief die weer samen gespeeld hebben. Jongste kleindochter wist wel weer waar ze mee wou spelen. De Fisher Price van de jaren stilletjes van haar nonkels en tante vroeger.

Dat was weer heel fijn vandaag.

Gisteren is mijn zus langs geweest met haar kinderen en schoonkinderen. Dat was ook best plezant.

Tot morgen bij leven en welzijn!

Muddy Maddy

02 apr 2018, 05:44

Goede vroege morgen seizoentjes,

het hangt mijn botten uit dat ik niet meer kan slapen. hoofdpijn heb en weer last aan de slijmwegen + dat het nog donker is en ik op ben.
gisteren gaan chinezen. het was heel druk en ze hadden niet gezien dat we aan een tafeltje waren gaan zitten. dus een uur later viel hun Yen.
ventje heeft naar de koers zitten kijken, terwijl ik even gaan liggen was.  was blij dat het gedaan was. 't commentaar is nog erger dan die van het voetbal.
hier zat Gimly te trunten. zo heel zachtjes miauwen. heb dan maar toegegeven en hem eten gegeven.
vandaag lamsgebraad.
morgen gaat moeder witloof in de oven klaarmaken. ga dan woensdag als A. hier is dan stoemp maken.
ach dat was dus de aprilgrap. Gimly valt er juist van tussen. hij moet niet gechipt worden omdat hij niet in de leeftijdsgroep zit die wèl gechipt moeten worden. en hij is geen buitenkat, zeker nu niet want het regent. hij was rap terug binnen. is nu weer aan het eten. geen petit plat maar sheba met saus. meneerke wordt een dure vogel. is zich nu aan het wassen op "zijn" dweil. dat kan A. niet begrijpen. ook niet dat hij "zijn" doos heeft. volgens A. dienen dozen voor papier en niet voor een kat.
Zo Clive: baby D wordt weer verwendt. 2 jaar en al een jasje voor 3? 8O dat is mij dan een flinke baby. vermoed dat als hij volwassen is dat een flinke 2 meter zal zijn met basketbalcontract. :wink:
dames, hebben jullie de nieuwe poetsrichtlijnen voor huishoudhulpen al gehoord? met koud water dweilen en een scheutje produkt! A. gaat dat vertikken.
was  gisteren aan het moppen en de mop liet los van de steel. net een scene  uit een kluchtfilm.
vandaag nog eens moppen. en de glazen afwassen want dat is het eerste dat A. bij mij doet. de keuken opruimen en dan aan de slag boven of beneden. ben niet tevreden van mijn nieuwe oven. hij is al verkleurd bovenaan. dat wordt een internet zoektocht om te zien wat ik er tegen kan doen.
zo, dat was het nieuws van het westelijk front.
Fijne paasmaandag, groetjes en een knuffel.

Cats Rule!

clive

02 apr 2018, 07:44

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

HVT en Anjelier, jullie ook een fijne dag gehad gisteren, goed zo. 

Muddy Maddy, naar te lezen dat je je niet goed voelt. Ja, baby D. is een stevige peuter. En voor wat plezier te hebben van zijn jasje, moest ik dus 3 jaar kopen, in 2 jaar past hij al niet meer. Hij mag van mij groot worden maar niet dik. En hij houdt van eten en van snoepen. Daarom dat ik de chocolade beperkt heb tot een minimum. Want bij beide grootouders krijgt hij ook nog paaseieren. 

De eerste wasmachine zit al in, nog 3 te gaan. Ik heb vrijdag niet kunnen wassen en Manliefs valies heb ik gewoon leeg gemaakt en in de wasbag gedaan. Dus nu heb ik wel een hele grote was. De strijk ervan is voor morgen. Vandaag enkel licht HH want manlief is thuis. 

Ik wens iedereen een fijne dag en stuur jullie allen heel veel groetjes en liefs. 

Oma-C

02 apr 2018, 09:33

Afbeelding
Goede Paasmaandagmorgen... grijs en regenachtig...?
zien wat we krijgen... :roll:

Aan allen nog een fijne 'vrije dag'...
hier is niks nieuws onder de zon...

Straks misschien een wandeling doen.. ik zie wel...
sterkte wie het kan gebruiken...
Groetjes allen en tot later :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wingerd

02 apr 2018, 09:37

Ik denk dat dat van die castratie en sterilisatie van katten geen aprilgrap maar de wet is hoor !!!

Helena van Troje

02 apr 2018, 12:56

Ja Wingerd, maar niet als ze pas geboren zijn denk ik.
Maar als dat de aprilgrap was dan is het maar een flauwe hoor.
Dus in het kort mogen alleen nog raskatten van 700€ het stuk of wat?
Ah ja als al de katten gesteriliseerd en gecastreerd moeten, dan zijn er na verloop van tijd geen meer...

Goede middag iedereen.

De garage is al aan kant. Seffens de keuken nog fine tunen.
De boven moet er ook nog aan geloven, maar het een voor en het ander na...

We zullen eens gaan zien wat die buienradar voorspelt.

Gisteren hebben ze me weer warm gemaakt voor een poes.
Iemand uit de kennissenkring van oudste is zwanger en ziet poes en kind niet zitten.
Het is een kater, hm, daar ben ik zo niet voor.
Het is wel een heel mooie, helemaal witte kat en drie jaar oud.
Normaal gezien de leeftijd van het vernielen en in gordijnen klimmen en planten molesteren voorbij.
Naar het schijnt is hij wel opgevoed, zit de laatste tijd meer binnen dan buiten.
Enfin, we zullen zien.
Maar, ik wil wel nog op Poes kunnen passen.

Geniet nog van het resterende stukje weekend.

De omroepster op Klara is wreed enthousiast, want straks gaat volgens haar de zon schijnen.
We hopen met haar mee...

wingerd

02 apr 2018, 16:06

Oeps wat die kattenoperaties betreft  :oops:
Je ziet zelfs de slimsten kijken al eens ergens over  :wink:

Oma-C

02 apr 2018, 18:24

Afbeelding
Goede avond iedereen... de zon is er rond 15 u doorgekomen 
tegen dan was ik terug van mijn wandelingetje het was niet koud
maar ik had toch mijn voorzorgen meegenomen...

Volgende week zou het beter worden dan haal ik mijne cabrio ook nog eens van stal

Aan allen veel sterkte die het nodig hebben... 
En allen een gezellige avond en tot morgen

zwanenmeer

02 apr 2018, 19:23

Een goedenavond aan alle seizoentjes .. :-) 

De was is buiten ongeveer droog geraakt .. en dan nog wat kasten uitgeruimd / spullen die weg kunnen, breng ik naar de weggeefwinkel .. / Die mensen zijn er blij mee , en hier staat veel te veel .;-) 

Ik wens iedereen een goede nachtrust /  nog even wachten en het wordt echt lente ! 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

clive

03 apr 2018, 07:25

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Wat de katjes betreft, denk ik ook wel dat het pure ernst was hoor. En als het een grap was is het inderdaad een hele flauwe. Het zou een zegen zijn, moesten de poezebeesten  gecastreerd/gesteriliseerd worden. Er lopen zo enorm veel zwerfkatjes rond  die geen eten hebben of een fatsoenlijke slaapplaats. Zelf geven wij hier de zwerfkatjes uit de buurt eten en drinken, maar het zou beter zijn dat ze een goede thuis hadden natuurlijk. 
En over katjes gesproken, HVT, waarom niet eigenlijk en het is blijkbaar een binnenkat. Je hebt destijds zoveel plezier aan Koba gehad. Moest ik Niels niet hebben, zou ze zelf adopteren. 

Zo te lezen heeft ieder zijn dag gisteren ingevuld gekregen. Fijn zo. 

Baby D. is zijn jasje en hemdje komen  halen .+ een klein beetje chocolade. Alles is goedgekeurd. Waren ook blij dat je het jasje aan beide zijden kan dragen. Hij stond er lief bij, enkel de mouwtjes moesten omgeplooid worden, maar hij kan het nu al dragen. Kwam van de brunch van hiernaast ( de oma en de opa), maat at hier  2 kleine reepjes chocolade op en dan nog een banaan. Het is een flinke eter. 

Ik had gisterenmiddag het warm eten al gemaakt. En dat viel zo mee, dat we dat voortaan altijd gaan doen op zondag. Want ' s avonds ben ik meestal erg moe en kost het me veel energie warm eten te maken en dan de opruim nog te doen en de keuken afvegen. 's Avonds hebben we dan gewoon een boke gegeten en dat is vlug opgeruimd. 

Vandaag overal stofzuigen en me vooral focussen op de strijk, heb 2 volle wasmanden gewassen gisteren Daar ga ik even zoet mee zijn. 

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een hele fijne dinsdag. In het weekend zou het wat beter weer zijn. 
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen en sterkte voor hen die het nodig hebben.

Oma-C

03 apr 2018, 09:10

AfbeeldingGoede morgen met dit leuke plaatje  :)
Hier probeert de zon erdoor te komen, nog eventjes en het lukt wel

Ik wens iedereen een fijne dinsdag na het lange weekend
maak er het beste van... :wink:

Muddy Maddy

03 apr 2018, 17:23

Goede avond seizoentjes,

ik moest naar Brugge en de dokter moest komen, weet ik meteen ook weer meer. Vader had eens een goede dag.
zijn juist terug, vertrokken ginds in een Plensbui om U tegen te zeggen.
Morgen A. die gaat strijk hebben. 
en nu weet ik waarom poes van de krantenwinkel terugdeisde toen ik haar wilde knuffelen.
beetje tè royaal geweest met lookboter.
kan gebeuren.
schoonbroer kwam voor moeder haar voeten. schijnt dat schoonmoeder sinds haar verjaardag gelijk een oud vrouwtje is. ze is nu ook officeel met pensioen.
rimpelverlof is aangevraagd. nu wachten op Brussel voor goedkeuring.
zo, ik ga eens een eitje bakken. heb wel niet echt honger maar 'n mens moet eten.
Fijne avond nog aan iedereen. Groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

Oma-C

03 apr 2018, 17:43

AfbeeldingEen mooie avond verder, voor iedereen... Hier een paar buien en een redelijk koude wind 
die waren vandaag spelbreker om buiten te komen...ik vond hette koud...
maar zoals altijd verveel ik me niet .... ik hou me welbezig...
het is dan rapper avond dan je denkt...

Ik wens allen een gezellige avond en een heerlijke nachtrust
als het de tijd er voor is...
Sterkte aan wie het kan gebruiken...M-M  :?

Groetjes aan allen en tot later