Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

pcekspeer

11 apr 2018, 17:19

Wil. schreef:We wilden vanavond gaan uit eten. Pech. Alle resto's in de buurt volzet.   :lol: )
Logisch toch, jij ook altijd met je voorkeur voor halal.

Dat moet je morgen maar gaan.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Wil.

11 apr 2018, 17:26

Ik moet het nog gaan geloven: bijna niemand werkt nog - de strijdkreet van julio:

In de maand februari 2018 heeft Brussels Airport meer dan 1,6 miljoen reizigers ontvangen, een groei van 5,4% ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar

Wat doe je als werkloze met de laagste uitkering van Europa? Je gaat op reis, natuurlijk!

Bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

11 apr 2018, 17:41

Wil. schreef:Ik moet het nog gaan geloven: bijna niemand werkt nog - de strijdkreet van julio:

In de maand februari 2018 heeft Brussels Airport meer dan 1,6 miljoen reizigers ontvangen, een groei van 5,4% ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar

U bent blijkbaar nooit in Zaventem geweest. Nooit gezien hoeveel Nederlanders en Duitsers en Fransen daar rondlopen?
En hoeveel vd 1.5 miljoen nieuwe Belgen gaan even naar thuis?
Daarbij, 50% van alle actieven krijgt zijn inkomen uit de schatkist. Dat zijn mensen met een zeker en goed loon.
Vergeet ook niet dat er honderdduizenden statutairen met rust- of vervroegd pensioen zijn en die kunnen het breed laten hangen.
U bent statutair, toch?
Uw echtgenote is ook statutair, toch?
Laatst gewijzigd door dejules op 11 apr 2018, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

pcekspeer

11 apr 2018, 17:45

Klopt, dit keer heb je gelijk.

De belangrijkste groeisegmenten zijn Brussels Airlines en het langeafstandsverkeer.
Het langeafstandsverkeer groeit onder andere dankzij de tweede dagelijkse vlucht van Emirates naar Dubai, de herstart van Delta Air Lines naar Atlanta en de nieuwe vlucht naar Shanghai van Hainan Airlines.

Geliefde regio's zijn bij uitstek de eigen thuishavens, waar  werklozen met een hopeloze burn-out, rustig kunnen herstellen.
In maart komen dan de werklozen uit Hong Kong dit legertje nog aanvullen

Bovendien openen de nieuwe routes directe verbindingen voor het Belgische bedrijfsleven naar het hart van de zogenaamde Pearl River Delta in China.

Werklozen, leer ze mij niet kennen, net als NV-A'ers en hun ambtenaren.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Wil.

11 apr 2018, 18:14

dejules schreef:U bent statutair, toch?
Uw echtgenote is ook statutair, toch?
Net als jij, goede man. Maar wij hebben wél wat gepresteerd in ons leven 8)

Wil.

11 apr 2018, 18:26

Op het nieuws van 18 uur op de vrt:

"het aantal werkzoekenden per openstaande betrekking is nog maar eens gedaald. In Limburg nog 8 per vacature; dat is de helft van 3 jaar geleden.
In West-Vlaanderen zijn er het minst van al: slechts 4 per vacature.
Bovendien stelt men een mismatch vast tussen vraag en aanbod. De helft van de werkzoekenden heeft een laag opgeleid profiel, terwijl er steeds meer hoog gekwalificeerd personeel wordt gevraagd" 

Voorn had gelijk wat dit laatste punt betreft.

En comical julio?  "NOOIT WAREN ER MINDER MENSEN AAN HET WERK!"

:roll: :roll: Ik snap niet hoe je dat soort onzin kunt blíjven volhouden. Zwijg dan toch, dan kun je hopen dat de anderen al je dwaasheden over enige tijd vergeten zijn. Maar neen: de masochist blijven uithangen.

Ik weet het: je hebt vroeger verkeerde keuzes gemaakt. Je beklaagt je dat nu en die frustratie merken we elke dag. Maar je kunt nog een fatsoenlijke oude dag meemaken, maar dan moet je uit die zelfgestuurde, nodeloze, mentale penalisatie treden. Spreek er eens over met je psycholoog.
dejules

11 apr 2018, 18:36

Wil. schreef:Op het nieuws van 18 uur op de vrt:

"het aantal werkzoekenden per openstaande betrekking is nog maar eens gedaald. In Limburg nog 8 per vacature; dat is de helft van 3 jaar geleden.
In West-Vlaanderen zijn er het minst van al: slechts 4 per vacature.
Bovendien stelt men een mismatch vast tussen vraag en aanbod. De helft van de werkzoekenden heeft een laag opgeleid profiel, terwijl er steeds meer hoog gekwalificeerd personeel wordt gevraagd" 

Voorn had gelijk wat dit laatste punt betreft.

En comical julio?  "NOOIT WAREN ER MINDER MENSEN AAN HET WERK!"

:roll: :roll: Ik snap niet hoe je dat soort onzin kunt blíjven volhouden. Zwijg dan toch, dan kun je hopen dat de anderen al je dwaasheden over enige tijd vergeten zijn. Maar neen: de masochist blijven uithangen.

Ik weet het: je hebt vroeger verkeerde keuzes gemaakt. Je beklaagt je dat nu en die frustratie merken we elke dag. Maar je kunt nog een fatsoenlijke oude dag meemaken, maar dan moet je uit die zelfgestuurde, nodeloze, mentale penalisatie treden. Spreek er eens over met je psycholoog.
Liefst 96 procent van de jobcreatie sinds 2007 is te danken aan sectoren die worden gefinancierd door de overheid. Dat heeft het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO) gezegd bij de voorstelling van zijn halfjaarlijkse conjunctuur rapport. https://www.tijd.be/nieuws/politiek_eco ... 39833.html
dejules

11 apr 2018, 18:38

Wil. schreef: Net als jij, goede man. Maar wij hebben wél wat gepresteerd in ons leven 8)
Belgisch kampioen leeglopen?
dejules

11 apr 2018, 18:40

Wil. schreef:Ik moet het nog gaan geloven: bijna niemand werkt nog
België blijft kampen met hoge loonkosten, zo blijkt uit het jaaroverzicht van Eurostat, het Europees bureau voor de statistiek. In 2017 lag de gemiddelde arbeidskost in ons land op 39,6 euro per uur. Enkel Denemarken, met 42,5 euro per uur, is nog duurder. https://www.hln.be/geld/economie/belgie ... ~a9c404fb/

Wil.

11 apr 2018, 18:46

dejules schreef:
Wil. schreef: Net als jij, goede man. Maar wij hebben wél wat gepresteerd in ons leven 8)
Belgisch kampioen leeglopen?
Ah, neen, want jij bent nóg altijd bezig.

Wil.

11 apr 2018, 18:48

dejules schreef:
Liefst 96 procent van de jobcreatie sinds 2007 is te danken aan sectoren die worden gefinancierd door de overheid. Dat heeft het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO) gezegd bij de voorstelling van zijn halfjaarlijkse conjunctuur rapport. https://www.tijd.be/nieuws/politiek_eco ... 39833.html
Ik heb je deze week nog onder je neus gewreven dat dit stukje uit De Tijd al uit 2013 stamt. Dat is pré-N-VA periode. Toen was de verandering nog niet op gang gekomen.

Nog niet naar het nieuws over Limburg geluisterd, zeker, julio?

Vrijzinnige

11 apr 2018, 18:53

Wil. schreef:
dejules schreef:
Ik heb je deze week nog onder je neus gewreven dat dit stukje uit De Tijd al uit 2013 stamt. Dat is pré-N-VA periode. Toen was de verandering nog niet op gang gekomen.

Nog niet naar het nieuws over Limburg geluisterd, zeker, julio?
Geef dan eens enkele "veranderingen" waarmee je kan aantonen dat de gemiddelde (NIET bemiddelde) burger er op vooruit is gegaan Wil ?
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
dejules

11 apr 2018, 18:56

Wil. schreef: Nog niet naar het nieuws over Limburg geluisterd, zeker?
Editoriaal in Het Belang van Limburg : 1.000 hectaren (10 keer de opp van Monaco) aan lege bedrijfsterreinen in Limburg.
Industrieterrein Genk-Zuid : tewerkstelling gedaalt van 30.000 naar 2.700.

U bent statutair, toch?
dejules

11 apr 2018, 18:57

Wil. schreef: Ik heb je deze week nog onder je neus gewreven dat
U statutair bent, toch?
dejules

11 apr 2018, 19:03

Wil. schreef:In Limburg nog 8 per vacature
“Als ik de werkgevers voortdurend hoor zeggen dat de werkloosheid een hangmat is, dan word ik boos. 
Dat geldt niet voor de overgrote meerderheid aan werklozen, die vaak gefrustreerd zijn omdat ze na honderd keer solliciteren nog altijd geen kans krijgen.
De werkgevers moeten ook hun verantwoordelijkheid opnemen.” Dat zegt Tinne Lommelen (42), sinds 1 januari de nieuwe directeur van VDAB Limburg.
Eén op drie van de Limburgse werklozen zijn meer dan twee jaar werkloos.
Bij die 50-plussers zijn er veel mensen die oneindig veel solliciteren, die bereid zijn om opleidingen te volgen en hun looneisen best willen milderen, maar toch geen kans krijgen. Ze zijn gefrustreerd, voelen zich niet meer au sérieux genomen en geraken in de put.

Tinne Lommelen is afkomstig uit Mol en bouwde een carrière uit aan de UHasselt, waar ze eerst Toegepaste Economische Wetenschappen studeerde. Ze schopte er het tot doctor ‘international business’ en bouwde er een traject uit met de focus op (internationaal) ondernemen, strategie en innovatie. Toen ze bij de UHasselt de deur achter zich dichttrok, was ze er directeur van de School of Expert Education (SEE). In juni 2016 maakte ze de overstap naar de VDAB voor een managersfunctie. Na het vertrek van Jo De Cock naar H.Essers, nam ze er de directeursfunctie ad interim waar. Sinds begin dit jaar is ze nu ook officieel directeur van VDAB Limburg, 500 personeelsleden sterk.

http://www.madeinlimburg.be/nieuws/tinn ... b-limburg/

U bent statutair, toch?
Nooit werklozen gezien, toch?