Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

11 apr 2018, 19:08

Wil. schreef: "het aantal werkzoekenden per openstaande betrekking is nog maar eens gedaald. In Limburg nog 8 per vacature; dat is de helft van 3 jaar geleden.
In Limburg is de verklaring voor de daling administratief van aard. Nadat eind 2014 de deuren van Ford Genk definitief sloten, schreven alle ex-werknemers zich in bij de VDAB, ook de werknemers die aan de voorwaarden voor SWT (stelsel van werkloosheid met bedrijfstoeslag, het vroegere brugpensioen) voldeden. Aanvankelijk was immers onduidelijk of ook zij zich beschikbaar moesten stellen voor de arbeidsmarkt. Uiteindelijk besliste de regering dat het niet hoefde en verdwenen ze uit de werkloosheidscijfers.

https://www.vacature.com/nl-be/carriere ... en-limburg

In Vlaanderen staan er massaal veel vacatures open voor verkoper en poetsvrouwen met dienstencheques. 
Het gaat voor 93% over deeltijdse betrekkingen. Werklozen mogen enkel solliciteren op voltijdse vacatures.
U bent statutair, toch?
ps Wist U dat zo 1 poetsvrouw met dienstencheques Vlaanderen 50.000 Euro per jaar kost?
Dit noemt men een gesubsidieerde job!
U was statutair dus ook gesubsidieerd.
Netto-ontvanger noemt men dat!
Laatst gewijzigd door dejules op 11 apr 2018, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Horus1

11 apr 2018, 19:14

Jongens toch, echt niets beters te doen dan elkaar al zo'n 80.000 post om de oren te slaan met altijd hetzelfde? Wat een trieste bedoening.
dejules

11 apr 2018, 19:37

Wil. schreef:Op het nieuws van 18 uur op de vrt:
In Antwerpen is 15,2% van de beroepsbevolking werkloos. De werkloosheidsgraad in Antwerpen is meer dan dubbel zo hoog als in Vlaanderen (7,4%). 

https://assets.antwerpen.be/srv/assets/ ... 202017.pdf

Antwerpen : metropool en wereldhaven en RECORD AAN WERKLOZEN!

Als daar al geen werk is ...

Wil.

11 apr 2018, 20:28

dejules schreef:
In Antwerpen is 15,2% van de beroepsbevolking werkloos. De werkloosheidsgraad in Antwerpen is meer dan dubbel zo hoog als in Vlaanderen (7,4%). 

Vandaag om 17.11u. schreef julio al:  

Tja, als je om de 2 tot 3 uur je eigen postings letterlijk begint te herhalen zonder dat je het beseft, dan is er meer aan de hand dan ik al vermoedde.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

11 apr 2018, 20:33

dejules schreef:
Wil. schreef: "het aantal werkzoekenden per openstaande betrekking is nog maar eens gedaald. In Limburg nog 8 per vacature; dat is de helft van 3 jaar geleden.
In Limburg is de verklaring voor de daling administratief van aard. Nadat eind 2014 de deuren van Ford Genk definitief sloten, schreven alle ex-werknemers zich in bij de VDAB, ook de werknemers die aan de voorwaarden voor SWT (stelsel van werkloosheid met bedrijfstoeslag, het vroegere brugpensioen) voldeden. Aanvankelijk was immers onduidelijk of ook zij zich beschikbaar moesten stellen voor de arbeidsmarkt. Uiteindelijk besliste de regering dat het niet hoefde en verdwenen ze uit de werkloosheidscijfers.

https://www.vacature.com/nl-be/carriere ... en-limburg
Die link geeft cijfers van twee jaar geleden, jongen! Blijven steken in de tijd? Luister naar het radionieuws van 18 u vandaag en je bent weer bij.
dejules

11 apr 2018, 20:44

Wil. schreef: Die link geeft cijfers van twee jaar geleden, jongen!
De nieuwe VDAB direkteur van Limburg liegt?
Als 1.000 hectare Limburgse bedrijfsterreinen zijn leeg komen te staan, waar werken dan al die werklozen?
In de ambtenarij? In de poets? Zijn ze gestorven aan een ziekte?
Mensen worden niet meer toegelaten, geschorst of niet meer meegeteld MAAR HET BLIJVEN WERKLOZEN!
En gij samen met vele honderdduizenden collega's zijt ook verborgen werklozen.
dejules

11 apr 2018, 20:50

Wil. schreef:Luister naar het radionieuws van 18 u vandaag en je bent weer bij.

Wil.

11 apr 2018, 20:51

Ik zou dat nog maar eens opnieuw posten want ik en vele anderen geloven geen woord van wat je uitkraamt. :roll:
dejules

11 apr 2018, 20:54

"het aantal werkzoekenden per openstaande betrekking is nog maar eens gedaald. In Limburg nog 8 per vacature; dat is de helft van 3 jaar geleden.
In West-Vlaanderen zijn er het minst van al: slechts 4 per vacature.
Heel belangrijk : U zegt niet dat er nieuwe arbeidsplaatsen bijkwamen.
De realiteit is dat mensen massaal in de pensioenleeftijd komen en werklozen massaal uitgesloten werden of niet meer beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt.
Als het zo goed gaat met de economie en iedereen is aan het werk dan kunnen de belastingen dalen en kan iedereen met 65 ipv 67 op pensioen, toch?

De waarheid is :

De Belgische economische groei zal in 2018 voor het vierde jaar op rij onder het gemiddelde van de eurozone uitkomen. Dat blijkt uit de beurs- en economische vooruitzichten van ING België. Voor België verwacht ING een groei van 1,9 procent, tegenover 2,2 procent voor de eurozone.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20171206_03228179

U gaat nu afkomen dat er file staat in uw straat, dat het fritkot tegenover uw woonst volgeboekt is en dat dat bewijst dat het goed gaat! Had U die waanbeelden reeds als statutair leegloper? Veel mensen die onzinnig werk doen of helemaal niets doen zeg maar leeglopen krijgen waanbeelden. U betaalde echte belastingen als netto-ontvanger, toch?
dejules

11 apr 2018, 21:03

Wil. schreef:Ik zou dat nog maar eens opnieuw posten want ik en vele anderen geloven geen woord van wat je uitkraamt. :roll:
U vraagt, wij draaien.
DIT IS DE STAD VAN DE N-VA-GOD, Antwerpen.
De Wever, nooit in het bedrijfsleven actief geweest maar sedert geboorte uierhanger ging alles veranderen : "De kracht vd verandering".
De geschiedenisman ging onze economie op orde brengen en de Walen een poepje laten ruiken.
De man die Vlaanderen economisch op de wereldkaart ging zetten heeft de hoogste werkloosheid van Vlaanderen. De jeugdwerkloosheid in Antwerpen is hoger dan in Brussel.
Ge moet compleet gestoord zijn om op die mens te stemmen, toch?

Minder jeugdwerkloosheid in Brussel dan in Antwerpen

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170802_02999958

Laatst gewijzigd door dejules op 11 apr 2018, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

11 apr 2018, 21:08

Het Planbureau zei in maart 2018:

"Over de periode 2018-2023 zouden in totaal 240 000 banen gecreëerd worden, of gemiddeld 40 000 per jaar."

230.000 daarvan zijn jobs in de privé en bijkomende zelfstandigen.
(Kán niet, want in 2013 heeft het VBO gezegd dat er geen enkele baan is bijgekomen in de privé!)

Jobs, jobs, jobs.  Ze komen er. Ik zou maar beginnen solliciteren want in de hangmat blijven liggen, draagt niets bij.

Wil.

11 apr 2018, 21:12

Antwerpen meer werklozen dan Brussel. Hangt ervan af hoe je telt in beide steden.

"Aftab zegt dat de systematisch minder gunstige score van Antwerpen ook te verklaren is door een statistische factor: de VDAB telt jongeren in een intensief opleidingstraject wel als werklozen mee, Actiris doet dat niet."
dejules

11 apr 2018, 21:13

Wil. schreef:Het Planbureau zei in maart 2018:

"Over de periode 2018-2023 zouden in totaal 240 000 banen gecreëerd worden, of gemiddeld 40 000 per jaar."
Het planbureau van de N-VA zegt dat.
U moet lezen "ZOUDEN".
Daarbij : met "job" wordt bedoeld : tenminste 1 uur per WEEK werken in loondienst.
Laten we het eens hebben over duurzame, full-time en goed betaalde jobs die ook significant bijdragen aan de sociale zekerheid. Al die andere precaire jobs waarmee je geen zelfstandig leven kan leiden interesseren ons niet.

Wil.

11 apr 2018, 21:13

dejules schreef:
Wil. schreef:Ik zou dat nog maar eens opnieuw posten want ik en vele anderen geloven geen woord van wat je uitkraamt. :roll:
U vraagt, wij draaien.
Hier ontbreekt 1 woordje op het einde van de zin ....  :lol:
dejules

11 apr 2018, 21:16

Wil. schreef:"Aftab zegt dat de systematisch minder gunstige score van Antwerpen ook te verklaren is door een statistische factor:
Met statistieken kan je olifanten laten vliegen.
Alle gunstige cijfers die je nu hoort en nog zult horen gaan over slechts 1 ding nl het inkomen van De Wever, Rutten en alle andere politici veilig stellen. Verkiezingen in aantocht Willy!