Wordt arbeid schaars?
-
dejules
Tijdens de regering-Michel verbeterde onze werkzaamheidsgraad allerminst
http://www.knack.be/nieuws/belgie/tijde ... e=Facebook
http://www.knack.be/nieuws/belgie/tijde ... e=Facebook
-
Vrijzinnige - Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45
Nog steeds geen "verandering" kunnen vinden Wil, waarmee je kan aantonen dat de gemiddelde (NIET bemiddelde) burger er op vooruit is gegaan in de periode 2014 - 2019 (de verandering periode) ?
"heb je deze week nog onder je neus gewreven dat dit stukje uit De Tijd al uit 2013 stamt. Dat is pré-N-VA periode. Toen was de verandering nog niet op gang gekomen.
"heb je deze week nog onder je neus gewreven dat dit stukje uit De Tijd al uit 2013 stamt. Dat is pré-N-VA periode. Toen was de verandering nog niet op gang gekomen.
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
-
Vrijzinnige - Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45
Ik lees ENKEL een JA-NEEN discussie tussen Jules en jezelf Wil !Wil. schreef:Een beetje bijlezen, hé, Vz. Het kan zijn dat het in jouw geval niets helpt.
Maar FEITELIJKE "veranderingen" waarmee de gemiddelde (NIET bemiddelde) burger beter van is geworden, die heb ik tot mijn spijt nog niet gelezen Wil !
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Zie je wel dat het in jouw geval niets helptVrijzinnige schreef:Ik lees ENKEL een JA-NEEN discussie tussen Jules en jezelf Wil !Wil. schreef:Een beetje bijlezen, hé, Vz. Het kan zijn dat het in jouw geval niets helpt.![]()
![]()
Maar FEITELIJKE "veranderingen" waarmee de gemiddelde (NIET bemiddelde) burger beter van is geworden, die heb ik tot mijn spijt nog niet gelezen Wil !

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
Heeft U ooit effectief bijgedragen aan creatie van Vlaamse economische welvaart of klets U enkel uit uw ambtenarennek?Wil. schreef: Zie je wel dat het in jouw geval niets helpt
-
Ik heb zoveel bijgedragen als de huisman die thuis werkt: die brengt geen zaad in het bakje. Hij is dus een leegloper, een parasiet van de échte kostwinner in het gezin.dejules schreef:Heeft U ooit effectief bijgedragen aan creatie van Vlaamse economische welvaart of klets U enkel uit uw ambtenarennek?Wil. schreef: Zie je wel dat het in jouw geval niets helpt
Akkoord, julio?

dejules
Wij weten dat U netto-ontvanger bent maar heeft U ook ooit economische activiteiten ontplooit?Wil. schreef: Ik heb zoveel bijgedragen als de huisman die thuis werkt
-
Zo veel als de huisman die leegloopt op de kap van de kostwinner in het gezin.dejules schreef:Wij weten dat U netto-ontvanger bent maar heeft U ook ooit economische activiteiten ontplooit?Wil. schreef: Ik heb zoveel bijgedragen als de huisman die thuis werkt
Je hebt het blijkbaar moeilijk om op de vraag te antwoorden. Hoe komt dat?

dejules
Uw vrouw was ook statutair, toch?Wil. schreef: Zo veel als de huisman die leegloopt op de kap van de kostwinner in het gezin.
De kinders ook?
-
dejules
Hogere werkloosheid leidt tot … meer zelfstandigenWil. schreef:Een beetje bijlezen, hé, Vz. Het kan zijn dat het in jouw geval niets helpt.
Hoe hoger de werkloosheidsgraad, hoe meer zelfstandigen. Dat is een van de opvallendste conclusies van het jaarlijkse Randstad onderzoek Flexibility@work. Toch waarschuwt de onderzoeker dat dat niet per definitie goed nieuws is. “Het is vaak een gedwongen vorm van zelfstandige arbeid”, klinkt het. https://www.jobat.be/.../hogere-werkloosheid-leidt-tot.../
-
dejules
Die maatregelen gaan op langere termijn in met respect voor verworven rechten en langzaam uitdovend.voorn schreef:Minister van der Put gaat snoeien in het aantal ambtenaren.
Wat gaat Jules als vakbondsmilitant nu zeggen.
En juist een NVA minister.
Bruggepensioneerden werden allemaal retro-actief geactiveerd voor de arbeidsmarkt.
Ziet U de "nuance"?
-
pcekspeer - Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Snoeimesjes zijn precies goed onderhouden materiaal in de zwoele NV-A-tuinen?voorn schreef:Minister van der Put gaat snoeien in het aantal ambtenaren.
Het moet wel zijn want al in 2014 had 1 beoefenaar van vele harde beroepen, overigens na grondig onderzoek, een al even onthutsend besluit getrokken.
‘Er komen inderdaad serieuze besparingen op het ambtenarenapparaat’, zegt N-VA’er Jan Jambon in De Ochtend op Radio 1.
'De input is gigantisch hoog, de output is laag.
De machinerie die daartussen zit is te vet.
Daar gaan we iets aan doen.'
Duidelijk is wel dat de nieuwe coalitie voor minder overheid gaat.
'Maar had u iets anders verwacht van een centrumrechtse regering in een staat waarin de belastingdruk de hoogste van de hele westerse wereld is en waar de pensioenen en de uitkeringen tamelijk laag zijn?'
Krijg bij dergelijke temen maar eens een ambtenaar tussen gewrongen?
't Zal je niet lukken, natuurlijk.
Evenmin als hem ontslaan, natuurlijk.
Het alom gewaardeerde principe "Van bed tot kist" was, naar eigen zeggen, een hem volledig onbekend ambtenarentaaltje, tsja.
Zijn joods vriendjes raadden hem, toen al, aan om alles maar blauw-blauw te laten.
Dat bleek JJB nog het meest aan te spreken uiteindelijk.
En hij poetste zijn Indiase oorringetjes weer eens op, met oorsmeer.
En opnieuw ontvouwde hij zijn spliksplinternieuwe wereldkaart in de hoop dat hij hierop enig spoor van vlaanderen vinden kan.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/