Droedels
-
procman4 - Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
- Contacteer:
Een feniks
De vogel verrijst uit het vuur
Vuur dat brandt dmv de (hout)blokken - de (lego)blokken
procman4
procman4
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Neen geen feniks zelfs niet in de betekenis van "zeer slim" vuur is niet relevant, steen ook niet en stunt ook niet.procman4 schreef:Een feniks
procman4
Ik herhaal dat de oplossing bestaat uit beide samengevoegde afbeeldingen en dat ze tegelijk een specifieke woordsoort omvat;
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
- Contacteer:
Socrates antwoordde :
- hij is ook van blokken ---> Crabbé
- de oplossing bestaat uit beide samengevoegde afbeeldingen ---> ik heb geen uitleg voor die vogel
- en dat ze tegelijk een specifieke woordsoort omvat ---> eigennaam (dat is een specifieke woordsoort)
Ik gok, pure gok : Crabbé
- de oplossing bestaat uit beide samengevoegde afbeeldingen ---> ik heb geen uitleg voor die vogel
- en dat ze tegelijk een specifieke woordsoort omvat ---> eigennaam (dat is een specifieke woordsoort)
-
Tot wat zo"n cryptische droedel al niet leiden kan.procman4 schreef:Socrates antwoordde :
Als het om een eigennaam ging zou ik dat bij de opgave wel hebben vermeld, dus geen Ben Crabbé.
Voor alle duidelijkheid; met "beide afbeeldingen", bedoel ik, de legoblokjes en de vogelschets gecombineerd.
-
Oef deze had ik niet tijdig gezien en het is nog wel de juiste oplossing, goed gezien diba, jij gaat er met de punten vandoor. De vogel is dus gaan vliegen.diba schreef:legovogel ?
legoblokjes + vogel vormen het palindroom legovogel
-
- Contacteer:
@ Socrates,
Je schreef op 5 april : ...Wij enkel het Nederlands hanteren ...
Volgens mij heb je een mooie kans laten liggen
We hebben immers het mooie Nederlandse woord "baker". (*) Je afbeelding had dan dit kunnen worden.

(*) Het woord "baker is eventueel "verouderd", of "in onbruik" te noemen. Doch
Het woord was te vinden aan de hand van de rechthoek in het midden.
- de rode cirkel duidt aan wie/wat we zoeken
- de beide niet zichtbare handen (**) van de mevrouw in het zwart zijn onmiskenbaar een aanwijzing voor haar beroep. Een grotere afbeelding van de rechthoek er extra bij zetten had natuurlijk gekund.
En omdat ik nu eenmaal van tekeningen houd (
een terechte smiley), hieronder ....

Ach weet je, blz 1 van dit onderwerp ... is ook met een zwart-wit tekening begonnen
En oh neen, er is geen sprake van jalouzie naar diba toe. De wereld is nu eenmaal aan de snelle jongens/meisjes. Dus "diba" : proficiat vanwege procman4.
(**) procman4 --> met een handencomplex
--------------------------------

Je schreef op 5 april : ...Wij enkel het Nederlands hanteren ...
Volgens mij heb je een mooie kans laten liggen
We hebben immers het mooie Nederlandse woord "baker". (*) Je afbeelding had dan dit kunnen worden.

(*) Het woord "baker is eventueel "verouderd", of "in onbruik" te noemen. Doch
Het woord was te vinden aan de hand van de rechthoek in het midden.
- de rode cirkel duidt aan wie/wat we zoeken
- de beide niet zichtbare handen (**) van de mevrouw in het zwart zijn onmiskenbaar een aanwijzing voor haar beroep. Een grotere afbeelding van de rechthoek er extra bij zetten had natuurlijk gekund.
En omdat ik nu eenmaal van tekeningen houd (

Ach weet je, blz 1 van dit onderwerp ... is ook met een zwart-wit tekening begonnen
En oh neen, er is geen sprake van jalouzie naar diba toe. De wereld is nu eenmaal aan de snelle jongens/meisjes. Dus "diba" : proficiat vanwege procman4.
(**) procman4 --> met een handencomplex
--------------------------------