In de Vier Seizoenen reeks 10: Lente

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

13 apr 2018, 17:47

AfbeeldingGoede avond maatjes allemaal, :) een aangename dag was het...
poets is gedaan en we kunnen aan het weekend beginnen

omasenga, ja we willen zon.. en hier was het een dunne zon vandaag 
maar het bleef droog dat is al goed... :)

wingerd straks weer terug alleen dan kan je uitrusten...
tot de volgende sessie :lol:

Ik wens allen een heel fijn weekend... 
volgende week zouden we een mooie lenteweek krijgen
laat ons er van genieten als het waar is....en zolang het duurt
Groetjes iedereen....en tot later...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

zwanenmeer

13 apr 2018, 20:15

Dag seizoentjes allemaal :-) 

Billyken , Senga , M J  , blij jullie hier terug te zien   :-) :-)
Wingerd : en alle seizoentjes  : hopelijk  kunnen jullie genieten als de zon erdoor komt ...

Voor  MM :  hartelijk dank !! voor de mooie bloemenkaart !  Fijn !!! :-) 

Vandaag ben ik gaan babysitten .... en nu redelijk moe .. ;-)  

Een fijne avond aan iedereen ... 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

mammyretro

13 apr 2018, 20:52

goede avond ,
kom even langs bijlezen zal 
voor een andere keer zijn ,

wel te rusten voor straks bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

anjelierken

13 apr 2018, 21:38

Hallookes iedereen,

MM:een interessante vraag over die augurken.Komkommers en augurken zullen wel familie van elkaar zijn, maar ze gebruiken geen komkommers voor op te leggen, dat zijn augurken.Die kan je zaaien.Heb dat zelf nog nooit gedaan, maar heb het eens opgezocht in mijn groentengids en daar kun je zaad kopen voor augurken.Eerlijk gezegd ken ik niemand die augurken teelt in zijn tuin.

Clive: in die meststof zitten geen cacaodoppen.Spaanse woef heeft er niet van gegeten.Dank u wel voor uw bezorgdheid :D.

In de loop van volgende week mag moeder naar het wzc in haar geboortedorp.Dat zal veel beter zijn voor haar en voor vader ook.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

13 apr 2018, 22:33

Mijn zus zaaide augurken en mijn moeder ook. Die werden dan ingemaakt in glazen potten met azijn en ik weet niet welke bolletjes er nog bij waren.

Morgen het relaas van vandaag

Muddy Maddy

14 apr 2018, 08:00

Goede morgen seizoentjes,

dames tuinierders: dank U voor het antwoord op mijn vraag. ik moet dus ergens zoeken om augurkenzaad.
we hebben besloten mijn pakje zondag in het terugkeren te gaan halen.
ventje liet weten zin te in chinees te hebben en daar zeg ik geen neen tegen! :D
Gimly heeft hier zijn zotte 5 minuutjes. die ligt nu al de hele tijd op de nieuwe broeken van ventje maar dat gaat nu niet gaan: ik heb ze weggenomen.
ventje moet naar de beenhouwer en de krantenboer. geen brood want we gaan immers gaan eten en moesten we nog brood nodig hebben, ik heb talrijke afbakbroodjes.
ik heb zelfs nog pizzadeeg en pizzadeeg dat je moet maken net zoals een pannekoekenmix. de vooruitziende vrouw zeker? zo voortuitzient dat A. zeker 3/4 van de inhoud van mijn kasten decimeerd heeft. ik ging een bloedvergiftiging oplopen als ik een blik over datum opat zei ze. nu dat kan waar zijn maar looten heeft de oorlog meegemaakt. in mijn ouderlijk huis stond een rek met produkten waar er meestal 3 exemplaren van waren. was er een op, dan werd dat bijgevuld.
met wat gaan we ons vandaag bezig houden? ik heb nog het laatste boek van Arlidge. ventje heeft alleszins dit & dat opgenomen.
ventje vind dat vader beter zijn aquaria zou wegdoen. maar ja: misschien geven die vissen hem ietwat deugd.( er zit daar een clouwnbotia in die telkens ik daar ben, kleine slakkentorentjes pakt en die verbrijzeld. dat geluid maakt mij gek! net als de buurman aan de andere kant. maar die heeft een ziekte. moeder zei je zal daar mee moeten leren leven als jullie hier komen wonen. aheum. dat laatste? ik betwijfel het!)
het ziet er naar uit dat het een prachtige zonnige dag gaat worden. hopelijk haalt buurman onkruid niet weer zijn cabrio uit. ( heb nog een emmer zeepsop staan)
beest heeft weer iets nodig. ( had het gedacht: eten en hij heeft er gekregen toen ik beneden kwam)
ik heb een mini- lijmpistoolke gekocht en ventje vroeg wat ik waar mee ga doen. duh! op U tube staan allerlei life- hacks met een lijmpistool en kabelbinders.
we hebben geen afwas.( hoera) en de voorlaatste machien was zit in want ik had ook nog twee manden op te frissen ( tussenseizoen en zomer) kleren. juist nog die broek en ik ben er.
en nu: de FB gaan checken, verder lezen in mijn boek en dan de krant.
Fijne zaterdag, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

Oma-C

14 apr 2018, 09:36

AfbeeldingGoeie zonnige zaterdagmorgen iedereenAfbeelding

ik wens jullie allen een mooie en zonnig weekend  
geniet ervan wat je ook doet...Afbeeldingen zover het kan... 
en smeren maar.... in de eerste hevige zon ....want ze brandt al goedAfbeelding

clive

14 apr 2018, 09:49

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Heb nog niets kunnen doen wegens pas wakker geworden om 08.30H  :oops:
Dus ik kom jullie in de vlugte allemaal een zonnige zaterdag wensen. 

Liefs en een dikke knuffel voor wie hem nodig heeft.

PS, anjelier, ben gerust gesteld nu wat Spaanse woef en de meststoffen betreft. 

Oma-C

14 apr 2018, 18:55

AfbeeldingGoede avond iedereen, een mooie zachte dag, nog even kans op een buitje
maar nadien beter....en  we gaan er van genieten...Afbeelding

Ik ben niet gaan fietsen... ik vertrouw het hoofd niet zo goed vandaag
als ik last heb van draainissen durf ik niet te ver gaan en zeker niet met de fiets
M is weer aanwezig en die is lastig Afbeeldingmaar ik heb buiten genoten onder de parasol... 
heerlijk als er zo goed als geen wind is..
Ik heb de was gedaan en een broodje gebakken en me verder kalm gehouden...Afbeelding
naar het lichaam luisteren zegt men... :?

anjelier wij zaaiden ook augurken, (had ik liever dan komkommer)in volle grond 
en uit zo'n zakje zaad komen er veel hoor ...veel teveel voor in een bloembak :)
ik legde die in schijven op in een mengeling van azijn en kruiden, maar ik zou
moeten kijken waar het recept is het is zo lang geleden...ik zal eens nakijken 
ik koop ze nu in bokaal in de winkel.... als je alleen bent... :roll:

Ik wens allen een gezellige avond en een goeie nacht...
tot morgen en blijf gezond...AfbeeldingAfbeelding

mariajohanna

14 apr 2018, 20:19

Dag dames,
Vandaag was het .... ZALIG !
De wasmachines zullen wel gedraaid hebben en ook bij mij is alles droog en in de kast ! 😊 En nu ..... is het goed aan het regenen. Echt van het ene uiterste in het andere.....Lees hier over kornichonnekes. Hebben het vroeger ook eens gezaaid. Van zo 1 rootje komt veel van voort, links en rechts een meterke plaats laten omdat die plantjes ver 'uitlopen', zoals ze zeggen, en als ze op grootte zijn, aftrekken en de stekeltjes 'afvrijven' met zout.
En 'opleggen' deden we met water, azijn, laurierblad en peperbolletjes. Spijtig dat ik de 'verhoudingen' niet meer weet maar het is ook al zo lang geleden ...... voor zoveel we het nu nog eten kopen we het in een bokaal, heb je nog keuze tussen zuur en zoet-zuur ......
En nu gezellig TV kijken met ons twee 😊 . Na een ontspannende douche kan dat gemakkelijk. ! 😊 Lieve dames, hou jullie allemaal goed en tot ..... de volgende !😊
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje

14 apr 2018, 20:24

Ik kom boven water.
Eindelijk de gazon geverticuteerd. Alles zins in één richting toch. Morgen in de andere richting.
Nu is aan het regenen. Geluk ligt in kleine dingen: Ik ben blij dat ik alle grashopen in zakken gedaan heb, nadat ik het gras bijeengerijfd had.Als ik de boel had laten liggen, had ik morgen dus dubbel en vies werk gehad.

Ik heb de indruk dat die vitaminen die ik neem voor mijn haar ook werken voor de rest.
Alleen heb ik voor de moment 100 polsslag, waar ik normaal amper 64 haal per minuut...
Zal wel overgaan zeker.

Gisteren dus naar Oostende geweest. We wilden eerst wat wandelen en dan naar het MU.zee waar een tentoonstelling was "Het Vlot". Voor een deel in het museum en voor een deel over de hele stad verspreid.
Mijn compagnon was niet warm genoeg gekleed, dus die had het heel de dag koud. Zo zijn we meer een winkel binnengestapt dan voorzien. Enfin, de weg vinden in Oostende is ook al niet gelachen, want naamplaatjes kennen ze daar ook niet.Dank zij een lief mevrouwtje die ons hoorde grommelen en zag sukkelen met ons plannetje waren we via een doorsteek een heel pak vlugger waar we wezen moesten.
Tja, het was vrijdag de dertiende voor iets hé. Toen mijn vriendin haar ticket wou kopen online ontdekte ze dat heen en terug naar Oostende 36€ was. Dat zag ze niet zitten. Gelukkig dacht ik aan een B-dagtrip en was het inclusief inkom museum maar 24€.De loket bediende aan het station moest lachen omdat ik zegde:"Kijk I. die mijnheer zit echt op ons te wachten." Aangekomen in Oostende na een voorspoedige treinreis gingen we iets drinken en eten, want I. had grote honger. De ober daar was ook al zo een schatje. In de namiddag kwam de zon er door en wij zaten verdorie in dat museum... Wij zijn daar verloren gelopen in dat gebouw, waar niets duidelijk aangeduid was en dus hebben we een expo meegenomen waarvoor we normaal nog eens vier euro hadden moeten bij betalen.Na een wandelingetje op de dijk nog een pannenkoekje gegeten. Weeral zo een toffe garçon. Kom ik tot de ontdekking dat ik mijn geldbeugeltje met klein centen in verloren was. Gelukkig had de mevrouw aan de balie van het museum het gezien en bijgehouden. Ik moest eerst wel zeggen hoeveel geld erin stak en welke kleur het had....Gelukkig kreeg ik het toen toch terug.11€ is 11€ hé...Zo moe als een hond en een trein vroeger dan voorzien naar huis. Ik heb heel goed geslapen vorige nacht!

Nog een fijne avond iedereen en tot morgen.

clive

15 apr 2018, 08:18

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Zo te lezen heeft iedereen zich gisteren geamuseerd en genoten van het goede weer. Fijn zo. 

Oma-C, van harte beterschap. Het zal wel weer geduld eisen eer dat die vieze "M" weg is. Wees intussen voorzichtig met alles wat je doet. 

Gisteren  hebben wij ons een borstelmachine aangeschaft voor buiten, want wij hebben echt wel veel klinkers te borstelen , zowel voor het huis al achter . Stond al lang op mijn verlanglijstje en gisteren was er in de winkel echt wel een flinke promotie op, dus hebben we niet geaarzeld. Maakt mijn taak veel gemakkelijker en zeer zeker veel lichter dan alles met een gewone borstel te moeten doen. 

Vandaag een beetje van alles te doen, maar het is zondag, dus alles kan, niets moet.

Zo, ik ga Niels eten geven, ik wens iedereen een leuke zondag. Liefs aan jullie allen. 

Muddy Maddy

15 apr 2018, 08:19

Goede morgen seizoentjes,

straks naar brugge en in het wederkeren hamburgers gaan verorberen.
de onderkant van alle ramen zijn bespat: dus het moet een seriueuze drash geweest zijn vannacht. ik heb alleszins niets gehoord.
in het weerkeren mijn pakje uit het postpunt gaan halen en dan maandag aan mijn kuur beginnen. aan het postpunt is ook een mini- delhaize dus doos eitjes meebrengen dan kan ik maandag alles opplooien en wegsteken. want dinsdag is dan weer een verloren dag en woensdag is A. er.
als ze weg is kan ik mezelf uitwringen. dan moet ik 's avonds onder de waterval.
enfin. gisteren chinees gaan eten. was weer lekker. we eten dan vanavond de rest.
voor maandag heb ik ook al eten, dus ik kan doorwerken nog steeds in Blokken van 20 min.
Helena: uw uitstapke naar mijn ankerplaats was dus plezierig maar vermoeiend. ja, het was waterkoud ook hè. ze hadden die zeebries vergeten mee te rekenen met het weerbericht. wat is de naam van die haargroei pillen? maar als uw hart er van gaat racen wat gaat dat dan niet met mijn tikker doen? tegen de 100 in rust. maar dat is al heel mijn leven zo. dokter begrijpt het niet.
zo, ga me eens gaan aankleden en dan kunnen we vertrekken als mijn gsm 50% gogo-juice heeft.
Fijne zondag allen, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

Oma-C

15 apr 2018, 09:22

AfbeeldingGoeie morgen met groetjes van de zon... :)
Na een nachtje regen is alles weer opgefrist en kunnen we
aan de lente beginnen.. (hoop ik) :roll:

Iedereen content van z'n dag gisteren, mooi is dat

clive blij met de borstelmachine :)

M-M terug richting Brugge... fijne dag...

Helene Oostende is groot om rond te lopen (vind ik)
en niet verstandig van vriendin om te licht gekleed naar zee te gaan
aan zee is het altijd frisser dan in het binnenland :roll: 

mammyretro, zwanenmeer, omasenga, anjelier, M-J, bobijntje, wingerd, 
en sorry wie ik vergeet... geniet van de zonnige zondag :wink:

billyken999

15 apr 2018, 10:20

goede morgen seizoentjes nu is wel droog ,maar deze nacht veel regen 
een fijne zondag voor elk
Afbeelding
Afbeelding
Ik hou heel veel van dieren en van de natuur en luister graag muziek