Droedels

Hier kan je allerlei spelletjes spelen op het forum: woordspelletjes, associatie spelletjes, titelsong-spelletjes, ...
Veel speelplezier!

socrates

17 apr 2018, 10:13

procman4 schreef:Het geld wordt afgebeeld boven potten en pannen 

Vandaar oppotten
Dat heeft helaas niet veel rente opgelverd, wel 2 volle punten voor jou procman. :lol:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

socrates

17 apr 2018, 10:14

Afbeelding

chérie

17 apr 2018, 10:16

Reini 4 p       
Lotte 2p       
socrates 2p     
chérie 8 p    
diba 2p 
procman4 2p 

KLAPBAND?   (handgeklap en een autoband)
een vriend is als een ruwe diamant, alleen jij kan hem doen schitteren

socrates

17 apr 2018, 10:33

chérie schreef:Reini 4 p       
Lotte 2p       
socrates 2p     
chérie 8 p    
diba 2p 
procman4 2p 

KLAPBAND?   (handgeklap en een autoband)
Nu handgeklap voor jou, de 10 punten zijn binnen !! :wink:

procman4
Contacteer:

17 apr 2018, 10:56

Afbeelding
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office

chérie

17 apr 2018, 11:14

een bos, en er van uitgaande dat de dametjes knap en jong zijn:

BOSNIMFEN?

procman4
Contacteer:

17 apr 2018, 11:22

socrates schreef:Geplaatst: Wo 04 Apr 2018, 13:22  

Beste,
Ons reglement is eerder ludiek bedoeld en is in een paar woorden samen te vatten
1. Al wie er zin in heeft kan droedels of cryptogrammen insturen op het forum "Spelletjes"
2. Van degene die een o"plossing" voorstelt, wordt verwacht dat zij/hij, haar/zijn oplossing toelicht
3. Voor elke juiste oplossing krijgt men 2 punten; wie het eerst 10 punten bereikt krijgt een "aubade"
4. Chérie is de vrijwilligster van dienst die de punten bijhoudt en die de beloningen uitdeelt
5. Vragen en commentaar zijn natuurlijk altijd welkom we zitten tenslotte op een Forum,
6. Niemand is hier eigenaar van het spel, er gelden noch auteursrechten noch is er een spelleider
7. Wij spelen om te leren en als het even kan ook om te lachen. :lol:
@ socrates, 

Graag enkele verduidelijkingen ; waar voor dank.
Ik geef een quote van jou weer, met enkele blauwe lijnen / woorden

Ik merkte (ook in een verder verleden) dat jij, socrates, vaak de zoekopdrachten aanreikt. Soms nadat je zelf de juiste oplossing  had  gevonden, soms nadat iemand anders de oplossing vond. Ik vermoed dat er toch één of andere afspraak hieromtrent bestaat.

Het is me duidelijk dat de winnaar geen nieuwe opdracht moet lanceren.
Maar ook, dat de winnaar (zie "oppotten") soms door jou "in snelheid" wordt genomen :wink: ; zie "klapband". ; wanneer het er op aan komt een nieuwe opdracht te starten. (*)

Ik wil me best aanpassen aan wat bij jullie gebruikelijk is ; maar ... dan wil ik wel graag weten "hoe" het werkt.

En ... met de verkiezingen van 14 oktober in het vooruitzicht : ik ben geen kandidaat burgemeester of schepen, in de gemeente "Droedels" in het land "Seniorennet"  :roll: 

(*) Ik hoop met mijn opgave van --->  Di 17 Apr 2018, 10:56 alvast van niet gezondigd te hebben tegen jullie afspraken.

procman4

socrates

17 apr 2018, 17:54

Beste procman
Bedankt voor uw duidelijke blijken van interesse in dit spelletje. Vermits je mij aanspreekt acht ik mij geroepen om te antwoorden;. Ik kan evenwel enkel in eigen naam reageren, er bestaat niet zoiets als een gesloten clubje dus de andere deelnemers moeten desgewenst hun eigen mening maar geven. Zoals ik al eerder zei, "ons spel is in de eerste plaats ludiek bedoeld, het is geen competitie en er zijn geen formele "leden" iedereen die op seniorennet geregistreerd is kan hier in alle vrijheid zijn inbreng doen. Dat betekent dat al wie het wil een opgave kan posten en al wie het wil daar kan op reageren. De deelnemers kennen elkaar enkel bij nickname en er bestaan geen formele afspraken. Jij bent tot nog toe trouwens de enige die om spelregels vroeg, tot dan toe hebben wij ons altijd gehouden aan de regel dat elke juiste oplossing 2 punten oplevert. Wie het eerst 10 punten behaalt wordt met een aubade bedacht. Er is totaal geen afspraak over een of andere rolverdeling behalve dat Chérie zichzelf als vrijwilliger heeft aangeboden om de puntenstand bij te houden en om desgevallend de link naar een aubade te posten. Tegen onze afspraken kan je niet zondigen omdat die gewoon niet bestaan. Wie wat wil opgeven doet dat gewoon nadat het antwoord  door de vorige  opgever correct werd verklaard. Dat om chaos te vermijden.
Ik heb in een recent verleden meer dan andere spelers nieuwe opgaven ingebracht, dat maakt mij niet tot spelleider en in tegendeel tot de regels in bepaalde andere spelletjes moet de winnaar hier helemaal niets. Wie zich geroepen voelt doet een inbreng, wie een oplossing denkt te kennen brengt ze in. Iedereen blijft vrij om commentaar te geven en om het oneens te zijn. Enkel het Sennet reglement is hier van toepassing en enkel een  moderator kan hier desnoods als scheidsrechter fungeren. Wij spelen om te spelen en soms ook om te leren. Tot nog toe was voor de deelnemers de "werking" vanzelfsprekend, liefst houd ik dat zo informeel als mogelijk.
De moeilijkheid of gemakkelijkheidsgraad van een inbreng is niet bepalend voor het toekenen van de punten. Opgaven die, op basis van de "getoonde" informatie, niet binnen een redelijke zoektijd oplosbaar zijn kan men wel best vermijden, dat werkt verlammend op ieders spelplezier.

chérie

17 apr 2018, 19:27

procman4 schreef:Afbeelding
Gast

17 apr 2018, 19:44

In tegenstelling tot deze namiddag is het er vermoedelijk winter en koud. 
De meisjes zijn warm aangekleed en hun handen zitten in een mof.
Dus :

moffen

Met excuses aan onze Duitstalige landgenoten. :wink:

socrates

17 apr 2018, 19:44

Zegt baboeska 1 tegen baboeska 2 : "Er wordt sneeuw verwacht" :lol:

lotte

17 apr 2018, 19:45

WINTERPERIODE ?

de dametjes hebben handverwarmers aan en kale bomen op de achtergrond  ..... :wink:
Laatst gewijzigd door lotte op 17 apr 2018, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

socrates

17 apr 2018, 19:46

lotte schreef:WINTERPERIODE ?

de dametjes hebben handverwarmers aan en kale bomen.
Die laatste hebben ze wel niet aan toch ? :wink:

procman4
Contacteer:

17 apr 2018, 20:27

chérie schreef:een bos, en er van uitgaande dat de dametjes knap en jong zijn:

BOSNIMFEN?
@ allen,

t.e.m. 19u46 (waar "socrates" citeert wat "lotte" schreef,) denkt enkel chérie met BOSNIMFEN (een meervoudsvorm) in de goede richting.

Doch .. knap en jong  ? ? ? 

- knap ? : dat is een erg subjectief gegeven ; ik zie dat nu niet onmiddellijk in deze tekening. En knap of niet : we komen met dat woord "knap" geen stap dichter bij de oplossing
- jong ? ?  Zeker niet. Eerder het tegenovergestelde.

Success met het verder zoeken. Het bovenstaande helpt jullie wel.

procman4
Contacteer:

17 apr 2018, 20:37

diba schreef:In tegenstelling tot deze namiddag is het er vermoedelijk winter en koud. 
De meisjes zijn warm aangekleed en hun handen zitten in een mof.
Dus :

moffen

Met excuses aan onze Duitstalige landgenoten. :wink:
Het gezochte woord blijft hetzelfde indien 
- het lente, zomer, of herfst was geweest
- en indien het warm of regenachtig, of  grijs, .... was.
- Ook indien de meisjes luchtig gekleed zouden zijn, en met blote handen langs het lichaam hangende,
- of hand in hand ...
- en ook indien de bomen groene of bruine blaadjes droegen