N-VA wil partij Islam verbieden

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

DelaVega

27 apr 2018, 09:06

Ice schreef:Geklaag? 
Me dunkt dat wantoestanden toch aangekaart mogen worden en meningen een andere kant mogen laten zien van hoe mensen het (wan)beleid van 'onze zorgzame' politiekers aan den lijve en in hunne portemonnee ervaren?
Of mag dat ook al niet meer? Daar dient trouwens een forum ook voor?

Uiteraard, wie het nog 'goed' heeft, heeft geen reden tot klagen maar hun beurt komt ook nog want we zijn nog lang niet klaar met inleveren als we deze geld-hongerige bende hun gevoerde politiek laten verderzetten....met een beetje inzicht kun je perfect afleiden welke kant het opgaat voor de bevolking en dat ziet er niet rooskleurig uit voor onze nakomelingen, zelfs de volgende generatie zal opnieuw moeten knokken voor hun wettelijk pensioen waarvoor ze nu al kapot belast worden.

Trouwens: de dooddoener dat wij het nog goed hebben gaat niet op als oa basisbehoeften en levensonderhoud onbetaalbaar worden, anders kun je blijven vergelijken met de hele wereld, derde wereldlanden incluis, waar ze zelfs nog geen stromend water hebben en creperen van de honger. 
Of hebben we het pas 'niet meer goed' als ook wij verhongeren?  :roll:

En wat ben je uiteindelijk als 'best betaalde werknemer van europa' met een hoog brutoloon,
dat voor de helft en meer afgeroomd wordt voor openbare diensten die je zelf niet meer krijgt,
een nettoloon overhoudt waarmee je zelfs geen woning meer van kan verwerven
en basisbehoeften/levensonderhoud langzaam onbetaalbaar worden
om na een volle loopbaan van 45 jaar met een aalmoes als pensioen als last opzij wordt gezet
als dank voor je levenslange bijdragen aan de maatschappij door de graai- en verspilzucht van machtsgeile politieke parasieten die teren op jouw kap en weigeren het budget van óns belastinggeld correct te beheren?

Je mag het 'geklaag' altijd met argumenten weerleggen....
Sterke redenering.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

Phoebe

27 apr 2018, 09:17

Al wat je zegt is juist , Ice maar ik voeg er toch wel graag want opmerkingen aan toe .

Is het nu pas ineens dat al  jouw 'opsommingen' zich ingesteld hebben of is het al tientallen jaren zo  terwijl er ondertussen altijd maar meer belastingen geheven werden ?
Is het niet zo dat deze regering toen ze hun regeringswerk startten,  3 jaar terug, de bevolking verwittigden  (NV.A zelfs voor de verkiezingen !!) dat er gesaneerd diende te worden en dat dit inspanningen ging vergen om de scheefgegroeide situatie opnieuw wat recht te trekken ?

Het is ook waar zoals je zegt dat onze  Belgische pensioenen klein zijn (is het elders  véél beter ?) en dat een hulpbehoevende oudere zich geen rusthuis meer kan veroorloven ... maar dan is er de laatste jaren toch de 'tussenkomst voor mensen met een handicap ' - men moet daarvoor niet persé in een koetske zitten ) ' ingesteld dat tot , van minder tot 500 Euro per maand  steun gaat over verschillende categorieën ,  naargelang de noodzaak van hulp (  hulp bij eten ,  eigen onderhoud,  kuisen, was en plas etc..) Voeg dat bij de 130 Euro die zorgbehoevenden automatisch krijgen wanneer ze in een RVT gaan +  vermindering van dokterskosten en  medicatie. 
Tesamen met hun pensioen tikt dat toch aardig aan om je wél te kunnen laten verzorgen . Er is ook een uitgebreid net aan thuishulp die best betaalbaar blijft.

Wanneer men met twee  gaat werken en oplettend is dan kan men zich wel nog een huis verwerven . De rentevoeten liggen al lange tijd historisch laag  . Wij leenden destijds nog aan 9.25 %!!
Het hangt er van af hoe men zijn leven al dan niet  invult met overbodige luxe .. (reizen , dure auto's , etentjes, dure kleding )  waar veel geld naartoe gaat . Men moet zijn prioriteiten kunnen stellen, vind ik .

Armoede zal er trouwens altijd zijn en dikwijls hebben die mensen dat aan hunzelf te danken ( gebrek aan scholing , opvoeding, niet met geld kunnen omgaan en schulden maken) Tegenslag zoals ziekte etc.. kan ook meespelen maar onze sociaal vangnet is nog altijd bij het beste van de wereld !

Verhongeren ?! Aub .. toch wat minder drama . Je moet eens pakweg op een zaterdag in shoppingcenters , supermarkten etc...rondlopen  ..ook met de feestdagen en dan zal je zien hoe er hier ' verhongerd' wordt bij het gros van de bevolking . Kijk meteen eens binnen in de restaurants en cafés en terrasjes bij goed weer en haast je maar met je vroegboek wanneer je op reis wil want anders vis je achter het net omdat er geen plaats meer is in het hotel of op het vliegtuig .
In het beste der werelden kan àlles altijd beter maar komaan zeg , we hebben het hier nog niet zo slecht en het is er beter op geworden de laatste jaren !!
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

DelaVega

27 apr 2018, 09:28

Ik kom niet rond met mijn bescheiden inkomen en ga nooit op reis (gewoon geen geld voor,  evenmin voor een wagen, zelf niet voor een GSM- toestel). Ik heb ook geen geld voor een
terrasje te doen. Bepaalde facturen van nutsvoorzieningen gebeuren op hun beurt
via afbetalingsplan, enz.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

Wil.

27 apr 2018, 10:47

DelaVega schreef:Ik kom niet rond met mijn bescheiden inkomen en ga nooit op reis (gewoon geen geld voor,  evenmin voor een wagen, zelf niet voor een GSM- toestel). Ik heb ook geen geld voor een
Ik ken jouw levenssituatie niet. Ik ben wel al in contact gekomen met mensen die een leven hebben geleid alsof ze bij de jetset hoorden. En dat mag je letterlijk nemen: uitgaan tot de maandagmorgen en dan vlug naar Deurne Luchthaven en nog eens 'een koffietje gaan drinken met de vrienden in Londen' .
Vandaag kom je die persoon tegen en die heeft de spreekwoordelijke nagel zelfs niet meer.

Er bestaat op heel de aardbol geen enkel staat waar niemand uit de boot valt of er zich enkel nog met de vingernagels aan kan vastklampen. Het gros van de bevolking heeft het hier helemaal nog niet zo slecht.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

DelaVega

27 apr 2018, 10:54

DelaVega schreef:Ik kom niet rond met mijn bescheiden inkomen en ga nooit op reis (gewoon geen geld voor,  evenmin voor een wagen, zelf niet voor een GSM- toestel). Ik heb ook geen geld voor een
En toch leef ik volgens Chris Peeters (CD&V) boven mijn stand. :oops: De kapoen.
Ice

27 apr 2018, 13:06

Ok, laten we eens kijken naar je opmerkingen...
Phoebe schreef:Al wat je zegt is juist , Ice maar ik voeg er toch wel graag want opmerkingen aan toe . 

Is het nu pas ineens dat al  jouw 'opsommingen' zich ingesteld hebben of is het al tientallen jaren zo  terwijl er ondertussen altijd maar meer belastingen geheven werden ? Is het niet zo dat deze regering toen ze hun regeringswerk startten,  3 jaar terug, de bevolking verwittigden  (NV.A zelfs voor de verkiezingen !!) dat er gesaneerd diende te worden en dat dit inspanningen ging vergen om de scheefgegroeide situatie opnieuw wat recht te trekken ?
Natuurlijk en?
Wát precies heeft nva dan wel recht getrokken??
Wij hebben wel weer FORS ingeleverd, meer dan 10 miljárd euro EXTRA op 2 jaar sinds de regeringsdeelname van nva en met hoeveel is de staatsschuld toegenomen???? 

Dus WAT heeft nva gesaneerd? 
Hun eigen zakken gespekt en de boel verder laten verrotten, ze hebben níks gerealiseerd behalve ons nog meer verármd, bedrijven cadeautjes gedaan en nog meer putten gegraven....recht trekken...tsss....toch een hele rare manier van recht trekken, hoor!
Resultaat: noppes, níks, integendeel het is nog érger geworden!
Trouwens: nva zat ook reeds 10 jáár in de vlaamse regering, zij werkten dus ook mee aan de scheefgegroeide situatie...elke verantwoordelijkheid afschuiven voor de huidige situatie pakt geen verf.
Ik ben benieuwd met welke leugens en bedrog ze bij deze verkiezingen het gebrek aan resultaat en het 'rechttrekken' dat mislukte, gaan verpakken?
De eerdere boeven in de oppositie kunnen ze nu die verantwoordelijkheid niet meer in de schoenen schuiven....maar dan zullen nu vast de coalitiepartners de zondebok worden, zeker?
Ocharme, die hebben calimero tegengewerkt in hun sanering...
Phoebe schreef:Het is ook waar zoals je zegt dat onze  Belgische pensioenen klein zijn (is het elders  véél beter ?) en dat een hulpbehoevende oudere zich geen rusthuis meer kan veroorloven ... maar dan is er de laatste jaren toch de 'tussenkomst voor mensen met een handicap ' - men moet daarvoor niet persé in een koetske zitten ) ' ingesteld dat tot , van minder tot 500 Euro per maand  steun gaat over verschillende categorieën ,  naargelang de noodzaak van hulp (  hulp bij eten ,  eigen onderhoud,  kuisen, was en plas etc..) Voeg dat bij de 130 Euro die zorgbehoevenden automatisch krijgen wanneer ze in een RVT gaan +  vermindering van dokterskosten en  medicatie.  
Tesamen met hun pensioen tikt dat toch aardig aan om je wél te kunnen laten verzorgen . Er is ook een uitgebreid net aan thuishulp die best betaalbaar blijft.
Je staart je blind op allerlei 'steun' waar maar een héél klein gedeelte van ouderen beroep op kan doen wegens uitermate strénge voorwaarden die bewúst worden genomen om te kunnen uitsluiten - dat noem ik géén hulp maar een lijdensweg voor hulpbehoevende ouderen en hun familie!
Ook ik heb het meegemaakt met mijn inmiddels overleden moeder dus kom niet af met fabeltjes van horen zeggen, de realiteit is heel wat schrijnender en absolute kolder en belachelijk.
Als ze één arm in hun hemd kunnen steken, worden ze beschouwd als zichzelf kunnen aankleden en krijgen ze de stempel 'zelfredzaam' waardoor steun wordt ontzegd, zovér reikt die waanzin.
Hulpbehoevende ouderen dienen geholpen te worden zonder onder een microscoop gelegd te worden, zonder misleidende regeltjes en voorwaarden om uit te kunnen sluiten, zonder 'niet cumuleerbare steun' oftewel niet in aanmerking te komen voor de ene kruimel om de nodige steun te krijgen, dat hen anders weer dubbel en dik op een andere manier wordt afgenomen, zoals gewoonlijk gebeurt.
En vergeet ook niet dat door die steun ook het pensioen zwaarder belast wordt of dacht je dat deze 'hulp' niet als 'inkomen' geteld wordt en bejaarden zo in een hogere belastingschaal kunnen terecht komen waardoor ze ook nog eens hun 'steun' terugbetalen en zelfs financieel benadeeld worden?

Hetzelfde met hun re-activatie van langdurig zieken: welke kromme idioot komt erbij om ZIEKE mensen aan het werk te jagen?!!!
Langdurig zieken en werkgevers die niet meewerken aan re-integratie zullen vanaf 1 juli sancties krijgen: de zieke verliest dan 10% van zijn uitkering.
Ben ik de enige die dit pure waanzin en misdadigheid vind?
Ze kunnen gezonde jonge, mensen nog geen werk aanbieden maar gaan wel zieken dwingen te werken of hun inkomen afnemen.
Maar laten we ook de bedoeling hierachter ook eens nader bekijken:
Levert de werkgever te weinig inspanning om een langdurig zieke aan het werk te houden of de re-integratie te bevorderen of werkt de werkgever geen re-integratieplan uit binnen de wettelijke termijn en motiveert hij dat niet?
Dan kan een boete volgen van 800€/werknemer.
Uiteraard zijn er géén criteria vastgelegd om te bepalen wat een redelijke inspanning dan wel zou zijn...willekeur troef dus.
De druk wordt opgevoerd zodat de arbeidsgeneesheer meer en meer zal overgaan tot beslissing D, er is geen aangepast werk mogelijk, waarbij de werkgever de handen vrij krijgt om de werknemer te ontslaan wegens medische overmacht zonder verbrekingsvergoeding...voel je 'm komen?
En de block doet er nog een schep bovenop:
Langdurig zieken die deeltijds het werk hervatten zouden bovenop hun deeltijds loon nog een aanvullende ziekte-uitkering krijgen...maar piggy de block zoog weer wat uit hare duim: niet het loon maar de gepresteerde uren zouden het bedrag aan ziekte-uitkering bepalen: nadelig voor lage lonen en financiële bestraffing om het werk te hervatten!
Maar ze heeft het begrepen en past het aan, hoe?
Wie reeds in het systeem zit van deeltijdse hervatting, zou niets moeten inleveren op de ziekte-uitkering maar wie in de toekomst in dat systeem stapt, zal dus wél inleveren.
Voilá, en bij protest als het zover komt, zit piggy immers al lang op een ander departement zich verder vet te vreten.
Phoebe schreef:Wanneer men met twee  gaat werken en oplettend is dan kan men zich wel nog een huis verwerven . De rentevoeten liggen al lange tijd historisch laag  . Wij leenden destijds nog aan 9.25 %!! 
Het hangt er van af hoe men zijn leven al dan niet  invult met overbodige luxe .. (reizen , dure auto's , etentjes, dure kleding )  waar veel geld naartoe gaat . Men moet zijn prioriteiten kunnen stellen, vind ik . 
Armoede zal er trouwens altijd zijn en dikwijls hebben die mensen dat aan hunzelf te danken ( gebrek aan scholing , opvoeding, niet met geld kunnen omgaan en schulden maken) Tegenslag zoals ziekte etc.. kan ook meespelen maar onze sociaal vangnet is nog altijd bij het beste van de wereld !
Ach zo...een woning verwerven is dus voorbehouden aan tweeverdieners die oplettend moeten zijn en zich verder alles wat het leven kan bieden moeten ontzeggen....tja, zo kan men welvaart ook nog omschrijven, nietwaar? 
En de alleenstaanden?
Welke 'prioriteiten' moeten die dan nog stellen om een eigen huisje te kunnen verwerven?
Of is het reeds onmogelijk gemaakt om met éne pree nog voor een eigen dak boven het hoofd te zorgen? 
Dat ontkracht meteen je bewering dat 'overbodige luxe' de oorzaak zou zijn om nu nog een eigendom te kunnen verwerven.

Zowel 'eigen schuld' als 'armoede zal er altijd zijn', zijn dooddoeners die niks te maken hebben met de huidige collectieve verarming die door de politiek georkestreerd wordt. 
Phoebe schreef:Verhongeren ?! Aub .. toch wat minder drama . Je moet eens pakweg op een zaterdag in shoppingcenters , supermarkten etc...rondlopen  ..ook met de feestdagen en dan zal je zien hoe er hier ' verhongerd' wordt bij het gros van de bevolking .
Kijk meteen eens binnen in de restaurants en cafés en terrasjes bij goed weer en haast je maar met je vroegboek wanneer je op reis wil want anders vis je achter het net omdat er geen plaats meer is in het hotel of op het vliegtuig . 
In het beste der werelden kan àlles altijd beter maar komaan zeg , we hebben het hier nog niet zo slecht en het is er beter op geworden de laatste jaren !!
Ai ai, het groene monster van afgunst steekt de lelijke kop weer op...net als voor anderen pogen hun rekening te maken...
Ga misschien eens vlak voor sluitingstijd kijken bij grootwarenhuizen naar de hordes mensen die staan te wachten voor producten (zelfs bróód!) die worden afgeprijsd voor WE die ze anders niet kunnen kopen of de rijen bij voedselbedelingen en ocmw?

Nogmaals:
Blijf de nutteloze vergelijking maken wat betreft armoede, er zullen áltijd armere landen en volkeren zijn, naar verwijzend als drogreden om te verdoezelen dat 'onze armoede' nog niet zo slecht is zolang niet iedereen crepeert van de honger....dat is geen drama maar toekomstig drama en voor sommigen al reëel drama!
Dat jijzelf het nog goed hebt wil niet zeggen dat er niet steeds meer mensen in armoede verzeild geraken door politieke (wan)beslissingen.
De zon ontkennen voor anderen omdat ze voor jou schijnt?
Wil schreef:Er bestaat op heel de aardbol geen enkel staat waar niemand uit de boot valt of er zich enkel nog met de vingernagels aan kan vastklampen. Het gros van de bevolking heeft het hier helemaal nog niet zo slecht.
Als het aan de huidige ploeg witteboordcriminelen ligt, wordt de SZ helemaal afgebroken en mag iedereen zelf voor het pensioen zorgen, dan wordt dit apenland een derdewereldland....blijkbaar met goedkeuring van sommigen hier??
Het is aan de politiek om te waken over het correcte gebruik van sociale vangnetten en misbruik door fraudeurs op te sporen en uit te sluiten, níet de vangnetten waarvoor wíj betalen af te schaffen.

En ook voor jou: uitzonderingen aanhalen zoals die vermeende jetsetters geeft een vertekenend beeld van de verminderde welvaart situatie voor de hele bevolking.

Alleenstaanden, zieken, werklozen en bejaarden/gepensioneerden houden stilaan amper nog het hoofd nog boven water maar daar gaan jullie precies compleet aan voorbij, er wordt enkel gekeken naar wie het beter heeft vanaf de middenmoot naar boven, de onderste lagen worden vertrappeld door zelfverloochening en afgunst?

Wij hebben het beter in vergelijking met de hele wereld? 
Daar WERKEN en hébben wij ook voor gewerkt!!!
Het zou er nog maar aan mankeren!
Natuurlijk, schreef ik toch ook:
Ice schreef:Trouwens: de dooddoener dat wij het nog goed hebben gaat niet op als oa basisbehoeften en levensonderhoud onbetaalbaar worden, anders kun je blijven vergelijken met de hele wereld, derde wereldlanden incluis, waar ze zelfs nog geen stromend water hebben en creperen van de honger.  Of hebben we het pas 'niet meer goed' als ook wij verhongeren?
Zeg eens: tot wanneer hebben wij het nog goed? 
Pas als de hele wereld het goed heeft of als wij ook creperen van de honger?! :roll:

Wil.

27 apr 2018, 14:02

Ice schreef: 
Wil schreef:Er bestaat op heel de aardbol geen enkel staat waar niemand uit de boot valt of er zich enkel nog met de vingernagels aan kan vastklampen. Het gros van de bevolking heeft het hier helemaal nog niet zo slecht.
En ook voor jou: uitzonderingen aanhalen zoals die vermeende jetsetters geeft een vertekenend beeld van de verminderde welvaart situatie voor de hele bevolking.
Ik heb gereageerd op één persoon die zijn of haar individuele situatie hier naar voor heeft geschoven. Daarop kan niemand definitief en besluitend reageren want wat één persoon meemaakt kan onmogelijk voor de ganse gemeenschap als regel gegeven worden. Vandaar ook dat ik slechts één tegenvoorbeeld geef, zonder de bedoeling te hebben om dit voor de ganse bevolking als regel te stellen.
Alleenstaanden, zieken, werklozen en bejaarden/gepensioneerden houden stilaan amper nog het hoofd nog boven water maar daar gaan jullie precies compleet aan voorbij, er wordt enkel gekeken naar wie het beter heeft vanaf de middenmoot naar boven, de onderste lagen worden vertrappeld door zelfverloochening en afgunst?
Ik heb niet de indruk dat werklozen, bejaarden enz. nog amper het hoofd boven water houden. Hoe weet jij dat dit een algemene tendens is? Ik krijg net de omgekeerde indruk.
Wij hebben het beter in vergelijking met de hele wereld? Daar WERKEN en hébben wij ook voor gewerkt!!!
Het zou er nog maar aan mankeren!
Dat ontzegt niemand u en dat wordt ook niet tegengesproken. Ik zeg: kijk over gans de aardbol. Waar hebben mensen een degelijke welstand opgebouwd? Waar zitten wij op de ladder? Op één van de bovenste sporten of op de onderste?
Op tal van plaatsen hebben mensen ook "ervoor gewerkt"  maar toch hebben ze niet de welvaart verworven die wij hier hebben. Wanneer DelaVega stelt dat hij/zij niet rondkomt, dan is dat niet noodzakelijk te wijten aan de rol die de overheid speelt. Er kunnen andere factoren zijn.
Ice schreef:Trouwens: de dooddoener dat wij het nog goed hebben gaat niet op als oa basisbehoeften en levensonderhoud onbetaalbaar worden, anders kun je blijven vergelijken met de hele wereld, derde wereldlanden incluis, waar ze zelfs nog geen stromend water hebben en creperen van de honger.  Of hebben we het pas 'niet meer goed' als ook wij verhongeren?
Zeg eens: tot wanneer hebben wij het nog goed? 
Pas als de hele wereld het goed heeft of als wij ook creperen van de honger?! :roll:
Nogmaals: waar heb je de info vandaan die je laat besluiten dat het levensonderhoud onbetaalbaar wordt? Ik heb niet die indruk.

freemate

27 apr 2018, 15:04

Jullie zijn allemaal zo gewoon van altijd maar te krijgen dat je steeds meer moet hebben.
Begin eerst jullie verdomde schulden af te betalen die jullie gemaakt hebben door steeds maar te eisen.
Een land van een schorte groot met milliarden schulden.
Anderzijds zie ik uit het nieuws dat de spaarrekeningen steeds maar groter worden, ook de aankoop van een tweede woning of appartement als belegging of als een vakantie oord.
Het geld ervoor hebben jullie niet gedrukt, maar teveel gekregen door jullie vakbondsgijzelingen en de laffe regeringen hebben er steeds maar aan toegegeven.

De mensen in de werkelijke armoede daar gelaten, begin met wat minder uit te geven of zijn jullie allemaal van het linkse gedoe. Die zijn gewoon van uit te gevn wat ze niet hebben, en hebben liever het geld dan te voldoen aan hun obligaties, wel leven op de kosten van een ander.

Al wat jullie teveel gekregen hebben moeten jullie nu inleveren, dat is wat er gaande is en waaraan ontsnappen niet mogelijk is.

het weze gezegd en geschreven.
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.

DelaVega

28 apr 2018, 07:29

Wil. schreef:
Ik ken jouw levenssituatie niet. Ik ben wel al in contact gekomen met mensen die een leven hebben geleid alsof ze bij de jetset hoorden. En dat mag je letterlijk nemen: uitgaan tot de maandagmorgen en dan vlug naar Deurne Luchthaven en nog eens 'een koffietje gaan drinken met de vrienden in Londen' .
Vandaag kom je die persoon tegen en die heeft de spreekwoordelijke nagel zelfs niet meer.

Er bestaat op heel de aardbol geen enkel staat waar niemand uit de boot valt of er zich enkel nog met de vingernagels aan kan vastklampen. Het gros van de bevolking heeft het hier helemaal nog niet zo slecht.
Als slachtoffer van een medische fout leef ik van een ziekte-uitkering. Als minvermogende kan ik dus niet in mijn levensonderhoud
voorzien. Max. 2 keer per dag kan ik eten en de laatste dagen van de maand
helemaal geen eten. Mijn ziekenhuisrekeningen kan ik gewoon niet betalen. Geld
voor onvoorziene omstandigheden heb ik eveneens niet. En ik ben geen alleenstaand
geval. Honderdduizenden zijn veroordeeld tot levenslang om op deze wijze te moeten
leven.

DelaVega

28 apr 2018, 08:52

Ik zorg ervoor dat iedere maand mijn huishuur wordt betaaldalsook bepaalde nutsvoorzieningen. De rest kan en wil ik niet betalen, anders
heb ik geen eten. En aangezien ik overleef met een onbeslagbaar minimum, nauwelijks om in mijn levensonderhoudte voorzien, kunnen schuldeisers bij mij niets recupereren en blijf ik dus gespaard van deurwaarders.

Gelukkig dat de bescherming van het beslagrecht bestaat.

Naast de schuld van medici, is mijn armoede ook te wijtenaan de oorzaak van de overheid, die mij een te bescheiden ziekte-uitkering
(plusminus 920 euro) per maand geeft, nauwelijks om in mijn levensonderhoud te voorzien.

Wil.

28 apr 2018, 11:26

Waarom was die 8 GB geïnstalleerd geheugen eigenlijk nodig, indien je in zulk een penibele situatie zit? Dat is toch een luxe-uitgave in die context?

Ook je inschatting van "honderduizenden"  die in een soortgelijke situatie zitten, komt niet overeen met de werkelijkheid.
Gast

28 apr 2018, 11:36

Wil. schreef:Waarom was die 8 GB geïnstalleerd geheugen eigenlijk nodig, indien je in zulk een penibele situatie zit? Dat is toch een luxe-uitgave in die context?
Ik werk op dit ogenblik nog steeds met XP op een DERDE hands oud laptopke met slechts 512 MB aan geheugen , gekregen , maar er toch maar uit eerlijke schaamte 50 Euro voor gegeven. Ik werk met zo'n dingen uit gierigheid. :lol:
Ook je inschatting van "honderduizenden"  die in een soortgelijke situatie zitten, komt niet overeen met de werkelijkheid.
Bewijs dat dit geen werkelijkheid is. Er zitten heel wat mensen in diezelfde soort situatie , en niet noodzakelijk wegens een ziekte of ongeval.
Gast

28 apr 2018, 11:54

Ice schreef:..
Ga misschien eens vlak voor sluitingstijd kijken bij grootwarenhuizen naar de hordes mensen die staan te wachten voor producten (zelfs bróód!) die worden afgeprijsd voor WE die ze anders niet kunnen kopen of de rijen bij voedselbedelingen en ocmw?

...
Aan de Delhaize in mijn buurt stonden en horden te wacht vóór openingstijd om de broden van de dag ervoor te komen halen. Een kwartier later zag je ze terug naar buiten komen rennen met zakken vol broden , waarschijnlijk uit schaamte of omdat ze elders ook nog een slag moesten slaan. Dat zag ik al meer dan 10 jaar geleden.

En inderdaad , een alleenverdiener zal er niet meer in slagen om een huis te bouwen ( of het moet iemand zijn die in de bouw werkt en zelf een krot kan opknappen ). Dat was 50 jaar geleden nooit een probleem. Een konijnenkotje van 50 m2 aan 170.000 euro kopen zal misschien nog wel lukken , maar dat is allesbehalve een woning te noemen.

DelaVega

28 apr 2018, 12:18

Wil. schreef:Waarom was die 8 GB geïnstalleerd geheugen eigenlijk nodig, indien je in zulk een penibele situatie zit? Dat is toch een luxe-uitgave in die context?

Het gaat om een tweedehandse desktop die ik op afbetaling van een familielid heb aangekocht voor een
totaalbedrag van 200. Bovendien vertoond deze computer inmiddels problemen die ik niet kan laten herstellen wegens gebrek aan financiële middelen.
Laatst gewijzigd door DelaVega op 28 apr 2018, 12:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Wil.

28 apr 2018, 12:18

Aan de Delhaize in mijn buurt stonden en horden te wacht vóór openingstijd om de broden van de dag ervoor te komen halen. Een kwartier later zag je ze terug naar buiten komen rennen met zakken vol broden , waarschijnlijk uit schaamte of omdat ze elders ook nog een slag moesten slaan.
In mijn begintijd als ambtenaar heb ik dat ook allemaal gedaan: alleen maar afgeprijsd voedsel gegeten dat nog nét binnen de vervaldatum was. Brood van de Aldi (minder dan 20 frank toen) was mijn standaard en altijd zonder boter of margarine. Alleen witte producten gekocht. Bij het eten: kraantjeswater. Enkel douchen in de sportclub. De laatste, kleine stukken zeep die door de poetsvrouw in het gebouw werden weggegooid, nam ik mee en perste die thuis opnieuw tot een klompje zeep.
Zo ging dat toen :) Vandaag heet dat: "onder het bestaansminimum leven" .