N-VA wil partij Islam verbieden

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

28 apr 2018, 12:31

Wil. schreef:
Aan de Delhaize in mijn buurt stonden en horden te wacht vóór openingstijd om de broden van de dag ervoor te komen halen. Een kwartier later zag je ze terug naar buiten komen rennen met zakken vol broden , waarschijnlijk uit schaamte of omdat ze elders ook nog een slag moesten slaan.
In mijn begintijd als ambtenaar heb ik dat ook allemaal gedaan: alleen maar afgeprijsd voedsel gegeten dat nog nét binnen de vervaldatum was. Brood van de Aldi (minder dan 20 frank toen) was mijn standaard en altijd zonder boter of margarine. Alleen witte producten gekocht. Bij het eten: kraantjeswater. Enkel douchen in de sportclub. De laatste, kleine stukken zeep die door de poetsvrouw in het gebouw werden weggegooid, nam ik mee en perste die thuis opnieuw tot een klompje zeep.
Zo ging dat toen :) Vandaag heet dat: "onder het bestaansminimum leven" .
En moet ik dat nu geloven ? Of waart ge dan werkelijk een ambtenaar pakjesdrager ? En dan maar blijven beweren dat sommigen de verkeerde keuzes heeft gemaakt. :lol:

Wil.

28 apr 2018, 12:37

De tering naar de nering zetten, ken je dat nog? 
En inderdaad, er waren heel wat maten van me die toen al in een chique auto rondreden. Die mannen lachten wel eens met me. Ik had een echt oud Renaultje. Toen nog zonder veiligheidsgordels (heb ik bijgekocht in de Auto5) en zonder buitenspiegel rechts (later ook gekocht). Banden kocht ik niet nieuw. De autoradio had ik overgekocht van een vriend.
En zoals ik waren er velen.

Ik beklaag me dat niet, heb mezelf later opgewerkt tot een hoog niveau. En ik zit ook  niet te kankeren op anderen die nu een goed pensioen hebben. Ik heb consequent geleefd. Daar is niets verkeerd aan.
Laatst gewijzigd door Wil. op 28 apr 2018, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

28 apr 2018, 12:41

Gewist.
Zie volgende bijdrage
Laatst gewijzigd door Wil. op 28 apr 2018, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

DelaVega

28 apr 2018, 12:41

Wil. schreef:De tering naar de nering zetten, ken je dat nog? 
En inderdaad, er waren heel wat maten van me die toen al in een chique auto rondreden. Die mannen lachten wel eens met me. Ik had een echt oud Renaultje. Toen nog zonder veiligheidsgordels (heb ik bijgekocht in de Auto5) en zonder buitenspiegel rechts (later ook gekocht). Banden kocht ik niet nieuw. De autoradio had ik overgekocht van een vriend.
En zoals ik waren er velen.

Ik beklaag me dat niet, heb mezelf later opgewerkt tot een hoog niveau. En ik zit ook  niet te kankeren op anderen die nu een goed pensioen hebben. Ik heb consequent geleefd. Daar is niets verkeerd aan.
https://verkenjegeest.com/vrek-en-inner ... evangenis/
Dat heet pathologische vrek zijn.

Dat heet pathologische vrek zijn. Het ergste is als die persoon niet alleen maargierig is met geld. Ze zijn ook gierig als het om hun emoties, hun gevoelens en
hun energie gaat.En omdat ze niets uitgeven aan voorwerpen, zijnze ook niet gul met hun gevoelens naar anderen of in het investeren in hun
geluk. De vrek houdt zo veel mogelijk voor zichzelf, niet uit
voorzichtigheid, maar omdat hij opgesloten is in zijn eigen innerlijkegevangenis
Laatst gewijzigd door DelaVega op 28 apr 2018, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

Wil.

28 apr 2018, 12:43

DelaVega, ik was tevreden met mijn situatie. Ben jij tevreden?

DelaVega

28 apr 2018, 12:46

Wil. schreef:DelaVega, ik was tevreden met mijn situatie. Ben jij tevreden?
Neen, absoluut niet, want ik kan niet voldoen aan al mijn betalingsverplichtingen

Een ziekelijke vrek, zoals jij , Wil, kan dit wel.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

Wil.

28 apr 2018, 13:01

DelaVega schreef:
Wil. schreef:DelaVega, ik was tevreden met mijn situatie. Ben jij tevreden?
Neen, absoluut niet, want ik kan niet voldoen aan al mijn betalingsverplichtingen
Maar in tegenstelling tot de vrek, heb je geen last van de 'innerlijke gevangenis' neem ik aan.  Van die betalingsverplichtingen heb ik nu niet het minst last. Ik heb vroeger een pad gevolgd dat jij waarschijnlijk niet mee zou willen bewandelen. 

Ik weet niet of jij ons vroegere medeforumlid Fokke nog hebt gekend. Een schoolmeester die nog veel strikter op de centjes moest passen. Lees nog eens een klein stukje van zijn hand hier.

DelaVega

28 apr 2018, 13:23

als kind hadden wij het thuis ook niet breed, maar vond ikminder erg dan als volwassen in armoede te moeten leven. Die ervaring is een  wereld van verschil!!!

ik heb vooral veel last van deurwaarders aan mijn deur en dat is alles behalve prettig. Ik ben beschaamd voor mijn geburen.
Laatst gewijzigd door DelaVega op 28 apr 2018, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

28 apr 2018, 13:28

Wil. schreef:..
Ik weet niet of jij ons vroegere medeforumlid Fokke nog hebt gekend. Een schoolmeester die nog veel strikter op de centjes moest passen. Lees nog eens een klein stukje van zijn hand hier.
Waar zit de Fokke nu eigelijk ? De man kon zich wel permitteren om piloot in de sportvliegerij te worden ....

Aangezien je vrouw is het onderwijs stond of hing , dan kan ik alleen maar geloven dat je als een ware wrek geleefd moet hebben , een soort Dagobert Duck :D

En dat Renaultje , dat was een R4 , juist ? Toch geen 4 CV neem ik aan :lol:

Wil.

28 apr 2018, 13:47

Ik had een R8 van 7.000 frank.  Ik zeg dat nu af en toe tegen mijn schoonzoon (autofreak) dat ik al een R8 heb gehad. :lol: Mijn vrouw had een 2CV, wel de 'super' met een extra raampje achteraan.
Wij waren twee 'van hetzelfde soort' en hadden ons huis afbetaald tegen dat we 45 waren. Vanaf dan kon de broeksriem 2 gaatjes losser gemaakt worden.  8)

Wil.

28 apr 2018, 13:50

The Spirit of Flanders schreef:Waar zit de Fokke nu eigelijk ?
Hij is uit vrije wil opgestapt en wil niet meer deelnemen aan het forum. Hij is in één van zijn laatste bijdragen serieus op zijn tenen getrapt door iemand en hij houdt het dus voor bekeken. Ik neem aan dat hij misschien nog wel eens komt lezen. Ik kon hem en zijn humor goed smaken.
Gast

28 apr 2018, 13:54

Wil. schreef:Ik had een R8 van 7.000 frank. .....
Wow , een vroem-vroem machien :lol: Ik moest me in 1973 wel tevreden stellen met occasie Renault Dauphineke :)
Ice

28 apr 2018, 16:09

freemate schreef:Jullie zijn allemaal zo gewoon van altijd maar te krijgen dat je steeds meer moet hebben. 
Begin eerst jullie verdomde schulden af te betalen die jullie gemaakt hebben door steeds maar te eisen. 

Een land van een schorte groot met milliarden schulden. 
Anderzijds zie ik uit het nieuws dat de spaarrekeningen steeds maar groter worden, ook de aankoop van een tweede woning of appartement als belegging of als een vakantie oord. 
Het geld ervoor hebben jullie niet gedrukt, maar teveel gekregen door jullie vakbondsgijzelingen en de laffe regeringen hebben er steeds maar aan toegegeven. 

De mensen in de werkelijke armoede daar gelaten, begin met wat minder uit te geven of zijn jullie allemaal van het linkse gedoe. Die zijn gewoon van uit te gevn wat ze niet hebben, en hebben liever het geld dan te voldoen aan hun obligaties, wel leven op de kosten van een ander. 

Al wat jullie teveel gekregen hebben moeten jullie nu inleveren, dat is wat er gaande is en waaraan ontsnappen niet mogelijk is. 

het weze gezegd en geschreven.
Dus, freemate: we zouden niet mogen genieten waarvoor wijzelf gewerkt hebben?! 'Krijgen'??
Wie heeft gekrégen zonder ervoor te moeten wérken?! 
Wie KRIJGT nu zonder ervoor te moeten werken? Misschien de immigrantenhorde?  :roll:

Wij alleszins níet....en het zal je misschien verwonderen maar er zijn veel mensen die schuldenvrij zijn en toch hun rekeningen niet meer kunnen betalen (zodat ze daardoor nu wél schulden opbouwen!)..die reeds jaren besparen op kleding, uitgaan, zelfs voedsel als laatste besparing en dan komt een moment dat de keuze moet gemaakt worden tussen je kinderen nog eten geven of die ene rekening betalen...tja, een keuze omdat we teveel gekregen hebben en dat we nu moeten teruggeven, zeker? :roll:

Zelfkastijding zit er diep in...amai, het vertroebelt elk inzicht en schakelt het gezond verstand uit waardoor de politiek er handig misbruik van maakt om het volk een schuldgevoel aan te praten dat het allemaal onze schuld is ipv hun wánbeheer van onze miljarden belastinggelden!

En ja, de manipulerende leugenpers moet je maar geloven, die de indruk wekken dat een handjevol welstellenden dat investeert in 2de woning, het gros van de zuinige burgers die levenslang spaarden en nu dat spaargeld opéten om de maand rond te komen, vertegenwoordigt.
In een volgend artikel klagen ze dan de te lage pensioenen en toenemende armoede weer aan.. :roll:

Nog steeds overtuigd dat wij "boven onze stand leven" zoals de politiek wil doen geloven?
Dan heb je er vast geen problemen mee om nog méér belastingen te betalen om te boeten voor de welvaart die wij 'gekregen' hebben, zeker?  :roll:
Dan zéker op nva en deze ploeg dieven blijven stemmen, dan komen we er wel...

Ook sof en Wil: blíjven ontkennen dat wij collectief verarmd worden? 
Blijven ontkennen en dan zeuren over wat geheugen, in een tijd dat alles en toenemend gedigitaliseerd wordt om nog mee te kunnen in de maatschappij, en zelfs als luxe-uitgave bestempelen?!

Anderen hun rekening maken en volledig voorbij gaan aan het feit dat een slachtoffer van fout medisch handelen in de kou blijft staan en zelfs in armoede geduwd wordt met een aalmoes als 'steun' waardoor een menswaardig leven ontzegd wordt in een "welvaartstaat", enkel omdat hij toevallig eigen volk is?! 
Want laten we eerlijk wezen: voor vreemd gespuis wordt gratis en op vele manieren gezorgd, wel op onze kap en met onze uitsluiting.

Man man, wat mankeert jullie toch maar? 
Gaan jullie ogen pas open als je zelf helemaal aan de grond en in armoede leeft of hoe zit dat?!

Wil.

28 apr 2018, 16:42

Ik heb niet die indruk, schreef ik voordien reeds. Ik vroeg aan jou hoe jij dat zo zeker lijkt te wéten? Misschien kun je me diezelfde feiten even aangeven, zodat ik je kan bijtreden, maar voorlopig ga ik op mijn eigen visie voort.

Er moet toch een manier zijn om objectief vast te stellen dat  we verarmen?
Gast

28 apr 2018, 16:58

Ice schreef:
...
Ik ontken dat al alleszins niet , integendeel , en beaam zelfs dat we aan 't terugvallen zijn naar een maatschappij anno 1900 waar iedereen moest vechten om te overleven , behalve dan een 10 % gepriviligeerden.