Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

28 apr 2018, 13:43

Wil. schreef: De werklozensteuntrekker krijgt schrik? 
Ik denk eerder dat de leegloperij schrik krijgt, toch?
Waarom eisen die anders "respect" en gaan ze staken?
dejules

28 apr 2018, 13:50

Wil. schreef:Belgische overheidsschuld : zowat 455 miljard
.
Onder de N-VA met 80 miljard Euro toegenomen!

Wil.

28 apr 2018, 13:57

dejules schreef:
Wil. schreef: De werklozensteuntrekker krijgt schrik? 
Ik denk eerder dat de leegloperij schrik krijgt, toch?
Maar daar hoor je zelf bij! Alleen kun jij geen respect eisen. Daarvoor moet je wel eerst iets gepresteerd hebben. En staken? Vanuit je hangmat?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

28 apr 2018, 13:59

Van jobs gespoken :
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180422_03477358
https://www.demorgen.be/economie/kleinz ... -b1315ca9/

De "kracht van verandering" bestaat er blijkbaar in om Belgie door politieke benoemingen ( door Van Overtveldt ) terug naar de Franstalige Bourgoisie maatschappij anno 1900 te catapulteren. Hoe "Vlaamsch" is die NV(A) nog wel eigelijk ? Ligt ze echt in bed met de ancien beau monde van de MR ?
Laatst gewijzigd door Gast op 28 apr 2018, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

28 apr 2018, 14:03

.
dejules schreef: Onder de N-VA met 80 miljard Euro toegenomen!
Volgens mij daalt dat lijntje .

Afbeelding

Wil.

28 apr 2018, 14:05

The Spirit of Flanders schreef:Van jobs gespoken :
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180422_03477358
https://www.demorgen.be/economie/kleinz ... -b1315ca9/

De "kracht van verandering" bestaat er blijkbaar in om Belgie door politieke benoemingen terug naar de Franstalige Bourgoisie maatschappij anno 1900 te catapulteren. Hoe "Vlaamsch" is die NV(A) nog wel eigelijk ? Ligt ze echt in bed met de ancien beau monde van de MR ?
Dat is geen beste reclame voor de N-VA maar het is in een verstandshuwelijk (met de MR) zo, dat iedereen zijn stukje moet krijgen.
dejules

28 apr 2018, 14:48

Wil. schreef: 
.
dejules schreef: Onder de N-VA met 80 miljard Euro toegenomen!
Volgens mij daalt dat lijntje .

Afbeelding
U moet de nominale schulden bekijken.
Het BBP is vervalst : daar heeft men de inkomsten van hoeren en drugdealers in opgenomen alsook 2.7 miljoen "actieven" die hun inkomen uit de schatkist krijgen. Waarom geeft men de 1.25 miljoen mensen die een werkloosheidsuitkering krijgen niet het predikaat "ambtenaar". Dan neemt de noemer enorm toe en verdwijnt de schuld als sneeuw voor de zon, toch?  Met cijfers kunt U olifanten laten vliegen.

Wil.

28 apr 2018, 15:21

dejules schreef:U moet de nominale schulden bekijken.
Dat heb ik toch gedaan? Vlaanderen 25 miljard,  belgië 455 miljard!  :lol:

Het BBP is vervalst
Spreek niet over dingen waar je geen kennis van hebt, julio.
De Europese gemeenschap dwingt alle landen om op dezelfde manier hun bbp te berekenen.

socrates

28 apr 2018, 15:47

Wil. schreef:Je hebt goed geluisterd naar De Afspraak, Socrates.

Daar komt het inderdaad in grote mate op neer. Wat niet werd vermeld is dat er in deze regering een linkse mol zit: de CD&V. Die heeft telkens dwarsgelegen wanneer het mes inderdaad in de sociale zekerheid moest gezet worden. Of wanneer de overheidsdiensten moesten gereorganiseerd en afgeslankt worden.

Het is makkelijk om dan te  wijzen naar de N-VA die de zaken niet heeft aangepakt. Dat is niet juist: het is de combinatie van alle regeringspartijen die heeft gefaald op dat vlak. Met een Engels systeem waarbij de winnaar in de meeste kieskringen ook de algehele meerderheid behaalt, zouden we duidelijk kunnen zien wat het beleid van die partij zou geweest zijn. Nu is het koffie met melk en zeer moeilijk om nog uit elkaar te halen wie waar heeft gefaald.

Dat neemt niet weg dat de verwachtingen die ik had over deze regering onvoldoende zijn uitgekomen. Met deze economische achtergrond had de schuld al behoorlijk onder 100% moeten gedaald zijn en zouden er jaarlijks overschotten moeten zijn op de begroting. CD&V heeft heel wat verantwoording af te leggen.
Maar CD&V heeft niet zijn voornaamste bestaansreden in de koeling gezet om zich ten volle te kunnen ontfermen over het ondeskundig bestuur van de PS.  Dehaene was een CVP-er , die heeft er, weliswaar dank zij zijn volmachten, wel het mes durven inzetten. De conjunctuur was toen nochtans helemaal niet zo florissant als ze de jongste vijf jaar is. De NVA heeft dus totaal niet waar gemaakt wat met zij met luide trom had beloofd, ze heeft daarentegen wel de verfoeide Belgische ziekte van het nepotisme met graagte overgenomen. Macht maakt corrupt, zelfs het hoogste ideaal moet daarvoor zwichten. Op zijn minst dat, heeft NVA met al haar macht, nog maar eens bewezen. NVA is wat Vlaanderen betreft de nieuwe CVP geworden. Authentieke flaminganten zoals een Vuye passen niet meer in dat kraam.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
dejules

28 apr 2018, 16:00

Wil. schreef:
U komt uit de statutaire leegloperij, toch?

Wil.

28 apr 2018, 16:43

dejules schreef:
Wil. schreef:
U komt uit de statutaire leegloperij, toch?
Net als jij, collega. Alleen heb ik nooit de top bereikt: de hangmat van de Statutaire WT. :wink:

Wil.

28 apr 2018, 16:55

socrates schreef:Maar CD&V heeft niet zijn voornaamste bestaansreden in de koeling gezet om zich ten volle te kunnen ontfermen over het ondeskundig bestuur van de PS.  Dehaene was een CVP-er , die heeft er, weliswaar dank zij zijn volmachten, wel het mes durven inzetten.
Dehaene had geen keuze meer. En dus het ganse land ook niet. Indien we bij de EU wilden geraken móest er wel een ander beleid gevolgd worden. De volmachten waren maar het broodnodige middel om dat hogere doel dichterbij te brengen.

Voordien heeft W. Martens dat ook al eens moeten doen (-Poupehan). Het mes stond toen op de keel en vakbondsleiders deden toen lekker mee aan 'de globale verarming': een devaluatie van 10% treft nl. iedereen. Dat was pas een georkestreerde verarming. Wat kan zo'n Houthuys en Debunne toch bewogen hebben om de gewone man, méér dan de rijke aandeelhouder, van 10% van zijn financieel bezit te beroven en hem te bestraffen met een 'taks' van 10% op alles wat uit een ander land werd ingevoerd?
Denk je dat die mannen steekpenningen hebben gekregen?

De conjunctuur was toen nochtans helemaal niet zo florissant als ze de jongste vijf jaar is. De NVA heeft dus totaal niet waar gemaakt wat met zij met luide trom had beloofd, ze heeft daarentegen wel de verfoeide Belgische ziekte van het nepotisme met graagte overgenomen.
Zoals ik hogerop al schreef: we zitten met de CD&V mol in de regering. Zou dat ook zo gelopen zijn mocht de N-VA het alleen voor het zeggen hebben gehad? Ik vermoed van niet.
dejules

29 apr 2018, 10:46

Wil. schreef:
 Zou dat ook zo gelopen zijn mocht de N-VA het alleen voor het zeggen hebben gehad? Ik vermoed van niet.
Weet U, de hele N-VA-top op een witte merel na komt uit de statutaire leegloperij.
Deze leeglopers gingen eens laten zien hoe je een economie op sporen zet.
Ik stel vast dat wij overal de laatste vd Oeso-klas zijn sinds de N-VA deel uitmaakt van een federale regering.
Zo heb ik enkele vragen gesteld aan de N-VA : "Jullie zeggen dat er na de sluiting van Ford Genk meer mensen aan het werk zijn dan voor de sluiting. Hoe kunnen jullie 2 volgende feiten verklaren met jullie stelling : 1/ na de sluiting staat 660 ha bedrijventerrein in Genk leeg  (1.145 ha in Limburg) 2/ het beschikbare inkomen in Genk is met 6.000 Euro per inwoner gedaald, dit is de sterkste daling binnen de Europese Gemeenschap.
Ik heb nooit een antwoord op mijn vragen gekregen.
U komt ook uit de statutaire leegloperij. Misschien kunt U uw vrienden leeglopers wel een antwoord op mijn vragen ontfutselen? Dank bij voorbaat! ps Uw N-VA zooi zegt dat onze economie boomt. Op Nieuwsuur werd gezegd dat de Belgische economie de zwakste van Europa is en onze staatschuld dramatisch. Liegen die journalisten?

socrates

29 apr 2018, 10:50

Wil. schreef:
socrates schreef:Maar CD&V heeft niet zijn voornaamste bestaansreden in de koeling gezet om zich ten volle te kunnen ontfermen over het ondeskundig bestuur van de PS.  Dehaene was een CVP-er , die heeft er, weliswaar dank zij zijn volmachten, wel het mes durven inzetten.
Dehaene had geen keuze meer. En dus het ganse land ook niet. Indien we bij de EU wilden geraken móest er wel een ander beleid gevolgd worden. De volmachten waren maar het broodnodige middel om dat hogere doel dichterbij te brengen.

Voordien heeft W. Martens dat ook al eens moeten doen (-Poupehan). Het mes stond toen op de keel en vakbondsleiders deden toen lekker mee aan 'de globale verarming': een devaluatie van 10% treft nl. iedereen. Dat was pas een georkestreerde verarming. Wat kan zo'n Houthuys en Debunne toch bewogen hebben om de gewone man, méér dan de rijke aandeelhouder, van 10% van zijn financieel bezit te beroven en hem te bestraffen met een 'taks' van 10% op alles wat uit een ander land werd ingevoerd?
Denk je dat die mannen steekpenningen hebben gekregen?

De conjunctuur was toen nochtans helemaal niet zo florissant als ze de jongste vijf jaar is. De NVA heeft dus totaal niet waar gemaakt wat met zij met luide trom had beloofd, ze heeft daarentegen wel de verfoeide Belgische ziekte van het nepotisme met graagte overgenomen.
Zoals ik hogerop al schreef: we zitten met de CD&V mol in de regering. Zou dat ook zo gelopen zijn mocht de N-VA het alleen voor het zeggen hebben gehad? Ik vermoed van niet.
Nooit gedacht dat één mol het reilen en zeilen kon bepalen in een Vlaamse-leeuwenroedel. :lol:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
dejules

29 apr 2018, 10:53

Wil. schreef: Voordien heeft W. Martens dat ook al eens moeten doen (-Poupehan). Het mes stond toen op de keel en vakbondsleiders deden toen lekker mee aan 'de globale verarming': een devaluatie van 10% treft nl. iedereen.
Alle pensioenen werden geplafonneerd op 50.000 Bef, BEHALVE die vd statutaire leeglopers want daar mocht niet aan geraakt worden vd overheidsvakbonden die Dehaene fijntjes verwezen naar wat er met André Cools gebeurd was. U komt uit de statutaire leegloperij, toch?