N-VA wil partij Islam verbieden
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ja, dat moet wel. Met 33% van de ondervraagde personen die aangeven zeker voor de pvda te stemmen, zal er nood zijn aan waarkmengse die kunnen lezen én schrijven.Men is dringend op zoek naar bekwame kaders om al die zetels te vullen na de verkiezingen - zo simpel is dat![]()
En dit is zelfs geen grap maar waarheid.
Dat is eigenaardig: het zijn toch de respondenten die bepalen welke de belangrijke thema's zijn? Als die in meerderheid zouden aangeven dat de problemen met migranten, veiligheid, eigen cultuur e.d.m. het belangrijkst zijn, past de partij zich dan aan???frits1955 schreef:De waarde en bedoeling van de enquete is om te peilen naar de thema's die de respondenten belangrijk vinden. Op basis daarvan werd een programma opgesteld. Bij een partij als de PVDA liggen de sociaal-economische thema's boven in de schuif.
Hier ga je verder op dezelfde toon als voordien: de partij bepaalt welke de thema's zijn en het volk volgt.Partijen zoals de NVA doen dat niet en hameren op het al dan niet latente onveiligheidsgevoel en de problematiek van de verkleuring van het straatbeeld - een thematiek die bijzonder eenvoudig en zwart-wit is, inwerkt op emoties en weinig of geen inspanning vraagt om te begrijpen.
Een perfecte weerspiegeling van het pvda-denken.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Phoebe - Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Ja hoor , Sof en ik droom ook niet met mijn ogen open zoals de sossen vandaag.
Ik dacht trouwens dat jij in 't stad zou geweest zijn voor de optocht om te zien of de fanfare /mandatarissen toch niet groter is dan de achterban die er achter loopt ?
Ik dacht trouwens dat jij in 't stad zou geweest zijn voor de optocht om te zien of de fanfare /mandatarissen toch niet groter is dan de achterban die er achter loopt ?
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
""Hier ga je verder op dezelfde toon als voordien: de partij bepaalt welke de thema's zijn en het volk volgt. "
Gelukkig is dat bij een partij als de NVA helemaal anders he
Maar dat sociaal-economische thema's het DNA van de PVDA/PTB vormen is een feit. Met die thema's smeer je boterhammen, krijg je deftige pensioenen en kan je een behoorlijke sociale zekerheid in stand houden nietwaar. En daar gaat het om .
Gelukkig is dat bij een partij als de NVA helemaal anders he
Maar dat sociaal-economische thema's het DNA van de PVDA/PTB vormen is een feit. Met die thema's smeer je boterhammen, krijg je deftige pensioenen en kan je een behoorlijke sociale zekerheid in stand houden nietwaar. En daar gaat het om .
-
Awel , Frits ik wens de Pvda een succesvolle zoektocht en daarbij geen frustratie die de 'zoekers' op de rand van een burnout zouden kunnen brengen ..!
Ook liefst 'leiders' met besef dat men met twee 'linker'handen niet zo goed kan werken en al helemaal niet vooruit komt in 't leven . m.a.w. staken brengt geen oplossing en 'stoken ' (slechts 1 klinkertje verschil) ook niet hoor ! ...
Ook liefst 'leiders' met besef dat men met twee 'linker'handen niet zo goed kan werken en al helemaal niet vooruit komt in 't leven . m.a.w. staken brengt geen oplossing en 'stoken ' (slechts 1 klinkertje verschil) ook niet hoor ! ...
-
""Dat is eigenaardig: het zijn toch de respondenten die bepalen welke de belangrijke thema's zijn? Als die in meerderheid zouden aangeven dat de problemen met migranten, veiligheid, eigen cultuur e.d.m. het belangrijkst zijn, past de partij zich dan aan??? "
Je draait in hetzelfde kringetje he. De respondenten hebben "armoede" als dominant thema gekozen en daarna"veiligheid" en vervolgens - helemaal logisch in de verkeerschaos Antwerpen - "mobiliteit". Van identitaire thema's lagen ze niet wakker.
Je draait in hetzelfde kringetje he. De respondenten hebben "armoede" als dominant thema gekozen en daarna"veiligheid" en vervolgens - helemaal logisch in de verkeerschaos Antwerpen - "mobiliteit". Van identitaire thema's lagen ze niet wakker.
-
" "m.a.w. staken brengt geen oplossing en 'stoken ' (slechts 1 klinkertje verschil) ook niet hoor ! ..."
Ga dat morgen maar vertellen aan het personeel van de Lidl - contracten van 20-24 u, 1000€ per maand en hyperflexibele uren. Werkneemsters wisten te vertellen dat ze soms niet wisten of ze 's anderdaags moesten komen werken of niet - fijn als je kinderen hebt en een crèche moet regelen...Verder lopen ze achter je gat met een chronometer als je moet gaan pissen en zit men te sneukelen in je privéleven qua relaties, ziek zijn etc. en dienen camera's om het personeel te bespioneren. Maar dat zal mijnheer Schwartz, de eigenaar van Lidl en de rijkste Duitser een zorg wezen he.
Ga dat morgen maar vertellen aan het personeel van de Lidl - contracten van 20-24 u, 1000€ per maand en hyperflexibele uren. Werkneemsters wisten te vertellen dat ze soms niet wisten of ze 's anderdaags moesten komen werken of niet - fijn als je kinderen hebt en een crèche moet regelen...Verder lopen ze achter je gat met een chronometer als je moet gaan pissen en zit men te sneukelen in je privéleven qua relaties, ziek zijn etc. en dienen camera's om het personeel te bespioneren. Maar dat zal mijnheer Schwartz, de eigenaar van Lidl en de rijkste Duitser een zorg wezen he.
Laatst gewijzigd door frits1955 op 01 mei 2018, 11:02, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Frits, denk je dat ik de filosofische stelsels niet ken? Het Marxisme begint met de economische onderbouw waarop een culturele bovenbouw tot stand kan komen. Maar daar blijven jullie steken.frits1955 schreef:""Hier ga je verder op dezelfde toon als voordien: de partij bepaalt welke de thema's zijn en het volk volgt. "
Gelukkig is dat bij een partij als de NVA helemaal anders he![]()
Liberale stromingen weten ook wel dat je geen paradijs kunt bouwen op een economisch kerkhof, maar laten de burgers zélf bepalen hoe die economie er zal uit zien en wat vervolgens voor hen cultureel en ideologisch op dat specifieke moment van belang is.
We gaan het wel zien, hé? Als die 33% zekere kiezers vasthouden aan hun uitspraak, dan zit je bij in de gemeenteraad.

""dan zit je bij in de gemeenteraad. "
Daar zit ik nu (soms) al . Maar dan wel als gewone burger
Vandaar mijn zeer lage dunk van het politieke personeel van het Blok/Belang - inhoudsloze tooghangers zijn het waarvan sommigen hun eigen taal niet kunnen schrijven.
Daar zit ik nu (soms) al . Maar dan wel als gewone burger
-
Nu nog maar eens afwachten wat hen dat zal opbrengen op lange termijn . Ah ja , alvast al veel geld in de vakbondskassen ?
Weet je Frits , als ik ergens niet tevreden ben en mij uitgebuit voel zoals in een soortement 'Bangladesh land avant la lettre' dan kuis ik daar mijn schup af en ga elders solliciteren . Werk genoeg.
Ach ja , in dezelfde sector , bij Carrefour misschien al niet want daar gaan er winkels sluiten en daar brullen de vakbonden andere slogans nietwaar ?.
Deze dagen gaat men blijkbaar liever zijn heil zoeken bij lawaaimakers uit de Walen die hier in Vlaanderen hun 'visie op werken' komen propageren aan de deuren van de Lidl distributie . Lekker veilig beschermd omdat ze verkozen zijn en niet moeten vrezen voor hun postje hé ..
Toch vreemd dat het enkel links is ( niet toevallig overal oppositie) die cinema blijft verkopen .
Weet je Frits , als ik ergens niet tevreden ben en mij uitgebuit voel zoals in een soortement 'Bangladesh land avant la lettre' dan kuis ik daar mijn schup af en ga elders solliciteren . Werk genoeg.
Ach ja , in dezelfde sector , bij Carrefour misschien al niet want daar gaan er winkels sluiten en daar brullen de vakbonden andere slogans nietwaar ?.
Deze dagen gaat men blijkbaar liever zijn heil zoeken bij lawaaimakers uit de Walen die hier in Vlaanderen hun 'visie op werken' komen propageren aan de deuren van de Lidl distributie . Lekker veilig beschermd omdat ze verkozen zijn en niet moeten vrezen voor hun postje hé ..
Toch vreemd dat het enkel links is ( niet toevallig overal oppositie) die cinema blijft verkopen .
-
Eeuwenlang was dat het kenmerk van 'de gewone man'. Men besloot dus ook maar om hen geen stemrecht te geven.frits1955 schreef: inhoudsloze tooghangers zijn het waarvan sommigen hun eigen taal niet kunnen schrijven.

Gast
Ach kom man , jij weet toch wel beter. De burgers bepalen toch de economie niet. Wat ze lusten en laten wordt bepaald door de marketeers in dienst van een paar superbedrijven en sjoemelaars. Concreet voorbeeld : compact gaan wonen op 50 m2 voor 170.000 Euro wordt ons door de strot geduwd met argumenten die geen steek houden , precies of de burger dat zo wil. Kapitalisme en liberalisme draait altijd uit op een maatschappij met 2 snelheden , tot het allemaal ergens te veel wordt , en dan breekt er een revolutie uit die meer schade dan goed aanricht. Beter voorkomen door een geleide , ethisch verantwoorde economie ( cfr. gedrag van banken voor de crisis anno +1930 en 2008 ) , dan genezen.Wil. schreef:...
Liberale stromingen weten ook wel dat je geen paradijs kunt bouwen op een economisch kerkhof, maar laten de burgers zélf bepalen hoe die economie er zal uit zien en wat vervolgens voor hen cultureel en ideologisch op dat specifieke moment van belang is.
...
Laatst gewijzigd door Gast op 01 mei 2018, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
""Nu nog maar eens afwachten wat hen dat zal opbrengen op lange termijn "
Meer personeel tiens. Dat zijn namelijk de wetmatigheden van de vrije markt he. In tijden van crisis worden mensen aan de deur gezet. Als de economie aantrekt proberen de ondernemingen ( Lidl is daar een extreem voorbeeld van) het overblijvende personeel zo onder druk te zetten dat die het toegenomen werk toch kunnen verzetten. Natuurlijk lukt dat niet en krijg je arbeidsconflicten waarin nu de werknemers in het sterke kamp staan - er is namelijk meer en meer schaarste op de arbeidsmarkt. Als er schaarste is kan je eisen stellen. Dat is de werking van de vrije markt nietwaar- die werkt in 2 richtingen.
Stakingen zijn een vorm van wettelijk toegelaten lobbywerk - betere arbeidsvoorwaarden proberen af te dwingen.
Net zoals de deuren van de ministeries in Brussel platgelopen worden door lobbyisten van pakweg Lockheed Martin die proberen hun waren te slijten.
Meer personeel tiens. Dat zijn namelijk de wetmatigheden van de vrije markt he. In tijden van crisis worden mensen aan de deur gezet. Als de economie aantrekt proberen de ondernemingen ( Lidl is daar een extreem voorbeeld van) het overblijvende personeel zo onder druk te zetten dat die het toegenomen werk toch kunnen verzetten. Natuurlijk lukt dat niet en krijg je arbeidsconflicten waarin nu de werknemers in het sterke kamp staan - er is namelijk meer en meer schaarste op de arbeidsmarkt. Als er schaarste is kan je eisen stellen. Dat is de werking van de vrije markt nietwaar- die werkt in 2 richtingen.
Stakingen zijn een vorm van wettelijk toegelaten lobbywerk - betere arbeidsvoorwaarden proberen af te dwingen.
Net zoals de deuren van de ministeries in Brussel platgelopen worden door lobbyisten van pakweg Lockheed Martin die proberen hun waren te slijten.
-
Ik heb het altijd gedacht dat je democratische ingesteldheid niet zo diep gaat.frits1955 schreef:" "Men besloot dus ook maar om hen geen stemrecht te geven."
Goh, een pleidooi om de nietsnutten van het Vlaams Belang geen stemrecht meer te geven. Ik ben pro

Sof, je begrijpt de basisprincipes van de liberale economie niet.The Spirit of Flanders schreef:Ach kom man , jij weet toch wel beter. De burgers bepalen toch de economie niet. Wat ze lusten en laten wordt bepaald door de marketeers in dienst van een paar superbedrijven en sjoemelaars. Concreet voorbeeld : compact gaan wonen op 50 m2 voor 170.000 Euro wordt ons door de strot geduwd met argumenten die geen steek houden , precies of de burger dat zo wil. Kapitalisme en liberalisme draait altijd uit op een maatschappij met 2 snelheden , tot het allemaal ergens te veel wordt , en dan breekt er een revolutie uit die meer schade dan goed aanricht. Beter voorkomen door een geleide , ethisch verantwoorde economie ( cfr. gedrag van banken voor de crisis anno +1930 en 2008 ) , dan genezen.Wil. schreef:...
...
Wie propageert bv. de LED-lampen? Is dat de overheid? Nauwelijks of niet, maar de bedrijven weten dat klanten altijd kiezen voor goedkope, maar goede producten. Vandaar de switch naar dat soort energiezuinige producten.
Compact wonen is geen idee dat 'uit het volk' naar boven is gekomen. Dat is vanuit het beleid beslist. Daar kunnen goede redenen voor zijn, maar het is geen resultaat van de vrije markt.
We hebben nergens nog een zuivere kapitalistische maatschappij. We hebben nog wel een zuivere communistische maatschappij. Inderdaad: één snelheid voor iedereen, stilstand!Kapitalisme en liberalisme draait altijd uit op een maatschappij met 2 snelheden
Kijk rond op de wereld en zie waar de levensstandaard het hoogst is en vraag je af hoe dat zo gekomen is.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.