Economische vooruitzichten DRAMATISCH

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

03 mei 2018, 17:31

https://www.hln.be/geld/belgische-overh ... ~a528da71/

België casht 2 miljard euro op BNP Paribas.
Daardoor zakt de schuld naar 101,5 procent BBP eind dit jaar.
Samen met Italië, Portugal en Griekenland zitten wij boven de 100%.
Het kleine Cyprus duikt naar 99,5 procent en verlaat zo de club. Frankrijk en Spanje blijven in de gevarenzone, met schuldgraden boven de 90 procent.

Minder goed nieuws is er ook voor het overheids- en begrotingstekort en de groei.

Ons land doet het beter dan de voorbije jaren, maar slaagt er nog niet in aan te knopen met de meeste andere eurozonelanden.
Het Belgische overheidstekort daalde wel van -2,5 procent in 2016 naar -1 procent van het bpp in 2017, maar stijgt dit jaar opnieuw lichtjes naar -1,1 procent, in 2019 zelfs naar -1,3 procent.

Ook het structurele begrotingstekort stijgt opnieuw, van 1,3 procent in 2017 naar 1,4 dit jaar en 1,7 in 2019, voorspelt de Commissie.
De federale regering heeft 2020 vooropgesteld om opnieuw aan te knopen met het begrotingsevenwicht, maar dat doel lijkt dus nog veraf.

De economische groei valt ook wat tegen. Met 1,7 procent in 2017, 1,8 procent dit jaar en 1,7 procent in 2019 blijft ons land een stuk onder het gemiddelde van 2,3 procent in de eurozone dit jaar. Van alle eurolanden doet enkel Italië minder, met 1,5 procent. 

Wij zijn een ambtenarenland waar de grootste sector "de poets" is (150.000 werknemers)
en waar 1/2 zijn loon RECHTSTREEKS uit de schatkist krijgt. 

Deze regering ging alles beter doen, DE KRACHT VAN DE VERANDERING.
De realiteit is dat wij overal de laatste zijn.
Dit beleid aanhouden is geen optie.
DEZE REGERING MOET WEG.

De kracht vd grote verandering komt uit de statutaire leegloperij.  Deze mensen bieden geen oplossingen, zij zijn HET PROBLEEM!

Wil.

03 mei 2018, 19:15

Economische vooruitzichten DRAMATISCH??? Dan gaan ze vast het Statutair Werklozensteun Trekkers leger aanpakken.
Dat worden harde tijden, jules. En dat op een moment dat je revalidatie al wat begint te haperen....
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

03 mei 2018, 19:17

Rap , rap voor de PVDA gaan stemmen , misschien vallen de meubels nog te redden in de brand .... :D

Wil.

03 mei 2018, 19:27

The Spirit of Flanders schreef:Rap , rap voor de PVDA gaan stemmen , misschien vallen de meubels nog te redden in de brand .... :D
Vooral de hangmat, dan :lol:

Paca

03 mei 2018, 20:03

Wil. schreef:Vooral de hangmat, dan :lol:
U bedoelt toch de "profiteurshangmatten"?
dejules

03 mei 2018, 20:10

Wil. schreef:Economische vooruitzichten DRAMATISCH???
Inderdaad.
Maar ze zoeken nog poetsers en voor de strijk te doen!

Wil.

03 mei 2018, 20:13

Paca schreef:
Wil. schreef:Vooral de hangmat, dan :lol:
U bedoelt toch de "profiteurshangmatten"?
Exact!
dejules

03 mei 2018, 20:16

Wil. schreef: Exact!
Vlaanderen zoekt nog 78.000 poetsers!

Wil.

03 mei 2018, 20:20

Die moeten toch bij de Statutaire WT'ers te vinden zijn? Als je een pakje kunt vasthouden, dan ook een borstel zou ik denken?
dejules

03 mei 2018, 20:30

Wil. schreef:Die moeten toch bij de Statutaire WT'ers te vinden zijn? Als je een pakje kunt vasthouden, dan ook een borstel zou ik denken?
En wat kunt U buiten leeglopen?

Wil.

03 mei 2018, 20:35

Dwaze dromen doen uiteenspatten :wink:
dejules

03 mei 2018, 22:04

Wil. schreef:Dwaze dromen doen uiteenspatten :wink:
U heeft het over uw huwelijksnacht?

Wil.

04 mei 2018, 00:01

Ja, er heeft toen wel het één en het  ander gespatterd.  :oops:
MaLoReg

04 mei 2018, 08:34

Langs alle kanten roept men om personeel maar zolang mensen geld toegeschoven krijgen om op hun luie kont te zitten vertikken ze het om te gaan werken.Als ze al die 'liefdadigheid instellingen' afschaffen zullen 'ze' wel 'moeten' werken.
dejules

04 mei 2018, 09:13

MaLoReg schreef:Langs alle kanten roept men om personeel .
De volgende 10 jaar stromen 400.000 mensen in pensioen in VLAANDEREN!!!
Voor elke 100 mensen die de arbeidsmarkt verlaten zijn er maar 82 jongeren om die plaatsen op te vullen.
ECHTER, door de verdere automatisering, digitalisering, globalisering, robotisering, ... heeft men veel minder mensen nodig. 
En de overheidsjobs worden fel afgebouwd.
Daarom zijn de meeste jobaanbiedingen deeltijds.
Men kan eigenlijk stellen precair nl uiterst flexibel, uiterst tijdelijk en slecht verloond en meestal deeltijds.
Met zulke jobs kan men geen zelfstandig leven leiden omdat de uitgaven voor primaire noden hoger zijn dan de inkomsten uit arbeid.