Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

04 mei 2018, 10:45

Juleke, niemand gelooft jouw onzin nog. Je krijgt hier elke dag alle hoeken en kanten van het seniorennet te zien. Je wordt om de oren geslagen met feiten die telkens opnieuw je statutaire werklozensteun trekkeronzin weerleggen.
Hoe masochistisch kan iemand zijn.
Blijven gaan, jongen! :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955

04 mei 2018, 11:00

socrates

04 mei 2018, 11:03

Vermits ons economisch systeem zichzelf reguleert, is de huidige hoogconjunctuur omzeggens uitsluitend, het gevolg van de eoncomische groei in de geïndustrialiseerde wereld. Onze regeringen doen niet aan economische sturing dus die heeft met deze groei niets te maken. Gezien de ultra-snelle digitalisering van de activiteit zal de krapte op de arbeidsmarkt wellicht van korte duur zijn; laaggeschoolden zullen immers de eersten zijn die door robotten worden vervangen, aan hooggeschoolde wetenschappers is er daarentegen nu een nijpend tekort. N-VA zal in de kiescampagne ongetwijfeld willen uitpakken met de huidige gunstige conjuncturele toestand, maar daar heeft zij dus weinig mee te maken.Die partij is waarschijnlijk op weg naar een pyrrhusoverwinning in 2019, de dan komende regeerperiode zal er immers een worden van socio-economische afbouw en intense sociale onrust, mogelijk een vruchtbare bodem voor de opkomst van een "sterke man". Als de politiek zich niet gaat  inlaten met de effecten van AI, dan zal AI zorgen voor een politieke aardebeving. Daar zal niemand beter van worden.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

frits1955

04 mei 2018, 11:12

" "de dan komende regeerperiode zal er immers een worden van socio-economische afbouw en intense sociale onrust"

Allicht - de miljardengaten die geslagen zijn door de taxshift en andere fiscale presentjes voor de ondernemingen zullen dan door besparingen in pensioenen, sociale zekerheid etc. moeten gevuld worden - toch als je dit soort regering laat verder pruttelen.

Wil.

04 mei 2018, 11:17

Socrates, het huidige beleid heeft wel degelijk invloed op een aantal graadmeters van onze economie: de belastingdruk op bedrijven, de toename van het tewerkgestelde personeel bv. Het klopt dat alles veel gemakkelijker gaat omdat de internationale conjunctuur herneemt. Maar dezelfde opmerking die je maakt, kun je over elk andere regering van elk ander land maken.

Vlak vóór de verkiezingen van 2014 klonken dezelfde onheisboodschappen als vandaag. Toen zaten we nog veel meer in een aanmodderende economie, en toch ...

Verder bespeur ik in je tekst ook heel wat vrees voor wat komen gaat. Is er ooit al wel een periode geweest dat er géén donderwolken aan de hemel waren?  Men spreekt wel eens over de 'wall of worries'  waartegen economieën zich moeten wapenen. Dat zal altijd zo zijn.

Ik heb vandaag nog eens een posting hernomen: 16.000 vacatures in de IT. Weet je wat dat wil zeggen? Die robotten en de AI waarover de laatste tijd weer veel wordt geschreven, hebben allemaal 'begeleiding' nodig: softwarematig en hardwarematig.  Veel positiefs om naar uit te kijken indien we ons aanpassen. D.w.z. dat de leerlingen in de scholen zich bewust moeten worden van wat er aan de hand is.

Wil.

04 mei 2018, 11:19

frits1955 schreef:Werkloosheid Antwerpen maart 2018:

https://assets.antwerpen.be/srv/assets/ ... 202018.pdf
Alles wijst in dezelfde richting: werkloosheid daalt. Er zijn meer mensen aan het werk. Het aantal jobs neemt toe.

"Maar de zon schijnt NIET, zeg ik u!" :wink:
dejules

04 mei 2018, 11:25

Wil. schreef:

Alles wijst in dezelfde richting: werkloosheid daalt. Er zijn meer mensen aan het werk. Het aantal jobs neemt toe.

"Maar de zon schijnt NIET, zeg ik u!" :wink:

Er heerst vrijdag opnieuw heel wat sociale onrust, want meer dan 300 jobs dreigen te verdwijnen.
Bij Corelio Printing in Erpe-Meren gaat het om 26 banen,
bij Axalta Coating Systems zijn 276 jobs bedreigd.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180504_03496904

U kent alles van sluitingen, herstructureringen, faillissementen, ...?
U komt uit de statutaire leegloperij, toch?
De zon schijnt elke dag als je ondanks een benoeming voor het leven 10 jaar voor uw pensionering met 3.000 Euro/maand moogt leeglopen.
U kunt nu kakken op de pakjesdragers die U moeten onderhouden en op werklozen die lui zijn.
U bent uitschot, Wilpunt.

Wil.

04 mei 2018, 11:38

Alle dagen gaan er jobs verloren en alle dagen komt er werkgelegenheid bij. Hier nog eens iets om een 'Wiliaans'  8) puntje aan te zuigen: 

Afbeelding
dejules

04 mei 2018, 11:41

Wil. schreef:Alle dagen gaan er jobs verloren en alle dagen komt er werkgelegenheid bij. Hier nog eens iets om een 'Wiliaans'  8) puntje aan te zuigen: 

Afbeelding
Muyters zoekt nog 78.000 poetsers en 14.000 voor de strijk.

Wil.

04 mei 2018, 11:47

Tegen die obsessieve mantra heb ik geen verweer. Doorslaggevend bewijsmateriaal is dat :lol:
Raar dat de vakbonden daar nog geen weet van hebben.

socrates

04 mei 2018, 11:51

N-VA-schok !  :lol: :lol:
In het gezegende jaar 2014 is de heiland ,BDW genaamd, weer aardeneergedaald. Hij verzamelde grote groepen gelovigen om zich heen en verwekte, al in datzelfde jaar, een zodanig schokgolf dat de zondige, want leeglopende massa, werd wakker geschud. Jammer dat het tot de 21ste eeuw na C heeft moeten duren vooraleer die Verlosser ons de goeie weg op stuurde. Waar zaten al die gelovigen die zich nu tot de Alliantie hebben bekeerd, dan voor 2014? :wink:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
Gast

04 mei 2018, 12:08

Uit de tekst hieboven :

De werkloosheidsgraad bij Antwerpse jongeren lag in maart op 24,8%. Dit is beduidend hoger dan de
gemiddelde werkloosheidsgraad van jongeren in Vlaanderen (13,5%).

In Antwerpen is 14,2% van de beroepsbevolking werkloos. De werkloosheidsgraad in Antwerpen is
hiermee meer dan dubbel zo hoog als in Vlaanderen (6,5%).

En wat doet ons Bartje en Koentje Kennis daar tegen ? Verder blijven graaien ....
dejules

04 mei 2018, 12:55

Wil. schreef:Alle dagen gaan er jobs verloren en alle dagen komt er werkgelegenheid bij. Hier nog eens iets om een 'Wiliaans'  8) puntje aan te zuigen: 
U komt uit de leegloperij, de statutaire nog wel.
In uw biotoop is nooit iemand werkloos geworden.
Gij weet niet wat het is om werkloos te worden.
U kunt alleen kakken op werklozen.
Dat zijn mensen die uw zooi moeten verzorgen van geboorte tot de dood.
De dag dat zij dat niet meer kunnen kakt U op hen.
U bent uitschot.

pcekspeer

04 mei 2018, 13:00

socrates schreef: N-VA zal in de kiescampagne ongetwijfeld willen uitpakken met de huidige gunstige conjuncturele toestand, maar daar heeft zij dus weinig mee te maken..
In 05.2018:  jubelen!
In 05.2019: we jubelen nog steeds...?

Jubel, jubel? Vergelijk eens vanaf 2014 tot 2019.

2014
Afbeelding

2015
Afbeelding

2016
Afbeelding

2017
Afbeelding

2018
Afbeelding

Voorspelling voor 2019
Ziet er zeer gunstig uit voor de huidige regering Michel.
In 2014 konden we nog minstens 7 landen achter ons laten.
Voor 2019 wordt dat er juist geteld eentje: Italië
Van veranderende vooruitgang gesproken, dat kan al tellen: slechts eentje die er in slaagt om het nog slechter te doen.

Doeners dus, die de vooruitgang veranderen.
Als die trend zich voortzet tot begin volgend jaar, dan zal niet enkel de NV-A iejel diep in de eigen  (door ons verplicht gesponsorde) kieskas moeten graaien, om er in mei nog een vlaams broodje van te bakken.
Jubel?
Een trits somswerkwillendewerkzoekendegewetensbezwaarden  werden al ingeschakeld om wat orde te scheppen in de binnenstromende afrekeningen "Hoe deed deze regering Michel/Bart het?".

De Vlamingen, gesteund door Brusselaren, Oostkantonners en Limburgers, willen af van dat onzalige plakkaat "underdog"!
Gedaan ermee, vanaf 2019, wéér alle neuzen in eenzelfde richting: vooruit!
Zelfs de nationale coach, Martinez, laat weten dat wij de beste spelers hebben.
Dus gaan we ook onze beste politieke spelers vooraan zetten in 2019, vervangen al die 3de keus heertjes en dametjes.
Vooruit!

Afbeelding

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Wil.

04 mei 2018, 13:29

dejules schreef:
U komt uit de leegloperij, de statutaire nog wel.
In uw biotoop is nooit iemand werkloos geworden.
Gij weet niet wat het is om werkloos te worden.
U kunt alleen kakken op werklozen.
Dat zijn mensen die uw zooi moeten verzorgen van geboorte tot de dood.
De dag dat zij dat niet meer kunnen kakt U op hen.
U bent uitschot.
7 anjers, 7 rozen :lol:

7 zinnen, 7 regels en 7 keer gaat het over mij. Het lijkt wel of je alleen maar op mij kunt schieten, maar dat je geen tegenargumenten hebt. Daarover gaat het eigenlijk wel op een discussieforum, toch? Toch?