Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

04 mei 2018, 14:47

Horus1 schreef:En Jules wat ga JIJ er aan doen? Ben benieuwd... :?:
Ik ook :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio

04 mei 2018, 17:06

Als landelijke centra ook beschikken over specifiek opgeleid personeel, waarom zoekt men in dit land dan naar 16.000 IT'ers?
dat zullen de enige zijn die volop werk gaan hebben........voor het programmeren van de robots. :D
Want job's.... dat zal iets worden waar onze (achter)kleinkinderen geen weet meer van zal hebben.
De vraag is....hoelang nog.....die slogan"iedereen een leefloon" zal binnen afzienbare tijd werkelijk worden,voor het werk dat
nu nog beschikbaar is ,is voor 60% voor vele te moeilijk, te lastig,en
te veel werkdruk,en met de opkomst van de robotten gaat werk vinden nog
moeilijker worden ,want na het band werk kwam de automatisering,en nu
zijn de robot"s in opmars ,we gaan naar een tijd van zelf rijdende
auto's, grasmaaiers ,stofzuigers,van bijna menselijke robotten die eens
geprogrammeerd,dagen aan een stuk het werk doen dat voor vele "te min
is, niet dat is waar ze voor geleerd hebben,en beneden hun stand is.
Dus job's zal niet meer voor de gewone arbeider zijn,alleen nog ITers en ingenieurs, en de rest zal ,zoals het de juul zegt aan de staatsuier moeten hangen.

http://datanews.knack.be/ict/nieuws/waa ... 26511.html
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Gast

04 mei 2018, 17:29

tokkio schreef:...
Dus job's zal niet meer voor de gewone arbeider zijn,alleen nog ITers en ingenieurs, en de rest zal ,zoals het de juul zegt aan de staatsuier moeten hangen.

...
Zelfs geen ITers en ingenieurs. De robotten komen vanuit Japan en reeds geprogrammeerd aan , geleverd door PostNL :D "Onze" ingenieurs laten de ontwikkeling en productie hiervan ook al links liggen , zoals met vele andere dingen ....
dejules

07 mei 2018, 10:19

Bij Mestdagh, een grote franchisenemer van Carrefour-supermarkten in het zuiden van het land, verdwijnen 450 jobs. Dat meldt De Tijd. Het nieuws werd vanochtend bekendgemaakt op een bijzondere ondernemingsraad.

https://www.hln.be/geld/economie/superm ... ~ac4219fe/

Horus1

09 mei 2018, 11:58

En voor wat ging je ook al weer doen dejules?  Verder ....
dejules

09 mei 2018, 12:09

Horus1 schreef:En voor wat ging je ook al weer doen dejules?  Verder ....
U bent dementerend?

Horus1

09 mei 2018, 12:40

Mijn gezondheidstoestand is prima, zowel lichamelijk als geestelijk. Zou ik van sommigen hier en meer bepaald van sommigen niet durven beweren. Maar als dejules zonder argumenten zit, dan is men ofwel dementerend ofwel ambtenaar of ik weet niet wat allemaal....
Ik herhaal mijn vraag van 4 mei: en wat ga jij er aan doen Dejules?
dejules

09 mei 2018, 12:41

Horus1 schreef: Ik herhaal mijn vraag van 4 mei: en wat ga jij er aan doen Dejules?
U had de juiste keuze gemaakt.
Toch?
dejules

12 mei 2018, 10:20

De forse besparingen die ziekenhuizen de laatste jaren moesten doorvoeren, hebben een enorme impact op verpleegkundigen. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek van uw krant. De werkdruk ligt zo hoog, dat één op de drie verpleegkundigen naar pillen grijpt om de job aan te kunnen.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/1- ... ~a46b86b6/

Wil.

12 mei 2018, 10:27

Tientallen  jobs erbij.

Drankverkoper Prik & Tik breidt zijn 115 Vlaamse winkels uit met 9 Waalse. 'We willen blijven groeien in Franstalig België én in Vlaanderen.'

bron

Indien er slechts een dozijn mensen werken in elke drankhandel, dan spreken we al over meer dan honderd jobs. Dit is een kmo die niet de grote schijnwerper op zich krijgt. Zo zijn er dagelijks enkele kmo's die uitbreiden.

Vlaanderen heeft nu nog net 4% werkloosheid. Dat wordt quasi gelijkgesteld met volledige tewerkstelling.
Wacht effe: Prik & Tik, is dat niet de overheid???   :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

12 mei 2018, 10:34

Wil. schreef: Vlaanderen heeft nu nog net 4% werkloosheid. Dat wordt quasi gelijkgesteld met volledige tewerkstelling.
Vorig jaar kregen 1.3 miljoen Belgen een werkloosheidsuitkering.
Werken die nu allemaal als statutair bij Prik & Tik?
U komt uit de statutaire leegloperij, toch?
dejules

12 mei 2018, 10:35

Wil. schreef:. Zo zijn er dagelijks enkele kmo's die uitbreiden.
En hoeveel gaan failliet, delokaliseren of zetten de activiteiten stop?
Gast

12 mei 2018, 10:41

Wil. schreef:..
Nee , dat is Pik & Stik

Dat Prik & Tik , is dat echt een voorbeeld van een high-tech KMO met onzaglijke meerwaarde voor Vlaanderen ? In mijn omgeving zijn er ook veel kinderoppas , pedicure , ruitenwasser , etc .. zelfstandigen "bedrijvig".
dejules

12 mei 2018, 10:56

Wil. schreef:Tientallen  jobs erbij.

Drankverkoper Prik & Tik breidt zijn 115 Vlaamse winkels uit met 9 Waalse. 'We willen blijven groeien in Franstalig België én in Vlaanderen.'

bron

Indien er slechts een dozijn mensen werken in elke drankhandel, dan spreken we al over meer dan honderd jobs. Dit is een kmo die niet de grote schijnwerper op zich krijgt. Zo zijn er dagelijks enkele kmo's die uitbreiden.

Vlaanderen heeft nu nog net 4% werkloosheid. Dat wordt quasi gelijkgesteld met volledige tewerkstelling.
Wat uw statutaire betonkop niet kan vatten is het volgende : wij zien op grote schaal zeer goed betaalde vaste jobs die significant bijdragen aan de schatkist (oa via rsz, bv, ...) verdwijnen. De jobs die in de plaats komen dan : precair en gesubsidieerd maw die gaan uw statutair leegloperspensioen niet betalen.