In de Vier Seizoenen reeks 10: Lente

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

06 mei 2018, 08:31

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy nog niet hier ? 

Zwanenmeer, jij hebt hard gewerkt gisteren, maar als je dan het resultaat ziet , geeft dat wel enorm veel voldoening, vind ik. Morgen komen ze de voortuin en de achtertuin uitgraven, dus dat gaat stof geven, was mijn vensters de week daarna. Binnenkant ga ik deze week doen. 

HVT, je voelt je blijkbaar terug wat beter, fijn zo. 

MJ, niet fijn als ze naast jou aan het verbouwen zijn. Hoop toch dat jullie van de BBQ genoten hebben. 

Oma-C, en de toeristen zijn vertrokken voor een lange tocht. Alles zal wel goed verlopen. En jij mag op het huis passen. 

Vandaag BBQ. Het is er het weer voor. Ga ook nog de was doen en deze buiten hangen En dan de rest van het HH natuurlijk. Maar morgen en  overmorgen kan ik geen was buiten hangen omwille van die grondwerken. 
Vandaag ook bellen voor een ontbijt voor 2 voor volgende zondag. Daar had manlief zin in. Doen dat liever dan te gaan lunchen. Maar dat is dus voor volgende week. 

Zo, ga eindelijk badje in en dan meteen boven al alles doen en zo werk ik verder naar beneden toe en ga dan van het zonnetje genieten. 

Ik wens jullie allemaal een prettige zondag. Zo zie je maar, de zonnedans heeft geholpen. 
Liefs en een knuffel voor jullie allemaal. 

Oma-C

06 mei 2018, 08:50

Afbeelding
Een zonnige morgen aan alle maatjes, 

Dag clive een fijne dag ook voor jou en de andere seizoentjes  :)
Ja,...Ze staan klaar gepakt en gezakt mijn toeristenAfbeeldingom 9 u starten ze
vandaag is de eerste dag van 3 maanden fietsen...van hieruit 
naar Nederland ...volgen ze de Rijn naar Duitsland dan naar Zwitserland
ondertussen een stukje Oostenrijk bij vrienden langs en dan terug 
langs de andere kant van de Rijn als ze eind juli terug thuiskomen 
hebben ze er 4000 km opzitten allemaal netjes uitgestippeld en gepland
alleen maar hopen dat ze veilig en gezond blijven...maar dat is op een gewone reis ook zo héAfbeelding
Ik hou elke dag contact... ze sturen elke avond een filmpje van de route van de dag
zo ben ik er een beetje bij want m'n hartje bloedt wel dat ik dat niet meer kanAfbeelding

Voor allen een gezellige zondag..
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

06 mei 2018, 11:27

Goede morgen,

Alles behalve uitgeslapen.
Vannacht om half vier werd ik wakker van een geluid dat ik eerst niet kon thuisbrengen.
Ik kreeg het ver dat de verwarming weer haar kuren aan het krijgen was.
Neen hoor, het was boenke boenke muziek.
Arme buurman die ik in eerste instantie even in het vizier had.
Dat kon ik echter niet geloven. Die speelt in een bandje, maar die oefent met hoofdtelefoon.
Daar hoor je niets van, tenzij heel af en toe als hij met de schoonbroer op de gitaar oefent.
Dat is echter heel, heel, heel zelden. En zeker niet in de nacht.
Om vier uur toch maar naar de politie gebeld.
Dat ik op dat onchristelijk uur wou slapen en of ze daar iets tegen konden doen tegen dat lawaai.
Kreeg ik te horen dat het bierfeesten waren in een paar dorpen verderop en dat het laatste optreden  om half vijf was. Voilà, daar kon ik het mee doen!
Ik vraag me toch echt af wat de mensen bezielt om op dat uur van de nacht de mensen uit hun slaap te houden voor vijf man en een paardenkop die nog aan de toog hangen...
Vooral waarom die vergunning tot zo laat moest lopen.
Overal wordt er over lawaaihinder geëmmerd, maar zoiets mag dan wel.
Genoeg gal gespuid.

Deze namiddag nog eens een krachtinspanning leveren voor een Herman De Coninck wandeling.
Het mottige eraan is dat we niet in een lus gaan en eindigen aan de andere kant van het centrum en dus de hele weg terug te voet moeten afleggen naar het beginpunt. Geen bussen want Hanswijkprocessie. Ik kan nog afzeggen, maar je moest inschrijven op voorhand...De jongste is weg anders had ik mijn fiets daar gestald om een stuk in te korten van het traject te voet.

Vanavond heerlijke verse spinazie maken. Buurvrouw had er veel te veel. Verleden zondag verse kervelsoep gemaakt. Njammie! Laat de buurman maar zijn bezigheid hebben met zijn groentjes. 
Gezien ik van groenten telen niets in huis breng zullen we het maar aan de vakvrouw over laten.

Aan iedereen nog een heel gezellige zonnige zondag gewenst!

Oma-C

06 mei 2018, 17:49

Afbeelding

Een fijne zonnige dag was het vandaag... :)
Ik heb buiten gestreken en dan alles opgeruimd...
vanmiddag buiten gegeten onder de parasol weliswaar
en nog wat gelezen in de tuinstoel...
Na de middag is het daar te warm en ben ik naar binnengegaan...
in de koelte wat naar WK snooker gekeken op Eurosport... 
(dat duurt met tussenpozen tot morgenavond over 35 spelletjes)

Nu ga ik voor avondeten zorgen.... verse asperges met gerookte zalm
en een hardgekookt eitje... Smakelijk iedereen  :lol:

En straks nog eens kijken of de toeristen iets hebben doorgestuurd 
van hun 1e fietsdag...  ik ben benieuwd... :wink:

Voor iedereen een fijne avond en een rustige nacht...
tot morgen... 

Even de tekst groter maken en de woorden scheiden
erg vervelend dat die tekst telkens zo klein is
en dat de woorden aaneen kleven...
Laatst gewijzigd door Oma-C op 08 mei 2018, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.

anjelierken

06 mei 2018, 22:35

Hallookes iedereen,

Ukkepuk is terug thuis en daarna  even in de kliniek binnengewipt.Ukkemeisje is goed verandert, was een week geleden dat ik haar nog gezien heb.Haar gezichtje is voller geworden en haar ogen wijd open.Kan eigenlijk niet zeggen op wie ze lijkt.

Morgen een dagje in de tuin werken, is nodig .Zit wel achter met mijn werk in de tuin.Aan bepaalde stukjes ben ik nog niet begonnen.

Spaanse woef was dolblij toen hij manlief zag.Uitbater van hondenhotel zei, dat het een hele brave hond is, totaal geen last mee gehad.Hij mag nog komen :D :D :D.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

07 mei 2018, 06:51

Goede morgen seizoentjes,

een nieuwe werkweek gaat van start. een dag naar Brugge en een dag naar de kapper.
straks naar de apotheek. Gimly is weer ziek geweest. toen ik zondag opstond zag ik het aan zijn gedrag en yup nog geen 5 min nadat mijn moeder gebeld had... Nu zou hij er weer door zijn, maar ik ken zijn trukken van de foor. ventje kan hij daar nog mee bedotten maar niet dees trees. Dinsdagavond komt er iemand kijken voor het opruimen van mijn koer. anders hoor ik volgende week nog maar eens A. aan. die schijnt gewoon niet te begrijpen dat wij van 1 loon leven en onze koer niet kunnen opruimen. 1) ventje werkt elke dag en 2) ik kan het niet zelf. 3) waarneer heeft henk tijd?
arme Helena: feestlawaai. hebben wij hier elk jaar last van als die vervloekte wijkfeesten doorgaan op het kerkplein en vooral als de wind vanuit een bepaalde richting waait. en dat is niet 1 dag maar 3! om zot te komen. de foorkramers zijn slimmer om 9u 30 gaan de geluidsinstalaties uit. kan ook zijn omdat er om 9 u 30 geen kat meer op de foor is. ben benieuwd hoe lang ze dit keer gaan blijven staan. het is al enkele jaren maar een paar dagen.
ventje is op dieet. hij drinkt alcoholvrij bier. denkt dat hij zijn overgewicht daarmee gaat kunnen bestrijden. maar dan spreek ik niet van de zakjes beef jerky, chips, de chocolade mouskes en al de koekskes op de buro. en dat lekkere gehakt van de beenhouwer.
ventje had de kapotte wc bril gelijmd. 't stuk is er al weer af. heb de factuur en ga straks eens bellen naar die firma of ik een nieuwe bril kan bestellen. hoop van wel.
Gimly ligt alweer in zijn yoga houding.
ik ga weer mijn nek moeten inwrijven. heb weer verkeerd gelegen. elke nacht wordt ik wakker en liggen mijn voeten net op de rand van de matras. dat had ik vroeger niet als ik gesandwiched was tussen twee donsdekens.
Fijne maandag nog, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

clive

07 mei 2018, 07:43

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Oma-C, gisteren fijn naar het snooker gekeken toen het buiten te warm werd in de behaaglijke koelte van jouw living. De toeristen hebben alleszins al schitterend weer. 

Anjelier, Spaans woef dan dolgelukkig dat hij manlief zag. En Ukkemeisje doet het goed, hoop dat ze dan morgen inderdaad naar huis mag. 

HVT, een lange wandeling voor de boeg. Ben benieuwd hoe dat gaat verlopen. Inderdaad spijtig dat het niet in lusvorm is. Geniet ervan. 

Muddy Maddy, jij moet een firma contacteren voor het opruimen van de koer. Vandaag komt hier een firma voor de grondwerken in de voortuin en de achtertuin te doen. Zijn nog naweeën van het uitfrezen van de wortels van de bomen. Manlief heeft verkeerdelijk gedacht dat hij dat zelf kon kon doen, maar het is zoveel dat er geen beginnen aan is. Er komt ook een container te staan. En als dat gedaan is , dan komen er nieuwe grasmatten. 
Maar eerst deze firma hun werk laten doen. Heb gisteren al maar de koelkast in de garage vol gestopt met water en frisdrank, kunnen de mannen nemen waar ze zin in hebben, want het wordt warm . 
Gelukkig hebben we nog het boventerras waar we rustig buiten kunnen zitten. 

Zo, ga badje nemen en boven al alles doen. Dan de keuken en de living. 
Waskamer en garage ga ik wijselijk doen als ze hier gedaan hebben. Want je kunt nu moeilijk aan die mannen vragen steeds hun schoenen uit te doen als ze een drankje komen halen. 

Zo, ik wens iedereen een zonnige maandag. Geniet ervan, want woensdag is het mooie liedje al uit. 
Ik stuur jullie allemaal heel veel groetjes en een knuffel voor wie er eentje nodig is. Liefs. 

Oma-C

07 mei 2018, 09:45

AfbeeldingEen fijne nieuwe week aaniedereen van U (en de meelezertjes ook)..

Gisteravond nog het filmpje aangekregen van de toer die dekinderen fietsten
amaai het was een serieuze start ineens 100 km tot inGooringem..
het was goed gegaan ende verdere dagen zal het iets minderzijn
zo'n 60-70 km of minder navenant hoe ze zich voelen want niksmoet
ze slapen in B&B en verder zijn ze zo vrij als devogeltjes... :lol: 

Ik had vanmorgen al vroeg mijn terras al afgespoeld, 
er vliegen weer zo van die dikke witte pluizen..  en die plakken overal aan,
straks nog eens de vliegenramen onder handen nemen... diehangen ook vol :roll:

M-M en clive een gezellige dag en maak er het beste van.. :)

Een fijne dag aan allen en geniet ervan...
Sorry ik moet de tekst op Big zetten anders heb ik telkens kleine tekst :roll: :oops:

zwanenmeer

07 mei 2018, 17:50

dag seizoentjes allemaal ,

Gisteren hebben we met volle teugen genoten van een dag in de Eifel .. Er was een concert vlak voor het hotel waar we parkeren en eten .. Daarna een mooie wandeling gedaan ..en met de elektische boot teruggevaren .. :-) . het was super mooi weer , heerlijk !

Vandaag hier verder poetsdag , gordijnen  gewassen  , gestreken en terug opgehangen ... 
De rest zal voor morgen zijn ......  
Veel plezier voor de reizigers en hopelijk kunnen alle thuisblijvers  van de zon genieten ...
Goede avond aan iedereen !! 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C

07 mei 2018, 17:54

AfbeeldingEen gezellig einde van een mooie dag en een rustige nacht straks.. :)
het wordt frisser in de week maar zolang het niet regent zijn we al tevreden 
Het is nog geen zomer hé.... :roll:

Aan alle maatjes een fijne avond verder, 
ik krijg vanavond wel weer een filmpje van de rit van mijn toeristen
dan ben ik ook weer gerust.... :? 
En het gaat niet alleen om de afstand hoor... alleen de prestatie 
dat ze het doen... en ze moeten het doen nu ze nog kunnen hé :lol:
Het zal ook niet elke dag zoveel zijn... en er zullen ook dagen zijn 
dat ze gewoon van een stadje of dorp genieten zonder fiets
Het is tenslotte vakantie :)
Het filmpje kan alleen niet hier geplaatst worden, jammer

Dag zwanenmeer, een gezellige avond ook voor jou.. :)

Groetjes en tot morgen...en sterkte wie het kan gebruiken...

wingerd

07 mei 2018, 18:31

Hallo dames,

voor wie het gemerkt had, ik ben terug na een afwezigheid van drie weken.
In Zuid-Frankrijk geweest maar ik zeg er direct bij, we mochten het huis van mijn broer gebruiken  :)dat scheelt wel een stuk hé  :wink: :wink:
Het was zeer ontspannend, ja bij ons is het door onze toestand de laatste jaren een zeer passieve vakantie, maar we genieten er toch altijd van.
Enkel de terugreis dit weekend was superdruk (het is daar opnieuw een verlengd weekend, 8 mei is net zoals bij ons vroeger een feestdag).
Buurman had het gras in de voortuin gemaaid, de lieverd. En achteraan ziet niemand het...het is de moeite, werk voor morgen.
Heb tussendoor het meeste van jullie avonturen wel gelezen, zelf een bijdrage leveren was moeilijk met de tablet.
Dames, tot binnenkort.

Helena van Troje

07 mei 2018, 20:35

Het is dat je schreef dat je onderdook Wingerd, anders was ik wel eventjes ongerust geweest over je lange zwijgen.
Tof van de buurman. De rest van het werk geraakt ook wel gedaan zeker.
Hier heb ik Victor(de robotmaaier) aan het werk gezet. Ah ja, die maakt iets minder lawaai dan de andere grasmaaier. Gezien al dat gebroed in mijn tuin...

Vanmorgen ingeschreven voor een bezoekje aan l'Hopital des Roses in Lessines ergens in juni met Okra.
We waren eerst. Ja, er mochten maar 25 mensen mee...
De rest vande voormiddag verbabbeld en toen in de namiddag ook alweer een babbel gehad.
Maar, mijn plan is uitgevoerd: mijn plantjes in de bak zijn geplant geraakt.
Het zand heb ik uit de zak laten glijden in mijn plastic tuinmand en zo in vijf keer in de bak gedaan.
Water uit de regenton heb ik in de emmers gedaan en daarna in de gieter van vijf liter overgegoten. Dat is de enige die ik kan hanteren om de bak van water te voorzien. Maar mag ik ook niet dragen, dus die emmers waren ook niet overvol.
Maar, we hebben tijd en knoeien gaat ook.

Ik ben erin geslaagd op een uur tijd een heleboel strijk weg te werken.
De mand is absoluut nog niet leeg, maar morgen komt Kristine.
Weliswaar maar voor drie uurtjes, maar ik ga alles al zoveel mogelijk voorbereiden dat ze dadelijk in gang kan schieten en dan gaat dat wel vooruit bij haar. En strijken doet ze graag.

Zo dat was het voor vandaag.  

clive

08 mei 2018, 07:16

NIELS, 

Gisteren is Niels plots heel  slecht geworden. Zijn er in volle vaart mee naar de dierenarts gereden. 
Daar is hij op de parking in elkaar gestuikt. Ze hebben hem in een korte slaap gedaan en op de parking geïntubeerd en zuurstof moeten geven. Hij had plots 40.8 °C koorts. Dan hebben ze hem naar de tuin gedaan en daar is hij meer dan 2 uur met water uit de tuinslang afgekoeld geworden. Hij was echt bijna dood. Hij ligt nu bij de dierenarts in de dierenkliniek en zal daar vandaag ook nog moeten blijven. Moet om 08.00H bellen hoe zijn nacht is geweest. Eén zaak is zeker, dat als we niet zo' n goede dierenarts hadden gehad ,was hij gisteren in mijn armen gestorven. De wachtzaal zat bomvol en ze hebben al niet dringende gevallen naar huis gestuurd, want ze waren met 3 bezig met Niels en dit uren lang.  Zal toch onder ogen moeten zien dat mijn lieveling geen eeuwig leven heeft. 

Sorry voor dit ego-bericht, maar het doet me goed het even van mij af te schrijven want praten kan ik er niet over, klap totaal dicht in zulke situaties. Dank je voor het luisterlezen. Liefs. 

Oma-C

08 mei 2018, 08:53

Goede morgen iedereen, 
plaatje hier of ergens meegepikt omdat ik het leuk vind...sorry

Ai clive, dat zal schrikken geweest zijn, sterkte en goede hoop...
en ja ze hebben net als wij niet het eeuwige leven ... jammer maar helaas :(
een sterkteknuffeltje...

wingerd genoten van de uitstap dat kan zo nu en dan eens deugd doen... :)

Helena, hopelijk doet Victor z'n werk goed ....en geniet je van de uitstap
die in 't verschiet is...

Voor allen een gezellige dag verder... geniet nog van de zomerdag
want het blijft niet duren zei Sabine...Afbeelding

Helena van Troje

08 mei 2018, 09:29

Goede morgen,

Dat is even schrikken Clive.
Hopelijk komt het allemaal goed met Niels.
We duimen.

Oma-C, je plaatje blijft een geheim.
Ik zie geen plaatje...
De grote letterbibliotheek is blijkbaar in orde nu.

Er hangt al een was te drogen, mijn dekbed is buiten aan het luchten en K. is bezig met de berg strijk.
Gelukkig stond zij niet in de file, anders bleef er van die drie uurtjes niet veel over.

Deze namiddag naar de kine, naar de bib, naar de bakker en de beenhouwer.
Ik ga koelelementen in fietstassen stoppen, dan blijft alles lekker fris.

Victor heeft al hard gewerkt, maar zijn vakbond had de drie uren die hij na mekaar moet werken fel gereduceerd.
Ik moest hem telkens weer opladen tussenin. Ik moet dat handmatig, ik wou zo geen laadstation.
Maar volgens de tuinman waar de dochter haar stage aan het doen is, staat dat systeem nog in zijn kinderschoenen. Ja, dat had ik al gemerkt...Nu moet ik wachten tot het gras een beetje droger is.
Ik hoop dat hij vandaag zijn taak afmaakt, want als Sabine gelijk krijgt...Hij mag ok niet in de regen werken van zijn vakbond. 

Nog een zonnige dag gewenst aan iedereen.