Hou jij je belerende vingertje als moraalridder maar stilletjes bij jezelf, je weet toch dat er dan drie vingers naar jezelf wijzen?frits1955 schreef:""Ik denk zo , als die 55 opgewonden Palestijnen met hun 8 kinderen wegbleven van dat hek aan de Israëlische grens dan
worden ze niet beschoten en ergo , bleven ze dus in leven ."
Ik denk zo...als de mensen van het verzet tijdens WOII niets gedaan hadden tegen een vreemde kolonisator zouden ze ook niet doodgeschoten zijn, gefolterd of in Breendonk beland zijn.Bij uitbreiding mag dit gelden voor elke regio/land/etnie...dat bezet is door een kolonisator die het land inpalmt. Ik denk zo...als men niets doet aan een flagrante onrechtvaardigheid loopt men geen gevaar, maar zal er ook niets veranderen. Ik denk zo...dat zij die in deze kolommen vertwijfelde Palestijnen afdoen als "ramptoeristen" niet alleen getuigen van een vorm van immoraliteit maar ook van een verregaande vorm van hypocrisie als ze het daarentegen volmondig opnemen voor andere minderheden in een land waar een bestaand gezag ( de staat Spanje) met geweld gaat optreden tegen een minderheid( Catalanen).
Maar eigenlijk gaat het hier helemaal niet om het lot van Palestijnen/Arabieren - sommige forumgebruikers zweten uit elke porie afkeer tegen al wat anders is en zeker als het een andere kleur heeft of een andere godsdienst heeft. Het maakt geen verschil of het nu om de Palestijnse kwestie gaat, over hoofddoeken, over anders gekleurde sporters of artiesten...
Geestelijk gezonde mensen met een rechtvaardigheidsgevoel gooien niet alle situaties in de hele wereld op één hoop, maar die weten dat elk conflict een andere oorzaak heeft en dat vergelijken al te belachelijk is.
Zij weten ook wíe de eigenlijke kolonisator is, ze merken zelfs het verband op met de problemen van gelijkgezinde, koloniserende bijgelovigen in onze westerse maatschappijen...iets waarvoor struisvogels de kop voor in het zand blijven steken, ondanks de dagelijkse bewijzen..
En jij gaat weer eens anderen vertellen wat zíj vinden waar het om gaat...man man...neem nog een pilletje want dat afkeer/racisme verhaaltje is lang achterhaald en heeft helemaal niks te maken met meningen over ongerechtigheid en wantoestanden die terecht mógen aangeklaagd worden!
De mond snoeren van vrije meningsuitingen op die manier en omdat ze niet stroken met jouw mening lukt al lang niet meer.