CRYPTOGRAMMEN
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Dat is verdomd knap gezien reini, ik dacht dat men het nooit zou vinden, omdat men een mens die zich bv. ongezien aan boord van een schip verschuilt, een "blinde passagier" noemt; Mijn opgave was dus nogal sterk dichterlijk vrij, maar je hebt het dus toch doorzien ! 2 punten ruim verdiend.Reini schreef:BLINDGANGER ?
men kan iemand zo noemen omdat hij/zij vooral op het gehoor (auditief ) en tastend door het leven moet wegens blindheid. Dat heeft geen schadelijke gevolgen, zoals hieronder.
De echte betekenis is een niet ontplofte bom ;
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Een etnisch kenmerk dat nu snel lijkt te eroderen, daarom voeren we het hier nog eens aan. +2diba schreef:talenknobbel ?
communicatiemiddeltalen
pukkelknobbel
De Vlaamse jeugd lijkt wel meertalig als het om verkorte taal gaat, vb. OMG, WTF, ASAP, ....
-
Gast
zeester ? ( dier )
water
zee
hemellichaam
ster
lang geleden
miljoenen jaren geleden ontstaan
water
hemellichaam
lang geleden
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
ZEEMAAN ?
zou ook kunnen...
is wel een spelling van 1864, niet meer terug te vinden in de woordenlijst van de Nederlandse taal.
De maan zoals de zon zakt in de zee en kun je zien opkomen, een verschijnsel dat van alle tijden is.
Zeemaan heeft als synoniem een ruw iemand.
zou ook kunnen...
is wel een spelling van 1864, niet meer terug te vinden in de woordenlijst van de Nederlandse taal.
De maan zoals de zon zakt in de zee en kun je zien opkomen, een verschijnsel dat van alle tijden is.
Zeemaan heeft als synoniem een ruw iemand.
-
Mijn vorige reactie is blijkbaar nooit aangekomen, ik dacht dit al lang te hebben goed gerekend. Er gebeuren hier, sinds de make-over, soms rare dingendiba schreef:zeester ? ( dier )
waterzee
hemellichaamster
lang geledenmiljoenen jaren geleden ontstaan
ZEESTER is de correcte uitleg sorry dat ik niet eerder reageerde