Belastingdruk nergens zo hoog als in België

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

26 apr 2018, 20:05

Wil. schreef:Neen, ik ook niet. :)
In uw biotoop wordt niet gewerkt.
Ik begrijp uw reactie.
Ice

27 apr 2018, 09:59

freemate schreef:Er zijn meerdere manieren om iets iets te ondernemen, ben zelf voorstander van "zonder geweld en vandalisme", men bereikt er toch weinig mee. Meerdere verkiezingen zijn op komst, binnenlandse en Europese.

Er zijn veel mogelijkheden maar zij moeten massaal uitgevoerd worden, groepen alleen zijn nutteloos, het voorbeeld daarvan zijn de talloze partijen,, verdeel en heers hé. 
De verkiezingen zijn in aantocht zowel binnenlands als europees. 

Een eerste actie zou zijn om de mensen ervan te overtuigen dat ze best stemmen op de man die het algemeen belang van het land in gedachten heeft, dus geen persoonlijk belang (bv meer loon en dergelijke).

Die mannen zijn schaars, zeer schaars, maar iedereen kan zich zo iemand wel voorstellen. De partij is van geen belang. 
De volgende verkiezingen gaan door binnenkort , daarmee kan begonnen worden. 
Wij doen hetzelfde bij alle verkiezingen.

Wat is de baat van dat type actie:
 -Men heeft DIE mensen verkozen die allen van hetzelfde gedacht zijn ongeacht de partij = groep 1.
Dat mag starten bij de gemeenteverkiezingen.
 -Men doet precies hetzelfde bij de gewest en de federale verkiezingen = groep1 versterkt. 

Op die manier zijn nu deze verkozen die allen ongeveer hetzelfde doel hebben: Vlaanderen heropbouwen op een evenwichtige manier. 

Als dit lukt lijkt mij een 2de actie waarschijnlijk niet meer nodig  zoniet wordt dat stap 2.
Een politicus/politica die het algemeen belang van het land in gedachten heeft???
Die bestaat gewoonweg níet....já wel vóór de verkiezingen, dan roepen ze om ter hardste hoezeer ze wel de bevolking zullen gaan 'dienen' tot....het zovér is en dan draaien ze hunnen kazak.....állemaal!

En voor dat omdraaien schuiven ze dan allemaal de schuld op de coalitie partners die 'verhinderen' dat hún eerdere beloftes kunnen waargemaakt worden, dan 'moeten' ze eerst onpopulaire en onaangename maatregelen nemen tegen hun goesting (?!) vóór het beter kan gaan....blablabla....dat hebben we ál te dikwijls al gezien, gehoord en het is totaal ongeloofwaardig geworden, erger nog: deze strategie wordt door zowat élke partij gebruikt om kiezers over te halen!

Zo modderen ze al meer dan 30 jaar aan....ahh...binnen een paar jaar hoeven we niet meer in te leveren....het einde van de tunnel is in zicht....we zijn gvd 30 jáár vérder en we leveren stééds en méér in terwijl de schulden blijven toenemen...en dán halen ze 'oorlogsvluchtelingen' binnen met de miljoenen en dan hebben ze opnieuw een excuuske om ons verder te pluimen want die 'arme' dutskes moeten we toch 'helpen', nietwaar? 
Zelfs als het economische vluchtelingen en vermomde terroristen blijken te zijn, de criminaliteit de pan uitrijst en ten koste van onszelf....

Dan máken ze tegelijk putten bíj door bedrijven cadeautjes te geven en de bevolking de facturen door de strot te duwen voor zonnepanelen die het volk zélf niet kan leggen...een put dempen maar verder blijven graven en gsc's blíjven uitdelen....yep, schiet lekker op dat dempen van die put....NOT!
Oh, maar ze móeten toch de overeenkomst nakomen, hé?
Anders kost het óns miljoenen aan de bedrijven wegens contractbreuk? 
Dát hebben ze onder elkaar goed uitgekiend: óns belastinggeld, zonder enige inspraak, naar bedrijven te kunnen láten blijven vloeien....hoe zorgzaam springt de politiek toch om met ons geld, hoe goed beschermen ze ons toch door als 'juridische experten' waterdichte contracten te sluiten......of hoe corrupt zorgen ze voor jarenlange winsten van hun vriendjes met ons geld en met vast ook nog smeergeld onder de tafel??

Dus: een politieker die voor óns algemeen welzijn zou gaan? Een utopie!
Het verleden bewijst dat zelfs de meest idealistische, politieke kandidaat geen kans krijgt in de politieke slangenkuil als hij niet in het gareel loopt....ofwel wordt de partij in een ondemocratisch cordon gestoken omdat ze opkomen voor eigen volk ofwel wordt hij politiek uitgestoten als hij toch zou gaan voor het algemeen welzijn tegen het eigenbelang in van de bende graaiers die reeds decennia de plak zwaaien.

Het is net door verdeel en heers dat steeds dezelfden de macht behouden, mede door hun misbruik van democratie: er móet een 'meerderheid' zijn, dus moeten verliezers betrokken worden om die meerderheid te kunnen behalen.

Eensgezindheid bij de bevolking wordt vakkundig gesaboteerd met hypocriete beloften en leugens, verwarring zaaien en wie de grootste leugens kan verkondigen in de media om de bevolking ter best blaaskes wijs te maken door die leugens geloofwaardig te verpakken, kan zich verzekeren van een graaipostje.
Hengelen naar de goedkeuring van de publieke opinie is belangrijker geworden, daarom worden wij in de media overspoeld met politiek nep en kleuter gekibbel over de meest onnozele details...geen woord over beleid of oplossingen voor het algemeen welzijn...

Intussen bedisselen ze achter de schermen reeds lang tevoren wie welke postjes mag bezetten want ze hebben zich reeds verzekerd van een plaatske door het verminken van democratie en veranderen van het politieke systeem voor machtsbehoud.

Dat wordt overduidelijk bewezen door de uitspraken van politici die reeds op voorhand WEIGEREN de uitslag van de kiezer te respecteren door partijen al uit te sluiten voor samenwerking vóór de verkiezingen....tiens: de kiezer bepaalt? 
Níet dus: de kiezer is overbodig en onze stemmen zijn slechts schijn zonder énige invloed.
Tenzij.......de kiezer één partij de absolute meerderheid zou geven maar dat is hoogst onwaarschijnlijk..

De schijn moet hoog gehouden worden dat politieke partijen elkaars tegenstanders zijn maar in werkelijkheid werken ze achter de schermen samen...tégen de bevolking en het algemeen welzijn.
Dat is politiek.

Hedebouw mag dan al de indruk wekken om voor het algemeen welzijn te gaan maar dat is maar schijn als je het partij programma op de korrel neemt....ook hij vergeet dat de eed van zijn politieke mandaat in de eerste plaats het dienen van de Bélgische bevolking hoort te zijn. 
Vláámse/autochtone vertegenwoordiging, en dat mist over heel de lijn, zelfs onze discriminatie blijft ontkend worden door pvda, geen verschil dus met de sossen en we weten tot wat dat leidt: onrechtvaardigheid, verdere bepampering van inwijkelingen door verarming van de autochtone bevolking en toenemende islamisering.
Geen verschil met de rest van de politieke bende.
dejules

21 mei 2018, 10:39

Ondanks de verlaging van de personenbelasting, die dit jaar op kruissnelheid komt, wordt het inkomen van een Belgische werknemer nog altijd zeer snel tegen het hoogste tarief van 50 procent belast. Wordt een nieuwe hervorming met lagere tarieven een prioriteit tijdens de volgende legislatuur? Het zal voor de regeringspartijen even schrikken geweest zijn toen de OESO haar jaarlijkse rapport over de fiscale druk op de lonen publiceerde. Het vuistdikke Taxing Wages 2016-2017 leert dat een alleenstaande werknemer in België een belastingdruk van 53,7 procent torst. Anders gezegd: van elke 100 euro die een werkgever uitgeeft aan loonkosten, blijft netto 46,3 euro over voor de werknemer. België staat daarmee nog altijd op een weinig benijdenswaardige eerste plaats van de EU-landen. Duitsland (49,7 % belastingdruk) en Frankrijk (47,6%) volgen op respectabele afstand.

http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs ... 1526889369

Wij kunnen de leegloperij niet meer onderhouden : ze zijn met veel te veel, veel te duur en archaïsch georganiseerd.

Horus1

21 mei 2018, 11:31

Da's juist Dejules, ga terug werken. Dan moeten we al 1 profiteur minder betalen :twisted:
Gast

21 mei 2018, 11:37

freemate schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
freemate schreef:
dejules schreef:
freemate schreef: Men kan niet meer ontkennen dat in dit apenland de belastingsdruk zowat de hoogste is van Europa, misschien zelfs de wereld.
Men kan echter ook niet ontkennen dan een apenland bevolkt is door apen die een hekel hebben aan werken.
Indien U zeer hard moet werken voor een relatief laag loon, een half verlof en een half pensioen, ... heeft U dan een hekel aan werken of eerder een hekel aan uitgebuit worden?
Uw statutaire buur die met een loopbaan van 20 jaar en waanzinnig veel verlof als prille 50-er in vervroegd pensioen gaat met 2.000 Euro netto/maand en U na 40 jaar loopbaan ontslagen wordt en geactiveerd blijft tot uw 65ste (67ste) met redelijke kans op definitieve schorsing ; wanneer breekt U?
Wel dan moet men aan een serieuze actie beginnen denken. ......
Aan welke serieuze actie denk je of wat stel je voor ?
Er zijn meerdere manieren om iets iets te ondernemen, ben zelf voorstander van "zonder geweld en vandalisme", men bereikt er toch weinig mee.
Meerdere verkiezingen zijn op komst, binnenlandse en Europese.
Er zijn veel mogelijkheden maar zij moeten massaal uitgevoerd worden, groepen alleen zijn nutteloos, het voorbeeld daarvan zijn de talloze partijen,, verdeel en heers hé.

De verkiezingen zijn in aantocht zowel binnenlands als europees.

Een eerste actie zou zijn om de mensen ervan te overtuigen dat ze best stemmen op de man die het algemeen belang van het land in gedachten heeft, dus geen persoonlijk belang (bv meer loon en dergelijke).
Die mannen zijn schaars, zeer schaars, maar iedereen kan zich zo iemand wel voorstellen. De partij is van geen belang.
De volgende verkiezingen gaan door binnenkort , daarmee kan begonnen worden.
Wij doen hetzelfde bij alle verkiezingen.

Wat is de baat van dat type actie:
-Men heeft DIE mensen verkozen die allen van hetzelfde gedacht zijn ongeacht de partij = groep 1.Dat mag starten bij de gemeenteverkiezingen.
-Men doet precies hetzelfde bij de gewest en de federale verkiezingen = groep1 versterkt.
Op die manier zijn nu deze verkozen die allen ongeveer hetzelfde doel hebben: Vlaanderen heropbouwen op een evenwichtige manier.

Als dit lukt lijkt mij een 2de actie waarschijnlijk niet meer nodig  zoniet wordt dat stap 2.
Zijt ge gewoon van dit soort "statements" te propageren ? Is de partij van geen belang ? Meerdere personen die de macht onder mekaar verdelen , controleren mekaar zodat er in wezen geen dictatuur zou ontstaan. Stemmen op de man die het algemeen belang in gedachten heeft , is stemmen voor een "leider" en dit draait altijd verkeerd uit. Kijk maar eens wat er in Zuid-Amerikaanse , Afrikaanse landen , en zelfs in Frankrijk of Italie gebeurt.

En als er hier dan toch op de "man" moet gestemd worden , dan stem ik op Hedebouw. Dat is nog zowat de enige die het vastgeroest gegraai van de politiekers en hun vriendjes een halt durft toe te roepen.
dejules

21 mei 2018, 12:40

Horus1 schreef:Da's juist Dejules, ga terug werken. Dan moeten we al 1 profiteur minder betalen :twisted:
Gij betaalt nugabollen, statutair leegloper.
Mijn ex-werkgever betaalt elke maand rsz tot aan mijn pensioen en de helft van mijn gouden handdruk heb ik ook moeten afgeven aan de staat + over mijn hele loopbaan als alleenstaande grootverdiener het zwaarste belast vd wereld.
Ga gij werken, stukske leegloper.

Wil.

21 mei 2018, 14:29

Ik zie de kermende krekel weer voor de deur staan. De mieren doen niet open.
Ieder zijn beurt is niets te veel.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

21 mei 2018, 16:20

Wil. schreef:Ik zie de kermende krekel weer voor de deur staan. De mieren doen niet open.
Ieder zijn beurt is niets te veel.
Gij een mier?
De grootste leegloper, juist!

talisman

21 mei 2018, 16:58

Ik heb hier even de post doorlopen en wat me opvalt is dat er niemand een degelijk alternatief heeft. RSZ en personenbelasting is ondertussen al 104 jaar in dezelfde vorm gebleven. Er zit sleet op en het wordt tijd dat men Europees dit probleem eens aanpakt. Hebben jullie voorstellen of een goed idee ?
Gast

21 mei 2018, 17:22

talisman schreef:Ik heb hier even de post doorlopen en wat me opvalt is dat er niemand een degelijk alternatief heeft. RSZ en personenbelasting is ondertussen al 104 jaar in dezelfde vorm gebleven. Er zit sleet op en het wordt tijd dat men Europees dit probleem eens aanpakt. Hebben jullie voorstellen of een goed idee ?
Natuurlijk hebben we voorstellen en goede ideeen ! :lol:
Fazal

21 mei 2018, 17:56

The Spirit of Flanders schreef:
talisman schreef:Ik heb hier even de post doorlopen en wat me opvalt is dat er niemand een degelijk alternatief heeft. RSZ en personenbelasting is ondertussen al 104 jaar in dezelfde vorm gebleven. Er zit sleet op en het wordt tijd dat men Europees dit probleem eens aanpakt. Hebben jullie voorstellen of een goed idee ?
Natuurlijk hebben we voorstellen en goede ideeen ! :lol:
Niets van! Jullie hebben zelfs hélemaal géén ideeën!
Behalve dejules misschien!?  :? :D

Paul Siemons

21 mei 2018, 18:07

The Spirit of Flanders schreef: Natuurlijk hebben we voorstellen en goede ideeen !
Die kennen we onderhand wel: onder andere  deze potentaten  die de kassen van de pensioenen leegroofden toen ze het voor het zeggen hadden:

1977-1979: Jos Wijninckx (BSP)
1979-1980: Alfred Califice (PSC)
1980-1988: Pierre Mainil (PSC) (vanaf 1981 staatssecretaris)
1988-1990: Alain Van der Biest (PS)
1988-1990: Leona Detiège (SP) (staatssecretaris)
1990-1992: Gilbert Mottard (PS)
1990-1992: Leona Detiège (SP) (staatssecretaris)
1992-1994: Freddy Willockx (SP)
1994-1999: Marcel Colla (SP)
1999: Jan Peeters (SP)
1999-2004: Frank Vandenbroucke (SP) - (sp.a)
2004-2007: Bruno Tobback (sp.a)
2007-2008: Christian Dupont (PS)
2008-2009: Marie Arena (PS)
2009-2011: Michel Daerden (PS)
Gast

21 mei 2018, 18:32

Het gaat hier niet alleen over de pensioenen. Het Zilverfonds wordt trouwens slechts gespeisd als de staatsschuld en de begroting onder een bepaald percentage zakt , en dat is met de rechtsen erbij nog nooit gebeurd.
Fazal

21 mei 2018, 18:43

Dus ...!? Nog altijd géén ideeën!  :roll:
Gast

21 mei 2018, 18:49

Fazal schreef:Dus ...!? Nog altijd géén ideeën!  :roll:
Allé vooruit :)

- statutairen afschaffen , iedereen werknemer zoals in Nederland
- 15 % minder wedde voor al wie in de politiek zijn zakken vult , vanaf gemeenteraadslid tot minister president en voorzitters
- subsidies voor alles en nog wat afschaffen .... de leningen staan goedkoop , dus al wie geld nodig heeft kan bij de bank terecht.

Nog ? :D
-