Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

30 mei 2018, 09:56

"Bijna 70 procent van je bonus verdampt nog voor het geld op je rekening staat"

https://radio1.be/bijna-70-procent-van- ... ning-staat
dejules

30 mei 2018, 09:57

voorn schreef:De baggerbedrijven kampen ook met een enorm tekort.
Maar wat zoeken ze Stuurmannen, werktuigkundigen, kraanmannen;pijpfitters.?
Op FB staat dat de baggerbedrijven ingenieurs in België zoeken en de rest wordt in het goedkope buitenland gerecruteerd.

Wil.

30 mei 2018, 10:19

Het niet ingevuld geraken van tal van knelpuntberoepen, dwingt alle betrokken partners nu al om serieus te gaan nadenken over hoe dit kan bijgewerkt worden.

De economie dreigt nu niet enkel op dreef te komen, ze dreigt roodgloeiend te geraken!

Maar julio zegt: "NEEN!  De zon schijnt NIET! Ik zeg dat ze NIET schijnt, gvd!! :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

30 mei 2018, 10:29

Wil. schreef:Het niet ingevuld geraken van tal van knelpuntberoepen,
Er dreigt gekletter in de Belgische economie. 'Bijna overal horen we: het gaat slechter dan vorig jaar', aldus Jan Van Hove, hoofdeconoom van bank en verzekeraar KBC. Als eerste verlaagde die vorige week de groeivoorspellingen voor dit jaar van 1,9 procent naar 1,6 procent.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/econo ... 53567.html?

Wil.

30 mei 2018, 10:32

Afbeelding

Roodgloeiend, schreef ik toch? :lol:
dejules

30 mei 2018, 10:35

Wil. schreef:Afbeelding

Werklozen die door de VDAB verplicht worden om een pop-up te beginnen. De meesten failliet binnen 1 jaar.
dejules

30 mei 2018, 10:37

Wil. schreef:Afbeelding

België op een na traagste economische groeier van hele eurozone

https://www.hln.be/geld/economie/belgie ... ~a7f813be/

Wil.

30 mei 2018, 11:43

Stel je voor dat we ook nog eens het snelst groeiden...

Roodgloeiend, julio!
dejules

30 mei 2018, 12:53

Wil. schreef:Stel je voor dat we ook nog eens het snelst groeiden...

De economische groei in de Europese Unie neemt toe, maar België met 1,6 procent is wel een van de slechtste leerlingen van de hele klas. Dat voorspelt de Europese Commissie in haar nieuwe economische vooruitzichten. 

Ook onze buurlanden doen het fors beter dan ons land: Duitsland groei met 2,3 procent, Nederland met 2,9 procent, Frankrijk met 2 procent en Luxemburg zelfs met 3,9 procent.

https://www.hln.be/geld/economie/belgie ... ~a7f813be/
dejules

30 mei 2018, 12:55

Wil. schreef:Het niet ingevuld geraken van tal van knelpuntberoepen, dwingt alle betrokken partners nu al om serieus te gaan nadenken over hoe dit kan bijgewerkt worden.
Als er een open vacature is voor partijvoorzitter, ik ben uw man.
Naar het parlement kom ik niet maar de poen pak ik wel.

voorn

30 mei 2018, 12:56

En hoe komt dat.
Omdat we duur zijn.
En er hier om de haverklap sociale onrust is.
dejules

30 mei 2018, 13:00

voorn schreef:En hoe komt dat.
Omdat we duur zijn.
En er hier om de haverklap sociale onrust is.
We zijn duur omdat wij een half miljoen werklozen verstopt hebben in gesubsidieerde jobs, dikwijls zinloze jobs en die mensen dikwijls dubbele pensioenen geven etc.

Wil.

30 mei 2018, 13:23

dejules schreef:(…) zinloze jobs en die mensen dikwijls dubbele pensioenen geven etc.
Da's raar: ik krijg maar één keer per maand pensioen. Dat zal morgen wel weer het geval zijn, hoewel dat van de voorbije maand nog niet op is. :wink:
Gast

30 mei 2018, 14:20

Wil. schreef:
dejules schreef:(…) zinloze jobs en die mensen dikwijls dubbele pensioenen geven etc.
Da's raar: ik krijg maar één keer per maand pensioen. Dat zal morgen wel weer het geval zijn, hoewel dat van de voorbije maand nog niet op is. :wink:
Stoefen en nog eens te gierig ook om met de overschot de economie te laten draaien. Koop een Tesla , zeg ! :lol:
Gast

30 mei 2018, 14:29

Wil. schreef:Het niet ingevuld geraken van tal van knelpuntberoepen, dwingt alle betrokken partners nu al om serieus te gaan nadenken over hoe dit kan bijgewerkt worden.

De economie dreigt nu niet enkel op dreef te komen, ze dreigt roodgloeiend te geraken!

Maar julio zegt: "NEEN!  De zon schijnt NIET! Ik zeg dat ze NIET schijnt, gvd!! :lol:
De zon schijnt en heeft al altijd geschenen voor diegenen waarvoor het binnenhalen van een cent een fluitje van een cent is. :)