Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

30 mei 2018, 16:15

Wil. schreef: De economie dreigt nu niet enkel op dreef te komen, ze dreigt roodgloeiend te geraken!
Economische groei eerste kwartaal valt nog lager uit dan verwacht

https://www.hln.be/geld/economie/econom ... ~a7e446fd/

tokkio

30 mei 2018, 17:10

Het niet ingevuld geraken van tal van knelpuntberoepen, dwingt alle betrokken partners nu al om serieus te
gaan nadenken over hoe dit kan bijgewerkt worden.

En waar men niet van spreekt is het knelpunt beroep van vrachtwagen bestuurder,eens de oude garde op pensioen is hebben ze hier en overal in Europa een probleem, want dee economie valt of staat met de goodwil van de snelweg slaven,die omdat het geen erkent beroep is zwaar onder betaald zijn,miskent zijn, gewillige slachtoffers van de politie, en geen sociaal leven hebben,en eens zal het vat afzijn,en valt alles stil.
En daar hebben de ministers van economie geen kaas van gegeten,ze kennen alleen een vrachtwagen omdat die in ieders weg rijd, maar we staan hier al zo ver als in Amerika.
Ze zullen met goede papieren moeten over de brug komen om het beroep aantrekkelijker te maken.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/80 ... ~a64030fb/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
dejules

31 mei 2018, 07:55

De Belgische schoenenwinkelketen Bristol (ex-Shoe Discount) moet de komende jaren in België en Nederland 20 van de 270 winkels sluiten. Dat zeggen Elise, Philippe en Kenneth Vanaudenhove, het drietal dat aan het hoofd staat van het Limburgse familiebedrijf, in De Tijd.  Door de herstructurering staan er zo’n zestig banen op de tocht. In het afgelopen jaar verdwenen al honderd banen, toen Euro Shoe zijn 20 Avance-schoenenwinkels verkocht of sloot.
https://www.hln.be/geld/economie/schoen ... ~a0f511ac/

Phoebe

31 mei 2018, 08:41

OK, Jules , en wat is  nu de toegevoegde waarde van   jouw posting  over dit artikel,  buiten de wetenschap dat er 20 schoenwinkels sluiten ?
Jammer voor die (opnieuw) 60  banen die op de tocht komen , die werknemers moeten op zoek naar ander werk , zo is dat ,  maar een bedrijf dat gezond wil blijven moet herstructureren en zich continu aanpassen wil ze de rest van de schoenwinkels behouden voor de toekomst . Ze zullen hun redenen wel hebben zeker ?.  Misschien zijn hun  schoenen  door de klant niet meer zo fel gegeerd ? Misschien is de concurrentiestrijd feller geworden  ?

Ga je dan morgen ook artikels posten waar er  in kranten melding is van  jobs  die  er bijkomen ?

Het is altijd zo geweest door de jaren door   . De gang van zaken : Bedrijven starten op  , verkassen naar het buitenland  of blijven hier ,  of ze  breiden uit of ze gaan failliet .  Dat is de realiteit , dat zijn de mogelijkheden.

Sorry hoor , maar de enige reactie die ik kan hebben over de sluiting van 20 schoenwinkels op de 270 :

'Spijtig voor wie het aanbelangt'

In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
dejules

31 mei 2018, 09:16

Phoebe schreef:maar een bedrijf dat gezond wil blijven moet herstructureren en zich continu aanpassen 

Klopt niet!!! In België krijgen 2.7 miljoen mensen hun loon rechtstreeks uit de schatkist. Zij moeten nooit herstructureren, kennen geen globalisatie, sluitingen, faillissementen, ...

http://www.knack.be/nieuws/belgie/bijna ... 40341.html

Wil.

31 mei 2018, 09:52

dejules schreef:
Phoebe schreef:maar een bedrijf dat gezond wil blijven moet herstructureren en zich continu aanpassen 

Klopt niet!!! In België krijgen 2.7 miljoen mensen hun loon rechtstreeks uit de schatkist. Zij moeten nooit herstructureren, kennen geen globalisatie, sluitingen, faillissementen, ...

http://www.knack.be/nieuws/belgie/bijna ... 40341.html
Dwaze reactie, juleke. De overheid is geen bedrijf want een bedrijf streeft naar winst. Hoe zou de brandweer winst kunnen maken, denk je? :roll: 

Voorts post je zulke onzinnige zaken als 'schoenwinkels gaan dicht' omdat je nooit fatsoenlijk economie gestudeerd hebt. Ik geef je nu de opdracht om de term 'creatieve destructie' te gaan opzoeken en proberen te begrijpen. Om dezelfde reden hebben zowat 50 jaar geleden de bijna laatste klompenmakers de deuren gesloten. Zijn die mensen vervolgens verhongerd?

Jezus toch :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

31 mei 2018, 10:20

Phoebe schreef:OK, Jules , en wat is  nu de toegevoegde waarde van   jouw posting  over dit artikel,  buiten de wetenschap dat er 20 schoenwinkels sluiten ?
Jammer voor die (opnieuw) 60  banen die op de tocht komen , die werknemers moeten op zoek naar ander werk , zo is dat ,  maar een bedrijf dat gezond wil blijven moet herstructureren en zich continu aanpassen wil ze de rest van de schoenwinkels behouden voor de toekomst . Ze zullen hun redenen wel hebben zeker ?.  Misschien zijn hun  schoenen  door de klant niet meer zo fel gegeerd ? Misschien is de concurrentiestrijd feller geworden  ?

Spijtig dat herstructurering en reconversie zomaar te pas en te onpas door mekaar worden gehaald ....
dejules

31 mei 2018, 10:37

Wil. schreef: De overheid is geen bedrijf want een bedrijf streeft naar winst. Hoe zou de brandweer winst kunnen maken, denk je? :roll: 
Zijn de overheidsdiensten gratis?
Moet je niet betalen voor uw internationaal paspoort? Denk je dat de brandweer gratis bij U langskomt? 
dejules

31 mei 2018, 10:41

Wil. schreef: Om dezelfde reden hebben zowat 50 jaar geleden de bijna laatste klompenmakers de deuren gesloten. Zijn die mensen vervolgens verhongerd?
Die kregen een statutaire zinloze job, toch?

Wil.

31 mei 2018, 11:05

dejules schreef:
Wil. schreef: De overheid is geen bedrijf want een bedrijf streeft naar winst. Hoe zou de brandweer winst kunnen maken, denk je? :roll: 
Zijn de overheidsdiensten gratis?
Moet je niet betalen voor uw internationaal paspoort? Denk je dat de brandweer gratis bij U langskomt? 
Heb jij eigenlijk het lager middelbaar wel met succes afgerond, gabber? Het is niet omdat je een klein stukje betaalt voor een overheidsdienst, dat die dienst naar winst streeft, zoals elk privébedrijf doet.

En ja, als mijn huis in brand vliegt en de brandweer komt ter hulp, dan krijg ik geen factuur in mijn bus. :roll:
dejules

31 mei 2018, 11:19

Wil. schreef: En ja, als mijn huis in brand vliegt en de brandweer komt ter hulp, dan krijg ik geen factuur in mijn bus. :roll:
Als U niet verzekerd zijt wel, Wilpunt.
dejules

31 mei 2018, 11:20

Wil. schreef: Heb jij eigenlijk het lager middelbaar wel met succes afgerond, gabber?
U niet?

Wil.

31 mei 2018, 11:27

dejules schreef:
Wil. schreef: En ja, als mijn huis in brand vliegt en de brandweer komt ter hulp, dan krijg ik geen factuur in mijn bus. :roll:
Als U niet verzekerd zijt wel, Wilpunt.
Wat een onwetendheid … :roll: Sorry, jongen, maar daar ga ik niet op in.

Wil.

31 mei 2018, 13:32

Ik zou hierover een nieuw topicje kunnen starten, maar zo onnozel gaan we niet zijn, hé?

Limburg: groeimotor in Vlaanderen.

Afbeelding
dejules

31 mei 2018, 13:58

Wil. schreef: Limburg: groeimotor in Vlaanderen.

Afbeelding
In de fruitpluk, ambtenarij en de poets/strijk want er staat 10 keer de oppervlakte van Monaco aan bedrijventerreinen leeg. Op FB staan ondertussen meer dan 1.700 reacties te lezen : de tendens : LEUGENS.