Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

01 jun 2018, 17:44

Wil. schreef:Dwaze praat. Je hebt nog nooit de binnenmuren van een univ. gezien.

Respect voor je diepgaande kennis van de batterij 8) maar daar houdt het op.
Was dat aan mij gericht ? :lol: Ik heb een stage in 1972 in het unief labo electronica doorlopen ( toen Sint-Pietersnieuwstraat in Gent ) onder leiding van prof. dr. ir. Daniel Baert ( toen nog geen dr. en al zeker geen prof. ) .... Daar kan jij niet aan nippen , hé ventje :P

Wil.

01 jun 2018, 18:23

:lol:  :lol:  :lol: Bij mijn vrouw in de school moesten de  leerlingen van de beroepsafdeling ook elk jaar op stage. Dat kon soms in grote bedrijven zijn, soms bij de gemeentelijke overheid en bv. ook in hogeschool om er de garage te gaan uitkeren en tegelijk een nieuwe batterij te gaan aansluiten.
Jouw school stond hoog aangeschreven, want je mocht zelfs in het labo van een prof de vuilnisbakken gaan leegmaken.  Respect, bro !
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

01 jun 2018, 18:32

Wil. schreef::lol:  :lol:  :lol: Bij mijn vrouw in de school moesten de  leerlingen van de beroepsafdeling ook elk jaar op stage. Dat kon soms in grote bedrijven zijn, soms bij de gemeentelijke overheid en bv. ook in hogeschool om er de garage te gaan uitkeren en tegelijk een nieuwe batterij te gaan aansluiten.
Jouw school stond hoog aangeschreven, want je mocht zelfs in het labo van een prof de vuilnisbakken gaan leegmaken.  Respect, bro !
Zal 't gaan ja ! :lol: Ik moest daar een "electronische fluxmeter" ( spaar mij de uitleg , alleen verstaanbaar voor normalen ) ontwikkelen die de mechanische types moest vervangen omdat die laatsten "alle jaren door de studenten naar de kl*ten" werden geholpen". Die stage was verplicht tijdens de vakantie tussen het tweede en derde jaar voor technisch ingenieur.

Wil.

01 jun 2018, 18:36

Tiens, in de jaren 70 bestond het internet toch nog niet? Hoe kan jij - zelfgediplomeerd internetingenieur - dan op internetstage moeten gegaan zijn? Neen, neen, Sof, zo simpel zijn we nu ook weer niet, dat we daar nog intrappen.
dejules

01 jun 2018, 18:43

Wil. schreef:Tiens, in de jaren 70 bestond het internet toch nog niet? Hoe kan jij - zelfgediplomeerd internetingenieur - dan op internetstage moeten gegaan zijn? Neen, neen, Sof, zo simpel zijn we nu ook weer niet, dat we daar nog intrappen.
Ik hef al honderden epistels van Sof gelezen over wat hij in zijn professioneel leven gedaan heeft.
Heeft U ook iets bijgedragen aan de economie/gemeenschap?
Iets waar je uren over kunt vertellen aan jouw kleinkinderen.
Of heb jij werkelijk heel uw leven zitten leeglopen en heeft U niets te vertellen?

Horus1

01 jun 2018, 19:22

Dacht dat jij dat momenteel deed!  Zetelhangen als beroep. Vraagje: publiceer ik die bevindingen van de doctoraatstudenten - als je al weet wat/wie dat is-  over je uitlatingen op het seniorennet Dejules?
Gast

01 jun 2018, 19:40

Horus1 schreef:Dacht dat jij dat momenteel deed!  Zetelhangen als beroep. Vraagje: publiceer ik die bevindingen van de doctoraatstudenten - als je al weet wat/wie dat is-  over je uitlatingen op het seniorennet Dejules?
Als er iets van waar is wat je beweert , dan mogen die doctoraatstudenten dat zelfs jou niet wijsmaken :) Of bestaat er geen deontologie meer in hun vakgebied ?

Horus1

02 jun 2018, 07:19

Dat beweer jij. Als opdrachtgever werd ik uiteraard op de hoogte gehoudenvan het verloop van het summiere onderzoek en van de resultaten. Normaal toch? Trouwens de vraag was aan het onderwerp gesteld en niet aan een derde. 
Gast

02 jun 2018, 08:48

Horus1 schreef:Dat beweer jij. Als opdrachtgever werd ik uiteraard op de hoogte gehoudenvan het verloop van het summiere onderzoek en van de resultaten. Normaal toch? Trouwens de vraag was aan het onderwerp gesteld en niet aan een derde. 
Om te bewijzen dat je niet de meest fantastische fantasie hanteert waar De Wever jaloers van zou worden , ga je de "resultaten van het onderzoek" hier toch efkens moeten publiceren. :lol:

Wil.

02 jun 2018, 13:41

Supermarktketen Delhaize opent de komende 2 jaar 80 nieuwe winkels in ons land. Het gaat dan vooral over kleinere buurtwinkels. Goed voor 600 nieuwe jobs op zelfstandige basis.

Maar misschien tellen die niet mee?

voorn

02 jun 2018, 13:48

Umicor verklaard dat één van de redenen om niet in België te willen investeren is het gebrek aan TECHNISCH hoger opgeleid personeel.
Wanneer gaat de regering nu eindelijk de ouders wijsmaken dat technisch onderwijs op bepaald niveau niet een overall is en kloppen met een hamer of gaatjes boren.
Scheikunde, IT en andere technische bachelor opleidingen zijn evenwaardig aan boekhouders en leraars.

Een ander groot probleem zou de zout lozing zijn.Mag dat in Polen dan zonder waterbehandelings installatie zoals hier bij al onze chemische bedrijven.
dejules

02 jun 2018, 16:07

Wil. schreef:Supermarktketen Delhaize opent de komende 2 jaar 80 nieuwe winkels in ons land. Het gaat dan vooral over kleinere buurtwinkels. Goed voor 600 nieuwe jobs op zelfstandige basis.

Maar misschien tellen die niet mee?
Jawel : maar daar werken flexmensen die reeds een (slechtbetaalde) job hebben.
Er staan nog honderdduizenden jobs te wachten om ingevuld te worden oa in de dienstencheques-industrie (poets en strijk), het opvangen van geradicaliseerden etc.

8.000 extra banen voor de Vlaamse zorgsector

Uit het ontwerpakkoord tussen de Vlaamse regering, vakbonden en werkgevers blijkt dat er de komende 3 jaar een pak banen bijkomen in de zorgsector. Die extra banen dienen vooral om opvang te creëren.In de zorgsector werken zo'n 220.000 werknemers.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/06/01 ... orgsector/

Niet 1 van bovenvermelde jobs draagt bij aan uw dubbel statutair pensioen.
Is dat niet beangstigend?

Wil.

02 jun 2018, 16:59

En aan die SWT - statutaire werklozensteun trekker?

De zon schijnt nog altijd nergens te lande, zie ik :lol:

voorn

02 jun 2018, 17:02

Wat wilt Jules als hij in het ziekenhuis beland.
Dat er verplegend personeel is denkelijk. Idem voor de rusthuizen.
Dan moet hier iemand voor aangeworven worden.
dejules

03 jun 2018, 10:02

Wil. schreef: De zon schijnt nog altijd nergens te lande, zie ik :lol:
Uw N-VA zooi heeft niet 1 bedrijf naar hier kunnen halen.
Wij zijn het land vd statutaire leeglopers en de poetsers en strijkers met dienstencheques.
Ons BBP zit voor 70% vol met ambtenarenlucht.
En die ballon gaat in uw statutaire smoel ontploffen.