Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Horus1

29 jun 2018, 19:10

in krantenartikels kopiëren ben jij toch wel een primus he. Dat is ook gemakkelijk als je niets anders te doen hebt, kan je over alles liggen zaniken, uitgenomen over je eigen hangmatje hé. Ze zouden gvd een borstel in je poten moeten steken en de straat op jagen. Wees maar dan tevreden dat je in België woont op een ander ....
Gast

29 jun 2018, 23:07

Horus1 schreef:in krantenartikels kopiëren ben jij toch wel een primus he. Dat is ook gemakkelijk als je niets anders te doen hebt, kan je over alles liggen zaniken, uitgenomen over je eigen hangmatje hé. Ze zouden gvd een borstel in je poten moeten steken en de straat op jagen. Wees maar dan tevreden dat je in België woont op een ander ....
Wel , ik vind het goed dat hij hier artikels kopieert. Ik kan me geen krantenabonnement meer permitteren , en zo weet ik ook nog iets van wat er allemaal gebeurt dat niet op TV komt. :)

En wat doe jij zoal overdag buiten in je eigen hangmatje liggen te zonnen ? :)

Horus1

30 jun 2018, 08:17

Ben met pensioen, na een volledige loopbaan,  dus ik mag in mijn hangmat liggen, als ik dat al zou willen. Maar neen dat doe ik niet! Ik ben bij diverse organisaties als vrijwilliger werkzaam zoals bv bij de Mmc, en nog een paar. Ik ga wandelen, maak reizen,lees boeken en kijk nu en dan eens met grote verwondering wat mensen hier durven schrijven. Uiteraard in de vakantietijd is er, als ze niet op kamp zijn, kleinkinderen opvang. Houd ons jong. En kranten die kan je gratis in de bibliotheek lezen. 
dejules

01 jul 2018, 23:14

https://www.tvl.be/nieuws/25-ontslagen- ... joen-61762

Een dubbel gevoel bij Nitto in Genk. De industriële groep investeert in een nieuwe productielijn van zo'n 12 miljoen euro. In de plaats moeten er drie verouderde productielijnen afgebouwd worden. Deze verandering brengt negatieve gevolgen met zich mee voor het personeel. Er zullen 25 ontslagen vallen van de 670 banen.
dejules

02 jul 2018, 13:14

Lummen - De boekhoudafdeling van het voedingsbedrijf FrieslandCampina in Lummen heeft deze voormiddag het werk neergelegd. Ze kregen daarbij de steun van hun collega’s van de vestiging in Aalter. De boekhouders van FrieslandCampina zijn ongerust omdat er plannen zijn om dergelijke ondersteunende diensten van de groep te centraliseren in Hongarije. Een 35-tal mensen van de boekhoudafdeling van FrieslandCampina in Lummen en Aalter heeft deze voormiddag het werk neergelegd. Aan de poort van het bedrijf delen ze pamfletten uit. https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180702_035 ... or-hun-job

Wil.

04 jul 2018, 15:05

Afbeelding

dejules: "Kan niet! Fake news! De zon schijnt NIET!"
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

04 jul 2018, 17:57

Wil. schreef:Afbeelding

dejules: "Kan niet! Fake news! De zon schijnt NIET!"
U moet de link erbij zetten en dan lees je dat er 52.000 full-time jobs zijn bijgekomen maar dat men mensen die slechts 75% ipv 100% werken ook meetelt bij de full-time.
Mensen die werken in de zorg, met dienstencheques, met een uitzendkontrakt bij de overheid, … vanaf heden "jobs in de private sector" heten.
Dan lees je dat 70% vd jobs DEELTIJDS zijn, 75% precair en 75% tijdelijk.
De werkzaamheidsgraad is nog steeds even hoog als 1 jaar geleden maar er kwamen 175.000 nieuwe Belgen bij.
Als je het artikel leest op VRTNWS dan lees je ook dat wij de laatste vd Europese klas zijn wat betreft ALLE economische parameters en dat de economische hausse voorbij is en dat ons land hiervan niet geprofiteerd heeft. Onze schuld is nominaal met 72 miljard €`gestegen onder deze regering.
U laat olifanten vliegen, maar dan alleen met cijfers.

Wil.

04 jul 2018, 19:44

De Tijd: "Jobmotor draait als nooit tevoren"

Leugenaars! De zon schijnt niet. NIET zeg ik !!

:lol:
dejules

04 jul 2018, 20:14

Wil. schreef:De Tijd: "Jobmotor draait als nooit tevoren"

Leugenaars! De zon schijnt niet. NIET zeg ik !!

:lol:
Laagste economische groei en laagste werkzaamheidsgraad en grootste deïndustrialisatie van alle Oeso-landen. In Antwerpen krijgt 76% vd actieven zijn loon rechtstreeks uit de schatkist. Antwerpen heeft 3 keer meer statutairen dan Charleroi en 4 keer meer dan Bergen.

Een belangrijke bemerking? De jobgroei in België ligt lager dan in de meeste andere Europese landen.
Bron : De Tijd

Wil.

04 jul 2018, 20:26

Pilleke pakken, julio. Je ziet dingen die er niet zijn. :wink:

voorn

04 jul 2018, 20:31

Wat is dat nu weer een idiote stelling.
Antwerpen 2018   525.510 inwoner
Bergen 2018 95.000 inwoners.
Er zullen dus logischerwijs meer ambtenaren nodig zijn.
dejules

04 jul 2018, 21:13

voorn schreef:Wat is dat nu weer een idiote stelling.
Antwerpen 2018   525.510 inwoner
Bergen 2018 95.000 inwoners.
Er zullen dus logischerwijs meer ambtenaren nodig zijn.
Kent U het begrip "relatief"?
dejules

04 jul 2018, 21:14

Wil. schreef: Je ziet dingen die er niet zijn. :wink:
Gij ziet olifanten vliegen.

Wil.

04 jul 2018, 22:01

De zon schijnt NIET!
:lol:  :lol:
dejules

04 jul 2018, 22:09

Wil. schreef:De zon schijnt NIET!
:lol:  :lol:
Kijk, een olifant op 11 uur!