In de Vier Seizoenen reeks 10: Zomer

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

lea***

07 aug 2018, 08:37

Dank voor de wensen MJ en MM!

Maddy, ik mag geslacht en naam pas weten als ze bevallen is, flauwe joeng!

Ja MJ, om 15u15 moet ik bij de kapster zijn, pluimpjes knippen duurt maar een half uurtje, zoveel
haar heb ik niet.

Hoi Clive, Oma-C, Anjelierken, Bobijntje, Zwanenmeer, Helena, verzorg jullie vandaag maar goed.

Aan iedereen een gezellige dinsdag gewenst!   :D

Afbeelding

Oma-C

07 aug 2018, 09:26

Afbeelding

Goede morgen iedereen ik ga net als clive zonder namen...
dan vergeet ik niemand want ik heb een zeef in m'n hoofd
en alles gaat erdoor :oops:....

Een fijne dinsdag en maak er het beste van... dat ga ik ook doen
beetje huistaken nog ... zodat ik voor morgen ook niet veel te doen heb... 
want dan komt de voetverzorgster....

Iedereen een gezellige dinsdag... en tot later :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

07 aug 2018, 11:08

Vandaag ging de dakwerker komen voor de offerte die ik in !maart 2017! had getekend.
Ik heb hem van dat voornemen afgehouden. Nu met water gaan spelen als we niet mogen verspillen.
Gezien hij met verlof geweest is was hij niet op de hoogte van het verbod water te verspillen.
Zodra dat verbod is opgeheven mag ik hem contacteren en sta ik als eerste op zijn lijst.
Ga je zien dat het dan dagen na mekaar gaat regenen...
Ach, ik wacht nu al anderhalf jaar...op een paar maanden meer of minder zien we niet. 
Zou ik hem zolang op zijn centen laten wachten?  :P :P :P :P

Vannacht weer met kussen, flesje water en gsm op wandel geweest.
Tenslotte beneden naast de schuifdeur die open stond gaan lezen. 
Om half drie dan toch in slaap gevallen in de blauw kamer.
Toen de morgen aan verhuisd naar mijn eigen bed en om acht uur liep de wekker af.
Ik denk dat er veel mensen de soap van de onderbroken nachten kunnen schrijven.
Och arme al die moeders en vaders met baby'tjes en peutertjes.

Ik had niets geprogrammeerd gezien de aanstaande werken.
Alleen straks naar de kine in de blakende zon....

Dames geniet van de droge dag, er zit regen in de lucht tegen vanavond...
Hoop doet leven!

anjelierken

07 aug 2018, 18:48

Hallookes iedereen,

In de vroege ochtend een beetje in de tuin gewerkt in de schaduw en daarna de rest van de dag in huis vertoeft.
Hoop dat het deze avond hier gaat regenen, heb al op de buienradar gekeken, maar onze streek wordt precies gespaard.

Morgen gaan we op bezoek bij een tante van manlief, is al een hele tijd geleden dat we er nog geweest zijn.Nog een kranige dame, 88 jaar, woont alleen en doet nog alles zelf, zegt ze.Heb gezegd dat ik de taart zal bakken , zij hoeft enkel voor een tasje koffie te zorgen :D.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

07 aug 2018, 18:50

AfbeeldingEen goede avond aan allen... hier is nog zon...maar minderhevig
maar de warmte is er niet minder door... hopelijk gaat het erstraks niet 
al te hevig tegen aan.... want dan is de schade weer groot
Veel slapen zullen we niet moeten doen als we krijgen wat beloofdis...
maar ja.... het mag wat frisser... we weten nu wat zomer is :oops:

IK heb deze namiddag op BBC naar de Europese kampioenschappen
zwemmen en duiken gekeken...
dat gaf al een koel gevoel al datwatergeplons :lol:

Nu ga ik een tomaatje klaarmaken met sla en garnalen... 
smakelijk eten allemaal.... tot morgen.

Muddy Maddy

08 aug 2018, 07:06

Goede morgen seizoentjes,

moest toch opstaan voor de wc en dan kwam mijn bontjasje op pootjes aan de badkamer deur me een serenade brengen om U tegen te zeggen. Een originele mix van happy anniversary met ik heb honger en mijn teljoor is leeg + er zit een gat in mijn pot! Die staat al met stip op 10 featuring vocals of mammie met oei, ai.
We hebben hier een vlaag gehad, jongens. eerst vijf druppels, die zo rap of kijken opdroogden. Maar dan tegen 9 uur is het beginnen regenen, vergezeld met wat klank en licht spel. Nadat de "cold case" op de digi afgelopen was, ben ik naar boven gegaan en heb "End of Watch" uitgelezen.
om 1 uur in de nacht ga ik naar de wc en hoor geruzie in het koeterwaals. 2 mannen en 1 vrouw. aan de klankrichting te horen, waren het personen die in de st-antoniusstraat woonden, meer richting de baan, want in mijn bibliotheek hoorde ik ze niet. dan terug in slaap gevallen. En dan later gesummeerd om mee te gaan naar beneden. heb hem een extraatje gegeven. een vlootje ipv een zakje. 't is ook een beetje feest voor hem. ons Ma belde gisteren om te vragen of ik niets vergeten was, neen, ik weet dat ik vandaag om 11 uur in Brugge moet staan in een grijze kokerrok met een grijs topje en een mooi aangestjoetelde vent.lees: T-shirt van Iron maiden en een short met turnsloefen en legersokken. ( moet nog mijn haar wassen en het haar van mijn benen en onder mijn oksels doen) I. heeft sjans dat haar dak dicht ligt uitgezonderd de pannen. anders spoelde de zoon uit zijn bed onder de niet bestaande pannen. Denk dat die werken eind van de week gedaan gaan zijn. ventje dacht dat ze zonnenpanelen gingen leggen want een nieuw dak is niet meer houten balken. dat zijn metalen rasters. waarschijnlijk alluminium want ze waren licht genoeg om door 1 persoon gedragen te worden. Enfin, de baas van die bende stond hier regelmatig aan mijn venster naar boven te loeren. had ons Mies nog geleefd, dan zou die onthaald geworden zijn op een gekrijs. Niemand, maar dan ook niemand kwam aan haar kozijn! hij is wel vriendelijk ondanks het geroep op zijn personeel.
Gisteren naar de bank geweest voor die opdracht, bankbediende moest ook nadenken want het was lang geleden. Bartje is verzekerd van zijn ijsje. ( en bami, zijn croissant met ham & kaas,...) Bartje schijnt doof te zijn, maar als Janet en man de tafel dekken: uit het niets: ploef een bartje op tafel, meestal met een natte of stinkende pels. Bartje is niet bang van water, in tegendeel. Bartje is 1 van de twee geredde Roemeense katten. Rosie heeft het helaas niet gehaald. ( die 1 euro is dus ook bestemd om een buffer te hebben als er een dierenartsbezoek zich aandient)
Gisteren dan ook nog om een nieuwe zak dieetkorrels voor onze vent en meteen ook mijn klachten aan de apothekeres voorgelegd. klinkt ernstig genoeg zei zij om een doktersbezoek te vervroegen. nog twee weken lopen afzien dat doen ze de beesten nog niet aan; zei ze. aheum, er is zoiets dat "wachtlijst" noemt. En zolang ik niet uit de mond van de man die al 21 jaar mijn wettige echtgenoot is, de woorden  ga naar de dokter hoor, blijf ik rondlopen.
vandaag naar 'de wereld is klein'. ons Ma was liever zaterdag gegaan, dan hebben ze verse zeevruchten. maar ventje's weekend blijft heilig. ( zo heilig dat ik zelfs geen krant meer heb om 10 uur.) Gisteren kookte ik twee eitjes voor in mijn slaatje. believe it or not: ze zijn in de pot kokend water ontploft! 8O had ik dan gedeeltelijk gepocheerd ei. ik had de kropjes sla 1 dag in huis, in de frigo maar ze waren al goed verlept. dus dat zal dan een grote zak voorgeprepareerde sla worden. Vandaag ook nog eten en drinken halen voor morgen en morgen hebben ze stickers in de ldl die ik kan gebruiken voor mijn kaartjesmakerij. de ldl tegenover ons Ma zal ze al wel uitliggen hebben. kwestie van niet te veel te moeten werken. ( denk aan de vis, die op een pallet in de winkel stond, klaar voor in de koelkasten gestoken te worden, maar niemand die het deed- zo lag mijn partytent ook in de winkel en ze hadden maar 1.-communicatie tussen elkaar is daar een groot probleem.
Clive: dank je voor je kaartje. zat gisteren in de bus.
Oma C: naar watersport kijken koelt af :lol: doet me eraan denken dat ik een teiltje moet gaan halen voor een voetbad 's avonds. we passeren toch de action. ( en de boekhandel)
MJ: dat was leuk nog eens een laat messenger gesprek te hebben. ik zit normaal nooit zo laat op de smartphone maar moest een opdracht doen voor 1 van de spelletjes voor de tijd op was.
HVT: gaan jouw dakwerken kunnen doorgaan? hier is het weer droog albij iets frisser, de normale temp. voor een gewone belgische zomer. Enne, ik zou hem ook op zijn centen laten wachten. gisteren nieuws gekregen van mijn "tuinman". gaat weer niet door. hun verplaatsing zou meer kosten dan de werkuren van de mannen. Boodschap doorgeven aan ons Ma en aan A. zeggen. Die vertrekt zaterdag naar Spanje. ze gaat zweten zei ventje. A. zelf zou zeggen dat er wel een paar pondjes kunnen wegsmelten. ( was dat maar waar.)
Nu binnen een goed uurke, komen de mannen van het dak. hoop dat ventje dan uitgeslapen is, want al zijn ze maar met 5, ze maken lawaai voor 10. Gisteren niet naar boven gegaan voor een rustpauze. ik voelde me niet zeker genoeg en heb dus me in de zetel geinstalleerd met veel kussens in mijn rug en een verhoging voor mijn benen gemaakt met een driedubbel gevouwen fleece. lukte ook. als ze nog zo'n stoelkussen hebben er nog 1 meebrengen (gelijk welk kleur) om de zetelkant van ventje te verhogen. is ingezakt door 100 kg vlees.
Fijne woensdag allen, groetjes en een kopje van Gimly.
Cats Rule!

clive

08 aug 2018, 07:30

Afbeelding

@ Muddy Maddy en ventje, een heel gelukkige huwelijksverjaardag. 

Van harte proficiat en geniet van de speciale dag. 

lea***

08 aug 2018, 09:00

Afbeelding

Aan alle seizoentjes, een koelere woensdag gewenst, geniet ervan.

Vele groetjes,

Oma-C

08 aug 2018, 09:07

@ M-M en haar ventje , een fijne huwelijksverjaardag :)

Afbeelding

Oma-C

08 aug 2018, 09:10

Afbeelding

Goede morgen, het is al koeler geworden na het onweer van vannacht 
Van kwart voor 24 u  tot ongeveer 5 u heeft het hier geonweerd 
met korte tussenpozen, weg en terug... de donder viel mee 
die was niet te hevig maar het heeft constant gebliksemd 
echt vuurwerk, met veel wind, regen en hagelbollen 
maar ik denk niet dat hier ergens schade is... goddank Afbeelding 
nu is het heerlijk buiten, nog wind en donker.... er komt nog iets.... Afbeelding 
alles staat open en het waait goed door de woning... 

Ik wens iedereen een fijne woensdag... en ga nog wat verderdoen,  
straks komt de voetenverzorgster

lea***

08 aug 2018, 09:13

Afbeelding

Voor Maddy,

Gefeliciteerd met jullie huwelijksverjaardag!

Hoeveel jaren zijn jullie al getrouwd?

Feestelijke dag gewenst.

Groetjes van mij.......  :)

Muddy Maddy

08 aug 2018, 10:09

@Leah*** : Ik ben vandaag 21 jaar wettelijk getrouwd om 17 u 13 in het stadhuis te Brugge.
maar wij hebben eerst 5 jaar "gerepeteerd" :lol: vanaf 1 oktober 1992 en waren verloofd op 21 april 1992.
Dus wij zijn in feite al 26 jaar samen. we hebben elkaar leren kennen ergens in maart 1992 toen ik in de bioscoop werkte. Dus zeg ik altijd: ik heb mijn man gevonden tussen de zetels van de cinema. :D
Cats Rule!

Bobijntje

08 aug 2018, 11:03

@Muddy Maddy

Afbeelding

Nog vele gelukkige jaren samen!!

Liefs van ons!
Geniet nu... niet morgen

Oma-C

08 aug 2018, 16:45

Goede namiddag iedereen.... 
voeten verzorgd en een goed babbeltje gehadAfbeelding
bij een frisdrankje... altijd gezellig...
Nu eerst iets betaald en seffens gaat het bakje weer toe...

De zon is weg en het is fijn buiten, wel veel wind...
kan niet alles tegeneen open zetten want dan klapt 
er zeker weer een raam toe...(zelfs op kip)
maar zoveel mogelijk open zodat het nog wat koelt binnen

Straks een klein biefstukje en versje jonge worteltjes...alles vers mjamjam

Ik wens allen een gezellige avond later en een goeie nacht...

lea***

08 aug 2018, 17:18

Muddy Maddy schreef:@Leah*** : Ik ben vandaag 21 jaar wettelijk getrouwd om 17 u 13 in het stadhuis te Brugge.
maar wij hebben eerst 5 jaar "gerepeteerd" :lol: vanaf 1 oktober 1992 en ware :lol:n verloofd op 21 april 1992.
Dus wij zijn in feite al 26 jaar samen. we hebben elkaar leren kennen ergens in maart 1992 toen ik in de bioscoop werkte. Dus zeg ik altijd: ik heb mijn man gevonden tussen de zetels van de cinema. :D

:lol: :lol:

Ha, ha Maddy, "tussen de zetels van de cinema"!

Ik ben de mijne tegen het lijf gelopen op de Grote Markt in Herentals, in 1978!

Slaapwel!