Wil. schreef:ebenhaezer schreef:Fazal schreef:ebenhaezer schreef:Ja , Wààrom Israel ? Niet alleen als volk maar ook als land Israel , het vroegere Kanaan !
Dat is het land dat God uitkoos om er te wonen bij Zijn schepselen , die Hij zo innig liefheeft, ondanks veel ongehoorzaamheid.
En die hij (waarschijnlijk daarom) tijdens WO II, in concentratiekampen, heeft laten verkommeren en verbranden door de Duitsers.

Ach nee ..., dat was de schuld van satan natuurlijk. En daar kon die arme god helemaal niets tegen doen.
Tja ...!? Waarom Israël!?

Dat jij zo reageert Fazal komt eenvoudig omdat je de Bijbel niet kent en Schepper God nog veel minder ! Een alleswetende en opperste Macht weet heel goed wat Hij doet en waarom , als je Hem zou kennen zou je ook Zijn begrijpende en oprechte LIEFDE daarin zien en bewonderen !
Ebenhaezer, ik neem aan dat jij door Gods leiding en door zijn Geest het inzicht
wél hebt verworven.
Zou je hier
in grote lijnen eens kunnen uitleggen waar zijn oprechte liefde te zien was in die concentratiekampen, toen het volk van Israël het gevaar liep compleet uitgeroeid te worden?
Je hoeft niet alle details te geven; we nemen aan dat jij het al begrepen hebt, geef ons daarom ook een glimp van dat inzicht. Misschien komen sommigen onder ons dan dichter tot God en je weet dat er meer vreugde in de hemel is om één ….
Jij kunt daartoe bijdragen.
Wil ik begrijp heel goed dat je probeert met mij te sollen en bespottelijk te maken , maar dat deert mij niet hoor , integendeel , ik profiteer er van !
Ik ben echt niet volmaakt hoor , zit nog steeds in Gods leerschool , tot het eind van mijn leven hier . Maar overtuigt ben ik wel van Gods leiding en Liefde in dit leven .
Ik was er niet bij tijdens de holocaust , was ook nog te jong , maar heb er later wel veel over gehoord en gelezen , zo weet ik van veel Joodse en christelijke getuigenissen , mensen die dit meemaakten , hoe de Here God hun pijnen stilde en de tijd verkortte , net zoals bij Stefanus toen hij gestenigd werd terwijl hij toch verder getuigde , en zelfs de hemel open ging , waar hij Jezus zag ! Sommigen werden zelfs op wonderlijke wijze , terwijl ze in de kampen stonden , uit de rijen gehaald en de vrijheid kregen , zoals de zus van Corrie ten Boom !
Ook de Bijbel zelf geeft voorbeelden van Gods grote Liefde , zoals toen Jezus aan het kruis hing in zijn grote pijn , en riep : Vader vergeef het hun want zij weten niet wat ze doen ! en vooral het feit dat Hij gekomen was om onze zondeschuld op zich te nemen !
Maar natuurlijk is iedereen vrij om het te geloven of niet !
Ik hoef niet meer uit te leggen waarom al dat kwaad gebeurd , door onze zondeschuld natuurlijk ; en als God dat toelaat , weet Hij waarom , misschien als een leerschool , of om berouw te bewerken . En soms als er geen beterschap komt , moet Hij ook straffen , net zoals een moeder doet om een goede opvoeding te geven , of op school als de leerling niet wil luisteren . Zo doet ook God met zijn schepselen , maar door alles heen zien we zijn grote liefde en geduld . Hij wil helpen , steunen en troosten , zoals ook Jonas in de grote vis , en de verloren zoon .
In mijn persoonlijk leven , vooral tijdens de oorlogsjaren en de nasleep er van , heb ook ik Gods zegen en hulp mogen ervaren , want gebed wordt gehoord en verhoord voor wie Hem liefhebben , dat zouden veel gelovigen kunnen getuigen ! Maar ook hier is de regel : men gelooft het of niet , maar ik begrijp dat dit heel moeilijk is als men niet in God gelooft noch in zijn Woord .
Ja Wil , als je dit niet geloven kunt is dat jouw zaak natuurlijk , we zijn vrije mensen en hoeven niet andere meningen te aanvaarden , en zeker niet opgelegd te krijgen ! Ik kan alleen maar getuigen dat het mij en vele anderen heel gelukkig maakt ! God is machtig , vol liefde en geduld , maar ook ondoorgrondelijk , voor Hem is niets verborgen !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .